Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen week, tijdens de conf call, is de margeverwachting opgetrokken naar 30% op een Model S en 25% op een Model X tegen het einde van 2016. Op dit moment zitten ze op 25% marge op de Model S. ... Dit is nodig om de gigantische investeringen te financieren...

Volgens The Verge vandaag heeft Tesla alvast stilletjes de prijs van het 4-jarig onderhoudscontract met $ 200 verhoogd en de overdraagbaarheid van die contracten aan nieuwe eigenaar geschrapt (er zou wel terugbetaling zijn voor verkopende eigenaar). Dit zou blijken uit vergelijking van huidige versie site met die van voor recente update.
Musks' uitspraak dat EV's minder onderhoud nodig hebben dan ICE's leidt dus niet tot prijsverlaging voor diens klanten, maar tot verhoging van diens marges.
 
Volgens The Verge vandaag heeft Tesla alvast stilletjes de prijs van het 4-jarig onderhoudscontract met $ 200 verhoogd en de overdraagbaarheid van die contracten aan nieuwe eigenaar geschrapt (er zou wel terugbetaling zijn voor verkopende eigenaar). Dit zou blijken uit vergelijking van huidige versie site met die van voor recente update.
Musks' uitspraak dat EV's minder onderhoud nodig hebben dan ICE's leidt dus niet tot prijsverlaging voor diens klanten, maar tot verhoging van diens marges.

Daar moeten we ons idd van bewust zijn. De droom van Musk kost geld, heel veel geld. Iemand moet voor de conversie betalen naar duurzame mobiliteit. Wij doen daar dus allemaal ons deel. De hoge marge moet dus in dat licht bekeken worden. Het is voor het goeie doel. :rolleyes:
 
Wat vinden we hier van? (Ik heb hem nog niet bekeken, komt diverse keren op facebook langs)
https://www.facebook.com/prageru/videos/1008531932522996/

Ik kon het filmpje niet uitkijken. Gruwelijk irritant, deze onzin. Voel je vrij om mijn blog rond te sturen (te vinden in mijn signature onder mijn berichten) waarin ik uiteenzet hoe het zit met de CO2-uitstoot van elektrische auto's. Het is een eenvoudig verhaal, met goede bronnen voor de mensen die de details willen weten. Zowel in het Nederlands als in het Engels.
 
Ik kon het filmpje niet uitkijken. Gruwelijk irritant, deze onzin. Voel je vrij om mijn blog rond te sturen (te vinden in mijn signature onder mijn berichten) waarin ik uiteenzet hoe het zit met de CO2-uitstoot van elektrische auto's. Het is een eenvoudig verhaal, met goede bronnen voor de mensen die de details willen weten. Zowel in het Nederlands als in het Engels.

Had ik al gedaan. En juist de mensen die daar toen op reageerden, delen nu deze video. Het effect van jouw verhaal wordt daardoor weer teniet gedaan.....
 
Had ik al gedaan. En juist de mensen die daar toen op reageerden, delen nu deze video. Het effect van jouw verhaal wordt daardoor weer teniet gedaan.....

Bedankt voor het verspreiden! Ach ja, het blijft een beetje stoeien totdat de meerderheid doorheeft hoe het werkelijk in elkaar steekt. Ik ben er klaar voor, dus kom maar op met de niet goed voorgelichte/ onwetende / eigenwijze mensen ;)
 
Wat vinden we hier van? (Ik heb hem nog niet bekeken, komt diverse keren op facebook langs)
https://www.facebook.com/prageru/videos/1008531932522996/

Huh, nogal een zwartgallige benadering.
Hebben ze nog veel steenkoolcentrales in de US? Leek me eigenlijk iets dat uitgestorven was.
Hier in België is de kolencentrale van Ruien gestopt en wordt zelfs ontmanteld, die van Les Awirs, Rodenhuize en Langerlo draaien nu op Biomassa en houtpellets, enkel Langerlo nog gedeeltelijk op kolen.
De verhouding kolen <> 'andere' ligt nogal overwegend in het kamp 'andere'… .
Het aandeel kernenergie en wind- en waterkracht is zeer groot.
Ik meen dat we deze 'expert' niet met een korrel maar met een kilootje zout moeten nemen… .
 
