Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist even naar de locale autoshow, VEGAP, geweest in Tienen. Veel blinkende bolides gezien.
Maar de enige EV die er was, een Renault Kangoo, stond dan nog weg gestoken achter de verkoopstent.
Tja, zo ga je de mensen de toekomst niet laten zien.
En als dan info ga vragen kreeg ik als antwoord, "Oei, daar ken ik niks van, kom maar eens langs in de showroom".
Weinig vertrouwen wekkend dat ze er veel van gaan verkopen met die instelling.
 
Zojuist even naar de locale autoshow, VEGAP, geweest in Tienen. Veel blinkende bolides gezien.
Maar de enige EV die er was, een Renault Kangoo, stond dan nog weg gestoken achter de verkoopstent.
Tja, zo ga je de mensen de toekomst niet laten zien.
En als dan info ga vragen kreeg ik als antwoord, "Oei, daar ken ik niks van, kom maar eens langs in de showroom".
Weinig vertrouwen wekkend dat ze er veel van gaan verkopen met die instelling.
Ja, alsof ze zich bijna ervoor schamen dat hun merk ook elektrische auto's produceert... :cursing:
 
Als Wiebes gelooft in zijn eigen plan / maatregelen met onderbouwing, waarom zou die 'aftopping' van de bijtelling boven catalogusprijs van 50.000 euro vanaf 2019 dan nog nodig zijn? :confused:

Omdat het doel is elektrisch rijden te bevorderen, niet om iedereen met subsidie in Insane/Ludicrous mode te laten rondrijden.
Ik vind dat plafond dus zo gek nog niet. Het afbouwen van de bijtelling op hybride auto's is wellicht wat te vroeg.
 
Die melding wijst er inderdaad op dat de auto het contact met één of meer sensoren kwijt is geraakt. Enkele minuten later verdwijnt bij mij de melding, dan is er blijkbaar weer contact. Als de melding wel voortdurend blijft staan, is er iets mis met één van de sensoren, bijvoorbeeld batterijtje leeg. Een keer resetten in de instellingen op het 17" scherm zou ik altijd proberen, als dat niet helpt zul je er mee terug moeten naar het Tesla SeC of de leverancier van de TPMS sensoren. Waarschijnlijk zijn ze nog wel onder garantie te vervangen.
 
Er staat storing bandenspanning systeem, neem contact op met Tesla service.

Alle banden gecontroleerd en meet slechts 0,1bar verschil onderling

Heb hetzelfde probleem sinds vorige week. De eerste keer een 2-tal banden met 0,2bar bij kunnen vullen en was de waarschuwing weg. De 2e keer rondom gecontroleerd, geen probleem. Hierna een reset gedaan en kwam het probleem niet meer terug. De volgende dag dezelfde info op het scherm en na ca 50km was het verdwenen. Nu maar afwachten wanneer er weer een melding komt. M.a.w. het heeft volgens mij niets te maken met de sensoren maar eerder met een "kromme vonk" in de electronica. Op naar Tesla service dus.
 
Heb hetzelfde probleem sinds vorige week. De eerste keer een 2-tal banden met 0,2bar bij kunnen vullen en was de waarschuwing weg. De 2e keer rondom gecontroleerd, geen probleem. Hierna een reset gedaan en kwam het probleem niet meer terug. De volgende dag dezelfde info op het scherm en na ca 50km was het verdwenen. Nu maar afwachten wanneer er weer een melding komt. M.a.w. het heeft volgens mij niets te maken met de sensoren maar eerder met een "kromme vonk" in de electronica. Op naar Tesla service dus.

Had gisteren de melding ook, nooit eerder gezien terwijl ik mijn bandenspanning regelmatig controleer.
Dat was net voor het parkeren, na een uurtje parkeren was de melding weg.
De sensoren zijn nu 9 maanden oud, bij Tesla Tilburg aangeschaft.
 
