Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik overweeg nu toch een chademo te kopen. Binnenkort naar mijn zusje in Groningen (191 km enkele reis). Op de terugweg eventueel omrijden via Zwolle, maar dat levert snel een ruim uur extra reistijd op. Met een baby van 1 jaar liever niet.
Helaas staan in Groningen vooral 3kwh laders. Dat gaat dus ook niet echt opschieten. Geeft het belang aan van goede destination chargers.
Hebben jullie nog tips of ideeën?
De laadpunten in de parkeergarages, die niet zo lang geleden gerealiseerd zijn, zijn inderdaad slechts 3,7kW-laders: 1fase 16A. :cursing: Wie dat bedacht heeft... voor PHEV's...?
Maar dat is vooral in het centrum, daarbuiten staan ook wel laadpalen aan de openbare weg, meest van E-Laad, die zijn gewoon 11kW. :biggrin: Er zijn zelfs ook een paar 22kW, zoals bijvoorbeeld parkeerterrein bovengronds tegenover Martinihal (Leonard Springerlaan), maar die bij de Renault-dealer kun je vergeten met een Tesla (wordt je tegenwoordig weggejaagd).
 
Voorstel overleg garantievoorwaarden, verbeteringen verlenging.
Coulance is een mooi woord wat bij Tesla wél vaak wordt waargemaakt en dus niet zo zeer het topic zou moeten zijn. Of het moet zijn dat je een korting krijgt, vastgelgd in je garantie ovk.
Uitkomst zou moeten zijn de voorwaarden beter afgestemd op de gemiddelde gebruiksduur en ook opties om te verlengen. Dat kan in Amerika ook dus waarom niet in Europa. Maar ik ga nu al los op het draadje wat nog niet is aangemaakt :)

Hmmm... Tesla is op allerlei vlakken niet te vergelijken met een reguliere autofabrikant... dus het is best mogelijk dat iemand met een hoge lijnfunctie - zoals Kim Liebregts - bereid is om in een dergelijk overlegorgaan plaats te nemen. Dat zou natuurlijk erg positief zijn. Met bijbehorend positief klinkende naam van het draadje.

Bijvoorbeeld: 'Voorstel overleg forumvertegenwoordiging met Tesla over flexibiliteit / coulance over de garantiegrens 80.000km?'
 
Op zich een mooi idee. Ik ben ook bereid om met km.stand van 146.000 in dat clubje plaats te nemen. Maar zo'n clubje heeft alleen kans van slagen als er een delegatie van Tesla aan deelneemt die ook bevoegdheden heeft. En dat lijkt me lastig bij een Amerikaans bedrijf, maar als het wel kan sta ik er dus zeker voor open!

Ik ben somber waar het gaat over bevoegdheden van lokale vertegenwoordigingen van Amerikaanse bedrijven. Die hebben ze namelijk nauwelijks of niet.
Ik was ruim 20 jaar CEO van Apple iCentre group, Neerlands grootste Apple dealer. Apple gaf en geeft de landelijke vertegenwoordiging geen enkele beslissingsbevoegdheid. Dealer contracten werden rechtstreeks met Apple Cupertino gesloten. Apple presteerde het om mij naar Londen te laten komen om te vernemen dat onze toenmalige handelsnaam 'Apple Centre Mac Support' met onmiddellijke ingang niet meer gebruikt mocht worden. Binnen 10 minuten stond ik weer buiten.
De derde man in de directie onder Steve Jobs kwam naar onze zaak in Amsterdam om te vertellen dat onze showkasten 20 cm te hoog waren. Ze controleerden later of wij ze echt hadden vervangen. Een half jaar later uitkomende nieuwe revisie van het zogenaamde 'Apple Centre handbook' verordonneerde dat de showkasten weer 20 cm hoger moesten worden.
Ik kan wel een boek schrijven over hoe Apple rücksichtlos met zijn dealers omging en gaat.
 
E: My point exactly. We need to address Elon or JB, now that Jerome isn't available.
D: Eens met Wim. We moeten het veeeel hogerop zoeken.

