Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Chauffeur voor the Climate Miles 5 november 2015

OPROEP voor chauffeurs i.h.k.v. klimaattop in Parijs!Urgenda wandelt in November van Utrecht naar Parijs met allerlei BNers en elke dag een journaal. Nu is één etappe te lang en zoeken ze Tesla rijders om het laatste stukje met de auto te overbruggen. Deze etappe is op donderdag 5 november en ze lopen van Breda naar Essen (zie de route in de bijlage). Het gaat om de laatste 10 km, van natuurgebied De Oude Buisse Heide tot station Essen (een deel van de deelnemers moet naar het station, een ander deel naar onze overnachtingsplaats aan de Oude Baan 110 in Essen). We zoeken 10 Tesla's. Stuur een pm, als hieraan mee wilt doen.Of ben je geïnteresseerd om een etappe mee te lopen. Kijk eens op The Climate Miles | 1 29 november 2015Ronald
Is er nog iemand met een Tesla die zou willen helpen om op 5 november a.s. mee te helpen om de deelnemers aan de Climate Miles te vervoeren? Zie bericht van Ronald hierboven. Ik had mij hiervoor opgegeven maar kom met mijn agenda in de knel die dag. Voor de duidelijkheid: je hoeft niet naar Parijs te rijden, het gaat maar om een stuk van ca. 10 km. tussen Achtmaal (gemeente Zundert, Noord-Brabant) en Essen (België). Dit zal op 5 november tussen ca. 16:15 en 17:00 zijn (het is maar 20 min. rijden).Dit wordt georganiseerd door Urgenda. Stuur mij (of Ronald) een PM dan breng ik je in contact met de organisatie.
 
Daar moet nog wel wat vanaf kunnen in de vorm van korting gezien de olie die ze erin willen gaan gooien :p

Het is nog veel erger als je de checklist bekijkt. Men laat het standaard verhaal van een ICE los op een Tesla. Ben bang dat het nog wel een klein decinium gaat duren voordat er echt ook specilisme voor EV's buiten Tesla is waar ik mijn rijdende Ipad aan zou toevertrouwen. Denk dat je nu meer kans maakt op goed advies bij compuland of paradigit :biggrin:
 
Kwam ik tegen op een enigszins gerelateerde google zoekactie:

https://www.serviceright-autos.nl/grote_beurt/tesla

:smile:

Leuk ! Screenshot voordat ze hem weghalen :


Service_beurt_Tesla.png
 
Maandag gaat mijn MS naar het SeC voor o.a. drivetrain en eerste inspectiebeurt (en gelijk alles nalopen want einde garantie is zeer nabij:).

Ik ben de auto dan vier dagen kwijt. Ik hoop van harte dat ik een MS als loaner mee krijg want ik heb die dagen afspraken in het land waaronder een meeting in het Automobielmuseum in Leidschendam. In mijn branche ben ik mr Tesla (nog steeds de enige, veelal ook omdat de collega's voor het merendeel in loondienst zijn) en de auto trekt altijd aandacht.

Ook hoop ik dan zelf ook kennis te kunnen maken met de AP mogelijkheden in de praktijk. Want wie weet.

Men heeft beloofd om "hun best te doen" maar kon niet garanderen omdat beschikbaarheid per moment kan verschillen.

Duimen jullie mee?
 
Mijn S begint momenteel last te krijgen van een fluittoon bij het optrekken van 0-40 km. Volgens mij is hier ergens een draadje over geweest maar heb dit zo snel niet kunnen terugvinden.

Weet iemand waar dit onder staat of iemand hier ervaringen mee gehad?
 
Mijn S begint momenteel last te krijgen van een fluittoon bij het optrekken van 0-40 km. Volgens mij is hier ergens een draadje over geweest maar heb dit zo snel niet kunnen terugvinden.

Weet iemand waar dit onder staat of iemand hier ervaringen mee gehad?

Is het een geluid als van een leeglopend ballonnetje? Zoiets als dat je de lucht er langzaam uit laat lopen? In dat geval is het een geluid dat zo af en toe komt en vanzelf ook weer weggaat. Ik heb het ook een keer of drie gehad. Het is dan niet echt storend en tijdelijk.

Is het een wat snerpend geluid dat je met name ook buiten de auto hoort dan kan het de inverter, of in ieder geval de drivetrain, zijn. Dan kan het in de loop der tijd harder worden en uiteindelijk kan dat tot vervanging van de drivetrain leiden. Heeft geen invloed op bedrijfszekerheid, ik heb er vele duizenden kilometers mee gereden.

Omdat je het hebt over een fluittoon denk ik dat het het eerste is. In dat geval geen reden tot zorg.
 
Heb ik sedert een paar weken ook - bij mij klinkt het als twee vliegen die aan 't ravotten zijn onder de achterbank :), maar ik neem aan dat we allen over 't zelfde spreken! Tussen 0 en zowat 50 km/u.

Goed om weten dat het niets ernstigs is, Hans. Maar ik ga toch ook wel een 'grote check' laten doen vooraleer m'n waarborg (behalve drivetrain/batterij weliswaar) vervalt in november.