Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Morgen laat ik winderbanden steken, met meteen ook 19 inch velgen ipv 21. Ik //**// verlies door de winterbanden. //..//

waarom zou je verliezen door de winterbanden ? Als het koud is, verbruiken ze net minder - volgens 'tinternet.

"Winterbanden en brandstofverbruik
Het is een fabeltje dat winterbanden meer zouden verbruiken dan zomerbanden. Sterker nog, winterbanden verbruiken onder de grens van 7 graden zelfs minder brandstof. Door de samenstelling van het rubber is de rolweerstand veel minder dan van een zomerband. Minder weerstand betekent minder brandstofverbruik."

wordt ook bevestigd door een paar gebruikers : "Het heeft zeker effect op je brandstofverbruik, maar dan wel de andere kant op dan je denkt.
Als ik de winterbanden gemonteerd heb, dan gaat mijn brandstofverbruik omlaag."


mijn mening : het zal afhangen van welke zomerband je door welke winterband vervangt.
 
Ja, helemaal eens. Het is een zeer excentrieke man. Hij heeft vaak genoeg dingen gezegd waar ik het niet mee eens ben, maar dit vind ik (op de taal/toon na) wel een heel interessante.
Het is gewoon een nerd (in de positieve betekenis van het woord) die begrijpt wat het verschil is tussen waarheden verkregen door hard gemeten cijfers, en waarheden verkondigd door marketing afdelingen.
Aangezien het een nerd is, is hij ondanks zijn genialiteit op technisch gebied misschien toch wat naïef op psychisch gebied.
Hij begrijpt niet goed dat het vechten is tegen de bierkaai/windmolens om op een fan forum dat verschil te laten zien en mensen te overtuigen dat ze misschien enigszins bij de neus worden genomen extra bijdragen aan de investeringen die nodig zijn om de Model 3 op de weg te brengen. Om dus vervolgens boos te worden en zich terug te trekken ("...dom volk... wil niet luisteren...grumbl...zoek het dan maar zelf uit...grumbl")

Ik (wij) wil(len) helemaal niet horen dat marketing onwaarheden nogal optimistisch ingestelde berichten verkondigt, en al helemaal niet nadat ik (we) veel te veel geld voor een grote middenklasser (met fantastische acceleratie, een grote iPad en (voor de meesten) fijne AP) hebben uitgegeven. :eek:
Integendeel, fantastische aankoop, fantastisch bedrijf, ik raad iedereen een Tesla aan!;) (ja ik meen het echt)
 
Ik kan me er ook niet heel druk om maken, of mijn accupakket nou 77 kWh of 85 kWh is, het belangrijkst voor mij is dat ik het aantal kilometers gewoon kan rijden. Maar ik vind het wel een beetje jammer dat Tesla niet gewoon de waarheid verkondigt en op dat punt ben ik het helemaal eens met @wk057. Hij had het alleen wel net wat tactvoller mogen brengen :)
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Wel interessant. Wat ik vooral wel nuttige informatie vind, is dat je met de 60 kWh versie een erg goede deal hebt. Ik denk toch dat mijn volgende Tesla een kleinere batterij zal krijgen. Om eerlijk te zijn ben ik inmiddels zo gewend aan het laden en zijn er zeker in Nederland zoveel laadmogelijkheden, dat ik die 85 kWh echt vrijwel nooit nodig heb. Dan koop ik er wel een CHAdeMO adapter bij om soms bij Fastned even te kunnen snelladen :)

Er hangen CHAdeMO's bij Fastned. En hoe groot je accu is is denk ik heel persoonlijk. Ik zou graag wat meer capaciteit in mijn X hebben. Zeker met de paarden er achter.
 
Met off-road capaciteiten van de X zit het wel goed. Ook met de stijfheid. Mooi filmpje. Ik heb in een soortgelijk filmpje een Audi Quattro de tandwielen eruit zien draaien.