Nou, de situatie is niet zo mooi als je graag zou willen. Toevallig kwam er net vorige week een rapport hier over uit: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Energy_from_renewable_sources#Database Zoals gebruikelijk een niet erg toegankelijk document, dit is een goede samenvatting: Whos holding it back? - Carbon Brief

In Europa hebben we afgesproken om tegen 2020 20% van onze energiebehoefte uit renewables te genereren. Dit grafiek geeft aan hoever de verschillende landen zijn. Nederland doet het gewoon erg slecht. België doet het iets beter, dat komt waarschijnlijk door de inzet van een aantal gammele kerncentrales :) Er is nog een hoop werk aan de winkel.

distance-from-individual-eu-target.png
 
Dat is de reden dat onze NL overheid de warmtepompen nu stimuleert. Hadden ze beter al eerder moeten doen.
Ten eerste zorgt elke warmtepomp die een aardgas-CV-ketel vervangt voor een flinke reductie van fossiele energie, en ten tweede komt daarvoor in de plaats een klein beetje elektriciteitsverbruik wat ook nog duurzaam opgewekt KAN worden.
Eigenlijk heel analoog met de overstap van fossiel naar elektrisch rijden! :smile:
 
Dat is de reden dat onze NL overheid de warmtepompen nu stimuleert. Hadden ze beter al eerder moeten doen.
Ten eerste zorgt elke warmtepomp die een aardgas-CV-ketel vervangt voor een flinke reductie van fossiele energie, en ten tweede komt daarvoor in de plaats een klein beetje elektriciteitsverbruik wat ook nog duurzaam opgewekt KAN worden.
Eigenlijk heel analoog met de overstap van fossiel naar elektrisch rijden! :smile:
Als de overheid het wil, en helaas wil ze het niet, is de omslag naar duurzame opwekking van elektriciteit heel simpel te stimuleren.
Alles wat met duurzaam opgewekte elektriciteit kan worden verwarmd, gekoeld, verlicht en aangedreven, zou extra gestimuleerd moeten worden door een verlaging van de energiebelasting. En dan met meer dan de 2 cent per kWu die we 1 januari j.l. mochten ontvangen. Nu is stroom uit een kolencentrale precies even duur als stroom uit een windmolen. Als stroom uit een kolencentrale meer belast wordt, per saldo veroorzaken die de Co2 uitstoot en gezondheidsschade, en die extra belasting wordt benut om duurzaam opgewekte stroom goedkoper te maken, dan maken we stappen de goede richting op. Ik schat in dat er op dit forum nogal wat VVD stemmers zullen huizen. Weet wel dat juist die club duurzaamheid met de mond belijdt, maar in de praktijk te vuur en te zwaard bestrijdt.

!!!! Op dit moment is windenergie leverancier Pure Energie de goedkoopste aanbieder van elektriciteit!!!!!! Mooi dat dit 100% duurzame windstroom is.
 
Last edited by a moderator:
Hoe leveren ze op momenten dat er geen wind waait? Of hebben ze 'swap' deals met andere windparken in Europa voor die momenten?

We verkopen niet meer stroom dan we zelf met wind en zon opwekken. Mismatches in de tijd tussen opwek en afname balanceren we op de energiemarkt. De kWh's die je geleverd krijgt hebben dus altijd een zelfgeproduceerd (en dus niet ingekocht) certificaat.

uiteindelijk streven we hiernaar: Kombikraftwerk 2 - Startseite
 
Deze al gezien? Radio Flyer: Makers of the Little Red Wagon and Tricycle

Erg gaaf gedaan. Bestel ervaring is precies zoals de real-size versie. Vanaf 500 dollar. Valt nog mee, zeker gezien de aandacht voor details.
Zo'n vervangbare batterij lijk me wel wat trouwens...

Was net klaar met de configurator, en toen las ik dit: "USA We currently only accept orders in the United States"
Leuk voor in de living te zetten :)
 
Last edited by a moderator:
We verkopen niet meer stroom dan we zelf met wind en zon opwekken. Mismatches in de tijd tussen opwek en afname balanceren we op de energiemarkt. De kWh's die je geleverd krijgt hebben dus altijd een zelfgeproduceerd (en dus niet ingekocht) certificaat.

uiteindelijk streven we hiernaar: Kombikraftwerk 2 - Startseite

Duidelijk. Hoever zijn we daar in de tijd nog van af denk je?