You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Erg mooi!
Toch wel ook voor gasten :biggrin:
View attachment 25034
Zo, die staat op de zaak! 2 x 3 fasen 32A. En speciaal voor de liefhebber: in ZWART!
Kijk dat lijkt me heel redelijk, wordt er toch nog geluisterd blijkbaarIn concept SER energieakkoord: bijtelling 8% voor plug in hybride, 3% voor full electric. Hoofdpunten concept-energieplan - NOS Nieuws
Zeker goed nieuws! Scheelt mij uit Middelburg een heel stuk rijden!Dit was zoals ik had verwacht! Komt mij goed uit is 10 min rijden
Jij begrijpt hem! Huppa, 2x 3-fase 32A, dat is lekker!Zo, die staat op de zaak! 2 x 3 fasen 32A. En speciaal voor de liefhebber: in ZWART!
Klinkt goed! 3% is mee te levenIn concept SER energieakkoord: bijtelling 8% voor plug in hybride, 3% voor full electric. Hoofdpunten concept-energieplan - NOS Nieuws
Rond de 100 euro inderdaad. Dat is een zeer goede deal.Als het inderdaad "slechts" 3% wordt dan is dat goed nieuws voor de Tesla verkoop in Nederland.
Volgens mijn snelle berekening zal het een euro of 100 netto in de maand zijn voor een 85kWh van rond de €90k cataloguswaarde, of heb ik het nu mis?
In concept SER energieakkoord: bijtelling 8% voor plug in hybride, 3% voor full electric. Hoofdpunten concept-energieplan - NOS Nieuws
In concept SER energieakkoord: bijtelling 8% voor plug in hybride, 3% voor full electric. Hoofdpunten concept-energieplan - NOS Nieuws
Ja, ik dacht toch echt te hebben besteld. Maar is bij mij ook weg.MyTesla pagina doet raar, andere ook dit probleem?
(top deel met auto reservering is weg e.d.)
MyTesla pagina doet raar, andere ook dit probleem?
(top deel met auto reservering is weg e.d.)
Ik vind toch dat hiermee het probleem niet wordt opgelost. Vanaf volgend jaar kun je voor 8% bijtelling een plug-in rijden, of je daar nu volledig elektrisch mee rijdt of nooit een laadpaal van dichtbij ziet.
Ik zat zelf te denken aan de volgende maatregelen om verkeerd gebruik van een plug-in te voorkomen:
Pas de fiscale regelgeving zodanig aan dat voor plug-in hybrides geldt dat kosten voor fossiele brandstoffen door de onderneming niet meer kunnen worden opgevoerd als aftrekbare kosten en de btw op deze fossiele brandstoffen niet kunnen worden verrekend. Daarmee wordt het rijden op fossiele brandstoffen in een plug-in hybride een aanzienlijk prijziger gelegenheid, wat er vermoedelijk toe zal leiden dat werkgevers, zzp'ers en dga's toch zoveel mogelijk hun plug-in hybrides zullen willen laten rijden op elektriciteit. De ratio voor deze maatregel is alleszins redelijk: de onderneming heeft gebruik kunnen maken van de extra aanschafsubsidies op grond van het gegeven dat het (theoretische) brandstofverbruik van een dergelijke auto nihil tot zeer laag is. Daar hoort dan tegenover te staan dat er dus ook geen kosten voor fossiele brandstoffen als aftrekposten kunnen worden opgevoerd.
Ook aan de kant van de werknemer/gebruiker zou een maatregel kunnen worden geïntroduceerd. Een werknemer/gebruiker betaalt 0% bijtelling vanuit de veronderstelling dat de door hem bereden auto niet tot nauwelijks fossiele brandstoffen zal verbruiken. Als dat desondanks toch wel het geval is, is het in essentie niet onredelijk om de kosten voor deze fossiele brandstoffen (die dus door de werkgever/onderneming worden betaald) als loon in natura op te tellen bij het inkomen van de werknemer/gebrukker zodat daarover IB verschuldigd
is.
Ik kan niet inschatten of de twee hiervoor beschreven maatregelen ter voorkoming van "onjuist" gebruik van zeer zuinige personenauto's door de Belastingdienst makkelijk implementeerbaar zijn. Kijkend naar mijn eigen onderneming denk ik niet dat de maatregelen aan de kant van ondernemers zouden leiden tot onredelijke administratieve lasten.
Ik hoor graag jullie meningen ver deze gedachten!
Met vriendelijke groet,
Daniel
Ik zit eraan te denken om aan Tesla te vragen of het niet mogelijk is om de factuur van de Model S op 30 september gedateerd te krijgen, hiermee krijg ik (als ondernemer met een 3-maandelijkse aangifte) zo'n € 17.000 in oktober terug/verrekening ipv in januari 2014. Scheelt weer een stukje voor financiering. Betaling van de factuur dan voor/bij aflevering. Iemand enig idee of dit mag? Ik heb delivery-window van sept/okt, dus heel raar is het niet denk ik.
Als meer mensen voor zijn, dan ga ik het aan Tesla Benelux voorleggen.
In zo'n gevalJe kan bij de belastingdienst ook vragen om eerder je btw aangifte te doen