Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Maurice,

Dat volgen van de navigatie is niet altijd even goed:

20170614_171915.jpg


Als ik die route had genomen dan was mijn reis minstens een kwartier langer geweest.
 
Van de week hebben ze mijn bestuurders stoel vervangen ivm een kleine speling op de oude. Ik heb een classic en dus nog de pre-premium seats. Maar leek me toch leuke info wat nu het verschil is tussen een spec maart 2014 en de meest recente 'classic' stoel:

- Leer is minder glimmend
- Leer is minder glad
- Stoel is veel minder hard
- Ik heb het idee dat je er iets dieper in zit
- De stoel is veel beter/fijner in te stellen

Kortom: duidelijke stappen gemaakt ook met de kwaliteit van de 'classic' seats!

Ik rijdt nu wel met twee ligt verschillende stoelen. Misschien maar veel acceleratie proefritjes maken met mensen op de passagiersstoel en kijken of daar ook speling op komt? ;)
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Weet even geen ander draadje, dus maar hier. Ik krijg maandag een nieuwe drive unit (S85 - dec 2014), vanwege de kenmerkende 'whine'. Bij Tesla A'dam vertelden ze me dat ze idd een versie 2.0 ontwikkeld hadden die het probleem niet had. Weet iemand of deze Drive Unit ook efficiënter is? Ergo meer km's met dezelfe batterij?
 
Weet even geen ander draadje, dus maar hier. Ik krijg maandag een nieuwe drive unit (S85 - dec 2014), vanwege de kenmerkende 'whine'. Bij Tesla A'dam vertelden ze me dat ze idd een versie 2.0 ontwikkeld hadden die het probleem niet had. Weet iemand of deze Drive Unit ook efficiënter is? Ergo meer km's met dezelfe batterij?

Is de z.g. Q versie die het probleem niet heeft, ook niet na 100 k km. Of het ook invloed heeft op het bereik weet ik niet.
 
  • Like
Reactions: Robster
Weet even geen ander draadje, dus maar hier. Ik krijg maandag een nieuwe drive unit (S85 - dec 2014), vanwege de kenmerkende 'whine'. Bij Tesla A'dam vertelden ze me dat ze idd een versie 2.0 ontwikkeld hadden die het probleem niet had. Weet iemand of deze Drive Unit ook efficiënter is? Ergo meer km's met dezelfe batterij?
Ik heb op enig moment ook de Q versie gekregen, maar het verbruik is daardoor niet gewijzigd.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: S-19910 and Robster
Hier ook geen merkbaar verschil in verbruik na vervanging, maar ik weet niet welke versie ik had en nu heb. Wel is de begrenzing van +/- 200 km/u omhoog gegaan naar 228 km/u met de nieuwe drive unit. Handig, gezien ik een paar km van de Duitse grens woon ;)

Ah opvallend; ik heb nu de oude drive unit en ik rijd regelmatig van Frankfurt naar Zeist. Van Oberhausen naar de SuC in Zevenaar gaat regelmatig een stukje ruim boven de 200 (zo leeg mogelijk aankomen in Zevenaar uiteraard:)). Dus dat ligt niet alleen aan de drive unit.
 
Weet even geen ander draadje, dus maar hier. Ik krijg maandag een nieuwe drive unit (S85 - dec 2014), vanwege de kenmerkende 'whine'. Bij Tesla A'dam vertelden ze me dat ze idd een versie 2.0 ontwikkeld hadden die het probleem niet had. Weet iemand of deze Drive Unit ook efficiënter is? Ergo meer km's met dezelfe batterij?

Die whine die je hoorde, is die niet altijd standaard bij acceleratie bij iedereen, of is het normaal echt stil? Ik hoor telkens een klein ruimteschip dat opstijgt als ik versnel, maar dacht nooit dat dit niet zou moeten zijn. Best even laten checken dan?
 
Die whine die je hoorde, is die niet altijd standaard bij acceleratie bij iedereen, of is het normaal echt stil? Ik hoor telkens een klein ruimteschip dat opstijgt als ik versnel, maar dacht nooit dat dit niet zou moeten zijn. Best even laten checken dan?

Ik wist dat er veel Tesla's uit 2012 tot 2014 last van hadden. Als ik nieuwelingen achterin heb zitten hoor ik regelmatig: 'beam me up scotty'. Ik had vorige week een loaner mee (airco probleempjes en vervangen charge port pin carrier) en die was muisstil. Toen heb ik een technicien mee laten rijden en hvoordat we de parkeerplaats af waren zei hij: Laat maar ik hoor het al:) Kortom maandag krijg ik een nieuwe.

Dus idd; ik zou er even naar laten kijken

PS: topservice bij Tesla, maar twee minipuntjes. 1) Waarom geef je een loaner mee die meer dan half leeg is en 2) waarom eentje die heel veel software updates achter liep. Nog met de oude UX
 
Ik wist dat er veel Tesla's uit 2012 tot 2014 last van hadden. Als ik nieuwelingen achterin heb zitten hoor ik regelmatig: 'beam me up scotty'. Ik had vorige week een loaner mee (airco probleempjes en vervangen charge port pin carrier) en die was muisstil. Toen heb ik een technicien mee laten rijden en hvoordat we de parkeerplaats af waren zei hij: Laat maar ik hoor het al:) Kortom maandag krijg ik een nieuwe.

Dus idd; ik zou er even naar laten kijken

PS: topservice bij Tesla, maar twee minipuntjes. 1) Waarom geef je een loaner mee die meer dan half leeg is en 2) waarom eentje die heel veel software updates achter liep. Nog met de oude UX

Was die loaner geen "classic"? Die heeft namelijk niet de nieuwe interface.