Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
....Ben ik de enige hier of hebben er meer last van deze dwangneurose?....

euuh, vrouw heeft er last van en sinds kort mijn dochter ook.
TeslaLiz.png
qua vriendenclub mag ik er niks meer over vertellen op straffe van veul drank totdat de S er echt daadwerkelijk is. Mijn bedrijf drijft de spot met me inzake een laadpaal van 22kW welke al een behoorlijke voor Jan-doedel stof staat te happen, de burgemeester mailt continu wanneer hij in de S mag rijden, naast een vrienden schema van wie-nou-als-eerste-de-s-mag-afrossen zijn sinds vorige week ook relaties aan het bellen voor de eerste echte ritten... en dan heb ik het niet over het absurde bijhouden van elk nieuwtje, twittertje, blogje (zelfs noors tegenwoordig) om te f@##ing checken wanneer nondeju nou die wagen eindelijk voor de deur staat. Oh ja, jullie veroordelen me niet als ik ook in een regenachtig weekend effe naar Tilburg rijdt met mijn grote vriendin met Tesla romper om te checken WAAR en hoever die Tesla nou eigenlijk is he?.... :crying:

de Tesla Store met dingetjes (in casu romper) levert dus wel 'op tijd'... voor de rest lijkt het proces precies op een Tesla Model S kopen; je klikt iets aan, je betaald vooraf en je hoopt uiteindelijk iets te krijgen...
 
Last edited:
Even weer wat anders. Ik zag vandaag bij ons in de parkeergarage de Fisker karma en die heeft een geplakt kenteken op de voorkant. Vind het echt gaaf. Iemand enig idee of het mag? Volgens mij hebben we het er eerder over gehad, maar misschien kan iemand weet iemand dit zeker. Ter illustratie de foto van de auto.


image.jpg
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    689.3 KB · Views: 246
  • image.jpg
    image.jpg
    734.4 KB · Views: 234
Deze lul laat zelfs een carport bouwen. Als je me dat een jaar geleden had gezegd had ik je voor gek verklaard en mezelf vooral. Dat zegt genoeg.

Deze lul ook. Vandaag zijn de benodigde heipalen door een heibedrijf erin geslagen. Slaat de heier dwars door de hogedruk rioolleiding op ons eiland.
De inhoud van het riool van het eiland loopt bij mijn buren over het erf. De paal bleek tijdens het heien 'aan de wandel' te zijn gegaan. Zegt de heier 'ik heb mijn best gedaan'.
Wie is nu de echte lul?
 
Even weer wat anders. Ik zag vandaag bij ons in de parkeergarage de Fisker karma en die heeft een geplakt kenteken op de voorkant. Vind het echt gaaf. Iemand enig idee of het mag? Volgens mij hebben we het er eerder over gehad, maar misschien kan iemand weet iemand dit zeker. Ter illustratie de foto van de auto.

Het RDW meldt hierover:

"De kleine zogenoemde Amerikaanse kentekenplaat is uitsluitend bedoeld voor voertuigen met op het kentekenbewijs een vermelding dat deze kentekenplaten zijn toegestaan (model 18.2 toegestaan). Moet het voertuig twee kentekenplaten voeren dan moet het voertuig aan de voor- en achterzijde voorzien zijn een Amerikaanse kentekenplaat. Afmeting: 310x110 mm."

De enige auto's die zo'n vermelding in het kentekenbewijs krijgen zijn volgens mij auto's die een te kleine ruimte hebben voor de normale kentekenplaat.

Ik heb overigens niet het idee dat deze plaat voldoet aan de minimale afmetingen. Ik vind het trouwens ook geen gezicht; vanwege de afwijkende maat wordt juist de aandacht gevestigd op de kentenkenplaat terwijl die bij de gewone, grotere maat niet echt opvalt (want daar zijn we zo aan gewend). En waar moet die dan op een Model S komen? Hij kan niet onder de neus want daar zitten nou juist de paar luchtinlaatjes die de auto nog nodig heeft voor koeling.

P.S. Het zwarte piepschuim in de grill van de Karma valt alleen op met een flitser. Ik heb er een jaar lang mee rond gereden en nooit enige aanmerking op gehad. Zelf viel het me ook nooit op.
 
