Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
- wat is de ervaring in America ? - daar kwam de S al in 2012 op de weg. En hoe gaat Tesla daar met dit soort zaken om ? iemand enig idee ?

Grosso modo hetzelfde als hier. Lees vanaf deze post. Wat de Amerikanen vooral steekt is dat ze voor onderhoud en herstellingen niet kunnen kiezen voor een onafhankelijke garage.

- is het niet verstandig om de classics nu van de hand te doen en een recente uitvoering van de S aan te schaffen. Zeker de 2013 uitvoeringen zijn gewild met de 0% bijtelling) en het is nu nog niet generiek bekend dat de eerste Tesla's kostbare issues hebben ( gegeven dat dit klopt .. etc..) - als het eenmaal zover is dan gaat dat effect op de prijs hebben uiteraard.

Als je verder in de draad leest waarnaar ik verwijs dan zie je dat een aantal deelnemers daar hetzelfde over denken.
 
Speling die op den duur er voor zorgt dat de boel kapot gaat. Niet echt gevaarlijk maar hoort natuurlijk niet. Bovendien is die tik uitermate irritant.
Ik neem aan gewoon speling op de homokineten.
Nou... als dat zo is dan kan dat toch bij een 'gewone' goede garage opgelost worden? Aandrijfassen uit- en inbouwen kan iedere goede monteur, en homokineten kunnen toch gereviseerd worden? Kan toch niet zo zijn dat dergelijke componenten (revisie-setjes) niet beschikbaar zijn / komen en dat je in plaats van een paar honderd euro op 4000 uit moet komen bij Tesla SC?????
 
Nou... als dat zo is dan kan dat toch bij een 'gewone' goede garage opgelost worden? Aandrijfassen uit- en inbouwen kan iedere goede monteur, en homokineten kunnen toch gereviseerd worden? Kan toch niet zo zijn dat dergelijke componenten (revisie-setjes) niet beschikbaar zijn / komen en dat je in plaats van een paar honderd euro op 4000 uit moet komen bij Tesla SC?????

Jawel, maar zo ver lijkt het nog niet te zijn. Beschikbaarheid en informatie zijn nog nul.
Verder moet je nu al een document onderteken als je je auto bij SeC brengt die Tesla vrijwaard van elke aansprakelijkheid voor schade of ander ongein in relatie met mogelijke aftermarket onderdelen die aan je auto zitten.
Dus eigenlijk kun je dit pas echt goed doen als je weet dat je eigenlijk nooit meer bij de merk dealer/winkel hoeft te zijn (zoals mijn Touran die dusdanig is aangepast/verbeterd dat het direct mis gaat als die ooit nog bij een VW dealer aan de computer wordt gehangen).

Ik zit te wachten op de eerste garage die de strijd aangaat met Tesla om gegevens en (computer) interfaces vrij te krijgen zodat iedere garage aan een Tesla zou kunnen werken.
Volgens mij zijn ze dat volgens EU regelgeving verplicht.
 
Het is dan misschien nog niet helemaal zover, maar we zitten al wel op een hellend vlak.
Vooralsnog is een kleine, zelfstandige banden- en wielenshop wel in staat om een Model S correct uit te lijnen, waar de Tesla Service Centra herhaaldelijk falen.
Voeg daar aan toe dat uitlijnen bij Tesla ruim twee keer zo prijzig is en dat uitlijnen niet meer is inbegrepen in de vaste prijs van een onderhoudsbeurt.
Ja, op die manier staat het € 145 euro per uur Tesla personeel straks alleen nog maar de garantiegevallen op te lossen, a raison van € 0,00 per uur.
 
Net een afspraak gemaakt in Zaventem om mijn lekkend kofferdeksel na te laten kijken en ik kan op woensdag 9 september al terecht. Een maandje wachten voor een niet-dringend probleem, lijkt me niet overdreven lang. Ik ben eens benieuwd welke loaner ik ga krijgen...
 
Last edited:
Wat mij zou interesseren is dat een vast clubje Tesla rijders als vertegenwoordigers van de Tesla rijders in NL dit soort extreme gevallen (aandrijfassen etc) bij Tesla aankaarten om een statement van Tesla hierover te krijgen zodat we allemaal weten waar we aan toe zijn na de bekende 80k /4jaar. Wat vinden jullie ? (Nieuw draadje?)
 
Wat mij zou interesseren is dat een vast clubje Tesla rijders als vertegenwoordigers van de Tesla rijders in NL dit soort extreme gevallen (aandrijfassen etc) bij Tesla aankaarten om een statement van Tesla hierover te krijgen zodat we allemaal weten waar we aan toe zijn na de bekende 80k /4jaar. Wat vinden jullie ? (Nieuw draadje?)
Op zich een mooi idee. Ik ben ook bereid om met km.stand van 146.000 in dat clubje plaats te nemen. Maar zo'n clubje heeft alleen kans van slagen als er een delegatie van Tesla aan deelneemt die ook bevoegdheden heeft. En dat lijkt me lastig bij een Amerikaans bedrijf, maar als het wel kan sta ik er dus zeker voor open!
 
Ik heb het volste vertrouwen in Jerôme Guillen, maar die is tot het eind van het jaar op sabbatical, dus niet beschikbaar.
Hij hoort in ieder geval wat wij als eigenaren zeggen en probeert werkelijk daar iets aan te doen. Zo beklaagt hij zich al een tijdje
openlijk over de slechte navigatie, maar loopt intern blijkbaar tegen een muur, want er kwam (nog) geen verbetering.
 
