Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ziet er heerlijk uit! Waar en wanneer kunnen we hiervan proeven? :biggrin:


ahaaa. :biggrin:
(én Björn zal er ook zijn.... ROFL)


Gefeliciteerd, allebei.
Maar het blijft natuurlijk wel een beetje kaal, met maar één groen bierblikje. :tongue:


maar ik wil er géééén Heineken bij ! Orval, verdikke.




(bij deze wil ik toch opmerken dat Heineken door een Belg wordt geleid, én die doet dat goed !)
 
Last edited:
Het punt is dat ik met een baby aan boord gewoon niet stil wil komen te staan. Toch een beetje anxiety.
Plan is nu om een paar uurtjes 3kwh bij te laden in Groningen en eventueel op de terugweg bij Zurich (afsluitdijk) aan de 22kw een half uurtje bij te laden.
Dan moet ik makkelijk thuis kunnen komen zonder chademo.

Wij zijn een paar maal naar het Drents museum geweest. Dan rij je via Groningen. Heen over de Afsluitdijk, naar Assen en de terugweg 10 minuten laden in Zwolle.
Kun je net zo hard rijden als je wil en de reistijd bovenlangs of onderlangs is vrijwel even lang. Heemskerk en De Woude hebben ongeveer dezelfde afstand naar Groningen. Ik zou het gezoek naar halfbakken laadpaaltjes zeker achterwege laten.
 
Ik heb exact hetzelfde issue momenteel. Met een melding erbij dat hij niet kan laden. Met twee verschillende kabels en twee verschillende laders getest. In alle situaties 10 amp. Heb je die update gehad nadat je gebeld hebt?

Ik had enige tijd geleden hetzelfde. Gebeld, en Tesla kon op afstand zien dat er iets mis wat met de interne lader. Een zekering lag er uit geloof ik.
 
Ik heb het volste vertrouwen in Jerôme Guillen, maar die is tot het eind van het jaar op sabbatical, dus niet beschikbaar.
Hij hoort in ieder geval wat wij als eigenaren zeggen en probeert werkelijk daar iets aan te doen. Zo beklaagt hij zich al een tijdje
openlijk over de slechte navigatie, maar loopt intern blijkbaar tegen een muur, want er kwam (nog) geen verbetering.

Niet correct, zijn wel degelijk bezig. Geen idee hoe lang dit gaat duren maar er komt een update/verbetering.
 
Gisteren jaarlijkse servicebeurt gehad. Naderhand nog even gesproken met een Tesla medewerker.
Hij vertelde mij dat de nieuwe stoelen ook beschikbaar komen voor de oude modellen als retrofit. Hij zei dat hier erg veel vraag naar is.
Als dit voor een redelijke prijs is wil ik die wel hebben. (de loaner had ze en ze zitten wel een stuk beter vind ik)
Ook voor de oprollende deurrubbers waardoor de rand van de headliner zichtbaar word komt een fix, al wist hij niet wanneer..
Verder natuurlijk service als altijd; Top!!
 
Volgens mij is laadpaal Palmslag 89 in Groningen het dichtst bij hartje centrum, is volgens mij loopafstand (hangt wel beetje af van wat je nog als loopafstand beschouwt... anders op bestemming in Groningen even fiets lenen en achterin Tesla meenemen naar de laadpaal).

Aweg 11 is centrum en 11kW. Wel slechts 1 punt meen ik, vaak bezet. Stationsplein lijkt ook 11kW, maar zelf nooit geweest. En idd, heen over afsluitdijk, terug eventueel langs Zwolle, als je onvoldoende kan laden.
 
Dit is voor het eerst dat ik blij ben dat ze bij Tesla kennelijk mijn mailbox niet kunnen vinden:biggrin:
Aan de andere kant, op road-trips na kom ik gemiddeld toch minder dan eens per week bij een Supercharger, dus misschien (Heel onwaarschijnlijk overigens:frown:) heeeel misschien sta ik inmiddels wel in de database van de mails maar hebben ze gefilterd op "not too frequent users" :smile:
 
Vandaag voor het eerst meer dan 400 km gereden op een volle lading!
433.jpg


Maar dat terzijde. Krijg sinds een paar dagen de melding dat de sleutelbatterij bijna leeg is. Reservesleutel uit de keukenla gevist maar dezelfde melding. Twee nieuwe batterijen gekocht en er in gezet maar de melding blijft. Heeft iemand dit ook gehad? Had vorige week ook een melding dat ik voor service naar SeC moest maar daar konden ze nix vinden. Lijkt dat Tes wat ouderdomsverschijnselen begint te vertonen......
 

Attachments

  • IMG_0991.JPG
    IMG_0991.JPG
    63 KB · Views: 283