Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga nu toch even informeren of ik de cyclones nog kan bestellen.

Heb daar ongeveer een week geleden naar geïnformeerd bij Tesla. Is me toen verteld dat die medio december leverbaar worden.. De nodige posts terug gemeld..

- - - Updated - - -

Hebben we net geconstateerd dat de eerste de beste buurjongen (en dan heb je mazzel) er met je MS vandoor kan gaan, nu blijkt dat die andere buurjongen je 's nachts uit je bed kan toeteren:
Autonieuws - Tesla Model S makkelijk te hacken - CARROS

och, onze Tesla fans van Carros praten meneer Reese na zonder dat dit daadwerkelijk aangetoond.. Ongetwijfeld zal het kunnen, maar dat geldt voor het veel auto's..
 
Was die man, Reese, een professioneel security researcher geweest, dan had hij eerst met Tesla contact genomen, en ze de mogelijkheid gegeven het probleem te corrigeren. Pas als ze niet reageren - wat ik van Tesla niet zou verwachten, moet het dan gepubliceerd worden. Maar die man is niet beter dan hackers zelf, blijkbaar.

Dit is niks nieuws, deze beveiligingsfout is al gekend sinds de API reverse-engineered werd. Tesla maakt hier een grote fout, de reporter niet. Integendeel, een beetje media hier rond kan enkel leiden tot een veiliger auto. En het is niet zozeer de claxon of het dak bedienen dat het risico is, het is de informatie van de locatie, snelheid en tijdstip dat een privacy risico is.

Ps: excuses als dit al vermeld werd, met het verlof en het tempo aan posts hier kan ik niet meer volgen. :D
Sent from my 7 Mozart T8698 using Board Express
 
volgens is de keyfob idd wel een probleem. las ook op de andere fora dat iemand met z'n auto wegreed van huis en de keyfob vergeten was. hij kon niet meer terugkeren, maar vertrekken dus wel.

Net getest, zie foto, keyfob ligt links op de grijze stopcontacten. Wagen start en je kan wegrijden.
Een meter verder lukt niet, dus ik schat de fob binnen de 2 à 3 meter bewaren is geen goed idee...

e7yne2y3.jpg
 
Dit is niks nieuws, deze beveiligingsfout is al gekend sinds de API reverse-engineered werd.
dat klopt...
Tesla maakt hier een grote fout, de reporter niet. Integendeel, een beetje media hier rond kan enkel leiden tot een veiliger auto. En het is niet zozeer de claxon of het dak bedienen dat het risico is, het is de informatie van de locatie, snelheid en tijdstip dat een privacy risico is.

maar hier ben ik het niet eens.
Uiteraard kan de softwarefout maar beter dichtgetimmerd worden - absoluut akkoord.
Maar die privacy-flauwekul die eerdere keer weer aangehaald wordt...
Wat kan mij het nu schelen dat iemand weet waar ik wanneer ben, hoe hard ik rij...
Alsof men dat vandaag niet weet.....

bvb :
Ik heb een smart-phone -->> gezien ! Ook in de auto !
De Tesla heeft ook een SIM-kaart -->> nog eens gezien !
Ik betaal met credit- of debet kaart -->> gezien !
Ik ben af en toe op Internet -->> gezien !

én Tesla gaat toch alle data registeren hoor. én vrijgegeven als ze er om 'gevraagd' worden door onze overheden.
 
Hoi Mark, niet ideaal betekend bij mij juist dat je wel komt! Er zijn genoeg vrouwen aanwezig die Vast willen helpen om de fles te geven! De 2 jongens van mij komen ook (4 en 2 jaar) mijn jongste niet maarde is 8 weken en mijn vrouw geeft er zo i zo geen moer om!

En anders zijn er toch altijd opa's en oma's om de jongste te droppen! Heb jij ook iets meer rust:biggrin:


mhhhm ik zal het nog eens overwegen..... straks mag ik niet in de buurt komen van tesla's ivm gevaar op boertjes + spuug. Het lijkt me nl. echt leuk om jullie te spreken...
 
Leuk dat het winterpakket dus nu 750 euro goedkoper wordt, maar.... Dat betekent dus dat de totaalprijs van mijn auto 750 euro minder is dan de aangevraagde MIA/Vamil. Moet je dan een nieuwe aanvraag doen, of is het wijzigbaar? Hoe hebben anderen dat gedaan die nog last minute wijzigingen doen aan hun auto?
 
