Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is flac lossless ?
Flac staat voor Free Losless Audio Codec. Dit is een formaat dat jaren geleden bedacht is om muziek te kunnen comprimeren zonder in te leveren op kwaliteit. Als je er CD red book op codeert, dan kun je weer terug naar red book (16bit 44,1kHz sample), zonder verlies. Veel mooier aan Flac is echter dat je er veel meer mee kunt.

Zo kun je bijvoorbeeld ook muziek coderen op 24bit 192kHz sample frequentie. Dit betekent dat het aantal verschillende niveaus enorm toeneemt en dat je die verschillende niveaus daarnaast veel vaker per seconde vastlegt. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om muziek dus in veel meer detail vast te leggen. Of je dit in een rijdende auto kunt horen is de vraag.. :)

Het staat dus enorm ver van het MP3 formaat af. Daarin wordt alles waarvan verondersteld wordt dat de meeste mensen het niet horen gewoon weggegooid. Dat levert in ieder geval een kleiner bestand op, maar afhankelijk van de gekozen compressiefactor ook een meer of minder vervormd geluid... :-(
 
Last edited:
Ik heb alleen met die routeplanner moeite of ik rij sneller als dat hij kan bij houden of hij is vreselijk traag, rij dus bijna altijd in de grijze blokjes op het scherm. Ik hoor jullie al denken dat het op de eilanden een achtergebleven onontgonnenbebied is, maar ik heb het ook in Moerdijk , Breda en zojuist in Oosterhout ook. Radio is ook niet geweldig met ontvangst, ik denk een zelfde probleem als in de Roadster.

Heb je dit al een Tesla voorgelegd? (zou je moeten doen). En zo ja, wat zeggen ze erover?
 
De Roadster geeft in de display wel degelijk per band de spanning aan, maar de nauwkeurigheid daarvan laat te wensen over. Waarschijnlijk is dat de reden dat nu naar een grove indicatie gegrepen wordt. De vraag blijft hoe zinnig dat dan is...
 
Nog een praktisch vraagje voor de reeds rijdende Model S bestuurders:
Hoeveel en waar zitten er 12V (sigarettenaansteker) aansluitingen? (indien mogelijk met foto's)

Ik had er dit verlof toch al een pak meer nodig om Smartphones, Tablet, Multimediaspeler en frigoboxje te kunnen voeden.

Ik meen te weten dat er minstens 1 aanwezig is onderaan de armsteun (aan de voorkant). Is er ook iets aanwezig in de kofferruimte of voor de passagiers?
 
Dapper hoor, bruin.
Hebben jullie die kleur ooit in het echt gezien of hebben jullie je keuze bepaald op basis van de website?

Wat is er nu zo spannend aan die bruine kleur? Heb hem al lang geleden in het wild (klantauto op de parkeerplaats bij Tesla store in de VS) gezien en gefotografeerd. Erg chique en zeer goed als zakelijke auto. Zou hem zeker in bruin gekocht hebben als ik niet de kans had gehad alsnog een (rode) signature te kopen.

Maar als jullie een beetje opgelet hebben op de snelweg dan moet het jullie toch opgevallen zijn dat dit soort bruin de nieuwe mode kleur is. Die kleur valt overigens bij de ene autoboer mooier uit dan bij de andere. Vind de Tesla aan de goede kant van het spectrum zitten.

Kwam, zoals je in de laatste foto kunt zien, ook nog een mooi detail van de veel besproken spoilert tegen. Hoop dat ze nu betere tape gebruiken...


Laatste werd dus eerste foto...
 

Attachments

  • 20130118_212355[1].jpg
    20130118_212355[1].jpg
    1.8 MB · Views: 546
  • 20130118_211914[1].jpg
    20130118_211914[1].jpg
    1.7 MB · Views: 409
  • 20130118_212010[1].jpg
    20130118_212010[1].jpg
    1.7 MB · Views: 402
Deze foto overtuigde mij:

View attachment 29930

Realiseer je wel dat deze foto niet de werkelijke kleur bruin is. Deze foto is min of meer in tegenlicht opgenomen. Door de vele spiegelende oppervlakken is de camera -te- sterk gediafragmeerd. Hierdoor worden schaduwpartijen en ook donkere basiskleuren donkerder weergegeven dan ze zijn. Op de foto is het bruin, mede door het hoge contrast, bijna zwart geworden. In de originele foto is er bijna geen verschil tussen de bruine basiskleur van de auto en de zwarte neusplaat.
Ik heb als fotograaf geprobeerd de foto iets realistischer te maken.

image.jpg