Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb dit met de EV box ook enkele malen gehad in afgelopen 2 jaar. Echter random (en dus niet alleen in de kou).
Heb echter nooit exact de oorzaak kunnen ontdekken en had dit nooit 3x op rij (gelukkig).
Wel ontdekte ik bij enkele keren dat er (minimaal) water stond in de connector/socket door zware regenval.
Lijkt mij sterk dat dit een oorzaak kan zijn geweest (immers fikte niet uit) maar dit was het enige wat ik als overeenkomst kon ontdekken naast het feit dat het altijd direct na opstarten van laden was.
 
Ik heb dit met de EV box ook enkele malen gehad in afgelopen 2 jaar. Echter random (en dus niet alleen in de kou).
Heb echter nooit exact de oorzaak kunnen ontdekken en had dit nooit 3x op rij (gelukkig).
Wel ontdekte ik bij enkele keren dat er (minimaal) water stond in de connector/socket door zware regenval.
Lijkt mij sterk dat dit een oorzaak kan zijn geweest (immers fikte niet uit) maar dit was het enige wat ik als overeenkomst kon ontdekken naast het feit dat het altijd direct na opstarten van laden was.
Nu je het zegt, misschien heb ik het ook wel vaker gehad, maar daarbij altijd mijzelf de schuld gegeven ('zal wel vergeten zijn mijn pas er langs te halen'). Maar inderdaad is het nu de laatste keren structureel geworden. Enfin, ik ga het in de gaten houden, bedankt voor je reactie in elk geval.
 
Nu je het zegt, misschien heb ik het ook wel vaker gehad, maar daarbij altijd mijzelf de schuld gegeven ('zal wel vergeten zijn mijn pas er langs te halen'). Maar inderdaad is het nu de laatste keren structureel geworden. Enfin, ik ga het in de gaten houden, bedankt voor je reactie in elk geval.

@jm71, als je serviceabonnement heb van EV-box dan kan je ze bellen en zij kijken op afstand wat er aan de hand is. Ik heb dit in het verleden ook een paar keer gehad, dan stellen ze iets in de instellingen bij zodat de EV-box het gewoon wel blijft doen. Sindsdien geen problemen meer.
 
@jm71, als je serviceabonnement heb van EV-box dan kan je ze bellen en zij kijken op afstand wat er aan de hand is. Ik heb dit in het verleden ook een paar keer gehad, dan stellen ze iets in de instellingen bij zodat de EV-box het gewoon wel blijft doen. Sindsdien geen problemen meer.
Thanks. Misschien alleen al een goed idee om nog het gevoel te hebben dat dat zinloze abonnement nog ergens nut voor heeft.
 
  • Like
Reactions: HWS
Even wat anders.
In het verleden (vorige versies van de software) hoorde je direct een klikkend geluid zodra je de richtingaanwijzer gebruikte.
Tegenwoordig lijkt er veelal een vertraging in het geluid te zitten, waardoor je twijfelt of de richtingaanwijzer wel aan is gezet.
Ik vind dat redelijk irritant, met name als je hem slechts een tikje geeft voor het inhalen.
Hebben meer mensen dat ervaren?
 
Even wat anders.
In het verleden (vorige versies van de software) hoorde je direct een klikkend geluid zodra je de richtingaanwijzer gebruikte.
Tegenwoordig lijkt er veelal een vertraging in het geluid te zitten, waardoor je twijfelt of de richtingaanwijzer wel aan is gezet.
Ik vind dat redelijk irritant, met name als je hem slechts een tikje geeft voor het inhalen.
Hebben meer mensen dat ervaren?

Yes. Irritant.
Ik heb het idee dat bij iedere update iets anders traag reageert of blijft hangen. Zouden ze steeds prioriteiten wijzigen, terwijl er eigenlijk te weinig geheugen is om alles simultaan soepel te laten draaien...?
 
Even wat anders.
In het verleden (vorige versies van de software) hoorde je direct een klikkend geluid zodra je de richtingaanwijzer gebruikte.
Tegenwoordig lijkt er veelal een vertraging in het geluid te zitten, waardoor je twijfelt of de richtingaanwijzer wel aan is gezet.
Ik vind dat redelijk irritant, met name als je hem slechts een tikje geeft voor het inhalen.
Hebben meer mensen dat ervaren?

Bij mij geen probleem. Werkt even vlekkeloos.
 
Even wat anders.
In het verleden (vorige versies van de software) hoorde je direct een klikkend geluid zodra je de richtingaanwijzer gebruikte.
Tegenwoordig lijkt er veelal een vertraging in het geluid te zitten, waardoor je twijfelt of de richtingaanwijzer wel aan is gezet.
Ik vind dat redelijk irritant, met name als je hem slechts een tikje geeft voor het inhalen.
Hebben meer mensen dat ervaren?

Had het ook al ondervonden… .
 
Krijg gisteren een belletje van onze electricien dat onze Tesla laadpalen bij kantoor (2x22kW) in Vlissingen aan staan. Upgrade naar 63A was gedaan door Delta (netbeheerder).

Belt mijn collega net dat er al twee vreemde Tesla's aan de laders staan terwijl wij zelf nog niet eens in het kantoor zitten en wij er nog niet geladen hebben.

Hebben gewoon twee Tesla Wall Connectors opgehangen en aan de 22kW gezet. Geen pasjes, niet moeilijk doen.

Jeetje, wat zijn jullie toch snel met die laadpalen vinden!
 
Mooi initiatief. Hopelijk werkt het aanstekelijk. Inderdaad ook kwestie van "Niet moeilijk doen".
Een laadpaal mét pasjes en alles er omheen kost al snel tegen de EUR 3.000,00. Deze twee Wall Connectors kostte bij elkaar EUR 1.100, maar kregen we 'gratis' vanwege onze referral credits.

Die EUR 1.900 verchil is ~11.000kWh. Duurt wel even voordat dat bij ons geladen is. Scheelt ook weer allemaal rare storingen die er kunnen optreden met die o-zo-slimme laadpalen.

Keep it Simple and Stupid, dat werkt ook in de IT vaak het beste.
 
Een laadpaal mét pasjes en alles er omheen kost al snel tegen de EUR 3.000,00. Deze twee Wall Connectors kostte bij elkaar EUR 1.100, maar kregen we 'gratis' vanwege onze referral credits.

Die EUR 1.900 verchil is ~11.000kWh. Duurt wel even voordat dat bij ons geladen is. Scheelt ook weer allemaal rare storingen die er kunnen optreden met die o-zo-slimme laadpalen.

Keep it Simple and Stupid, dat werkt ook in de IT vaak het beste.

Zo is het!