Hallo allemaal, Heb gisteren een Model S 85kWh Grijs besteld :) en de levertijd staat nu op oct/nov. Had afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt in Eindhoven grrr wat een auto ;-). Zijn er nog meer wachtende rijders die uit de buurt van Apeldoorn en Deventer?

Welkom Twelloman.
Als de SODEMIETER je marker op de kaart zetten bij "Worldmap of reservation holders" bij topic Model S.
Ik woon hemelsbreed nog geen 5k bij je vandaan.
PM me voor het adres dan kun je zaterdag koffie komen drinken, haha.
 
Deze lul ook. Vandaag zijn de benodigde heipalen door een heibedrijf erin geslagen. Slaat de heier dwars door de hogedruk rioolleiding op ons eiland.
De inhoud van het riool van het eiland loopt bij mijn buren over het erf. De paal bleek tijdens het heien 'aan de wandel' te zijn gegaan. Zegt de heier 'ik heb mijn best gedaan'.
Wie is nu de echte lul?

:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

Dit klinkt als een hele droge bak. Wat een bril-jant verhaal. Ik heb me kapot gelachen toen ik dit las, hahahahaaaa!!!
 
Man, ik verheug me zelfs op een laadpaal. Dat is de dwangneurose voorbij! Enig idee hoeveel mensen er in de rij staan die een uitgebreide rit met dit monster willen maken? Frustratie als ik bij een klant niets of een lullige Lolo aan de muur zie hangen. Agressief worden van ICE's op laadplaatsen. Vandaag een enorme bimbo in een Nissan GT die mijn Espace er vet uit trekt en vervolgens 70 blijft rijden voor me, waar je 80 mag (van mij dus 110). Stel je die kop van die mafkees straks eens voor als ie denkt dat ie Da Bomb is maar vervolgens alleen maar de letters "DOEI" onder mijn nummerplaat ziet?

De kop van mijn zoon als we een keer 0 - 100 doen? Het mannetje die dénkt dat ie Jezus of Cool is maar vervolgens toch Vader z'n voeten moet kussen. Ha! Hoogstwaarschijnlijk de eerste keer dat mijn zoon z'n vader erkent op zijn Social Media..

Dromen van knipperende LED's bij het laden in diverse kleuren. Zo'n speciaal siliconendoekje om je 17"" touch screen mee te poetsen. De verbruiksmeter op mijn bedrijf die gyroscopisch gaat als er twee S'en op 22 KWh staan te laden, de zoem te horen door het hele bedrijf van die meter alleen! Kijken hoeveel kratten bier er in de frunk passen? Stomme blaadjes uit het profiel van je 21"" banden pulken?

De hele avond op je App kijken hoe de lading vordert. Bijna vol: daar drinken we er een op! In de winter bij de eerste koffie achteloos je smartphone pakken en de S op 20 graden instellen. Vervolgens naar buiten lopen en minzaam lachen naar je buurman die een Prius uit het ijs staat te bikken - priceless!

Ik kan niet wachten tot die twee Ampera's bij ons op het bedrijventerrein, die denken dat ze een privé door E-Laad gesponsorde laadpaal en dito parkeerplaatsen hebben ineens twee Tesla's zien staan op hun plekken. Daar heb ik graag vroeg beginnen en 300 meter lopen voor over, ondanks onze eigen laadpaal. Voor een keertje dan, voor de fun!

Ik kan echt niet wachten. Vorig jaar was het allemaal ver weg en onzeker. Kon zelfs 2014 worden, wat kon mij het schelen. Hij kwam wel een keer. Maar nu, met de vakanties voor ons, komt het ineens heel erg dichtbij. Nog een paar keer wentelen in de Portugese zon (in mijn geval) en hij is er.

Deze lul laat zelfs een carport bouwen. Als je me dat een jaar geleden had gezegd had ik je voor gek verklaard en mezelf vooral. Dat zegt genoeg.

Wat mij betreft staat dat feestje, waar dan ook bij wie dan ook de gelukkige is. We gaan genieten. Wat ga IK genieten!

Ok, dan valt het nog wel mee bij mij, pffff…… gelukkig.
Prachtig verhaal, Wiebe.
Maar een CARPORT???

