Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nog even over het probleem met bezetten laadplaatsen, is het niet een optie om een 10m lange kabel mee te nemen zodat je alleen in de buurt van zo'n paal hoeft te staan en niet op de plek zelf

Ik heb vandaag Tesla gevraagd hoelang de kabel is en dit is 6,10 m, dus je kan 5 meter van de paal staan als je rekening houdt met het doorbuigen van de kabel, eigenlijk nog wel iets minder. Hoe langer de kabel hoe meer verlies, dus dan moet de kabel dikker worden, en dan wordt ie weer zwaarder.
 
Ik heb vandaag Tesla gevraagd hoelang de kabel is en dit is 6,10 m, dus je kan 5 meter van de paal staan als je rekening houdt met het doorbuigen van de kabel, eigenlijk nog wel iets minder. Hoe langer de kabel hoe meer verlies, dus dan moet de kabel dikker worden, en dan wordt ie weer zwaarder.

als er een ice in de weg staat om te laden, leg je toch gewoon de kabel op zijn dak, dan heb je geen last van doorhangen van de kabel.
 
Ik heb vandaag Tesla gevraagd hoelang de kabel is en dit is 6,10 m, dus je kan 5 meter van de paal staan als je rekening houdt met het doorbuigen van de kabel, eigenlijk nog wel iets minder. Hoe langer de kabel hoe meer verlies, dus dan moet de kabel dikker worden, en dan wordt ie weer zwaarder.
De kabel die Tesla erbij levert is voor de Universal Mobile Charger. Daarmee kan je hem ofwel op je stopcontact thuis, ofwel via krachtstroom opladen.
Aan een laadpaal heb je een Type 2 <-> Type 2 kabel nodig (of Type 1 <-> Type 2). Die zal je nog apart moeten bestellen. Er is een hele topic aan laden, laadpalen hier terug te vinden : Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure - Page 50
 
als er een ice in de weg staat om te laden, leg je toch gewoon de kabel op zijn dak, dan heb je geen last van doorhangen van de kabel.
Je auto er vóór zetten, zodat ze niet weg kunnen en een briefje met je mobiele nummer achterlaten. Als ze weg willen moeten ze je bellen. Dan volgt vanzelf de confrontatie. Als je die niet aan wil gaan, laat dan je nummer niet achter :) Als je dat niet wil, dan een suikerklontje in de benzine tank.... Oeps, dat heb ik niet gezegd natuurlijk (let wel even op camera's) LOL
 
Je auto er vóór zetten, zodat ze niet weg kunnen en een briefje met je mobiele nummer achterlaten. Als ze weg willen moeten ze je bellen. Dan volgt vanzelf de confrontatie. Als je die niet aan wil gaan, laat dan je nummer niet achter :) Als je dat niet wil, dan een suikerklontje in de benzine tank.... Oeps, dat heb ik niet gezegd natuurlijk (let wel even op camera's) LOL
Hoe verleidelijk dit ook klinkt ik denk niet dat dat de weg is om te gaan. De volgende stappen zijn lege of lekke banden banden, krassen etc. Als ik moet laden zet ik m er wel voor desnoods(wel met een briefje met m'n mobiele nummer). Al denk ik dat als je met enig creatief parkeren zodat je toch nog net kunt laden zonder de ICE te blokkeren de boodschap ook wel over krijgt.
Het probleem met de plugin hybrides is misschien nog wel groter. Zij lijken er terecht te staan terwijl zij wellicht na een uurtje al vol zijn en vervolgens het laden voor anderen blokkeren.
 