Omdat het doel is elektrisch rijden te bevorderen, niet om iedereen met subsidie in Insane/Ludicrous mode te laten rondrijden.
Ik vind dat plafond dus zo gek nog niet. Het afbouwen van de bijtelling op hybride auto's is wellicht wat te vroeg.

Ik ben nog op vakantie, en zuinig als ik ben ben ik zo min mogelijk online:wink:... maar ik begin me echt een beetje te ergeren aan de pogingen om de jaloeziebelasting te verdedigen.

Ik heb het idee dat met die 50K grens het doel van de politiek is iedereen in een EV van minder dan 20K rond te laten rijden, of wellicht iets duurder maar dan met een kleine batterij...
Immers... Indien een EV een bruikbare actieradius heeft zoals een Tesla, dan kost de batterij al gauw 30K ergo.... de auto zelf mag niet meer dan 20K kosten...
Dus toch gewoon een jaloezietax. En een hele slimme strategie om de auto's van de gevestigde autofabrikanten met kleine batterijen te bevoordelen....
Ik kan me ook niet vinden in het argument van hoog verbruik bij hoog vermogen zoals bij een ICE. Ik rijdt al een tijdje (ca 14000km) met veel plezier met de P85D rond en mijn ATA is inmiddels 198 wh/km en dalende.... Vergelijk dat maar eens met een B klasse EV die 120 rijdt.... (dus daadwerkelijk verbruik en niet theoretisch verbruik).

Echt heeeel jammer dat EM er in geslaagd is om een EV te ontwikkelen die zowel praktisch bruikbaar als begerenswaardig is en dat wij in NL dan weer vinden dat die dan niet onder stimulering EV mag vallen.
0 gram uitstoot blijft toch 0 gram uitstoot?
En als er dan toch een 50K grens moet gelden in NL, dan svp de waarde van de batterij daar NIET in meetellen, zodat een fabrikant die zich er met een kleine actieradius van af maakt niet ook nog eens beloond wordt...
 
Ik ben nog op vakantie, en zuinig als ik ben ben ik zo min mogelijk online:wink:... maar ik begin me echt een beetje te ergeren aan de pogingen om de jaloeziebelasting te verdedigen.

Ik heb het idee dat met die 50K grens het doel van de politiek is iedereen in een EV van minder dan 20K rond te laten rijden, of wellicht iets duurder maar dan met een kleine batterij...
Immers... Indien een EV een bruikbare actieradius heeft zoals een Tesla, dan kost de batterij al gauw 30K ergo.... de auto zelf mag niet meer dan 20K kosten...
Dus toch gewoon een jaloezietax. En een hele slimme strategie om de auto's van de gevestigde autofabrikanten met kleine batterijen te bevoordelen....
Ik kan me ook niet vinden in het argument van hoog verbruik bij hoog vermogen zoals bij een ICE. Ik rijdt al een tijdje (ca 14000km) met veel plezier met de P85D rond en mijn ATA is inmiddels 198 wh/km en dalende.... Vergelijk dat maar eens met een B klasse EV die 120 rijdt.... (dus daadwerkelijk verbruik en niet theoretisch verbruik).

Echt heeeel jammer dat EM er in geslaagd is om een EV te ontwikkelen die zowel praktisch bruikbaar als begerenswaardig is en dat wij in NL dan weer vinden dat die dan niet onder stimulering EV mag vallen.
0 gram uitstoot blijft toch 0 gram uitstoot?
En als er dan toch een 50K grens moet gelden in NL, dan svp de waarde van de batterij daar NIET in meetellen, zodat een fabrikant die zich er met een kleine actieradius van af maakt niet ook nog eens beloond wordt...

