Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De aandrijving moet een volledige 4-kwadranten drive hebben.

Iemand een idee hoe snel de MS achteruit kan rijden ?
Kunnen we straks weer goeie-ouwe "DAF-races" houden ?
In principe wel. Een electromotor kan beide kanten even hard op draaien en aangezien de Model S één vaste versnelling heeft moet je achteruit even hard kunnen rijden als vooruit.

Uiteraard is dat wel gelimiteerd elektronisch. Bij de Roadster is het volgens mij 20 of 30km/h
 
Ik kreeg net een mail (en met mij jullie natuurlijk ook) over de Geneva International Motor Show, en daarin kondigt Tesla een nieuwe kleur aan voor 2013. In de mail lijkt dit een soort antraciet. Maar verder heb ik nog niks kunnen vinden, in elk geval is de design studio er nog niet op aangepast. Ik ben op vakantie en heb beperkt internet dus uitgebreid gaan zoeken gaat me niet lukken, maar heeft iemand een idee?

Schermafbeelding 2013-02-19 om 07.20.41.png
 
Ik kreeg net een mail (en met mij jullie natuurlijk ook) over de Geneva International Motor Show, en daarin kondigt Tesla een nieuwe kleur aan voor 2013. In de mail lijkt dit een soort antraciet. Maar verder heb ik nog niks kunnen vinden, in elk geval is de design studio er nog niet op aangepast. Ik ben op vakantie en heb beperkt internet dus uitgebreid gaan zoeken gaat me niet lukken, maar heeft iemand een idee?
Ben ook benieuwd naar de nieuwe kleur. Antraciet zou voor mij de perfecte kleur zijn op deze auto.
 
Ik vermoed dat het om MuliCoat RED gaat, omdat die in EU nog niet te kiezen is en op GetAmped aangegeven is dat die voor het eerst op Geneva te zien zal zijn, maar heb de vraag uitstaan...

****, ik ben bang dat je gelijk hebt, dat moet het haast wel zijn. Hoewel die kleur van die foto in de mail donkerder is dan het grijs wat we tot nu toe kenden, maar het lijkt me toch ook geen zwart...zal wel gezichtsbedrog zijn, ik hou het er op dat je gelijk hebt. Jammer...
 
Ik zal eens gaan kijken in Geneve dan. Heb vanochtend mijn vlucht geboekt. Ik heb pas net mijn reservering gedaan, heb nog alle tijd om de kleur te kiezen.

- - - Updated - - -

Ik las dit: http://www.thestreet.com/story/11844916/1/tesla-triumphs-but-questions-remain.html?puc=yahoo&cm_ven=YAHOO
Wachttijd in de US maar 30 dagen? Wat betekent dat voor uitleveren in Europa? Volgens Tesla Eindhoven is de kans dat je een Model S nog dit jaar op kenteken krijgt "vrij zeker". Als er nog 14.000 in de US in de wachtrij staan en 10.000 (??) in Europa, dan zou zo'n uitspraak niet kunnen, wetende dat er ongeveer 20.000 per jaar gebouwd kunnen worden. Het artikel speculeert in allerlei richtingen. Wat denken jullie?
 
Een klein probleempje wat bij mij een vraag op riep

Mijn straat waar de laadpaal staat word 1 richting! Ik parkeer dus straks altijd met mijn passagierszijde naar de laadpaal toe en het laadpunt zit aan de bestuurderszijde! Is dit niet een beetje raar want hoe langer ik er over denk parkeer je bijna altijd met de passagierszijde tegen de stoep/laadpaal!

Simpele vraag. Waarom heeft Tesla het laadpunt achter het linker achterlicht en niet rechts gezet?
 
Klopt het dat het Voordeel Alle Aard (Belgie) toch al snel 250€/maand wordt? Dacht altijd dat volledig elektrische auto's minimum bedrag als bijtelling hadden.

In de formule voor VAA berekening kan je minimaal (0gr CO2) op 4% van je aankoopwaarde inclusief BTW uitkomen . Dat bedrag komt bij je belastbaar inkomen en dus belast in hoogste schijf aan pakweg 50%. Dus voor 100.000 euro is dat 4000 aan 50% dus 2000 per jaar of ongeveer 170€ per maand.

(Daarnaast zal je bedrijf 1/7 van het bedrag VAA extra belast worden)
 
Klopt het dat het Voordeel Alle Aard (Belgie) toch al snel 250€/maand wordt? Dacht altijd dat volledig elektrische auto's minimum bedrag als bijtelling hadden.

Klopt:
Voor elektrische auto’s wordt het voordeel alle aard alsvolgt berekend: catalogusprijs x 4% x 6/7. Daardoor vallen elektrische auto’s met een catalogusprijs tot 35.000€ onder het absolute minimum VAA van 1.200€ per jaar of 100€ per maand. Voor een duurdere elektrische wagen betaal je meer.
Bron

Voor een Model S (ik ga uit van 91.400€ incl. BTW voor een goed uitgerust 85Kw model):
91.400€ eBTW * 4% * 6/7 = 3.133€/jaar ofwel 261€/maand.
 
Last edited: