Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zorgt dat superfilter er niet voor dat de viezigheid altijd buiten blijft? Volgens mij is recirculatie alleen bedoeld voor sneller opwarmen/afkoelen en dat in zo'n geval het systeem dat zelf regelt.
Ik heb dat altijd op auto staan ook in de dagelijkse beneluxtunnel doorgang en zelfs achter een heftig rokende oude volvo niets geroken.
 
Heb de laatste tijd last van trillingen tijdens het remmen (niet regeneratief).
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Voel het vooral bij hogere snelheid, wat me logisch lijkt.
Ik vermoed dat het niet aan de banden kan liggen, dus denk dan eerder richting velgen of remschijven.

Dacht vraag het hier voordat ik SeC lastigval.
Volgens mij hoeven de problemen niet dramatisch te zijn, onbalans in de banden kan bij het remmen ook voor trilling zorgen. Misschien is uitbalanceren van de wielen al voldoende.

De Tesla is erg gevoelig voor onbalans in de wielen.
 
  • Informative
Reactions: MickC
Volgens mij hoeven de problemen niet dramatisch te zijn, onbalans in de banden kan bij het remmen ook voor trilling zorgen. Misschien is uitbalanceren van de wielen al voldoende.

De Tesla is erg gevoelig voor onbalans in de wielen.
Onbalans in banden veroorzaakt net zo veel trilling bij het rijden als het remmen. Remmen doet er feitelijk weinig toe. Wel zal de trilling snel verminderen omdat trilling in een lager snelheidsgebied meestal vlot afneemt. Dat Tesla erg gevoelig is voor onbalans heeft minder met Tesla te maken als met de meestal brede en lage banden. Op mijn Audi S6 auto's had ik precies dezelfde uitdaging om trillingvrij te rijden als met de Tesla.
 
  • Informative
Reactions: MickC
Franse overheid is daarentegen niet vies om royaal bedrijfsleven te subsidiëren in ruil voor jobcreatie. En dat is iets waar Tesla erg gevoelig voor is. Dus helemaal afschrijven wil ik het idee ook weer niet doen. Overigens de stakingsreputatie van Frankrijk is deels onterecht. Er wordt zeker gestaakt maar in de pure privé sector niet heel veel meer dan elders. Het is vooral openbaar vervoer, overheid en onderwijs waarin veel gestaakt wordt.
 
Volgens mij hoeven de problemen niet dramatisch te zijn, onbalans in de banden kan bij het remmen ook voor trilling zorgen. Misschien is uitbalanceren van de wielen al voldoende.

De Tesla is erg gevoelig voor onbalans in de wielen.

Misschien ook bij 50 kmpu schokkend rijden? Dat komt door parkeerremschijven.
Af en toe de parkeerrem activeren door bij 50 kmpu P 5sec in te drukken, dan voorkom je in ieder geval dat de parkeerrem trillingen veroorzaakt.
 
IMG_9548.PNG
Het is best warm in Rotterdam :)