Ik moest van het weekend op een manage in Lisse met mijn auto met 2 paarden in de trailer er achter door de buitenrijbak met zand om de combinatie te kunnen keren. Was wel spannend maar ging zonder problemen. Helaas heeft niemand een foto gemaakt....
 
Er hangen CHAdeMO's bij Fastned. En hoe groot je accu is is denk ik heel persoonlijk. Ik zou graag wat meer capaciteit in mijn X hebben. Zeker met de paarden er achter.
Dat is ook weer waar. Eerst hingen ze er nog niet, maar inmiddels wel. Met een aanhanger is een grotere accu wel welkom inderdaad, de range kan dan zomaar halveren als ik zo de filmpjes van Bjorn Nyland zie.
 
@dicktump en @Art747 : eigenlijk zou Tesla, voor de X, als accessoire het chassis van een aanhangwagen-met-60kWh-accu-vloer of zo moeten aanbieden, die andere carrosseriebouwers dan maar verder moeten omtoveren tot caravan/paardentrailer/boottrailer etc.!

Een startup van de TU Delft heeft iets dergelijks ontwikkeld: E-Trailer - E-Trailer Maakt uw caravan elektrisch aangedreven

Maar wellicht zou Tesla een groter bereik weten te vinden met een soortgelijk product. :)
 
eigenlijk zou Tesla, voor de X, als accessoire het chassis van een aanhangwagen-met-60kWh-accu-vloer of zo moeten aanbieden, die andere carrosseriebouwers dan maar verder moeten omtoveren tot caravan/paardentrailer/boottrailer etc.!

je bedoeld aanhangwagen-met-60kWh-accu-vloer en AP!! (zodat die in AP-volg-systeem overal aan de auto die voorop rijd met AP te koppelen is) :p

platooning is het toverwoord hoe je dit mag noemen, ik als volleerd dyslecticus vindt m tof.

en dat... is zo gek nog niet
 
Een startup van de TU Delft heeft iets dergelijks ontwikkeld: E-Trailer - E-Trailer Maakt uw caravan elektrisch aangedreven

Maar wellicht zou Tesla een groter bereik weten te vinden met een soortgelijk product. :)

Een schitterende ontwikkeling die zonder meer het rijden met een aanhanger kan gaan verbeteren. Dat hoeven niet alleen caravans te zijn want als de prijs gunstig is kan het bijna een standaardonderdeel worden.

Wat het bereik betreft denk ik dat Tesla ons straks gaat verbazen met nieuwe batterijen. Tot nu toe hebben ze aangegeven dat de huidige 100 kWh voor hen de limiet is waarbij wat in het midden is gelaten of dat algemeen is of alleen met deze (de huidige) batterijtechniek (die kennelijk aan zijn top zit).
De nieuwe batterijen kunnen bij het zelfde volume en gewicht aanzienlijk meer opslag bieden. Bij Powerwall en Powerpack komt het in de buurt van 100% extra.
Wanneer deze nieuwe batterijen verder doorontwikkeld zijn en de prijs per kWh weer gedaald is verwacht ik batterijen die aanzienlijk meer kunnen opslaan, in theorie zou een batterij met het bestaande formaat tegen de 200 kWh kunnen opslaan.

We zien dan Model 3 met een compactere batterij die lichter en goedkoper is en waarschijnlijk niet veel minder bereik biedt dan nu de Model S batterij.
Daarnaast kan het bestaande formaat met de nieuwe techniek veel meer opslag bieden waardoor Model X en straks de Pickup truck aan een groot bereik kan komen.
En ik verwacht dat er optioneel ook voor de Model S een batterij zal komen van rond 180 of wellicht 200 kWh, met bijbehorend prijskaartje!!, die dan een bereik van > 1.000 km kunnen bieden, voor wie dat wil.

En laden met 800 Volt en 350 Kw.
 
Het blijft een leuk plaatje en ze rijden dagelijks van LA naar Vegas v.v. (900 km)

Schermafbeelding 2016-12-16 om 19.22.49.png