Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hij staat er. Dubbele EV box met pasjes.
Nu thuis nog :cool:

EV box kantoor.jpg

EV box kantoor-1.jpg
 
yes voor het eerst heren heb ik vandaag een dame ontmoet wiens schoonzus ook een tesla besteld heeft!
een rode ze krijgt hem in sept/okt geleverd heb haar proberen over te halen om ook het forum te gaan volgen :biggrin:
haar man rijd een peugeot wat een combinatie maar ja

- - - Updated - - -

ik heb toch nog 1 vraag algemeen over het laden (misschien verkeerde tread maar ok)

wat is het voordeel van een laadpaal ten opzichte van gewoon krachtstroom?
 
wat is het voordeel van een laadpaal ten opzichte van gewoon krachtstroom?
Voordeel is vooral dat laadpaal de stuur elektronica in zich heeft, dus dan is alleen een "domme" laadkabel nodig ipv een "slimme" UMC kabel. Zie ook mijn post:
Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure
Mijn mening: bij gebruik in een garage/carport waar de kabel (semi) permanent (kabel kan blijven hangen als de auto weg is bijv.) aangesloten is dan voldoet de bijgeleverde UMC icm een rode (of blauwe in geval van enkelfasige aansluiting) CEE outlet prima. Voor degene die met 22kW willen gaan laden of waar de auto buiten in weer en wind komt te staan: neem een laadpaal.
 
Last edited:
Hij staat er. Dubbele EV box met pasjes.
Nu thuis nog :cool:

View attachment 23595

Even kijken, hoe zat het ook al weer. Er dwaalt hier een type rond op het forum die nogal expliciete ideeën over kleuren heeft. Ik citeer:
Zwart is Cool.
Zwart is voor 'Men in Black' (MIB met Tommy Lee Jones en Will Smith)
Zwart is voor 'Mister Black'

En daarbij iedereen die ook maar een tint anders dan zwart heeft besteld wegzet als een Jules de Korte met gebrek aan smaak. En over dat laatste valt niet te twisten. Volgens hem dan.

En UITGEREKEND deze zwart-en-niets-anders-fetisjist laat een PISTACHE GROENE laadpaal plaatsen? Ik zou eronder nog van die leuke Kaapse Viooltjes poten. Contrasteert lekker!
 
Even kijken, hoe zat het ook al weer. Er dwaalt hier een type rond op het forum die nogal expliciete ideeën over kleuren heeft. Ik citeer:
Zwart is Cool.
Zwart is voor 'Men in Black' (MIB met Tommy Lee Jones en Will Smith)
Zwart is voor 'Mister Black'

En daarbij iedereen die ook maar een tint anders dan zwart heeft besteld wegzet als een Jules de Korte met gebrek aan smaak. En over dat laatste valt niet te twisten. Volgens hem dan.

En UITGEREKEND deze zwart-en-niets-anders-fetisjist laat een PISTACHE GROENE laadpaal plaatsen? Ik zou eronder nog van die leuke Kaapse Viooltjes poten. Contrasteert lekker!
Hahahahaha uiteindelijk rijden we allemaal een groene, of we t nou willen of niet.
 
Voor diegene die op zoek zijn naar manieren om hun telefoon / ipad te monteren. Brodit komt met Proclips voor de Model S:
http://brodit.se/productList.html?lrhandDrive=lhd&brand=Tesla&model=Model+S&year=2013&pn=prod

Het gaat er los over, maar ik lees wat minder goeie dingen over de integratie van file informatie in het Garmin/Google Maps Navigatiesysteem van de S.
Daarom dat ik er toch erg over aan het nadenken ben om mijn TomTom op Ipad Mini mee te nemen in de S. Ik merk dat die TomTom mij toch regelmatig enkele uren file bespaart.