Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik gun eenieder zijn snelle levering en begrijp me dan ook niet fout, maar als nu gewone Ps als leverdata krijgen (in B) en NL S'en nog van niets weten, dan wordt het wel tijd voor een nieuw mailtje naar Elon, dacht ik. Wiebe, zin om mee te doen ?

En vooral blij blijven zeggen we dan.
ik denk dat je
1 : land per land afzonderlijk moet bekijken
2 : besteldatum ook meerekenen

Zoals ik eerder al aanhaalde : de S versie is en blijft een speciale editie die een groter voorschot betekenden en meer opties standaard. of je hem daardoor eerder krijgt, dat denk ik niet. Het zou toch niet fair zijn als ik hem een jaar eerder bestel dan u maar gierig was dat u hem eerder krijgt omdat u een jaar later niet gierig bent ...

- - - Updated - - -

Helaas - Tesla ziet de Belgische markt als een andere dan de NL-se en dus worden er in Belgie al vrolijk productie auto's geleverd terwijl in NL de SIGs nog niet halverwege zijn.

Ik zal Lester laten weten dat ze mijn X SIG reservering mogen cancellen en omzetten voor betaling van de S. Het voordeel van de SIGs is nu echt niets - in tegendeel. Waardeloos.
die reservering mocht je al cancellen toen je wist dat er reeds 15 000 tesla's geleverd zijn in usa alvorens 1 in europa ....
 
Dat de VS vooraf zou gaan was duidelijk, maar als je spreekt over European Signature Holders en European Deliveries starting in .. - dan vind ik dat ze dat ook zo moeten benaderen. En niks ten nadelen van onze Zuiderburen maar auto's die in Tilburg worden afgebouwd (whatever that may mean) eerder naar Belgie of elders leveren dan in ons land dat gaat me te ver. Tegelijk is prima - want dat is de Europese markt.
 
Ik heb dit reeds eerder gezegd maar ben het er wel mee eens! Toen ik de sig reserveerde zou hij 2 Maanden eerder komen dan een gewone! Nu ben ik later dan een Belg en dan krijg ik hem nog vroeg (over 4 weken)
Als ik dit had geweten had ik geen sig besteld! Niet om de 30000 euro aanbetaling maar wel dat ik meer betaal voor een sig
Maar ja dat is zo en ik leer er wel mee leven maar geen sig x voor mij
 
Hallo allemaal,

Volg het hier al een tijdje, interesting stuff hoor...nou ja, meestal dan:biggrin:. Ik heb P#664(NL), en ben nieuwsgierig naar mensen die tintfolie overwegen. Ik kan me niet herinneren dat het hier recent aan de orde is geweest, maar misschien vergis ik me. Ik overweeg om Spectra PhotoSync van Prestige Films te importeren, schijnt het topproduct in de USA te zijn, maar hier niet verkrijgbaar. De wet schrijft minimaal 50% lichtdoorlatendheid voor voor voorruit(...mooi!) en zijruiten voor. Nu heeft het glas zelf ook een mate van doorlatendheid, weet iemand hoeveel, zodat ik de totale lichtdoorlatendheid kan bepalen? Of zijn er wellicht even goede maar makkelijker verkrijgbare producten op de markt?

Gr. Erik...o ja...jongste bediende op de launchparty, neuh:cool:

Yo Rick. Welkom. Je merkt dat de spanning hier dermate hoog is opgelopen de afgelopen jaren dat een fatsoenlijk welkomstwoordje er niet meer af kan. Neem het ze niet al te kwalijk :wink: Vertel 'ns wat meer. Kleur, uitvoering, opties, waar werk je, wat verdien je, politieke voorkeur, wat zijn je slechte eigenschappen, goeie mop. Anything.

@Wouter
Er komt nog wel iemand na jou op het forum om de toastjes uit te delen :biggrin:
 
Je merkt dat de spanning hier dermate hoog is opgelopen de afgelopen jaren dat een fatsoenlijk welkomstwoordje er niet meer af kan. Neem het ze niet al te kwalijk :wink:

het wordt nog een hete nazomer. én herfst.

zodra we allemaal eens flink doorgetrokken hebben met onze eigenste S, en het stof gaan liggen is..... dat zal enkel de TeslaGrin ® overblijven.
 
Last edited:
Tesla heeft overduidelijk een afleveringsprogramma per land. Check Noorwegen, Zwitserland. Als ik zou moeten kiezen tussen Neederland en België dan zou ik het ook wel weten. Het is dat wij op dit forum de Belgisch/Nederlandse integratie al voor zijn en hand in hand leven, helaas is dit in de echte wereld niet zo.

Kortom, niets vreemds onder de zon. Heeft geheid ook te maken met invoerrechten, toelatingseisen, papierwinkels, belastingdiensten etc, dus simultane levering in ieder Europees land is onmogelijk m.i., en dan heb je ook nog met logistiek te maken. Het lijkt me vrij logisch allemaal.

Nog even jongens en meisjes, ik weet het. Naarmate HET MOMENT dichterbij komt wordt iedere minuut langer. Hou vol!
 
Dus als ik niet zo enorm vertraagd zou zijn zou ik nu een slecht gebouwde auto hebben gekregen? Eigenlijk moet ik dus blij zijn dat de mijne nog steeds niet van de band af is :confused:

- - - Updated - - -




Ik geloof die Philip wel. Lijkt me een eerlijke jongen :smile:

Zit op zich wel wat in, als het echt zo is. Wachten is balen, maar dat ben je snel vergeten als je hem hebt. Een auto die gebreken, rammels of een matige afwerking daar zul je je veel langer aan ergeren. Misschien wel zo lang als je er mee rijdt...
 
My wife is not amused at all! Kocht 2 jaar geleden voor veel te veel geld een X5 die een stuk kleiner en meer dan 2x zo duur was dan die praktische Espace, die veel handiger is als we met de auto op vakantie gaan.... En nu haal ik het in m'n botte hersens om die auto, die ze inmiddels toch wel heel lekker vindt rijden al weer weg te doen om een elektrische laagzitter te kopen:scared:. En we kunnen er niet eens mee naar de Oostenrijk of Z-Frankrijk.... Of ik gek ben ofzo? Heb t thuis maar niet al te veel over T...a The gathering zit er voor mij niet in denk ik, of ik moet een hele goeie smoes weten te bedenken:redface:
Kom misschien toch, omdat mijn vrouw teammanager van het hockeyteam van m'n zoontje is geworden....:biggrin:.
Waalwijk dus en dan??
 
Elon in het interview:
"By the end of this year we should have pretty wide spread coverage of the superchargers in Europe. And by the end of next year we should be able to travel almost anywere in western-europe using superchargers." :cool:
Dat klinkt goed. Mogelijk toch al volgende zomer met de S supercharging over de route du soleil.
En wie weet komende winter ook al zo mogelijk naar de franse alpen (maar daar ga ik niet op gokken; neem wel een keer die winter-thalys).
 
Elon in het interview:
"By the end of this year we should have pretty wide spread coverage of the superchargers in Europe. And by the end of next year we should be able to travel almost anywere in western-europe using superchargers." :cool:
Dat klinkt goed. Mogelijk toch al volgende zomer met de S supercharging over de route du soleil.
En wie weet komende winter ook al zo mogelijk naar de franse alpen (maar daar ga ik niet op gokken; neem wel een keer die winter-thalys).
Dat was inderdaad het nieuwsfeit van het interview. Stelde me zeer hoop/ vreugdevol!