Deze mening(en) deel ik niet. Als je eens begint in Nederland praat je in elk geval al op het Europese hoofdkantoor. In Amsterdam wordt al vrij veel bepaald voor Europa: het zwaarste kantoor buiten de VS. Hoeveel hoger moet je gaan, vliegen naar CA voor een gesprek van 30min met een big shot, als dat überhaupt gaat lukken? Laten we een doel formuleren wat je hier zou willen bereiken, hier kun je in elk geval om tafel, vervolgafspraken maken, over Nederlands recht praten etc. Mijn ervaringen so far met Tesla medewerkers op marketing, after-sales, IT, product specialisten zijn positief - niet als bij Apple, een bedrijf wat inderdaad op ontelbare manieren "nee" kan zeggen. Moeten ook beslist geen Apple's met Tesla's gaan vergelijken, echt een heel ander bedrijf.
 
uit de online-kranten van de persgroep:
Screen Shot 08-11-15 at 08.24 PM.JPG



" Mensen die een kwetsbare auto hebben, moeten zelf actie ondernemen. Door het aanbrengen van een extra startonderbreker of een stuurslot. Dat zijn systemen om je auto beter te beveiligen. De kosten zijn wel voor de eigenaar van de auto "



 
uit de online-kranten van de persgroep:
View attachment 90194


" Mensen die een kwetsbare auto hebben, moeten zelf actie ondernemen. Door het aanbrengen van een extra startonderbreker of een stuurslot. Dat zijn systemen om je auto beter te beveiligen. De kosten zijn wel voor de eigenaar van de auto "




Ik ga direct een stuurslot halen voor mijn bentley en lambo thuis[emoji23].
 
Hier een paar dashcam videotjes van de highlights van het afgelopen jaar. Laat die auto pilot maar snel komen, want dit tractor rijdend, dinosap slurpend volk is volstrekt kansloos tegen zichzelf!:scared:
Overigens, als je niks hoort is dat wegens zelfcensuur. Taal technisch kon dat echt niet meer...:cursing:

De laatste is recent op de terugweg van vakantie in Italie... Commit suicide or die trying, so to speak!:crying:
En dat voor 500m 'terrein winst', oftewel 22,5 seconden eerder arriveren bij 80km/h. Of nooit meer arriveren, wat aannemelijker is...

[video]https://youtu.be/ZJU-LVahBFA[/video]
[video]https://youtu.be/YuQczAdesGg[/video]
[video]https://youtu.be/sr6E7avqkFw[/video]
[video]https://youtu.be/Oz_Zfvkbras[/video]
[video]https://youtu.be/b9aNOg3TbLU[/video]
 
Ik overweeg nu toch een chademo te kopen. Binnenkort naar mijn zusje in Groningen (191 km enkele reis). Op de terugweg eventueel omrijden via Zwolle, maar dat levert snel een ruim uur extra reistijd op. Met een baby van 1 jaar liever niet.
Helaas staan in Groningen vooral 3kwh laders. Dat gaat dus ook niet echt opschieten. Geeft het belang aan van goede destination chargers.
Hebben jullie nog tips of ideeën?


Het is toch maar 190 km van Heemskerk naar Groningen.
Bij deze temperaturen rustig rijden. Met een volle lading haal je het makkelijk.
Desnoods een beetje bijladen in een parkeergarage of bij je zusje

- - - Updated - - -

Hier een paar dashcam videotjes van de highlights van het afgelopen jaar. Laat die auto pilot maar snel komen, want dit tractor rijdend, dinosap slurpend volk is volstrekt kansloos tegen zichzelf!:scared:
Overigens, als je niks hoort is dat wegens zelfcensuur. Taal technisch kon dat echt niet meer...:cursing:

De laatste is recent op de terugweg van vakantie in Italie... Commit suicide or die trying, so to speak!:crying:
En dat voor 500m 'terrein winst', oftewel 22,5 seconden eerder arriveren bij 80km/h. Of nooit meer arriveren, wat aannemelijker is...

[video]https://youtu.be/ZJU-LVahBFA[/video]
[video]https://youtu.be/YuQczAdesGg[/video]
[video]https://youtu.be/sr6E7avqkFw[/video]
[video]https://youtu.be/Oz_Zfvkbras[/video]
[video]https://youtu.be/b9aNOg3TbLU[/video]

Leuk zo'n webcam......
je bent aardig wat idioten tegengekomen
 
Het is toch maar 190 km van Heemskerk naar Groningen.
Bij deze temperaturen rustig rijden. Met een volle lading haal je het makkelijk.

Meen je dat? Ik heb ooit met moeite (weliswaar in de winter, maar met nieuwe accu) 320 km gehaald. Was alleen mogelijk door 110-120 kmh te rijden op cruisecontrol. 380 zit er écht niet in (tenzij je het hele stuk 100 rijdt achter een vrachtwagen ofzo).
 