Ik heb vandaag ook even een mail gestuurd naar hotels.nl met het verzoek oplaadpunten auto's mee te gaan nemen. Hieronder de tekst die ik heb gebruikt:

Geachte heer, mevrouw,

Bij het zoeken naar hotels op uw site mis ik de mogelijkheid om te zoeken of een hotel een oplaadvoorziening heeft. Ik ben met nog zo'n 800-1000 Nederlanders aan het wachten op een Tesla Model S, de electrische auto die een actieradius heeft van zo'n 400/450 km. Nu merken wij dat er geen hotelsites zijn die de selectie oplaadpunt electrische auto heeft. Ik zie dat u wel WiFi, huisdieren, parkeerplaats, lift e.d. heeft. Gezien de ontwikkeling van steeds meer elektrische auto's op de Nederlandse wegen wil ik u vragen of het mogelijk is deze optie in uw website te verwerken. Natuurlijk ben ik mij bewust dat het even duurt, maar het zou de mensen met een (semi)electrische auto zeer helpen om hun weekendjes weg, vakanties of zakentrips te plannen.


Daarnaast worden hotels op deze manier wellicht op het idee gebracht om goed te kijken of zij geen laadpaal bij hun hotel zouden willen neerzetten. Om u een idee te geven van enkele auto's die momenteel eraan komen of er al zijn, hierna een opsomming: Tesla Model S, Tesla Roadster, Tesla Model X, Renault Fluence, Renault Zoe, Nissan Leaf, BMW i3, Opel Ampera, Chevrolet Volt, Toyota Prius Plug-in.


De doelgroep van deze auto's zijn vooral ondernemers en werknemers die steeds meer gaan zoeken naar hotels en restaurants die oplaadvoorzieningen hebben. Wellicht handig om daarnaast in de tekst van het hotel op te gaan nemen wat voor soort oplaadpunt het is en of deze gratis, via laadpas of speciale code/sleutel van het hotel is.


Ik geef u dit als tip als aankomend eigenaar van een Tesla Model S. Mocht u besluiten dit te gaan doen, dan hoor ik het graag en zal ik uw site noemen op het forum. De mensen op het forum zijn mensen uit binnen- en buitenland.

- - - Updated - - -

Het probleem met de plugin hybrides is misschien nog wel groter. Zij lijken er terecht te staan terwijl zij wellicht na een uurtje al vol zijn en vervolgens het laden voor anderen blokkeren.

Dit hou je altijd denk ik. De wet zegt dat een electrische auto (of hybride) op een oplaadplek mag staan zolang de snoer is aangesloten. Je gaat toch ook niet straks telkens je auto op een andere plek zetten als ie vol is. Stel je rijd van Utrecht naar Amsterdam, daarna wil je naar Maastricht. Dan ga je in Amsterdam je auto even vol laden, zodat je naar Maastricht kan en dan door naar huis. Opladen in Maastricht komt niet goed uit ivm de lokatie waar je moet zijn. Als je de stekker erin steekt dan geeft de auto een verwachte resttijd voor het opladen van de accu. Stel dit is 1,5 uur, maar je bent even lekker in de stad aan het winkelen of voor zaken en die duren 3 uur, zeg je dan na 1,5 uur "O even mijn auto verplaatsen" tegen de tijd dat je een nieuwe plek heb gevonden in Amsterdam, kan je weer opladen. Natuurlijk moeten we niet de auto 3 dagen aan een oplaadpaal bij een hotel laten staan, maar hier speelt de parkeermogelijkheid vaak niet echt een rol, dus kan je eenvoudig je auto verplaatsen naar een andere lege plek, zodat een ander kan opladen.
 
Hoe verleidelijk dit ook klinkt ik denk niet dat dat de weg is om te gaan. De volgende stappen zijn lege of lekke banden banden, krassen etc. Als ik moet laden zet ik m er wel voor desnoods(wel met een briefje met m'n mobiele nummer). Al denk ik dat als je met enig creatief parkeren zodat je toch nog net kunt laden zonder de ICE te blokkeren de boodschap ook wel over krijgt.
Het probleem met de plugin hybrides is misschien nog wel groter. Zij lijken er terecht te staan terwijl zij wellicht na een uurtje al vol zijn en vervolgens het laden voor anderen blokkeren.
het was natuurlijk maar een geintje, het wekt agressie op, lijkt me niet handig.
 
