Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Widowh , bedoel je de NEW PROPOSEL ?

Lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze die gaan maken, dat is buiten standaard om. Ik ga ervan gewoon vanuit dat wij een extra aansluiting krijgen ergens onder de auto gemonteerd om in uitzonderlijke gevallen toch de supercharcher te kunnen gebruiken.

Ik ben ook die mening toegedaan, en die connector word extra groot, waardoor ik denk dat die niet meer achter het huidig luikje kan.
 
Widowh , bedoel je de NEW PROPOSEL ?

Lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze die gaan maken, dat is buiten standaard om. Ik ga ervan gewoon vanuit dat wij een extra aansluiting krijgen ergens onder de auto gemonteerd om in uitzonderlijke gevallen toch de supercharcher te kunnen gebruiken.
Die afbeelding is wat oud, maar dat is inmiddels wel de standaard.

Het is dus gewoon Type 2 voor de AC en dan twee extra binnen voor 250A DC.

Het luikje in de auto wordt overigens groter om de nieuwe stekker in te steken.
 
Besten,

Ik zou komende donderdag meerijden (helaas was ik te laat met boeken van een testrit) maar de agenda gooit roet in het eten van deze ZZP-er. Is er iemand die zaterdag een plek op de passagiersstoel of achterbank vrij heeft?

Groet en dank,

Jan-Paul
 
Ik ben ook geinteresseerd in een plekje op de passagiersstoel of op de achterbank, tijdens een testrit in de Tesla Model S in Antwerpen dit weekend. :smile:

Antwerpen is voor mij namelijk dichterbij dan Hamburg en Kopenhagen.
 
Last edited:
Wat heb ik zin in morgen!

Ik neem mijn Belgische relatie mee en mijn vrouw. Ik zal proberen om morgen avond het een en ander in Brabantse nuchterheid op het forum te dumpen

Ik ben zeer benieuwd wat je er van vindt.
Vooral die on-ge-lo-fe-lij-ke TREKKRACHT van dat apparaat... manmanmanmanmanmanman...
Dat moet je echt gevoeld hebben om het te geloven.

Veel plezier!!!:cool:
 
Wat heb ik zin in morgen!

Ik neem mijn Belgische relatie mee en mijn vrouw. Ik zal proberen om morgen avond het een en ander in Brabantse nuchterheid op het forum te dumpen

Je vrouw is op de hoogte van je Belgische relatie ?
icon7.gif
 
Dus, als ik het goed begrijp is een twin charger nutteloos als je niet op 3 phase laad en heeft een twin charger niets te maken met de super charger.
dan zou ik gaan voor een single charger met thuis de mogelijkheid op 3 phase te laden en misschien de super charger als optie??
het volledig pakket van 3750€ (twin en supercharger) lijkt me nogal veel, enkel en alleen om sneller te laden.
 
Last edited:
Dus, als ik het goed begrijp is een twin charger nutteloos als je niet op 3 phase laad en heeft een twin charger niets te maken met de super charger.
dan zou ik gaan voor een single charger met thuis de mogelijkheid op 3 phase te laden en misschien de super charger als optie??
het volledig pakket van 4150€ (twin en supercharger) lijkt me nogal veel, enkel en alleen om sneller te laden.
Klopt.

Met de enkele lader kan je tot 3-fase 16A, wat 10kW is. Ga je sneller dan dat thuis willen laden, dan heb je de tweede nodig.

Het SuperChargen gaat volledig langs de laders heen, dat is een directe koppeling met de accu.