Meen je dat? Ik heb ooit met moeite (weliswaar in de winter, maar met nieuwe accu) 320 km gehaald. Was alleen mogelijk door 110-120 kmh te rijden op cruisecontrol. 380 zit er écht niet in (tenzij je het hele stuk 100 rijdt achter een vrachtwagen ofzo).

dan had je toch beter een 60kw gekocht, daar kan je 388km mee!:wink:
hoe ver kan je rijden met een 60kwh model S - Page 2
 
190km heen en terug in de zomer maak ik me echt geen zorgen over, ik weet wel dat ik dan max 100 kan rijden en dus rustig aan moet doen. En dan heb ik een P85+ met 21" en heb het regelmatig gehaald en hoef ik ook niet achter een vrachtwagen te hangen. In de winter weet ik dat je het niet haalt, maar in de zomer is dat echt geen probleem.

Maurice je weet toch dat de Accelerator meer standen heeft dan 0 of 1? ;)
 
190km heen en terug in de zomer maak ik me echt geen zorgen over, ik weet wel dat ik dan max 100 kan rijden en dus rustig aan moet doen. En dan heb ik een P85+ met 21" en heb het regelmatig gehaald en hoef ik ook niet achter een vrachtwagen te hangen. In de winter weet ik dat je het niet haalt, maar in de zomer is dat echt geen probleem.

Maurice je weet toch dat de Accelerator meer standen heeft dan 0 of 1? ;)

Het kan ook zo maar ineens zijn dat er in de buurt van Groningen een SuC wordt geplaatst.
De noodzaak, althans de dringende wens, is bij Tesla bekend, las ik in één van de posts.

Dan echt: Probleem opgelost :)
 
Meen je dat? Ik heb ooit met moeite (weliswaar in de winter, maar met nieuwe accu) 320 km gehaald. Was alleen mogelijk door 110-120 kmh te rijden op cruisecontrol. 380 zit er écht niet in (tenzij je het hele stuk 100 rijdt achter een vrachtwagen ofzo).

Met mijn P85D kan ik meer dan 400 km halen maar er mag absoluut niet harder dan 110 op TACC gereden worden op de autosnelweg. Bij deze temperaturen haal ik dan een gemiddelde van rond de 180 Wh/km. Heb vanmorgen nog 78 km gereden aan een gemiddelde van 179 Wh/km. Goeie rustige muziek helpt. :rolleyes:
 
Het punt is dat ik met een baby aan boord gewoon niet stil wil komen te staan. Toch een beetje anxiety.
Plan is nu om een paar uurtjes 3kwh bij te laden in Groningen en eventueel op de terugweg bij Zurich (afsluitdijk) aan de 22kw een half uurtje bij te laden.
Dan moet ik makkelijk thuis kunnen komen zonder chademo.

Ik ga ervan uit dat je het traject Heemskerk - Groningen bedoelt?

In dit scenario ben je tijd kwijt in Groningen om te zoeken/regelen om 3Kw te laden en dan op de terugweg een half uur om aan een 22 Kw paal te laden.

Met de bedoeling om je ideetjes te geven heb ik de kaart eens erbij gehaald.

Schermafbeelding 2015-08-12 om 13.12.59.png


Er zijn drie routes die onderling wel in kilometers schelen maar de route via Zwolle zou maar 8 minuten schelen met die via de Afsluitdijk en 20 met de route door de polder.

Het hangt natuurlijk ook wat van de tijdstippen af (files) maar ik zou het mezelf niet te moeilijk maken. Vol weg thuis, de snelste route naar Groningen en dan terug via Zwolle. Bij die SuC kun je alweer weg zodra je een keer heen en weer naar de Vd Valk bent gelopen :) In dit scenario helemaal geen omkijken naar langzaam laden. Of maak ik een fout?
 
Hoogstens dat de A6 niet vergelijkbaar is met de A1 qua drukte.. zeker in de spits wil je niet over de A1 rijden.. dan kost het dus meer dan 20 min extra.
190 keer 2 is natuurlijk haalbaar - ben zelf tot 450 km gekomen op een droge dag met 15 graden. Maar dan moet je je echt inhouden en er goed op letten... En eigenlijk wil je dat niet (ik niet).. ik zou er voor kiezen een plek te vinden om onderweg even bij te laden .. meest simpele is SuC Amsterdam - is 40 km van Heemskerk. Op de terugweg even langs - 10 minuten en je kunt verder..
 
Allemaal bedankt voor het meedenken!
Geen idee waarom, maar google maps geeft 2u05 aan via de afsluitdijk. Dat klinkt realistisch (in het verleden eigenlijk altijd zo gereden).
Er zijn best veel stukken 130 en dat gebruikt ook iets meer - daar moet ook rekening mee worden gehouden.
Er zijn voldoende mogelijkheden om deze puzzel op te lossen. Alleen: wat is het meest efficient?