What say you? Ex-cuse me??????
En mij afzeiken op een spoilerT?? Terwijl ie zelf zo'n opengewerkt hondenhok laat plaatsen? Yessss da's een hele goeie!!:biggrin:
 
Last edited:
Wim, ga jij straks iedere dag je S op het pontje zetten? Kunnen jullie niet met de pet rondgaan voor een bruggetje?
(ik woon twee dorpjes noordelijker)

Nee, 80% van de inwoners wil geen brug. Die brug komt er echt niet. Zou voor de Model S waarschijnlijk wel beter zijn. Als ik met mijn huidige Audi S6 van het eiland de pont oprij, schuur ik soms met de bodem over de knik die de klep met het dek van de pont maakt. Om die reden heb ik een Model S met luchtvering besteld. Kan ik hem voor ik bij de pont ben even opkrikken.
 
Deze lul ook. Vandaag zijn de benodigde heipalen door een heibedrijf erin geslagen. Slaat de heier dwars door de hogedruk rioolleiding op ons eiland.
De inhoud van het riool van het eiland loopt bij mijn buren over het erf. De paal bleek tijdens het heien 'aan de wandel' te zijn gegaan. Zegt de heier 'ik heb mijn best gedaan'.
Wie is nu de echte lul?

Ik ben nog steeds aan de "kinderkamer" bezig (foto's volgen binnen enkele weken)Elke avond tot 22 a 23 uur.
Dit weekend kwam mijn echtgenote even kijken naar de werkzaamheden en ze merke op dat het een mooie ruimte ging worden om een feestje te geven. In mijn eerste reactie vondt ik het een goed idee, maar 's anderdaags ben ik op mijn stappen terug gekeerd. Wanneer geef je een feestje binnen? Als het buiten slecht weer is... en als het buiten slecht weer is, moet de model S binnen staan en dan is er geen plaats meer (en te gevaarlijk) om een feestje te geven.
Ik heb nog het voorstel gedaan om dan eventueel een verwarmde tent te huren waarin we dan de Model S kunnen zetten als er een feestje is.:wink:
 
ha tesla liefhebbers, hier nog eentje :)

ik volg deze thread al een tijdje, erg leuk om te lezen! Ikzelf ben samen met een collega in de afrondende fase van het bestellen van een Model S. Heb mijn audi A4 full options al de deur uit, dus hij kan niet snel genoeg komen!

Nu zie ik diverse mensen praten over reserveringsnummers en levertijden... nu zal ik de auto via Athlon / lage landen de auto afnemen en die hebben me een reserveringsnummer doorgegeven dat qua format niet aansluit bij de nummers die ik hier zie, te weten nummer RN305463. Kan iemand dit nummer vertalen of is het een Athlon intern nummer?

En is het niet zo dat de hele productierun van NL in 1x wordt gedaan dus dat het feitelijk niet uitmaakt wel reserveringsnummer je hebt en ze nagenoeg gelijktijdig zullen worden geleverd op signatures na dan?

Groet en dank voor de reacties!

Björn


PS, dit wordt 'm:

Model S 85kWh Performance
Grey
21" Silver
Tech,
Sound,
All Glass Panoramic Roof,
P-sensors,
Rear facing seats,
Parcel Shelf

 
te weten nummer RN305463. Kan iemand dit nummer vertalen of is het een Athlon intern nummer?
Vreemd dat ze je dat nr sturen wat die RN nummers zeggen niks over de sequence/volgorde van uitlevering. Ik zou even doorvragen voor "het andere" nummer, dat bepaalt namelijk de volgorde van uitlevering. Maar gezien je bij Athlon besteld hebt zal dat een vrij laag (dus gunstig) nummer zijn.

En is het niet zo dat de hele productierun van NL in 1x wordt gedaan dus dat het feitelijk niet uitmaakt wel reserveringsnummer je hebt en ze nagenoeg gelijktijdig zullen worden geleverd op signatures na dan?
Dat is afwachten, maar ik vermoed eerder dat er telkens batches van een paar honderd auto's hierheen komen, waarna ze in Tilburg af geassembleerd worden en verder door Europa gestuurd worden om uitgeleverd te worden.