Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ha Jetje,

Jammer, dan hebben we elkaar denk ik net gemist. Kwam jij in de cabrio aanrijden, toen ik net het terrein afreed? Volgens mij was ik er vanaf 11.00 uur tot iets van 12.00 - 12.30 uur.

- - - Updated - - -

PKD, bedankt voor de foto's.
En verwacht je dat deze "geheimen" binnenkort (korte termijn) vanzelf in het openbaar komen, of zijn het meer lange termijn "geheimen"?

Het ging over de productiefase van de EU-spec auto's en meer wil ik er niet over zeggen. Een woord is een woord wat mij betreft.
 
Het ging over de productiefase van de EU-spec auto's en meer wil ik er niet over zeggen. Een woord is een woord wat mij betreft.

Een Noorse klant (j.gjerde) kreeg op 4 juli 2013 in een email de volgende melding: "As we are going to ramp up production and delivery very rapidly."

Wellicht gaan ze een tweede produktie-lijn opzetten, zodat ze tegelijkertijd auto's voor de VS en voor Europa kunnen produceren.
Het totaal aantal auto's dat per week geproduceerd zal gaan worden, neemt dus blijkbaar toe. Misschien zullen het er wel 600 per week gaan worden (of zelfs meer).

Maar eh, komt dit een beetje in de buurt van jouw "geheimen"?
 
Jep in de kleine rode mg uit 1970! Lekker cruise. Met de zoon van 2:wink: Tilburg is een mooie route en dan door Tilburg via oisterwijk Vught naar Denbosch en dan terug naar Waalwijk!

Ja, de kleine zat goed ingepakt zag ik. Ik zat in die benzineslurpende Cayenne :redface:. Nou niet lang meer zullen we maar zeggen.

- - - Updated - - -

Een Noorse klant (j.gjerde) kreeg op 4 juli 2013 in een email de volgende melding: "As we are going to ramp up production and delivery very rapidly."

Wellicht gaan ze een tweede produktie-lijn opzetten, zodat ze tegelijkertijd auto's voor de VS en voor Europa kunnen produceren.
Het totaal aantal auto's dat per week geproduceerd zal gaan worden, neemt dus blijkbaar toe. Misschien zullen het er wel 600 per week gaan worden (of zelfs meer).

Maar eh, komt dit een beetje in de buurt van jouw "geheimen"?

Krijg ook al PM's erover. Had ik niet moeten neerzetten volgens mij.......
Wel leuk om zo te merken hoe iedereen ermee bezig is.

Als ze zo hard gaan produceren, hoop ik dat ik ook nog een beetje vroeg in het najaar aan de beurt ben.

- - - Updated - - -

Onderstaande is net gepost in de Engelse sectie door een Zwitserse reserveringshouder:

:redface:
I just talked to the Tesla office in Zurich. They seem to have more accurate information now!
My car (Sig P85+ #217, VIN 14285) is produced already and is IN TRANSIT !!
It is unknown though if it is still on the train to the eastcoast or already on the ship.
They expect about 40 days from leaving production in Fremont until delivery to the customers in Switzerland.

Btw. the Tesla app still shows 'Your vehicle may not be ready'.

- - - Updated - - -

quote_icon.png
Originally Posted by necho viewpost-right.png
... and it shows now the VIN Number in the App but it says "Mobile App Remote Access is OFF" ... (CH Sig #4)



Whoohooo!! Things are moving!!
 
Hallo iedereen! Na een zeer korte proefrit in een model s wist ik het al heel snel, dit moet ik hebben :) Paar weken terug dus de knoop doorgehakt en een Model S Performance besteld!! Ik heb al heel wat gelezen en zie sommige mensen over een vin nummer praten, maar als ik inlog op my tesla is het enige wat er staat, mijn reservation number en bij status "Your Model S Performance order has been confirmed". Volgens een medewerker van Tesla zou ik een maand voor de productie bericht krijgen over hoe nu verder. Met spanning/onzekerheid afwachten dan maar, en hoop dat het dit jaar nog allemaal lukt! Een andere medewerker die ik heb gesproken in Engeland zei dat de levering van alle nederlandse model s auto's voor 95% zeker geleverd gaan worden dit jaar nog.

Voor de rest weet ik nog totaal niet waar ik moet kijken voor laadzuilen voor thuis/werk. Er zijn verscheidene aanbieders, (evbox, the new motion, cohere.eu, hateha.nl) maar welke nou het meest geschikt is? De prijzen variëren behoorlijk dus ben benieuwd wat jullie hebben gekozen. Heb de duo chargers erbij besteld, dus zou graag een laadzuil willen hebben die dat ondersteund.

Ik hoor graag van jullie!!!

Groet,

Michael
 
PDK: Inderdaad erg bedankt voor deze Tilburg update.

Mooi om te zien dat met de info die iedere dag binnendruppelt op dit forum het totaalplaatje steeds duidelijker wordt (CSI is er niks bij).
Nu stiekem hopen dat mijn geplande levering in december toch wat eerder gaat zijn.

