Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje aan de Belgen!

Het ziet er naar uit dat onze regering de BTW gaat verhogen van 21 naar 22%.. De zoveelste streep door de rekening .... en brengt het water weer heel dicht bij de lippen...
Zou het voor Tesla niet mogelijk zijn al een deel voorschot factuur te betalen (bij de bestelling)?
 
Weet iemand of er al een leverancier is die voor Tesla de palen bij de klanten kan gaan plaatsen? Ik heb de vraag ook aan Gert Jan gesteld, maar nog niets vernomen. Ik wil voorkomen dat ik uiteindelijk niet de goede paal heb bij mijn huis.
 
Dag allemaal,

Ook ik sta sinds kort op de reserveringslijst voor een tesla model s. Sinds maart vorig jaar rijd ik in een ampera, een van de eerst geleverde in Nederland. Bevalt op zich goed, hoewel ik het uiterlijk nog steeds niets vind. Om over de middenconsole in het algemeen en de navigatiesoftware in het bijzonder maar te zwijgen.

Toen ik het ontwerp van de model s zag was ik dan ook om. De tesla wordt mijn auto, mijn vrouw gaat in de ampera rijden :biggrin:.

De auto wordt aangeschaft via een financial lease constructie van de lage landen/athlon. Nu kan ik daar nog een signature uitvoering nemen. Als ik het echter goed zie is een signature uitvoering duurder dan een "normale" uitvoering met dezelfde opties. Ik kom op een hogere prijs van zo'n € 1500 voor een p85. Dat is dan met alle opties, die ik echter niet allemaal wil. Zo wil ik een zwarte en zie ik geen meerwaarde van een 20kW lader (ik ga thuis laden met 3*16a 400V).

Zie ik een voordeel van een signature uitvoering over het hoofd?


Met vriendelijke groet,

Daniel
 
Dag allemaal,

Ook ik sta sinds kort op de reserveringslijst voor een tesla model s. Sinds maart vorig jaar rijd ik in een ampera, een van de eerst geleverde in Nederland. Bevalt op zich goed, hoewel ik het uiterlijk nog steeds niets vind. Om over de middenconsole in het algemeen en de navigatiesoftware in het bijzonder maar te zwijgen.

Toen ik het ontwerp van de model s zag was ik dan ook om. De tesla wordt mijn auto, mijn vrouw gaat in de ampera rijden :biggrin:.

De auto wordt aangeschaft via een financial lease constructie van de lage landen/athlon. Nu kan ik daar nog een signature uitvoering nemen. Als ik het echter goed zie is een signature uitvoering duurder dan een "normale" uitvoering met dezelfde opties. Ik kom op een hogere prijs van zo'n € 1500 voor een p85. Dat is dan met alle opties, die ik echter niet allemaal wil. Zo wil ik een zwarte en zie ik geen meerwaarde van een 20kW lader (ik ga thuis laden met 3*16a 400V).

Zie ik een voordeel van een signature uitvoering over het hoofd?


Met vriendelijke groet,

Daniel

Volgens mij zeggen ze dat je een hogere rest waarde omdat het een gelimiteerde oplagen is maar het is inderdaad goedkoper om een normaal versie te nemen
 
Zie ik een voordeel van een signature uitvoering over het hoofd?

1/ je zal een paar maand vroeger uw wagen hebben.
2/ gemakkelijker om te kiezen (uit vier kleuren) en voor de rest, kinderzitjes ja of nee

het zijn ook ander type zetels enz.
als je de twin chargers niet neemt is er volgens mij een verschil van 6000€ (95350€ P85 alle opties excl. kinderzitjes en twin / 101400€ signature excl. kinderzitjes):wink:
 
Hoi Daniel. Dat van die restwaarde is m.i. een wassen neus. Ik geloof nooit dat het over een jaar of 4 a 5 iemand nog uitmaakt dat dit ooit een Signature geweest is. Sowieso is de restwaarde van een Model S nog een groot vraagteken. Enige concrete meerwaarde van een signature is de eerdere levering, vooral gunstig voor mensen die daardoor eerder de 0% bijtelling pakken. Als ik jou zo beluister, en je niet alle opties wilt nemen, moet je niet voor een Sig gaan.
 
Dank voor jullie snelle antwoorden! Ik zie dus niets over het hoofd. Ik geloof ook niet dat een signature uitvoering een hogere restwaarde zal hebben, zeker niet als alle opties gelijk zijn. Is de bekleding tussen een p85 en een p85 signature verschillend? Ik dacht dat het verschil zal tussen een p en niet-p uitvoering, iets van een andere kleur piping cord?
 
de standaard versie heeft gewoon leder:
stand int.jpg


de signature heeft geventileerd leder:
sig int.jpg


de performance heeft de contrasterende randen en de alcantara stukken en de carbon optie:
ik denk dat de performance signature dezelfde zetels heeft als de productie Performance.
perf int.jpg
 
Last edited:
Dag allemaal,

Ook ik sta sinds kort op de reserveringslijst voor een tesla model s. Sinds maart vorig jaar rijd ik in een ampera, een van de eerst geleverde in Nederland. Bevalt op zich goed, hoewel ik het uiterlijk nog steeds niets vind. Om over de middenconsole in het algemeen en de navigatiesoftware in het bijzonder maar te zwijgen.

Toen ik het ontwerp van de model s zag was ik dan ook om. De tesla wordt mijn auto, mijn vrouw gaat in de ampera rijden :biggrin:.

