Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat betekent in ieder geval dat er van het statusscherm geen zak klopt en dat geeft dan weer een beetje hoop. Weet iemand of er ook op volgorde van de VIN nummers geproduceerd wordt?

Ik kreeg mij VIN behoorlijk laat. Zo'n twee tot drie weken later dan de eerste. Uiteindelijk kreeg ik nr17185, behoorlijk hoog nummer dus, toch is de planning dat mijn auto gisteren van de band rolde. Het was niet exact te zien of dit ook echt is gebeurd.

Daarom geef ik een beetje mijn status door. Als #95 zit ik er zelf bovenop om de juiste informatie te krijgen.

Ik ga absoluut uit van de integriteit van de Tesla medewerkers in Nederland, ik denk dat zij ook verkeerd zijn ingelicht over het reserveringsnummer en orderdatum. Uiteindelijk gaan alle orders het systeem in en gaat er iemand op compleet andere aannames productielijsten samenstellen.

Na het mailtje van Lester van vandaag ben ik redelijk gerust gesteld. Hier zou ook de oplossing moeten liggen van Tesla.
Begin bij Sig nr 1 en vertel hem wat de huidige status is;
Productie gereed op;
Transport vanuit Fremont op;
Verwachtte aankomst datum Europa;
Verwachtte leverdatum;

Daarna pas verder met Sig nr 2, 3 enz.
Iedere twee weken een update en klaar en vooral geen tussentijdse meldingen meer.

- - - Updated - - -

En winterbanden/-set kan bij aflevering meegeleverd worden.

Ik zie een oplossing voor de verwarring!
 
Boy's and Girl (zou Wiebe zeker geschreven hebben, ware het niet dat hij momenteel betere dingen te doen heeft:wink:)
Hoe dan ook namens hem bijgaand een foto van de eerste Model S'en ready for delivery in Tilburg!!!

Where's the party???

EU Model S in Tilburg kl-1.png
 
Bedankt iedereen!

Ben benieuwd of je laadstation thuis goed werkt :)

update:

smartEVSE.jpg

De controller, klikt op een DIN rail.

ChargingL123.jpg

Display laat zien wat er per fase in huis gebruikt wordt.
De roadster zit op fase 2, en gebruikt de volledige capaciteit (25A).

Charging26Aclosed.jpg

Display laat zien wat de EV momenteel mag afnemen (26A) en wat het maximum is (ook 26A)

Het hier gebruikte relais is alleen geschikt voor 1 fase, dit omdat de roadster maar op een fase kan laden.
De Model S heeft een eigen oplaadpunt, hierin zit dezelfde controller, maar dan met een 3 fase relais.

Ik zal binnenkort het gehele ontwerp in een apart topic bespreken.
 
Zijn dat niet de oefenauto's die worden gebruikt voor de nieuwe tesla medewerkers?
Of zien we hier echt de eerste wilde exemplaren vlak voor ze uitgezet gaan worden op de Nederlandse bodem.
Want dat zou dan inderdaad een mijlpaal betekenen.

Wiebe heeft deze foto van de VP Sales van Tesla.
In het antwoord dat hij van Tesla kreeg staat letterlijk: "I am sending you a picture of the first customer cars being charged in our plant in Tilburg. Please note that we still have to install the nose cone."
 
Boy's and Girl (zou Wiebe zeker geschreven hebben, ware het niet dat hij momenteel betere dingen te doen heeft:wink:)
Hoe dan ook namens hem bijgaand een foto van de eerste Model S'en ready for delivery in Tilburg!!!

Where's the party???

Beste mooie look zonder nose cone, die zwarte op 19" lijkt verdomd veel op die van mij.
Maar dat zou ook zomaar een bruine, zwarte of blauwe kunnen zijn...
 
Misschien kunnen ze je plusje niet vinden?

Dat zou mij niets verbazen. Ik zie mensen met exact DEZELFDE of iets latere orderdatum EERDER hun auto krijgen. Ik zie een orderdatum van een MAAND na mij tegelijk zijn auto krijgen.
Antwoord van Lester van vandaag wijst ook in die richting. Hij spreekt over combinatie van optie's en onderdelen die op voorraad moeten zijn alvorens een auto in productie genomen kan worden.
Verder zegt hij dat VIN wordt toegewezen 3tot 6 weken voor de auto in productie gaat.

Gaat dat Pluspakketje me nog een hoop extra geduld kosten….
 