Dit hou je altijd denk ik. De wet zegt dat een electrische auto (of hybride) op een oplaadplek mag staan zolang de snoer is aangesloten. Je gaat toch ook niet straks telkens je auto op een andere plek zetten als ie vol is. Stel je rijd van Utrecht naar Amsterdam, daarna wil je naar Maastricht. Dan ga je in Amsterdam je auto even vol laden, zodat je naar Maastricht kan en dan door naar huis. Opladen in Maastricht komt niet goed uit ivm de lokatie waar je moet zijn. Als je de stekker erin steekt dan geeft de auto een verwachte resttijd voor het opladen van de accu. Stel dit is 1,5 uur, maar je bent even lekker in de stad aan het winkelen of voor zaken en die duren 3 uur, zeg je dan na 1,5 uur "O even mijn auto verplaatsen" tegen de tijd dat je een nieuwe plek heb gevonden in Amsterdam, kan je weer opladen. Natuurlijk moeten we niet de auto 3 dagen aan een oplaadpaal bij een hotel laten staan, maar hier speelt de parkeermogelijkheid vaak niet echt een rol, dus kan je eenvoudig je auto verplaatsen naar een andere lege plek, zodat een ander kan opladen.

Is een goed punt. Met de Tesla kun je geloof ik nog een beetje valsspelen door de laadsnelheid lager te zetten waardoor het langer duurt (foei). Maar als ik op een betaalde parkeerplek sta en voor 1,5 uur betaald heb ga ik toch ook terug of riskeer ik een bon? Of op blauwe zones waar je max 2 uur mag parkeren.

Ik zou me meer storen aan forensen die hun auto met een uurtje volgeladen hebben maar standaard op een comfortabele laadplek parkeren. De frustratie komt vooral doordat wij Tesla rijders geen alternatieve voortstuwing hebben en zij wel.
 
Ik zou me meer storen aan forensen die hun auto met een uurtje volgeladen hebben maar standaard op een comfortabele laadplek parkeren. De frustratie komt vooral doordat wij Tesla rijders geen alternatieve voortstuwing hebben en zij wel.

Dat speelt ook bij mij in mijn achterhoofd. Wij hebben geen alternatief, maar aan de andere kant daar kiezen we zelf voor. We kunnen met dezelfde voorwaarde ook een Volvo v60 of outlander bestellen. Maar ik stel voor mezelf het is alles of niets en niet half om half.
 
Even kijken, hoe zat het ook al weer. Er dwaalt hier een type rond op het forum die nogal expliciete ideeën over kleuren heeft. Ik citeer:
Zwart is Cool.
Zwart is voor 'Men in Black' (MIB met Tommy Lee Jones en Will Smith)
Zwart is voor 'Mister Black'

En daarbij iedereen die ook maar een tint anders dan zwart heeft besteld wegzet als een Jules de Korte met gebrek aan smaak. En over dat laatste valt niet te twisten. Volgens hem dan.

En UITGEREKEND deze zwart-en-niets-anders-fetisjist laat een PISTACHE GROENE laadpaal plaatsen? Ik zou eronder nog van die leuke Kaapse Viooltjes poten. Contrasteert lekker!

Spreekt hier Mister PaceCar? Jaaaaa Mister FireBrigade himself? The one and only Mister Midlife-Red?
:biggrin::biggrin::biggrin:
You got me dude, you got me hahahaha!
Maarrrrrrrrrr….groen past wel beter bij het bedrijfslogo.

- - - Updated - - -

Je auto er vóór zetten, zodat ze niet weg kunnen en een briefje met je mobiele nummer achterlaten. Als ze weg willen moeten ze je bellen. Dan volgt vanzelf de confrontatie. Als je die niet aan wil gaan, laat dan je nummer niet achter :) Als je dat niet wil, dan een suikerklontje in de benzine tank.... Oeps, dat heb ik niet gezegd natuurlijk (let wel even op camera's) LOL

Suikerklontje?
Lapje textiel zul je bedoelen.
Aansteker meenemen voor effect-maximalisatie.