Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ik snap dat ook niet... en zolang niet alle sigs gefinaizeerd zijn, weten ze ook niet hoeveel rode sigs ze moeten lakken alvorens de multi coat red te kunnen starten.
Hierop zitten honderden Amerikanen met ongeduld te wachten. Dus die Belgische entiteit zou gans de boel blokkeren.

Haha, kreeg net dit linkje via mail binnen, Tesla Motors Belgium is een feit! Oprichting van gisteren en door Tesla Nederland.

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_tsv/tsv_rech.pl?language=nl&btw=0521902461&liste=Liste
 
Haha, kreeg net dit linkje via mail binnen, Tesla Motors Belgium is een feit! Oprichting van gisteren en door Tesla Nederland.

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_tsv/tsv_rech.pl?language=nl&btw=0521902461&liste=Liste

Joepi,

Blijkbaar had Tesla op de site de prijs voor het 3G netwerk bekend gemaakt 30$ / maand
ondertussen is het weer weg gehaald. waarschijnlijk door de klachten op het forum
3G pricing inadvertently revealed in source of services page | Forums | Tesla Motors
eerlijk gezegt, lijkt me dat toch ook overdreven.
voor ons zal het dan weer 30€+ zijn er maandelijks bovenop (lijkt me er over!!!!):cursing:
 
Last edited:
30$ / maand => 30€/maand... voor een 3G verbinding ... is veel ... maar hangt er dan van af waar en wat daar dan in zit hé.... Is het binnen heel Europa... voor Radio / Tesla verbinding / wegenkaarten e.d. incl. of ????

30€/maand, het lijkt, en is ook veel. Maar dat is -zoals steeds- de kost van de early adopters.
M'n eerste internetabonnementen (compuserve eigenlijk), m'n eerste gsm, m'n eerste dataplan voor gsm : telkens was de prijs zeer hoog, in vergelijking met de kosten nu. Om nog niet te spreken over de snelheid of kwaliteit.

Vandaag kost een 'onbeperkt' dataplan voor smart-phone niet zo veel meer, maar dan zonder roaming. Een beetje roaming (zelfs in een pakket) blijft duur.
En probeer maar eens een operator te vinden die in alle Europese landen actief is.

Probleem is gebrek aan concurrentie. Eens Europa (binnen-)grens-overschreidende abonnementen mogelijk maakt, zullen ook die kosten redelijk worden.
In afwachting zullen de early adopters niet met het hoofd mogen rekenen.

Maar ik hoop dat Tesla tethering mogelijk maakt, zoals van de smartphone (of andere wifi access-points) naar de wagen, als ook omgekeerd !
 
Begrijp ik goed dat alle kaartinformatie op een SD kaart staat of heb je altijd 3G verbinding nodig om de navigatie te kunnen gebruiken ?
Waar is de 3G verder voor nodig ? Software en kaart updates wellicht ?
Bij de meeste auto's kan je het SD kaartje voor de navigatie uit de auto halen en via je computer updaten.

Ik heb al 3G via mijn iPad en iPhone. Als de MS wifi heeft kan je een lokaal netwerkje instellen ?
 
Zover ik weet zal het gebruik van internet via je mobiel (tethering via wifi) wel mogelijk zijn, maar andersom niet. (Heeft ook weinig nut imho).

Als we dan maandelijks zouden moeten betalen voor 3/4G, met de belofte dat het een Europees netwerk is, dan hoop ik dat ik niet nog eens extra moet betalen voor Roaming (Internet) via mijn smartphone.
Daarom graag ook omgekeerd.

(ik rij dagelijks de grens over)
 
Even wat anders. Ik had bij mijn gemeente neergelegd of ik mijn charger ook aan de openbare parkeerplaats mocht neerzetten, zodat andere mensen er gebruik van kunnen maken. Na wat contact heeft de gemeente voor nu besloten dit niet te doen. Dit heeft vooral te maken met de aansprakelijkheid voor als er iets fout gaat. Daarnaast is er ondertussen weerstand tegen het feit dat er een parkeerplaats wordt opgeofferd voor een EV voertuig, terwijl deze er vaak niet staat. Ze houden mijn case wel actief en zodra er een ander standpunt is dan zullen ze contact met mij opnemen.

ik heb al twee weken niemand meer gehoord dat ie ook een mail heeft gekregen voor configuratie. In de interview in Oslo zijden ze van Tesla dat ze wekelijks zo'n 100 mensen gaan uitnodigen. Wellicht even niemand in die reeks... op dit forum?
 
