You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
1 april was al lang geweest, grapjassen. Zwaar gesubsidieerd door de ICE industrie weer.Diesel net zo schoon als EV.
Groener autorijden | Consumentenbond
Soms is de werkelijkheid meer bizar dan je voor mogelijk houdt...Af en toe ga ik kijken op "Best Posts/Most Funny" en mijn oog viel weeral op dit draadje uit 2014, met onze eigen @PaulusdB in een schitterende rol! Ongeëvenaard tot nu.
Ik heb dit issue niet eens bij Tesla gemeld. Daar verwacht ik namelijk niets van. Blijkbaar krijg je een voorgeschreven blabla verhaal over veiligheid en wat sussende woorden dat het niet erg is en ook niet erger wordt.
Knuppel in hoenderhok: de originele range was al op het uiterste van het kunnen van de batterij, en ze hebben er nu ~20km van af gepitst om wat marge te bewaren.
Hoeveel zou dit echt impact hebben op de inruilwaarde? Het lijkt me dat een auto die niet in de fik vliegt gunstiger is dan eentje die dat wel doet. Sowieso is de rated range in de marketinggegevens al onzin, want mijn X zegt vrolijk dat ie +400km kan en dat moet ik echt niet proberen met gemiddeld 290Wh/km.
Ik krijg hier ook geen zinnig antwoord op. Alleen dat ze het gedaan hebben om mijn batterij te sparen. Ze degraderen gewoon mijn auto. Goe krijg ik die ooit voor een deftige prijs verkocht zo?
We’re screwed, guys. Totally and utterly.Enige beperking van range kan ik nog wel mee leven (beetje dan), maar het beperken van de laadsnelheid echt niet. Ik gebruik de SuC bijna alleen op lange trips naar buitenland, en dan probeer ik zo laag mogelijk aan te komen bij een SuC en vertrek weer als ik zo een 70% heb. Dan is mijn reistijd en wachttijd optimaal. Als je mijn range beperk zou ik dus hier geheel geen negatieve invloed van hebben, alleen de overnight lading is dan minder. Nu gaat hij al knijpen bij 30% en doet hij op 65% maar 38 kW. Dat is echt belachelijk.
We’re screwed, guys. Totally and utterly.
Ik zit ook sterk te overwegen om een Performance S te bestellen met levering eind november, begin December als de bijtelling idd naar 8% gaat over de eerste 40/45. Als je hem dan met 19"velgen en multicoat white neemt is de bijtelling bruto zo een €12.500 per jaar. In 2020 zou dit €18.000 zijn. Is al snel zo een €2750 netto per jaar meer, kan ik beter after market velgen kopen en de 19"voor de winter houden. Wrappen in andere kleur is dan ook nog een optie, heb hem liever in het zwart. Maar om €1050 bij te betalen voor basis zwart ipv de standaard multicoat pearl white is achterlijk...Tijd voor een nieuwe!
Ik heb overigens binnenkort een een classic model S85 te koop zonder deze beperkingen voor het geval je classic wil blijven rijden..
Hoevaak ga je naar100% en waarom? Kost op den duur toch alleen maar range? Om te calibreren; moet je m ook helemaal leeg rijden en dan nog eens naar 100%. Verder zou ik toch maar 80% aanhoudenOeps. Foutje. Ik heb dus 369 de laatste maanden als 100%... nu op 99% 363. Morgen toch proberen om naar 100 te gaan, kan ook calibratie zijn.
Auto stopte met laden op 98% met de mededeling opladen voltooid. Stond echt ip 100% ingesteld.
Maar vollgens teslafi 100% en op 361,xx km. Laden stoppen op de paal en opnieuw starten resulteerde in wel verder laden. Met 99% weggegaan, kon niet wachten op 100% maar 363 km. Dat is hetzelfde wat ik de laatste maanden heb. Nog niet eerder gezien dat hij stopt en klaar zou zijn op 98%