Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ik kon het niet laten om er virtueel al eens in te gaan zitten! mijn excuses aan de eigenaar:wink:View attachment 20029View attachment 20030
Je bent te groot voor de auto Frank! LOL

- - - Updated - - -

Op de US option page zeggen ze nu ook:

Performance Plus Package
Performance Plus takes one of the world's best sedans into supercar handling territory, while also improving ride quality and range. After hundreds of iterations affecting every detail of the suspension, our vehicle dynamics team was able to achieve the rare outcome of simultaneously improving performance, comfort and efficiency. In addition to upgraded dampers, bushings, stabilizer bars and tires (Michelin Pilot Sport) , the rear wheels are 20 mm wider and staggered for improved acceleration on low grip surfaces. Range improvement is 8 to 12 miles. Requires 21" Wheels, available in Grey or Silver.
Hm, het voelt toch wat tegenstrijdig als je missie is: de beste auto ter wereld bouwen, dan een upgrade op de topmodel te maken die dus beter is dan je topmodel.Van een radio of nav kun je zeggen: dat zijn extra's, maar weggedrag is het hart van de auto. Niet dat ik het ga meemaken, ik heb mezelf ervan overtuigd niet voor de P te gaan, hoewel het jongetje in mij dat wel zou willen. Maar 1 sec verschil op de 0-97 is me net te weinig (en 0.3 op de 80-120). Maar goed, als ik dat mailtje van Elon zou krijgen, dan was ik ook om geweest, haha.
 
Goede keus Frank, dat is momenteel mijn 99% zeker keus ook! :smile: (en ook met pano en 19" zoals op middelste foto)
PS: lijkt alsof foto 1 en 3 hierboven Sig red zijn toch?

Edit: wow, het is toch een en dezelfde auto (van DLM270), zo te zien, gaaf om te zien dat de kleur zoveel oplicht in de volle zon!

De multicoat blijkt zijn werk te doen met de verschillende lichtinvallen...
Ik neem ook de 19", maar geen pano, wel een zwart dak.
Welk interieur zou jij nemen? Ik denk het zwarte met de pianolack, mogelijks zelfs gewoon met standaard zetels.

- - - Updated - - -

Je bent te groot voor de auto Frank! LOL

je had gelijk!:biggrin:
 
Vraagje voor de Belgen : Het is jammer dat het VAA toch nog redelijk hoog is, hoewel we volledig elektrisch rijden. Eigenlijk klopt het ook niet dat je meer VAA krijgt omdat je bvb 85 ipv 60 zou nemen (verschil tussen gewone en P is misschien wel te verantwoorden).
Weet iemand bvb hoe VAA berekend wordt bij Renault, waar accu eigenlijk gehuurd wordt?

VAA is niet afhankelijk van merk, vermogen of wat dan ook.. het is puur een kwestie van prijs en uitstoot ! En ik weet niet wat jij duur noemt, maar minder dan 300€/maand bij je belastbaar inkomen - dus pakweg 150 € belasting meer betalen - voor zo'n auto noem ik goedkoop !
 
De multicoat blijkt zijn werk te doen met de verschillende lichtinvallen...
Ik neem ook de 19", maar geen pano, wel een zwart dak.
Welk interieur zou jij nemen? Ik denk het zwarte met de pianolack, mogelijks zelfs gewoon met standaard zetels.
Zwart dak is ook mooi, als ik geen pano zou doen zou ik ook zwart dak kiezen, dat donkere staat mooi bij het rood.
Interieur kies ik zwart leer met carbon accenten, maar bij geen perf. zou ik ook piano black gekozen hebben.
Lichter leer is zeker mooi maar met jonge kinderen en de gekleurde broeken van tegenwoordig is voor mij zwart handiger.
 
VAA is niet afhankelijk van merk, vermogen of wat dan ook.. het is puur een kwestie van prijs en uitstoot ! En ik weet niet wat jij duur noemt, maar minder dan 300€/maand bij je belastbaar inkomen - dus pakweg 150 € belasting meer betalen - voor zo'n auto noem ik goedkoop !

Hij bedoeld dat de Renault een stuk goedkoper is in aankoop omdat de batterij niet in de prijs zit maar een maandelijkse kost is. ik denk dat dan de VAA gewoon ook op de kostprijs van de auto wordt berekend en de maandelijkse kosten zijn dan gewone onkosten zoals uw brandstofkosten.
voor mijn Jag xf van 50k zat ik op 6800€VAA, en voor de Model S van 80K zal het 2742€ zijn, dat valt dan best mee. dat is ook de start geweest om op ontdekking te gaan naar goedkopere alternatieven en zo ben ik bij de model S terecht gekomen.
 