De auto wordt aangeschaft via een financial lease constructie van de lage landen/athlon. Nu kan ik daar nog een signature uitvoering nemen. Als ik het echter goed zie is een signature uitvoering duurder dan een "normale" uitvoering met dezelfde opties. Ik kom op een hogere prijs van zo'n € 1500 voor een p85. Dat is dan met alle opties, die ik echter niet allemaal wil. Zo wil ik een zwarte en zie ik geen meerwaarde van een 20kW lader (ik ga thuis laden met 3*16a 400V).

Zie ik een voordeel van een signature uitvoering over het hoofd?


Met vriendelijke groet,

Daniel
Ik heb de Signature gehouden omdat ik drie jaar aan het wachten ben en de signature in ieder geval als eerste komt. Verder zie ik eigenlijk alleen maar nadelen zeker nu de auto's die nu besteld worden ook gewoon in 2013 afgeleverd gaan worden.
 
prijsverschil

signature performance full options (panadak,multicoat,stoeltjes etc etc etc alles wat te wensen is) 114150 incl btw

performance normaal full options (zoals boven maar vergeet niet de 21inch wielen etc etc etc etc duallader multicoat etc) 112950

het verschil 1200 euro incl 21% btw en ook nog wat overheidskorting. en dan heb ik hem in een kleur waar mijn buren hem niet in kunnen bestellen :biggrin:

weer gereden trouwens in een model s!!!! gisteren mooi weer zonnetje 4 mensen echt geweldig ook voor mijn mede bestuurders subliem. nu wachten tot juli/augustus
 
signature performance full options (panadak,multicoat,stoeltjes etc etc etc alles wat te wensen is) 114150 incl btw

performance normaal full options (zoals boven maar vergeet niet de 21inch wielen etc etc etc etc duallader multicoat etc) 112950

het verschil 1200 euro incl 21% btw en ook nog wat overheidskorting. en dan heb ik hem in een kleur waar mijn buren hem niet in kunnen bestellen :biggrin:

weer gereden trouwens in een model s!!!! gisteren mooi weer zonnetje 4 mensen echt geweldig ook voor mijn mede bestuurders subliem. nu wachten tot juli/augustus

Ik heb net nog even gerekend: bij de uitvoering die ik wil hebben (zwart, performance, 21 inch, beige leder, panoramadak, tech pakket, geluidpakket, 10 kW lader, hoedenplank (!), derde zitrij en luchtvering) kost de signature 94.400 ex btw en de "normale" 90.725 ex btw. Dat vind ik toch een fors verschil!
 
Ik heb net nog even gerekend: bij de uitvoering die ik wil hebben (zwart, performance, 21 inch, beige leder, panoramadak, tech pakket, geluidpakket, 10 kW lader, hoedenplank (!), derde zitrij en luchtvering) kost de signature 94.400 ex btw en de "normale" 90.725 ex btw. Dat vind ik toch een fors verschil!

Juist geen multicoat a1600 euro geen duallader à. 1600 En vergeet niet de signature wit interieur

Dus kwa prijs verschil valt het mee maar dan moet je wel voor alle opties gaan! Dus het klopt voor jouw is het niet zo interessant :biggrin::wink:
 
Heeft iemand enig idee waar we zijn qua 'time to finalise' mails? Na een golf van enthousiaste reacties van sommige van jullie is het nu al een tijdje stil. Als P1079 verwacht ik nog niet op korte termijn iets in mijn inbox, maar ik heb aan de andere kant ook geen flauw benul van hoe dit nu loopt.
 
Heeft iemand enig idee waar we zijn qua 'time to finalise' mails? Na een golf van enthousiaste reacties van sommige van jullie is het nu al een tijdje stil. Als P1079 verwacht ik nog niet op korte termijn iets in mijn inbox, maar ik heb aan de andere kant ook geen flauw benul van hoe dit nu loopt.
Vorige week hoorde ik van Tesla dat ik met mijn R231 eind April moet kunnen finalizen. Je P wordt dus pas ergens Mei.

Ach, dat wordt driften door de herfstbladeren!
 
Heeft iemand enig idee waar we zijn qua 'time to finalise' mails? Na een golf van enthousiaste reacties van sommige van jullie is het nu al een tijdje stil. Als P1079 verwacht ik nog niet op korte termijn iets in mijn inbox, maar ik heb aan de andere kant ook geen flauw benul van hoe dit nu loopt.

Ik verwacht dat ze een paar maanden tussen de sig's en de gewone p's laten zitten om de sig reserveringshouders het gevoel te geven dat ze speciaal zijn. Ik kan geen andere rede bedenken dan dat. Wanneer de productie op gang komt zal er minder tijd tussen zitten.
 
Ik verwacht dat ze een paar maanden tussen de sig's en de gewone p's laten zitten om de sig reserveringshouders het gevoel te geven dat ze speciaal zijn. Ik kan geen andere rede bedenken dan dat. Wanneer de productie op gang komt zal er minder tijd tussen zitten.

Ik denk dat dit niet het geval zal zijn. Ze kunnen de mensen in Tilburg toch niet een paar maand met hun duinen laten draaien. Trouwens, als ze alle europeanen willen uitleveren tussen juli en oktober, is het moeilijk om daar nog een paar maand tussenuit te knippen hé!:wink:
 
Ik denk dat dit niet het geval zal zijn. Ze kunnen de mensen in Tilburg toch niet een paar maand met hun duinen laten draaien. Trouwens, als ze alle europeanen willen uitleveren tussen juli en oktober, is het moeilijk om daar nog een paar maand tussenuit te knippen hé!:wink:

Ik schreef ook : daar zal met de productie minder tijd tussen zitten.....