Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ook hier zie ik leuke verslijkingen met tussensprintjes in secondes! Ja 0,4 seconde is niet veel in een tussensprint maar 0,4 seconde bij 100 km/h is toch in meter een heel eind die je meer aflegt.

Voor mij de sig rood p geen p+
Ongeveer 2 autolengtes verschil. Maar je gaat natuurlijk geen Model S uitdagen, maar een fossiel :)

ik heb voor een Non-P gekozen. Mijn huidige Lexus doet het in 7 sec en nog ben ik vrijwel altijd het vlotst weg bij een stoplicht.
 
Grrrrrr,
geef je d'r alle ruimte om te kiezen.
Zegt ze vanmiddag dat black/tan misschien toch wel mooier is dan pearl/grey :crying:
Hallo; finalized en al !!
Als ik dan wellicht toch tesla moet moet bellen/mailen voor wijzigingen, springt het bekende duiveltje gelijk weer op:
To perfomance of not?

ik heb nog nooit spijt gehad van teveel vermogen. Ook nooit iemand gesproken die van mening was dat hij toch liever minder vermogen had gehad.:wink: Ik welk opzicht dan ook ook. Denk dat het vooral gaat om aan welk vermogen hecht ik het meest. Op de bank of onder de kont. Voor mij is dat duidelijk.:biggrin:

Persoonlijk vind ik het ontwerp van de 19" velgen niet mooi en die vd 21" prachtig. De wegen in Europa zijn van een véél hogere kwaliteit dan die van de USA. Met de lekkeband problemen die zij hebben zal het wel loslopen. Mijn huidige auto rijdt ook op 20" en ja velgen zijn kwetsbaar maar dat heeft niets met de grootte te maken. Je zou de velgen van het Fiatje500 van m'n vrouw eens moeten zien....:cursing:. Daarover gesproken haar voorbanden waren met 13.000km aan vervanging toe:confused:.
 
Iedereen is nu natuurlijk in de ban van het finalizen en het wachten op levering, maar wat mezelf betreft zit ik toch nog met veel vraagtekens wat betreft verzekeringspremie, al dan niet WiFi mogelijkheid in de auto gaan hebben, opslag van muziek, navigatie waarvan de kaarten al dan niet intern opgeslagen zijn - ook al heb je de tech package, hoeveel de maandelijkse kost voor 3G gaat zijn etc. Allemaal zaken " waar ze mee bezig zijn " ( al een hele poss trouwens...) en die ik denk/hoop wel in orde gaan komen... maar die nu dus nog een stevige grijze zone vormen. Want of ik nu jaarlijks 1750€ 0f 2500€ verzekering moet gaan betalen ( lang leve Belgie ! ), de 3G me maandelijks 30€, 60€ of wie weet hoeveel gaat kosten en of ik nu wel of niet een bruikbaar navigatiesysteem heb, speelt voor mij tenminste wel mee. Iemand enige info hieromtrent ???
 
Gaat met name om een soort basisdienst. Zegt nog niks over aanvullende data diensten. Zie screenshot:
ImageUploadedByTapatalk1368961417.542630.jpg
 
Vorige week teruggekomen uit de VS. In zowel NY als Washington bij Tesla geweest. In NY bewust erheen gegaan, in DC kwamen we er toevallig langs.
In DC een bruine, ook erg mooi moet ik zeggen. Meteen maar een Tesla fleece gekocht en een T-shirtje.

Beste PeterSZ, ik heb een vraag of je ook een foto van de hele zijkant heb van de bruine Model S. Ik ben echt super blij met deze goeie foto's, want was toch wel erg benieuwd hoe de kleur in het echt is op de hele auto.
 
Ik ga in juli rondreizen door California, Nevada, Arizona en Utah, en al schijn ik ook voor een canyontje links en rechts te gaan, vanuit de cabine van mijn voortploeterende camper zal ik de highways vooral afspeuren naar Model S-en. En rond silicon valley denk ik dat ik nog wel per ongeluk een verkeerd afslagje neem richting Tesla fabriek of service center.[/QUOTE]

drie weken terug uit ongeveer hetzelfde gebied, maar (veel) meer canyons dan Model-S en gezien.
Beter gezegd in het wild maar 1, in Las Vegas.
Wel in Phoenix(Scottsdale) naar de Tesla shop geweest, dit is echt een winkeltje op de eerste verdieping van een mall.
Aardige mensen, uitleg via een ipad en slechts 2 auto's een witte en een grijze.
Geen mogelijkheid om te rijden.
 
ik heb nog nooit spijt gehad van teveel vermogen.
:biggrin: akkoord !