Leuk dat het winterpakket dus nu 750 euro goedkoper wordt, maar.... Dat betekent dus dat de totaalprijs van mijn auto 750 euro minder is dan de aangevraagde MIA/Vamil. Moet je dan een nieuwe aanvraag doen, of is het wijzigbaar? Hoe hebben anderen dat gedaan die nog last minute wijzigingen doen aan hun auto?
In ieder geval is het niet wijzigbaar voor kostenverhoging. Tegelijk met de upgrade naar performance heb ik een nieuwe melding/aanvraag moeten doen, uitsluitend voor de meerprijs. Daarbij moet je dan de eerder ontvangen ref.nr.'s invullen, ihkv een aanvulling.
Ik heb ook het winterpakket, maar met deze (relatief geringe) kostenverlaging ga ik niets doen richting agentschap. Zolang maar in de boekhouding ed. het uiteindelijke werkelijke bedrag komt denk ik dan.
 
Hebben we net geconstateerd dat de eerste de beste buurjongen (en dan heb je mazzel) er met je MS vandoor kan gaan, nu blijkt dat die andere buurjongen je 's nachts uit je bed kan toeteren:
Autonieuws - Tesla Model S makkelijk te hacken - CARROS
Puur populisme! Kan er niets anders over zeggen.

Loopt op dit forum al een topic over: Authentication flaws in the REST API

Dit is mijn terrein van werk en hoewel Tesla hier een methode met tokens had KUNNEN kiezen, is er van hacken echt geen sprake.

Je buurjongen moet jouw MyTesla gegevens ontvreemden en kan die niet zo maar onderscheppen. Alles verloopt via een beveiligde SSL verbinding met de Tesla servers.

Geef nooit en te nimmer iemand je MyTesla login en dan is er niets aan de hand.

Wat een gezwam weer.
 
Ah gevonden, de cyclones draaien rechts ook de goede kant op :smile:
Zullen niet goedkoop zijn (tov de standaard 19" $2.500,- meerprijs)

$2.500 wordt vervolgens €2.500,-
ik heb de 21 inch besteld, laatste tijd nog getwijfeld om te wijzigen maar grijze. Blijft toch een dure oplossing 21 inch.
Wanneer de standaard 19" in de P85 prijs zitten, waarom krijg je die er dan gewoon niet bij (makkelijk voor de winter).
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit voor 4.500€ velgen gekocht, en dit zou dan zelfs een additionele prijs op de 19 inch zijn? Bizar eigenlijk.

$=€. terwijl op op de US website er een verkoopprijs gepresenteerd wordt verwacht je dat Tesla EU daar anders mee om kan gaan. (Ik doe ook een beetje handel vanuit US...)
Vanaf het begin heeft dit aan mij zitten knagen, maar ja, je gaat toch overstag.
De cyclone is een welkom alternatief. Ziet er beter uit dan de standaard, gemakkelijker om banden te vinden, verbruik, meer comfort. Waarom niet.. Misschien nog wijzigen.
 
Leuk dat het winterpakket dus nu 750 euro goedkoper wordt, maar.... Dat betekent dus dat de totaalprijs van mijn auto 750 euro minder is dan de aangevraagde MIA/Vamil. Moet je dan een nieuwe aanvraag doen, of is het wijzigbaar? Hoe hebben anderen dat gedaan die nog last minute wijzigingen doen aan hun auto?

ik heb in het verleden een fout bedrag doorgegeven (incl. Btw) en na telefonisch contact dit bedrag verlaagt. Ik moest dit even mailen naar die persoon die ik aan de lijn heb gekregen en binnen 2 dagen een nieuwe bevestiging gekregen. Is wel zo netjes om te doen. Kunnen neer mensen van de subsidie gebruik maken.
 
Ben blij dat de 1e keer stilstaan niet door een lege accu is gekomen. Dit kan je met elke auto gebeuren. Geloof zelf niet dat de Alloygators de banden beschermen. En met je Panamera of Rapide had je hetzelfde probleem gehad.

Denk ook niet dat de banden dan heel waren gebleven, het was een heel gemeen tikje. Maar ik denk dat de velg in idergeval wel heel was gebleven.
De S is toch breder dan ik gewend ben, en de eerste dagen laveer je voorzichtig tussen van die fijne wegversmallingen, middenbermen en andere snelheidsbeperkende maatregelen door. Na een week blijkbaar niet meer ;-)

Nog een vraag aan testpanel met Roadsterervaring. Maakt de S tijdens het laden ook af en toe zo'n herrie als de Roadster doet als z'n koeling aanslaat?
Ik heb gelukkig nog niets gehoord behalve wat zacht gezoem. De Roadster staat gelukkig altijd binnen in de garage, en dan nog hoor je buiten het lawaai van de koeling..