En, wat waren uw bevindingen?

Het is zwaar tegengevallen! Op z'n Rotterdams een kl*teauto.... ;-)

Geintje...

Ik ben als eerste weg gereden bij het EVC. Instap was niet erg ruim, maar eenmaal in de bestuurdersstoel is alles weer ok. Stoel is goed te verstellen. Zicht naar achteren is beperkt door de schuinte van de achterruit, maar de achteruitkijkcamera is bijna nog makkelijker.
Het Weena op richting de Statensingel met wegwerkzaamheden, dus wegdek niet perfect en wat nauwere rijbanen. Regenerative braking had ik al een keer ervaren in de Roadster en is pittig. Voltpedaal los is stevig afremmen op de motor, maar uitstekend te doseren om te vertragen voor b.v. het stoplicht. Laatste stukje met de rem en stil.
Niets spectaculairs, gewoon als een sedan in deze klasse, maar dan stil. Zo stil dat ik de ventilator van de verwarming op de laagste stand hoor draaien. And than it hits me! Het rijcomfort is minstens zo goed als bij de concurrentie! Mercedes Benz heeft 125 jaar nodig gehad om dit niveau te bereiken en BMW dik 80 jaar. Tesla takes a swing and hits it out of the ball park! De vering neemt alle oneffenheden goed op, de besturing is licht maar nauwkeurig. Met het voltpedaal is zeer goed te doseren. De carrosserie helt nauwelijks in de bochten.
Via de Stadhoudersweg de A13 op. Effe naar het gas gekeken en oeps 120 waar 100 is toegestaan en trajectkontrolle. Gas terug en snel naar de rechterbaan voor de afslag 16hoven. Bij het stoplicht nog even de elektrische paarden getest en het stuur overgegeven aan een andere bestuurder.
Instap achter is nog iets krapper dan voor. De achterbank staat laag van de vloer en mijn bovenbenen raken de zitting amper. Zithoogte is voldoende. Ik denk dat met drie mannen achterin het krap word, maar door de afwezigheid van de aandrijftunnel kun je in ieder geval je voeten normaal kwijt. Tijdens het korte rondje langs het vliegveld is het geen probleem, maar voor een langere rit zouden de voorstoelen een beetje naar voren moeten.
Terug bij het startpunt nog even achter- en voorin gekeken en je kan niets anders concluderen dat achterin al belachelijk veel ruimte is, maar met de frunk erbij vraag je je af hoe je met deze luxe om moet gaan.
Conclusie: Vergelijkbaar met een BMW 5 serie of Mercedes E-klasse, maar dan nog een paar heel prettige extra's. Stil, achtbaan acceleratie en deceleratie, nauwelijks body roll in de bochten oh ja en dan is er nog het grote scherm. Ik heb er niet mee kunnen spelen, maar het is een geweldig speeltje. Niet alleen omdat zoveel instellingen door de bestuurder kunnen worden ingesteld, maar ook omdat Tesla via het internet kan updaten en bovendien functionaliteiten kan toevoegen (volgens Tesla medewerker is er al het nodige aan hardware in de auto dat nog geactiveerd kan/gaat worden). Tja, dan kun je hem ook nog eens opladen via je eigen stopcontact (al dan niet met eigen zonnepanelen).
Het enigste negatieve is de in- en uitstap, al kan ik mij voorstellen dat je daar aan went, en de achterbank.
Ik heb slecht nieuws voor de fabrikanten die de slag om de EV's missen. De Tesla Model S is indrukwekkend in de 1.0 versie en ik ben bang voor MB en consorten dat 2.0 nog erger word.
Als Tesla de derde generatie auto rond de $35k kan verkopen dan is de beer los en word Tesla een grote speler op de markt, maar dat duurt nog een paar jaar. In die paar jaar kan er veel gebeuren. Bedrijven zoals VW en BMW hebben meer geld in de portokas dan Tesla in totaal heeft, dus die kunnen, als ze willen, heel snel een inhaalslag maken.