Persoonlijk vind ik het ontwerp van de 19" velgen niet mooi en die vd 21" prachtig.
Op het forum is er al aardig wat geschreven over alternatieve 19" velgen, zie bvb http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/11271-19-quot-Turbine-Wheel-Solution
Ik denk dat ik daar een setje van zal kopen. 1000 € voor een setje van 4. Post 130 staat er wat data van de velg.


De wegen in Europa zijn van een véél hogere kwaliteit dan die van de USA.
Ik heb net nog een roadtrip gemaakt van (helaas slechts) 2 weken in de VS. M.i. zijn de wegen is België er toch slechter aan toe.
 
Last edited:
Ik denk dat de eerste sigs eind jun al in NL zullen zijn, in het overzicht staan een aantal die jun-jul hebben staan, en veel vroege P's aug-sep. Maargoed, als je van het ergste uitgaat dan kan het alleen maar meevallen :wink:
Noorse post van 16 mei. Via google vertalen krijg je dit:
"Levering: De eerste Tesla Model S (handtekening) arriveert in Noorwegen in juli. Deze plannen ingediend in augustus. Tot nu toe niemand in staat is geweest om de datum of week te bevestigen. Het enige wat we weten is dat de auto's gaan volgens schema wordt aangekondigd, en de eerste auto's die de handtekening auto's. Er zijn veel geruchten dat de auto zal komen in mei in juni, enz. Dit is niet correct. Er komt een boot naar Noorwegen in juli, zal Noorwegen dus de eerste markt in Europa om hun auto's te krijgen"

Aangezien Noorwegen voor ons uit gaat, lijkt het correct te veronderstellen dat de sig's hier (NL) in augustus geleverd gaan worden.

Het was overigens een reactie hierop:
A quick summary of the reply TM gave me concerning charging:
1. Everything is not clarified yet, however the website will be updated soon with advise on what to do at home.
2. 32A 230V or 400V one-phase and 16A 230V or 400v 3-phase is very good. To benefit from 32A 3-phase you need the High Power Wall Conector. A 16A 3-phase should be good enough. TM will adapt so it shall be easy to charge the car practically everywhere.
So - let's await the final, to be published soon.

Geeft mij de indruk dat Tesla wellicht toch een voor ons geschikte HPWC gaat maken (gepland: augustus?).
Als die dan ook de door mij zo gewenste intelligentie meekrijgt......
 
Heeft iemand enig idee hoeveel MS'en er dit jaar naar NL gaan komen? In de Google docs list staan er 50 geregistreerd. Laten het er eens 150 zijn? Ik zie leverdata van af jun(-jul) t/m oct(-nov). Ervan uitgaande dat er ook nog een nov-dec komt, gaat het om 6 verschillende leverdata (1 per maand). Zou neerkomen op 25 auto's afleveren per maand. Zou kunnen, maar is wat weinig. Zou het niet kunnen dat ze de NL auto's in bijvoorbeeld twee batches leveren? Eerste batch wellicht reeds geassembleerd en daarna een batch in onderdelen die in Tilburg wordt geassembleerd? Dan kan het best zijn dat de leverdatum van vroege bestellingen en die van latere bestellingen niet zo ver uit elkaar ligt. (wishful thinking misschien).
Iemand hier ideeën over, of meer onderbouwde cijfers over bestelde aantallen en leversnelheid?
 
Beste PeterSZ, ik heb een vraag of je ook een foto van de hele zijkant heb van de bruine Model S. Ik ben echt super blij met deze goeie foto's, want was toch wel erg benieuwd hoe de kleur in het echt is op de hele auto.

Ray ik heb niet de hele zijkant erop; wel nog deze foto's.
Als je me een PM stuurt met je emailadres kan ik je een filmpje sturen met een oa. walkaround van die bruine S.
De jongens staan er ook op terwijl ze met het soundsystem spelen maar dat moet je maar voor lief nemen:wink:

ps. Het is een erg mooie kleur, een soort bruin dat ik nog niet eerder heb gezien. In het echt zondermeer mooier dan op foto's.
ps.ps. Wat is dit toch een vette bak, of niet :cool:

IMG_3369.jpg
IMG_3371.jpg
 
Wat is dit toch een vette bak, of niet :cool:

Quote : Soon a Petrolhead on sundays only

Quit ?


- - - Updated - - -

Heeft iemand enig idee hoeveel MS'en er dit jaar naar NL gaan komen? In de Google docs list staan er 50 geregistreerd.

Op basis van de reservatienummers blijken 10 % van de reservaties in de lijst te staan. Vraag is hoeveel annulaties er zijn. 20% ?
Dat zou dan 50*8 = 400 wagens zijn.