Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zelfde probleem en aangezien ik voorlopig niet bij de auto ben moet mn vrouw nu elke keer naar de auto lopen om te kijken of hij niet tever leeggelopen is en hij aan de laadpaal moet :(
Och komaan. Ten eerste is drain nooit meer dan 10 à 15 km range per dag, zelfs buiten in een sneeuwstorm in de Alpen, en zie ik niet hoe je vrouw "elke keer" zou moeten gaan kijken (tenzij "elke keer" eenmaal om de twee maanden is of zo :rolleyes:). En ten tweede kan je vrouw de app toch ook downloaden, nee? :)
 
10 km klopt wel redelijk. Ben nu ongeveer 260 km kwijt in 26 dagen met de S.
Jij moet daar toch wel veel van kennen, met al je wintersportervaringen! Mijn (minder frequente) ervaring is dat, als je wagen buiten staat op wintersport, je serieuze drain kan krijgen maar dat je die tot zowat 3 km/dag, eerder dan 11 of 12 km/dag, kan verminderen door :

Energy Saving = ON
Always Connected = OFF
Smart Pre-Conditioning = OFF
Cabin Overheat Protection = OFF
Range Mode = ON (misschien geen invloed maar het kan geen kwaad dacht ik :))

Geef even aan ons allen mee hoe jij dat doet, dat "drain beheren", als je wil!
 
  • Love
Reactions: Sjon
Ik word al enkele weken (maanden?) geplaagd met volgend probleem.
Ik krijg geen verbinding meer met de Tesla via iPhone (Idem iPad) via de Tesla app, noch met RemoteS. Alleen als ik in de buurt ben van de wagen en deze is unlocked gaat de verbinding weer. Maar dat is uiteraard niet de bedoeling.
Na aanvinken van Always connected werkt de verbinding weer probleemloos. Dit is uiteraard energie vretend.
Vroeger was dat niet nodig. Heeft iemand een verklaring?

Tiens, het is toch net de bedoeling van 'Always Connected = ON' om de auto te kunnen benaderen via de App.
Als die op Off staat lijkt het mij normaal dat je via de App er niet meer bij geraakt.
 
Jij moet daar toch wel veel van kennen, met al je wintersportervaringen! Mijn (minder frequente) ervaring is dat, als je wagen buiten staat op wintersport, je serieuze drain kan krijgen maar dat je die tot zowat 3 km/dag, eerder dan 11 of 12 km/dag, kan verminderen door :

Energy Saving = ON
Always Connected = OFF
Smart Pre-Conditioning = OFF
Cabin Overheat Protection = OFF
Range Mode = ON (misschien geen invloed maar het kan geen kwaad dacht ik :))

Geef even aan ons allen mee hoe jij dat doet, dat "drain beheren", als je wil!
Meestal staat de wagen in een garage of aan de netspanning. Heb eigenlijk niet echt een idee hoeveel drain is met de wintersport. Zag nu dat de S ongeveer 8 a 10 km drain per dag heeft nu we met de X weg zijn. Gebruik verder dezelfde instellingen zoals je vermelde.
 
Och komaan. Ten eerste is drain nooit meer dan 10 à 15 km range per dag, zelfs buiten in een sneeuwstorm in de Alpen, en zie ik niet hoe je vrouw "elke keer" zou moeten gaan kijken (tenzij "elke keer" eenmaal om de twee maanden is of zo :rolleyes:). En ten tweede kan je vrouw de app toch ook downloaden, nee? :)
Lig helaas al 4 weken in het ziekenhuis en ziet er voorlopig niet naar uit dat ik dit jaar nog in de Tesla mag gaan rijden. Dus zal ze idd om de paar weken even moeten kijken.