Ik vind de multi-coat red toch wel erg mooi.... Alleen mijn vrouw is niet overtuigd. Zij vind rood voor sport auto's en wannabee auto's (de nieuwe Alfa Guilleta in wen vergelijkbaar rood). En ze vindt het een mid-life-crisis kleur. Maar ik vind hem gewoon mooi (ik ben 42). Zijn er nog argumenten zoals: multi coat is betere lak, beschermt beter, etc?
 
Ik vind de multi-coat red toch wel erg mooi.... Alleen mijn vrouw is niet overtuigd. Zij vind rood voor sport auto's en wannabee auto's (de nieuwe Alfa Guilleta in wen vergelijkbaar rood). En ze vindt het een mid-life-crisis kleur. Maar ik vind hem gewoon mooi (ik ben 42). Zijn er nog argumenten zoals: multi coat is betere lak, beschermt beter, etc?

ik noem het zelf ook mijn midlifecrisis-rood. ik word 50 in september en dit is waarschijnlijk mijn laatste rode. alle andere kleuren kan je op je 80 nog nemen. en...de model s is toch een sport auto, of niet soms?
je kan haar natuurlijk ook zelf laten kiezen tussen een model S in rood of een (midlifecrisis) minnareS met rode lengery
 
Last edited:
De eerstvolgende op de wachtlijst van de Signature's gaat binnenkort gelukkig zijn.
Ik heb na bijna 2 jaar geduldig wachten de handdoek in de ring gegooid !
Sig #80 ! en nog steeds geen TTB, de Signature is geen Full Option (ondanks beloofd), de Noren gaan voor, ondertussen levering Augustus (en misschien nog later),
veeel duurder als 2 jaar geleden voorgesteld etc..... Dat zijn de hoofdredenen van mijn annulatie.
Succes aan diegene die nog geduldig afwachten !
Johan
 
De eerstvolgende op de wachtlijst van de Signature's gaat binnenkort gelukkig zijn.
Ik heb na bijna 2 jaar geduldig wachten de handdoek in de ring gegooid !
Sig #80 ! en nog steeds geen TTB, de Signature is geen Full Option (ondanks beloofd), de Noren gaan voor, ondertussen levering Augustus (en misschien nog later),
veeel duurder als 2 jaar geleden voorgesteld etc..... Dat zijn de hoofdredenen van mijn annulatie.
Succes aan diegene die nog geduldig afwachten !
Johan
Daar sta ik op....maar ik ga het aanbod (als het komt) ook afslaan. Tijdswinst van enkele maanden, beperkte kleurstelling, allemaal dezelfde redenen.
 
De eerstvolgende op de wachtlijst van de Signature's gaat binnenkort gelukkig zijn.
Ik heb na bijna 2 jaar geduldig wachten de handdoek in de ring gegooid !
Sig #80 ! en nog steeds geen TTB, de Signature is geen Full Option (ondanks beloofd), de Noren gaan voor, ondertussen levering Augustus (en misschien nog later),
veeel duurder als 2 jaar geleden voorgesteld etc..... Dat zijn de hoofdredenen van mijn annulatie.
Succes aan diegene die nog geduldig afwachten !
Johan
Dat is wel ontzettend balen na twee jaar wachten. Ben zelf ook niet onder de indruk van hoe Tesla met haar Europese Signature klanten omgaat.

- - - Updated - - -

Daar sta ik op....maar ik ga het aanbod (als het komt) ook afslaan. Tijdswinst van enkele maanden, beperkte kleurstelling, allemaal dezelfde redenen.
Die tijdwinst van enkele maanden zou ik niet al te zeker van zijn. Tot op heden heeft Tesla nog geen enkele Europese datum gehaald dus levering in 2013 moet ik ook nog maar zien.
 
De eerstvolgende op de wachtlijst van de Signature's gaat binnenkort gelukkig zijn.
Ik heb na bijna 2 jaar geduldig wachten de handdoek in de ring gegooid !
Sig #80 ! en nog steeds geen TTB, de Signature is geen Full Option (ondanks beloofd), de Noren gaan voor, ondertussen levering Augustus (en misschien nog later),
veeel duurder als 2 jaar geleden voorgesteld etc..... Dat zijn de hoofdredenen van mijn annulatie.
Succes aan diegene die nog geduldig afwachten !

