Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ha tesla liefhebbers, hier nog eentje :)

ik volg deze thread al een tijdje, erg leuk om te lezen!

Groet en dank voor de reacties!

Björn


PS, dit wordt 'm:

Model S 85kWh Performance
Grey
21" Silver
Tech,
Sound,
All Glass Panoramic Roof,
P-sensors,
Rear facing seats,
Parcel Shelf


Welkom Bjorn.

Goede keuze qua kleur etc. van je S; wat zeg ik - een briljante.
En een kloon van de mijne:biggrin:
 
als jullie allemaal andere kleuren kiezen blijft de mijne uniek . o ja ik heb sig rood daar komen er ongeveer 45 van naar nederland meer niet

peter ik denk dat er geen 6 weken tussen zit! of het moet de eerste sig en jouw levering zijn, ik denk dat ze de productie gewoon door duwen en de hele tijd blijven uitleveren. dus dat gaat snel
 
Last edited:
En is het niet zo dat de hele productierun van NL in 1x wordt gedaan dus dat het feitelijk niet uitmaakt wel reserveringsnummer je hebt en ze nagenoeg gelijktijdig zullen worden geleverd op signatures na dan?

We weten inmiddels dat ze per container naar NL komen - er schijnen er 3 in een 40ft. te passen. Met wat optil/schuinzet rekjes vermoed ik. Maar dan nog blijft het zo dat het verschil cq. de privileges van een Sig. in Europa aanzienlijk zijn uitgekleed tov. de Amerikaanse situatie. Ik verwacht dat er tussen mijn nummer en de Sigs een maandje zal zitten, zes weken hooguit.
 
Het enige substantiële voordeel van de Signature is op dit moment nog die Signature Red, wat mij betreft toch de mooiste kleur en eentje die inderdaad redelijk uniek zal blijven. Zonder die kleur was het voor mij een normale productie geworden. Een redelijk dure lak dus. Er schijnen ook mensen te zijn die met een Signature aan de wereld willen laten zien dat ze er als eerste bij waren toen het grote Tesla-succes begon. Tsja...
 
Juist contact gehad met Tesla over hun navigatiesyteem.
Ze bevestigen me dat file informatie niet wordt meegenomen bij het berekenen van een route.
Het staat nog niet op de planning om dit toe te voegen, maar ze sluiten niet uit dat het ooit gebeurt.

Ik kreeg ook de mededeling dat het niet uitgesloten is dat thirdparty developpers in de toekomst de mogelijkheid zouden krijgen om applicaties te bouwen voor de Model S.

En mijn levertijd wordt op dit moment medio oktober geschat. Dat was SEP-OKT bij het plaatsen van de bestelling. Die laatste vraag zal ik nog wel enkele keren herhalen.

Spijtig van de file info, ik zal dus waarschijnlijk toch die brodit houder + ipad Mini nog gebruiken in de toekomst. Ook al voor Spotify.
 
Juist contact gehad met Tesla over hun navigatiesyteem.
Ze bevestigen me dat file informatie niet wordt meegenomen bij het berekenen van een route.
Het staat nog niet op de planning om dit toe te voegen, maar ze sluiten niet uit dat het ooit gebeurt.

Ik kreeg ook de mededeling dat het niet uitgesloten is dat thirdparty developpers in de toekomst de mogelijkheid zouden krijgen om applicaties te bouwen voor de Model S.

En mijn levertijd wordt op dit moment medio oktober geschat. Dat was SEP-OKT bij het plaatsen van de bestelling. Die laatste vraag zal ik nog wel enkele keren herhalen.

Spijtig van de file info, ik zal dus waarschijnlijk toch die brodit houder + ipad Mini nog gebruiken in de toekomst. Ook al voor Spotify.