Boys & Girl, om maar in stijl te blijven,

Lees de brief van Tesla zorgvuldig aub. Die status in een App is ergens een switch die ze omzetten, automatisch in een proces of met de hand. Dat is dus bollocks. Als je je daar aan vasthoudt of loopt de F5'en wens ik je succes met fantaseren. Datzelfde geldt voor de internetpagina's. Je denkt toch niet echt dat dit 1-op-1 connected is? En nu niet gaan lopen trollen dat dit wel zou moeten... Dit gaat op batchniveau of met de hand.

Get the bigger picture:

Men levert op basis van bestelling. Als deze binnen is gaan ze een auto bakken, niet vreemd toch? Sommige mensen hier hebben meteen op "order" gedrukt, anderen liepen weken te dralen over een spoiler of zo. Prima, dat mag. Maar ik kan wel begrijpen dat men levert op basis van hard core bestellingen.

Dus, VIN nummers of feitelijke besteldata lijken me de beste indicatoren. Ik heb de Excel in Google Docs nog niet bekeken maar dat ga ik morgen doen. Graag aanvullingen ( zie eerdere posts) waar mogelijk! Ik zal Tesla morgen mailen met onze bevindingen en vragen maar dan moet ik wel concrete info hebben.

Zo, tot dusver. Morgen even racen op het circuit van Portimão. Ik zal aan jullie en de Model S denken, vooral bij het optrekken!
 
Last edited:
@FUZZYLOGIC,
ziet er goed uit, kan je met de smart EVSE het laadsignaal nabootsen zodat je zonder laadpaal toch 32A kan laden met de model S?

Het is eigenlijk gewoon een laadpaal, maar dan een voor thuisgebruik.
Het "slimme" is dat ie continu meet wat er in huis aan stroom verbruikt wordt, en vervolgens het maximale naar de Model S stuurt.
Zet je de vaatwasser of oven aan, dan krijgt de S tijdelijk even wat minder.

Heb je 3x25A thuis dan kan je max met 3x25A laden, heb je 3x35A thuis, dan kan je max met 3x32A laden. (meer kan de S met dual lader niet aan)
 
Boy's and Girl (zou Wiebe zeker geschreven hebben, ware het niet dat hij momenteel betere dingen te doen heeft:wink:)
Hoe dan ook namens hem bijgaand een foto van de eerste Model S'en ready for delivery in Tilburg!!!

Where's the party???

View attachment 27115

Die rode, die prachtige bloedrode rode, de kleur van de liefde, van snelheid, die zweem van exclusiviteit, dat symbool van midlife crisis, dat On-Nederlandse rood, kleur met ballen, uitgesproken, durf. Zou dat de mijne zijn?

Ik vrees van niet.... Er is toch baas boven baas, ben wel benieuwd wie dat is.

- - - Updated - - -

Afgetrapte 911 denk ik. Will do.
 
Die rode, die prachtige bloedrode rode, de kleur van de liefde, van snelheid, die zweem van exclusiviteit, dat symbool van midlife crisis, dat On-Nederlandse rood, kleur met ballen, uitgesproken, durf. Zou dat de mijne zijn?

Ik vrees van niet.... Er is toch baas boven baas, ben wel benieuwd wie dat is.

- - - Updated - - -

Afgetrapte 911 denk ik. Will do.

Zou dit de rode p1 kunnen zijn voor Zwitserland ? (EU delivery sheet)
 
Zou dit de rode p1 kunnen zijn voor Zwitserland ? (EU delivery sheet)

Opmerkelijk dat er een Multicoat Red klaar staat voor 'levering aan een klant' terwijl de 500 Signatures die kleur niet konden kiezen. Een R die voorrang heeft gekregen? Een Sig die toch een andere kleur mocht kiezen? Of een P die een VIP-behandeling krijgt? Ik ken er maar eentje die zo'n behandeling verdiend heeft en dat is onze Frank. De kleur is alvast goed.
 
Boys & Girl, om maar in stijl te blijven,
Men levert op basis van bestelling. Als deze binnen is gaan ze een auto bakken, niet vreemd toch?
Eens, zij het voor de US-markt nu.
De EU-markt is nog niet zover. Onze orders liggen daar eerst maanden op de plank voordat er iets gebakken wordt. Ik zie echt geen enkele reden om de garantie “finalize binnen 30 dagen na uitnodiging en je plek in de rij loopt geen gevaar” niet gestand te doen.

--- Edit ---
Heb de lijst wat gesorteerd; is wat overzichtelijker nu