Johan

volledige annulatie of overstappen naar productie versie?
 
Tesla Motors moet in de VS vechten om hun auto's direct aan de klant te mogen kunnen verkopen. Op dit moment is de staat Texas hierover in het nieuws. Daar mag een fabrikant dus niet direct aan klanten verkopen, maar moet dat via franchised dealerships. Ik hoop dat de betreffende Bill wordt aangenomen in Texas, zodat Tesla Motors gewoon direct aan klanten kan gaan verkopen.

Ik vroeg mij echter af hoe dat nou zit in Nederland en de rest van Europa. Gaat Tesla Motors hier (Nederland/Europa) ook zulke soorgelijke problemen krijgen? Dat zou niet zo fijn zijn. Weet iemand hier meer van af?
 
Die tijdwinst van enkele maanden zou ik niet al te zeker van zijn. Tot op heden heeft Tesla nog geen enkele Europese datum gehaald dus levering in 2013 moet ik ook nog maar zien.
Mwoah, ik merk het wel. Maar volgens mij, zodra ze Europa line op gang hebben zal het redelijk vlot gaan. De productielijn is inmiddels ingedraaid, de back orders in de US nemen af, ze aandeelhouders verwachten 500 per week, dus ik maak me daar niet zo'n zorgen over. En daarbij: The Misses heeft een kleur gekozen die niet als SIG te krijgen is, dus weinig keus meer :)
 
Ik heb eerder, voorjaar 2011, een model S besteld en geannuleerd. Dit omdat er geen trekhaak onder de auto mag/kan en er ook geen duidelijkheid was of er een dakdrager op zou kunnen.
Die dakdrager is nu mogelijk en heb ik oktober 2011 opnieuw gereserveerd onder volgnummer 594.


Vanaf dag één heb mij afgevraagd of ik een Performance of een standaard S zou willen. Het vermogen van de Performance is zo hoog dat zelfs op vrij hoge snelheid dit vermogen met grote moeite op de weg kan worden gebracht. Met winterbanden lukt het zelfs om bij 90 km/u en volgas de achterkant van de Performance aan het schuiven te krijgen. Ik denk dat om die reden er nu de super Tech Package van 6600 euro is. Schokbrekers, complete aanpassing van wielgeleiding en ophanging alsmede bredere banden zijn blijkbaar nodig om al dit geweld degelijk op de weg te brengen. Die 6600 euro is mij een brug te ver. Daarom wordt het nu een standaard zwarte 85, glazen dak, 21” zilver, Tech Package, Sound Studio, luchtvering en hoedenplank. Het verschil met een Performance is ruim tien mille, te veel van het goede.


Volgens Tesla zal ik eind deze maand, begin mei kunnen configureren. De auto zou al eind augustus geleverd kunnen worden, ik sta vooraan in de rij :). Betekent dat Sig bestellers de auto niet of nauwelijks eerder geleverd krijgen, teleurstellend. M.i. zou Tesla voor die groep bijv. de dure Tech Package er bij moeten leveren, bijv. met 50% korting.

Prijzen Tesla.jpg
 
Onduidelijkheid en onaangename verrassingen

Met een Sig-P bestelling op zak verbaas ik me deze week (negatief) over teveel zaken, allemaal geconcentreerd rond de email dat ik voor morgen duidelijk moet aangeven welke opties ik op de Sig-P wil hebben. De prijzen zijn telefonisch vernomen en dat is vreemd daar de inhoudelijke zaken zoals hoe nou de integratie van bijvoorbeeld parkeersensoren nog ongewis is. Hebben anderen op het fora ook medegedeeld gekregen dat de Sig's in augustus geleverd gaan worden? Persoonlijk een grote (te grote?) onaangename verrassing. Voor de prijzen blijken andere EU landen andere informatie ontvangen te hebben waarbij de prijsstelling ook verschilt (ook na verrekening VAT/BTW)? En wat is nou de consensus over het performance plus pakket wat mijn inziens al in de performance zal moeten zitten...

zucht, not happy

bron:
"http://www.teslamotors.com/forum/forums/new-options-tesla-model-s-which-some-should-be-included"

This week I got this e-mail about the new options for my Model S.