Het gaat over een grens die pas 2019 in gaat. Een bruikbare actieradius kost dan geen 30k meer.
Tegen die tijd is de Model 3 verkrijgbaar en zijn er meerdere modellen die 300/400km kunnen rijden en dus praktisch bruikbaar zijn.
Zie ook de nieuwe Leaf http://www.motoring.com.au/news/201...n/leaf/next-nissan-leaf-to-target-400km-53658
Lijkt me een geode stimulans om juist meer betaalbare goede EV's te maken.

Prettige vakantie :smile:
 
Het gaat over een grens die pas 2019 in gaat. Een bruikbare actieradius kost dan geen 30k meer.
Tegen die tijd is de Model 3 verkrijgbaar en zijn er meerdere modellen die 300/400km kunnen rijden en dus praktisch bruikbaar zijn.
Zie ook de nieuwe Leaf http://www.motoring.com.au/news/201...n/leaf/next-nissan-leaf-to-target-400km-53658
Lijkt me een geode stimulans om juist meer betaalbare goede EV's te maken.

Prettige vakantie :smile:
plus: het is geen verbod op EV's boven 50K euro. Je betaal dan alleen iets meer belasting. Over 100K betaal je 13% bijtelling, tegen 22% voor een benzine/diesel auto van 100K euro. Lijkt me dat dat nog steeds een goede stimulans is voor verkoop van Tesla's. Hoeveel mensen zijn niet overstag gegaan om een plugin te gaan rijden door 14% bijtelling ipv 20 of 25...
 
Het gaat over een grens die pas 2019 in gaat. Een bruikbare actieradius kost dan geen 30k meer.
Tegen die tijd is de Model 3 verkrijgbaar en zijn er meerdere modellen die 300/400km kunnen rijden en dus praktisch bruikbaar zijn.
Zie ook de nieuwe Leaf http://www.motoring.com.au/news/201...n/leaf/next-nissan-leaf-to-target-400km-53658
Lijkt me een geode stimulans om juist meer betaalbare goede EV's te maken.

Prettige vakantie :smile:
Haha, wat een serieuze reacties op de Teslataks / jalouzietaks...

Is hier nu echt iemand die denkt dat die tax het volgende kabinet overleeft????? Die tax komt er echt niet hoor!:biggrin:
 
Indien een EV een bruikbare actieradius heeft zoals een Tesla, dan kost de batterij al gauw 30K ergo.... de auto zelf mag niet meer dan 20K kosten...

Tegen dat de aftopping in werking treedt is er een auto van Tesla die <50k kost en die een bruikbare actieradius heeft. Vanuit het oogpunt van de staat gezien is het dan financieel het efficiëntst om enkel dat soort autos nog te bevorderen om de doelstelling van meer EV's op de weg te halen. Dat heeft niets met jaloezie te maken maar alles met het rationeel inzetten van overheidsmiddelen.
 
Soms zie je duidelijk wie de pen vasthoudt bij het schrijven van dergelijke ecologische incentives. In Frankrijk, het land van de Renault Zoe, is er voor iedereen een vaste premie per elektrische wagen, onafhankelijk van de cataloguswaarde: 7.000€, onlangs verlaagd tot 6000€ (?: niet helemaal zeker van bedrag).
In België en Nederland worden enkel de zakelijke rijders bevoordeeld, maar dan wel procentueel. Particulieren vallen grotendeels uit de boot. In Noorwegen mag iedereen mee feesten. Het resultaat is er dan ook naar.
 
Tegen dat de aftopping in werking treedt is er een auto van Tesla die <50k kost en die een bruikbare actieradius heeft. Vanuit het oogpunt van de staat gezien is het dan financieel het efficiëntst om enkel dat soort autos nog te bevorderen om de doelstelling van meer EV's op de weg te halen. Dat heeft niets met jaloezie te maken maar alles met het rationeel inzetten van overheidsmiddelen.

Ik vind belasting op het bezit van wagens op zich maar een vreemde zaak. De overheid zet geen middelen in, ze pikken er minder in. Belasting op het gebruik van wagens is iets anders.