Ook ik moet me enorm inhouden om niet ook naar Tilburg te rijden en het daar met eigen ogen te gaan zien.
Krijg er de kriebels van, maar voor diegenen die al veel langer wachten moet de spanning nog veel groter zijn. Het is jullie allemaal gegund.
Op het werk bij mij is er nog iemand die er eentje besteld heeft en we lopen beide sinds deze week rond met een pre-Tesla grin op ons gezicht.

Ik ben er helemaal klaar voor :smile:
 
Alleen fiscale voordelen als je aantoonbaar duurzame stroom tankt!

Waarom? Je moet die panelen toevallig maar kunnen plaatsen. Het feit dat hier in NL nog steeds dikke vieze walmen uit elektriciteitscentrales komen is toch echt in de milieuhoek te plaatsen: atoomstroom is vies en eng dus maar liever bruinkool. De wereld op zn kop maar heus waar. Gelukkig kopen we ons suf aan CO2-certificaten en andere zoethouders dus kunnen we met een gerust hart slapen.

Laat me niet lachen, policor milieubeleid van de lage landen. Dé reden dat we vorstelijk achterlopen op internationale doelstellingen en beloftes. Een groene mening is prima, maar informeer je jezelf wel even? En mocht je toch besluiten de prachtige Model S aan het stroomnet te hangen vanwege een bewolkte dag bedenk dan alsjeblieft wel hoeveel meer milieuschade dit monster doet dan een mainstream ICE met een naaimachine erin?

- - - Updated - - -

Naar aanleiding van de post van gisteren van "gelden" zelf maar even naar Tesla in Tilburg gereden, omdat ik toch een afspraak in de buurt had. Het is een erg mooie faciliteit geworden en ik heb er geen spijt van dat ik ben gaan kijken.
Ik heb een Amerikaanse medewerker van Tesla ontmoet en hij heeft me verschillende "geheimen" verklapt, waarvan ik helaas heb moeten beloven om ze niet op het forum te gooien

@PDK: je hebt het beloofd, dus moet je het niet doen. Maar als een medewerker van Tesla een disclosure doet die hij/zij niet zou mogen doen zou ik 'm zo publiceren, sans gène. Uiteraard had ik dan geen non-disclosure beloofd...
 
Last edited:
Jammer dat Tesla niet een biertap en een paar bitterballen heeft kunnen regelen voor de opening van Tilburg.

Als ze het hadden beperkt tot reserveringshouders alleen dan hadden we elkaar kunnen ontmoeten, medewerkers van Tesla kunnen spreken en hadden we nu niet op zoek gehoeven naar alle geruchten op dit forum.

Het is toch gek dat je 2 jaar geleden een auto besteld en nu nog steeds een formele afleverdatum hebt van jun/jul en geen idee hebt wat er met je bestelling is gebeurd.

Natuurlijk,Tesla is nog klein, alles is nieuw....kom op zeg, teleurstellend!
 
Zo, hier ben ik echt blij mee (en waarschijnlijk iedereen hier met mij). Kan m'n ondergestofte "hoe kom ik Frankrijk door op CHAdeMO zolang er nog geen superchargers zijn - plan" gaan opfrissen :smile:
En de HPWC komt ook in 3-fase beschikbaar. Vind het toch het mooist als ik Tesla-lader aan de muur heb hangen.
 
Hallo iedereen! Na een zeer korte proefrit in een model s wist ik het al heel snel, dit moet ik hebben :) Paar weken terug dus de knoop doorgehakt en een Model S Performance besteld!! Ik heb al heel wat gelezen en zie sommige mensen over een vin nummer praten, maar als ik inlog op my tesla is het enige wat er staat, mijn reservation number en bij status "Your Model S Performance order has been confirmed". Volgens een medewerker van Tesla zou ik een maand voor de productie bericht krijgen over hoe nu verder. Met spanning/onzekerheid afwachten dan maar, en hoop dat het dit jaar nog allemaal lukt! Een andere medewerker die ik heb gesproken in Engeland zei dat de levering van alle nederlandse model s auto's voor 95% zeker geleverd gaan worden dit jaar nog.

Voor de rest weet ik nog totaal niet waar ik moet kijken voor laadzuilen voor thuis/werk. Er zijn verscheidene aanbieders, (evbox, the new motion, cohere.eu, hateha.nl) maar welke nou het meest geschikt is? De prijzen variëren behoorlijk dus ben benieuwd wat jullie hebben gekozen. Heb de duo chargers erbij besteld, dus zou graag een laadzuil willen hebben die dat ondersteund.

Ik hoor graag van jullie!!!

Groet,

Michael

Hi Michael, heb zelf 2 laadpalen laten plaatsen via Cohere. Zij regelen verder alles incl. subsidie-aanvraag, coordinatie van plaatsing en ook het regelen van aanpassingen in de stroomvoorziening op kantoor (aanpassingen meterkast, versterken aansluiting naar het pand, etc.) Kortom volledig ontzorgd, enige opmerking is dat dit helaas niet in het weekend gepland kon worden, dus kantoor halve dag zonder stroom...