Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De rode had een lekke band door een grote put in de weg. Heb dan maar beslist om zelf ook de 19" te nemen.

yep, daarom kies ik ook de 19"
op mijn huidige wagen (saab !) had ik eerst ook laagprofiel-banden. aantal lekke banden was niet bij te houden:mad:. gelukkig had/heb ik bij de saab nog een 'fietsbandje' om thuis cq bij de bandencentrale te raken. Ik denk toch dat ik ook in de M-S een reservebandje ga leggen.

(met dank aan de staat van de weg in ons vlakke landje!:cursing:)

edit : en ook vanaf het lawaai ! Het is (in de saab) nu véél stiller.
Overigens is dat iets wat ik mis in al die tests met geluidsmetingen : welke banden waren gemonteerd ?
 
Net bevestiging ontvangen van Agentschap NL dat MIA & Vamil geaccepteerd zijn.
Best snel gegaan heb het dinsdag 14 mei ingevuld, en deze brief is gedateerd 16 mei.

Je krijgt twee brieven: in de eerste staat dat de aanvraag is binnengekomen en aan de eisen voldoet, in de tweede brief een paar weken later staat dat hij is goedgekeurd en dat je de MIA/Vamil kunt gebruiken bij je belastingaangifte. Soms doen ze een steekproef en moet je nog wat extra info toesturen over de auto. Maar in principe zijn het allemaal formaliteiten, tenzij de pot leeg is. Wie weet hoeveel daarin zit en hoeveel er al op is, mag het zeggen. Ik denk dat er halverwege het jaar nog wel genoeg in zal zitten.
 
Hier ook de bevestiging van de Mia en Vamil binnen. Vorig jaar hebben we in zonnepanelen geinvesteerd en de bevestiging daarvoor duurde aanmerkelijk langer. Op de site staat dat er niet echt sprake is van een budget. Dit mag overlopen naar volgend jaar en zou dus niet zo snel op kunnen raken.

De rode had ik wel willen zien, maar om alleen daarvoor even naar Belgie te rijden was me toch even te gortig. In Eindhoven hadden ze er net als in Hamburg geen staal van en we moeten er dus maar op vertrouwen dat het een mooie kleur rood is...
 
Kreeg vandaag ook van vriend/collega die vandaag proefrit gemaakt heeft deze foto:

foto-2.jpg
 
Vorige week teruggekomen uit de VS. In zowel NY als Washington bij Tesla geweest. In NY bewust erheen gegaan, in DC kwamen we er toevallig langs.
De rest van de familie vond 'm ook mooi (gelukkig:biggrin: ) en beide jongens en mijn dochter waren helemaal in de ban van het grote scherm.
In NY een rode demo buiten een binnen een zwarte Founders Edition die er lang stond en veel was gebruikt: B-stijl was behoorlijk beschadigd.
In DC een bruine, ook erg mooi moet ik zeggen. Meteen maar een Tesla fleece gekocht en een T-shirtje.

IMG_3109.jpg
IMG_3110.jpg
IMG_3120.jpg
IMG_3370.jpg
IMG_3372.jpg
IMG_3373.jpg
IMG_3375.jpg
IMG_3376.jpg
 
@PeterSZ: gaaf, die foto's!
Als in juli de leveringen beginnen mag van mij het forum overladen worden met foto's; kan niet wachten. Ook leuk om weer eens een gezicht bij een naam te zien.
Ik ga in juli rondreizen door California, Nevada, Arizona en Utah, en al schijn ik ook voor een canyontje links en rechts te gaan, vanuit de cabine van mijn voortploeterende camper zal ik de highways vooral afspeuren naar Model S-en. En rond silicon valley denk ik dat ik nog wel per ongeluk een verkeerd afslagje neem richting Tesla fabriek of service center.
 
Grrrrrr,
geef je d'r alle ruimte om te kiezen.
Zegt ze vanmiddag dat black/tan misschien toch wel mooier is dan pearl/grey :crying:
Hallo; finalized en al !!
Als ik dan wellicht toch tesla moet moet bellen/mailen voor wijzigingen, springt het bekende duiveltje gelijk weer op:
To perfomance or not ?

- - - Updated - - -

Ik neem toch aan dat we na de eerste leveringen in NL een forum meeting organiseren waardoor we members&cars irl kunnen zien...,
I'm in!
Zie 2 momenten.
1: half juli, als de eerste Sig's hun wagen hebben
2: november, als we 'm allemaal hebben
Beide ben ik ook voor in
 
Ik denk dat de eerste sigs eind jun al in NL zullen zijn, in het overzicht staan een aantal die jun-jul hebben staan, en veel vroege P's aug-sep. Maargoed, als je van het ergste uitgaat dan kan het alleen maar meevallen :wink:
Voor degene die nog twijfelen over wel of geen performance en 19 of 21 wielen vind ik deze post informatief:
Let's say you drive it like you stole it.

Onze beide sig's hebben we eind januari gefinalized. Toen werd jun/jul aangegeven. Inmiddels zegt Tesla augustus.
 
Ik denk dat de eerste sigs eind jun al in NL zullen zijn, in het overzicht staan een aantal die jun-jul hebben staan, en veel vroege P's aug-sep. Maargoed, als je van het ergste uitgaat dan kan het alleen maar meevallen :wink:
Voor degene die nog twijfelen over wel of geen performance en 19 of 21 wielen vind ik deze post informatief:
Let's say you drive it like you stole it.

Ook hier zie ik leuke verslijkingen met tussensprintjes in secondes! Ja 0,4 seconde is niet veel in een tussensprint maar 0,4 seconde bij 100 km/h is toch in meter een heel eind die je meer aflegt.

Voor mij de sig rood p geen p+