Since I live in the northern Europe (Sweden) and Tesla have already started to deliver cars to Canada I was very suprised that one had to pay for "winter securing" the car... Also I would expect that parking sensors are included in such a premium car as the Model S (Signature series)!


Please find below the new options available, and let me know what new options you want to add:
Please also note that all prices stated below are EXCLUDED VAT.

Cold Weather Package EUR 1,275 : Stay warmer as the weather gets colder with new heated second-row seats, heater windshield wiper nozzles & cowl, improved defrost grill, and an upgraded battery coolant heater to improve vehicle performance and range in cold climates.

Parking Sensors EUR 450 : New front and rear-mounted bumper sensors measure the distance between Model S and other objects, making navigating tight spaces much easier and more comfortable. Audible and visual feedback will be communicated clearly on the instrument panel.

Lighting Package EUR 375 (included standard on Signature Series): In order to improve both utility and ambience in your car, this package is designed to improve your visibility in and around the vehicle, and includes additional lighting in the foot wells, door jams, door panels, and storage areas.

Security Package EUR 375 : In addition to the standard security features, overhead intrusion sensors and battery-backed alarm sirens are now available.

Performance Plus EUR 5,475 : This re-tuned suspension adds a very comfortable, yet firm ride that helps to transform Model S into a true driver’s car. Delay between driver input and steering response is reduced through optimized dampers and bushings, helping you to unleash the maximum potential of Model S Performance. With the 21’’ wheels, it is EUR 3,075 in addition to the Performance Plus package. (This does not apply to Signature holders, since 21’’ wheels cost are included in their package)
 
Het lijkt er op dat Tesla met de nieuw aangekondigde pakketkeuzes meer goed dan kwaad doet. Al begrijp ik heel goed dat de Sig reserveringhouders hun exclusiviteit en voordeel wat zien verdampen en daar serieus teleurgesteld over zijn, begrijp ik de reacties niet helemaal.

We weten immers allemaal dat we early adopters zijn door deze auto te willen rijden, met ons volle verstand hebben we lang geleden een reservering en een aanbetaling gedaan en zijn er zelfs trots op geweest dat we op die manier bijdragen aan de levensvatbaarheid van Tesla. Natuurlijk is de auto prijzig, maar kunnen we daar echt verrast door zijn? Kijk naar andere Amerikaanse producten, zoals die van Apple: reken gerust de prijs in euros voor wat er aan de andere kant van het water in dollars wordt betaald. Bovendien zijn de EU prijzen nu al sinds december bekend. Dus spitst de frustratie zich nu dan toe op het performance plus pakket, omdat we vinden dat de auto van meet af aan het best denkbare had moeten zijn en we nooit extra zouden hoeven te betalen voor een verbetering? De auto ondergaat een evolutie, het zal niet het idee geweest zijn van Tesla om de performance+ aanpassingen achter te houden en op een gepast moment daar weer aan te gaan verdienen. Zonder dit pakket heb je nog steeds een geweldige auto, twee weken geleden wisten we niet beter. Er is nu echter een verbetering mogelijk, en nee, die geeft de leverancier helaas niet gratis weg. Al is die constructie met die 21" wielen inderdaad wat vreemd, snap ik persoonlijk de consternatie niet zo goed. Neem bij de Duitse concurrenten eens een sportpakket of iets dergelijks. Betaal je ook vele duizenden euro's. En voeg daar maar eens PDC toe aan je configuratie. Ik ben persoonlijk blij met de mogelijkheid om extra opties te kiezen, ervaar het meer als een luxe probleem, het maakt voor mij hooguit de keuzes alleen nog maar lastiger. De mensen die nu uit boosheid of teleurstelling een annulering overwegen: denk goed na waarom je deze auto oorspronkelijk wilde. Vijf jaar grote fiscale voordelen (voor de Nederlanders) en met of zonder optiepakketen is het nog steeds een geweldige innovatieve auto, ook al ga je voor een goedkoper alternatief dan een Sig performance.

Dus kom op jongens, geef Tesla wat credits, we kunnen niet enerzijds trots aan vrienden vertellen hoe innovatief Tesla en de Model S zijn, hoe waanzinnig het is dat ze een jaar geleden amper een auto per week maakten en alles in no time uit de grond stampen, maar tegelijkertijd rond de communicatie en leveringen een volwassenheid verwachten van een bedrijf van een eeuw oud.