Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Is er al meer communicatie of uitleg vergaard rond de sterke reductie in range? @Xfrank @PaulusdB ?
Ik heb dit issue niet eens bij Tesla gemeld. Daar verwacht ik namelijk niets van. Blijkbaar krijg je een voorgeschreven blabla verhaal over veiligheid en wat sussende woorden dat het niet erg is en ook niet erger wordt.
Ik hoop op correctie door een toekomstige update, maar die hoop vervliegt elke week meer en meer.
Tesla weet uiteraard exact wat er speelt en ook op hun eigen forum (forums.tesla.com/forum/forums/quick-drop-range-after-2016162-update) vindt discussie hierover plaats.
Hier op TMC volg ik Sudden Loss Of Range With 2019.16.x Software, maar daar komt ook geen oplossing of remedie in beeld.

Kameraad @Xfrank zit wat dichter bij het vuur en kan misschien wat meer vertellen over hoe Tesla dit gaat aanpakken.
 
  • Like
Reactions: xveys
Knuppel in hoenderhok: de originele range was al op het uiterste van het kunnen van de batterij, en ze hebben er nu ~20km van af gepitst om wat marge te bewaren.

Hoeveel zou dit echt impact hebben op de inruilwaarde? Het lijkt me dat een auto die niet in de fik vliegt gunstiger is dan eentje die dat wel doet. Sowieso is de rated range in de marketinggegevens al onzin, want mijn X zegt vrolijk dat ie +400km kan en dat moet ik echt niet proberen met gemiddeld 290Wh/km.
 
  • Like
Reactions: Duke-U and job-lek
Knuppel in hoenderhok: de originele range was al op het uiterste van het kunnen van de batterij, en ze hebben er nu ~20km van af gepitst om wat marge te bewaren.

Hoeveel zou dit echt impact hebben op de inruilwaarde? Het lijkt me dat een auto die niet in de fik vliegt gunstiger is dan eentje die dat wel doet. Sowieso is de rated range in de marketinggegevens al onzin, want mijn X zegt vrolijk dat ie +400km kan en dat moet ik echt niet proberen met gemiddeld 290Wh/km.

Enige beperking van range kan ik nog wel mee leven (beetje dan), maar het beperken van de laadsnelheid echt niet. Ik gebruik de SuC bijna alleen op lange trips naar buitenland, en dan probeer ik zo laag mogelijk aan te komen bij een SuC en vertrek weer als ik zo een 70% heb. Dan is mijn reistijd en wachttijd optimaal. Als je mijn range beperk zou ik dus hier geheel geen negatieve invloed van hebben, alleen de overnight lading is dan minder. Nu gaat hij al knijpen bij 30% en doet hij op 65% maar 38 kW. Dat is echt belachelijk.
 
Ik krijg hier ook geen zinnig antwoord op. Alleen dat ze het gedaan hebben om mijn batterij te sparen. Ze degraderen gewoon mijn auto. Goe krijg ik die ooit voor een deftige prijs verkocht zo?
Enige beperking van range kan ik nog wel mee leven (beetje dan), maar het beperken van de laadsnelheid echt niet. Ik gebruik de SuC bijna alleen op lange trips naar buitenland, en dan probeer ik zo laag mogelijk aan te komen bij een SuC en vertrek weer als ik zo een 70% heb. Dan is mijn reistijd en wachttijd optimaal. Als je mijn range beperk zou ik dus hier geheel geen negatieve invloed van hebben, alleen de overnight lading is dan minder. Nu gaat hij al knijpen bij 30% en doet hij op 65% maar 38 kW. Dat is echt belachelijk.
We’re screwed, guys. Totally and utterly.
 
Tijd voor een nieuwe! :p

Ik heb overigens binnenkort een een classic model S85 te koop zonder deze beperkingen voor het geval je classic wil blijven rijden.. :D
Ik zit ook sterk te overwegen om een Performance S te bestellen met levering eind november, begin December als de bijtelling idd naar 8% gaat over de eerste 40/45. Als je hem dan met 19"velgen en multicoat white neemt is de bijtelling bruto zo een €12.500 per jaar. In 2020 zou dit €18.000 zijn. Is al snel zo een €2750 netto per jaar meer, kan ik beter after market velgen kopen en de 19"voor de winter houden. Wrappen in andere kleur is dan ook nog een optie, heb hem liever in het zwart. Maar om €1050 bij te betalen voor basis zwart ipv de standaard multicoat pearl white is achterlijk...
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Ok… Op de eigen DC50 aan de CHAdeMO gehangen en kreeg 38kW op 50%. Kan koude accu zijn. Toen de CCS geprobeerd, startte op 42kW maar zakte direct naar 33kW. Op 89% nog maar 15kW. Bij 90% verplaats naar de AC lader, en gewoon 22kW…. Echter, erg snel hierna naar 17kW en zakt verder in op 92% al naar 10kW. Nu op 94% aan 6kW. Dus, zowel DC als AC zit beperking op qua laadsnelheid nu.

Wel 332 km op 90%, dus ik ben niet range kwijt behoudens de degeneratie vanaf da tik hem kocht en op 357 zat met 90% en 398 op 100% (dacht ik, kan de lijst van toen op het forum niet meer vinden zo snel)
 
  • Informative
Reactions: sweep and PaulusdB
Auto stopte met laden op 98% met de mededeling opladen voltooid. Stond echt ip 100% ingesteld.
Maar vollgens teslafi 100% en op 361,xx km. Laden stoppen op de paal en opnieuw starten resulteerde in wel verder laden. Met 99% weggegaan, kon niet wachten op 100% maar 363 km. Dat is hetzelfde wat ik de laatste maanden heb. Nog niet eerder gezien dat hij stopt en klaar zou zijn op 98%
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Auto stopte met laden op 98% met de mededeling opladen voltooid. Stond echt ip 100% ingesteld.
Maar vollgens teslafi 100% en op 361,xx km. Laden stoppen op de paal en opnieuw starten resulteerde in wel verder laden. Met 99% weggegaan, kon niet wachten op 100% maar 363 km. Dat is hetzelfde wat ik de laatste maanden heb. Nog niet eerder gezien dat hij stopt en klaar zou zijn op 98%

Kan het iets met cell rebalance te maken hebben, dat de hoogste spanning van een cell de maximale laadstroom gaat beperken (6 kW@94 %) ?
Is met Teslafi de spanning van de individuele cellen of modules te zien ?