Ik denk dat - als we niet een andere persoon met name weten die bij een aantal Tesla-rijders voldoende vertrouwen geniet - er dan op z'n minst een Tesla-vertegenwoordiger/-ster bij moet zijn uit de hoek van imago / sales / promotie. Zelf was ik bij het Tesla-event in Amsterdam: 1 miljard mijl geladen door superchargers wereldwijd, en daar heb ik gesproken met Tesla-medewerkster Marie Marcus. Zij zou denk ik een goede keuze zijn vanuit de sales/promotions hoek. Misschien kan zij ook goed als eerste benaderd worden over dit plan / idee.
 
Voorstel titel van dat draadje: 'Janken over garantie-afwikkeling bij Tesla Motors'. :rolleyes:

(Engels is waarschijnlijk beter. 'Top level discussion with Tesla Motors regarding out of warranty concerns'.)

Jammer dar Jerôme niet beschikbaar is, maar de handtekeningen van Elon en JB ontbreken sowieso nog op mijn zonneklep.
 
Ik begrijp geloof ik waarom zij je eerste keuze is. Maar ze loopt nog stage zo te zien;

Ik denk dat - als we niet een andere persoon met name weten die bij een aantal Tesla-rijders voldoende vertrouwen geniet - er dan op z'n minst een Tesla-vertegenwoordiger/-ster bij moet zijn uit de hoek van imago / sales / promotie. Zelf was ik bij het Tesla-event in Amsterdam: 1 miljard mijl geladen door superchargers wereldwijd, en daar heb ik gesproken met Tesla-medewerkster Marie Marcus. Zij zou denk ik een goede keuze zijn vanuit de sales/promotions hoek. Misschien kan zij ook goed als eerste benaderd worden over dit plan / idee.
 
Ik begrijp geloof ik waarom zij je eerste keuze is. Maar ze loopt nog stage zo te zien;
?? Ik begrijp je eerste zin niet echt... de reden waarom heb ik toch vermeld? Dat ze nog stage zou lopen, daar weet ik niets van maar het lijkt me sterk dat Tesla de rol die zij die dag had aan een stagiare zou geven.

Wel aardige suggesties voor de naam van het draadje, haha, bedankt.
 
Anders zou je Kim Liebregts kunnen overwegen te benaderen; zij is de country Director Benelux. Ik had een een klein jaar geleden een aantal punten waar ik ontevreden over was bij Jerome G onder de aandacht gebracht die vervolgens de boel naar Kim heeft gedirigeerd. Uiteindelijk prima opgelost door haar. Het garantiebeleid van Tesla zit mij ook niet lekker - met de kilometers die ik rijd ben ik er met een jaar doorheen- maar het lijkt me ook een lastige noot om te kraken. Maar wie niet waagt....
 
Ik heb mijn Tesla ook nog geen twee jaar en ga over een week of twee over de 80K heen. Heb nog een lijst liggen die ik vooraf bekend zal maken. Mijn auto heeft al een behoorlijke waslijst van onderdelen voor de tweede of derde keer (3e scherm, tweede motor, charger, remmen, ramen en ga zo maar door. Twee jaar lang zeer onder de indruk geweest over de service van Tesla maar ik zit nu toch met een gevoel dat niet lekker is. Ik weet dat je als eerste eigenaar de kinderziektes er gratis bij krijgt en Tesla heeft veel meer moeite gedaan dan nodig (!) was om dit allemaal netjes op te lossen.

Ik zit alleen niet te wachten op een periode van onduidelijkheid en dan maar moeten afwachten of er weer wat kapot gaat en of ik iets of niets moet betalen. Toen ik de auto vier jaar geleden kocht werd mij een auto met lage onderhoudskosten beloofd......?
Ook Elon gaf vorig jaar in Amersterdam aan dat het onderhoudpakket niet klopte.

Graag zou ik akkoord gaan met verlengde garantie voor een vast bedrag van 150€ per maand waarbij er 1x per jaar een gratis onderhoudsbeurt wordt gegeven en daarmee alle garanties blijven tot een periode van 8 jaar. Hiermee delen de eigenaar en Tesla het risico op de auto.....maken zij goede auto's dan blijft er voldoende marge over. Als klant heb je zekerheid....
 
Hmmm... Tesla is op allerlei vlakken niet te vergelijken met een reguliere autofabrikant... dus het is best mogelijk dat iemand met een hoge lijnfunctie - zoals Kim Liebregts - bereid is om in een dergelijk overlegorgaan plaats te nemen. Dat zou natuurlijk erg positief zijn. Met bijbehorend positief klinkende naam van het draadje.

Bijvoorbeeld: 'Voorstel overleg forumvertegenwoordiging met Tesla over flexibiliteit / coulance over de garantiegrens 80.000km?'
 
Ik overweeg nu toch een chademo te kopen. Binnenkort naar mijn zusje in Groningen (191 km enkele reis). Op de terugweg eventueel omrijden via Zwolle, maar dat levert snel een ruim uur extra reistijd op. Met een baby van 1 jaar liever niet.
Helaas staan in Groningen vooral 3kwh laders. Dat gaat dus ook niet echt opschieten. Geeft het belang aan van goede destination chargers.
Hebben jullie nog tips of ideeën?