Is het mogelijk om de navigatie te gebruiken en tegelijk op het grote scherm naar TomTom live traffic te kijken ?
Dat geeft in één keer een overzicht van alle files. Ik kan dan zelf een beslissing nemen i.p.v. het navigatiesysteem laten beslissen over een alternatieve route.
Live Traffic


Afbeelding 635.jpg
 
Is het mogelijk om de navigatie te gebruiken en tegelijk op het grote scherm naar TomTom live traffic te kijken ?
Dat geeft in één keer een overzicht van alle files. Ik kan dan zelf een beslissing nemen i.p.v. het navigatiesysteem laten beslissen over een alternatieve route.
Het zou een mooie oplossing kunnen zijn. Maar ik ben één van die personen die in de winkel altijd de rij neemt die het langste duurt :).
En zeker voor mijn dagelijkse navigatie rond Brussel ben ik blij met een TomTom met Live Services die mij altijd via de snelste weg naar huis gidst.

Maar ik ben wel een beetje teleurgesteld in de navigatieoplossing die Garmin aanreikt aan Tesla.
 
Het zou een mooie oplossing kunnen zijn. Maar ik ben één van die personen die in de winkel altijd de rij neemt die het langste duurt :).
En zeker voor mijn dagelijkse navigatie rond Brussel ben ik blij met een TomTom met Live Services die mij altijd via de snelste weg naar huis gidst.

Maar ik ben wel een beetje teleurgesteld in de navigatieoplossing die Garmin aanreikt aan Tesla.


Volgens dit artikel biedt Garmin op sommige producten wel degelijk de mogelijkheid van file informatie. Zou Tesla soms op een koopje uit zijn geweest?
Verkeersinformatie via het navigatiesysteem | Consumentenbond

Ook hier komt TomTom Live weer als beste uit de bus.
 
Juist contact gehad met Tesla over hun navigatiesyteem.
Ze bevestigen me dat file informatie niet wordt meegenomen bij het berekenen van een route.
Het staat nog niet op de planning om dit toe te voegen, maar ze sluiten niet uit dat het ooit gebeurt.
Dat zou heel sneu zijn mochten ze dat nu niet integreren als ze dit allemaal wel willen gaan doen:
Enhanced trip planning is also on the horizon, with Tesla following the lead of the airline industry, which plans flights with keen attention to weather patterns, headwinds and the amount of fuel needed to get to the destination."We're working on a trip-planning feature that integrates energy and range management with navigation," Straubel said. "We could load altitude databases, weather and wind information into the car, along with details about the roads you are on. There's a long road map of features we want to add."

source
Ik kreeg ook de mededeling dat het niet uitgesloten is dat third party developers in de toekomst de mogelijkheid zouden krijgen om applicaties te bouwen voor de Model S.
Yes!
Als die (of we) dan ook toegang krijgen tot de informatie van de wagen (range, soc, geo, speed, etc.) dan is het probleem van navigatie (snel) opgelost. Ik had eigenlijk al gedacht dat ze de enhanced trip planning zouden uitbesteden aan 3rd party developers. Kan een mooie app-store worden voor Tesla. Hopelijk direct ook C#/Mono support (voor de techneuten).
 
Van de andere kant, hoe vaak denk je te moeten laden langs de weg, in Nederland ?
Het bereik is nu al 400+ km per lading en dat zal alleen maar beter worden.

Vergeet niet dat je, indien je het goed aanpakt, elke dag met een "volle tank" vertrekt vanuit thuis.

400+km per lading is aan de zeer positieve kant. Zie veel andere posts op dit forum hierover. +\- 350km is realistischer. En dan wil je nog wek eens stoppen om bij te laden.
 
Het gaat nog druk worden bij de laadstations met 200K Tesla's binnen 3-4 jaar... http://www.streetinsider.com/Inside...+200K+Annually+in+Next+Few+Years/8450708.html
Zodra er zo veel EV's rijden is de laadpaal business ook ineens héél erg interessant en zullen die als paddestoelen uit de grond schieten.


400+km per lading is aan de zeer positieve kant. Zie veel andere posts op dit forum hierover. +\- 350km is realistischer. En dan wil je nog wek eens stoppen om bij te laden.
Klopt, 350 ~ 375km op een volle lading is veel realistischer. Niet dat 400km niet kan, maar als je continue 120km/h rijd haal je dat niet.

Rijd je veel N wegen met 80 en 100km/h is 400km per lading ineens veel realistischer.