Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kwam op Twitter een (onscherpe) foto van het Athlon event vandaag tegen:
https://twitter.com/johntk/status/381016028488019968/photo/1
BUmkDyhCMAAKCIN.jpg
 
Ik las net op autoscout24.be (http://ww2.autoscout24.be/nl-be/info/magazine/bericht/bmw-i8/nu-is-hij-echt-daar/4319/382702?magcid=mag-nl&extcidm=BE-NL-1-CW38-2013), over de nieuwe BMW i8:

"Op batterijkracht haalt hij een top van 120 km/u en kan hij 35 km ver."

Wow ! I'm very impressed !

En als je daarbij neemt dat die een fortuin kost (135+K, blijkbaar, + opties), dan vraag ik mij af wie wel zo zot is dit te kopen.
Het lijkt mij dat die ongeveer op elk bedenkbaar punt moet onderdoen voor de Tesla.
OK, toegegeven, de lijn is wel mooi, en misschien... mischien heb je voor die prijs wel electrisch inklapbare spiegels... :tongue:
 
Ik las net op autoscout24.be (http://ww2.autoscout24.be/nl-be/info/magazine/bericht/bmw-i8/nu-is-hij-echt-daar/4319/382702?magcid=mag-nl&extcidm=BE-NL-1-CW38-2013), over de nieuwe BMW i8:

"Op batterijkracht haalt hij een top van 120 km/u en kan hij 35 km ver."

Wow ! I'm very impressed !

En als je daarbij neemt dat die een fortuin kost (135+K, blijkbaar, + opties), dan vraag ik mij af wie wel zo zot is dit te kopen.
Het lijkt mij dat die ongeveer op elk bedenkbaar punt moet onderdoen voor de Tesla.
OK, toegegeven, de lijn is wel mooi, en misschien... mischien heb je voor die prijs wel electrisch inklapbare spiegels... :tongue:
En bekerhouders achterin :wink:
 
Kortom, buiten de hoedenplank van 300EUR zal ik geen servicepakket erbij pakken. Die hoedenplank verzwijg ik tegen iedereen, zelfs tegenover vriendin. Ik schaam me ervoor om te zeggen dat ik 300EUR heb betaald voor een stuk hout met stof erover dat een specifieke vorm heeft.

Vraagje voor de mensen die reeds de auto hebben :

Die hoedenplank......
Heeft die specifieke eigenschappen zoals gaten erin op bepaalde plaatsen ivm geluidsinstallatie of is het daadwerkelijk gewoon een plank... met stof... ?
QUOTE]

Nu XFrank geconfronteerd is met uitstel voor levering zoekt hij misschien een nieuwe hobby waarin hij zijn handenarbeid en esthetica kan botvieren en dit met een Tesla-twist.
Een leuk en betaalbaar alternatief voor de officiêle hoedenplank is dan een markt die openligt (de foto van enkele weken terug weerhoudt mij om van "gat in de markt" te spreken ;-) ).

Ik heb zelf de hoedenplank niet besteld wegens de buitensporige prijs, maar was wel van plan om iemand iets zelf te laten maken. Plank schijnt toch te helpen bij geluidsonderdrukking.

Dus XFrank (of anderen die zich aangesproken voelen): als iemand mooi en betaalbaar alternatief voor hoedenplan kan bedenken, dan bestel ik er eentje.
 
Tesla zou toch nooit z'n trouwste financiers willen oplichten? Dat wil ik niet geloven. Het moet een vergissing zijn en dat gaan ze goedmaken met de gedupeerden :smile:

Hadden wij/ik-sukkelige-sig-gers toch maar gewoon ook die 30k in de aandeeltjes moeten janken ... :wink:

Dan maar eerst de auto ophalen en genieten, later checken of er inderdaad een groene (of blauwe/brui...) Tesla MS is uitgegeven voor mijn datum, en dan nog een keer metonderbouwing janken ...:)
 
De "verplichte" levering voor 31 december 2013 is waarschijnlijk de reden dat ze moeten.
Eerst alle SIGS leveren en dan overschakkelen naar de 'normale' is volgends mij niet te halen...
De reden waarom is niet zo heel belangrijk :smile:

- - - Updated - - -

Hadden wij/ik-sukkelige-sig-gers toch maar gewoon ook die 30k in de aandeeltjes moeten janken ... :wink:

Dan maar eerst de auto ophalen en genieten, later checken of er inderdaad een groene (of blauwe/brui...) Tesla MS is uitgegeven voor mijn datum, en dan nog een keer metonderbouwing janken ...:)
Pebell is in ieder geval al voor mijn datum.
 
Hey forumvrinden, vraagje. Iemand vroeg mij vandaag hoeveel MS er einde van dit jaar nou in Nederland rond rijden. Ik had eigenlijk géén idee. Ik weet dat Athlon er op enig moment 170 had besteld, maar als ik zo rondkijk op het forum is dat volgens mij maar een klein deel van het totaal. Valt hier iets over te roepen?
 
Rial Lugano wielen: 19 Rial Lugano Wheels With Pirelli Winter Tires - a set on Flickr
...snip...
En eigenlijk vind ik ze ook nog mooier dan Tesla's eigen 19" velgen... (ze lijken heel erg op de 21" velgen van Tesla)

En net als de Tesla Turbine-velgen draaien ze in de verkeerde richting aan de rechterkant van de wagen. Nee, dank je :-(
Ik weet het wel: iedereen moet kopen wat hij/zij zelf het mooiste vindt, natuurlijk. Maar persoonlijk stoort me dat heel erg. Beetje anaal van mij, misschien :rolleyes:
 
Tesla zou toch nooit z'n trouwste financiers willen oplichten? Dat wil ik niet geloven. Het moet een vergissing zijn en dat gaan ze goedmaken met de gedupeerden :smile:

Oplichting? Gedupeerden? Het lijkt de Telegrof wel :wink: Hét 020-propagandablaadje bij uitstek.
Of je zou ook Radar kunnen bellen. Of de Rijdende Rechter.
Die Musk, da's nét heer Olivier maar dan nóg erger.
:biggrin::biggrin::biggrin:
 
ik overweeg hetzelfde te doen. Het gaat me niet eens zozeer om die 700 euro, maar meer om het gevoel geen faire deal te hebben. Het is al eens eerder besproken, er staat ergens een lijstje van zaken die gedaan wordt tijdens een beurt, dat is niet zo gek veel. Vooral de nodige visuele inspecties. Elon Musk heeft aangegeven dat een beurt niet verplicht is voor de garantie, en dat lijkt me overeen te komen met wat er in de garantievoorwaarden staat. Er wordt daar niet gesproken over de verplichting beurten te laten doen binnen een bepaald interval, wel om onderhoud professioneel uit te laten voeren (en dus eigenlijk alleen bij de dealer). Ik denk best dat we het eens kunnen aankijken, en wellicht om de 30K km een beurt te doen. Banden ed plan ik buiten Tesla te doen. Ik denk dat er over een jaar ook wel meer bekend wordt over mankementen, zaken die tijdens een beurt naar boven komen ed. Kan je alsnog besluiten elke 20K km een beurt te doen.

Op dat 'professionele' onderhoud van Tesla valt wel heel veel af te dingen. Ik denk dat ik het zelf professioneler kan. Wat ik tot nu toe van Tesla gezien heb zijn allemaal enthousiaste jonge jongens en meisjes. Aan enthousiasme geen gebrek, maar veel professionaliteit/ervaring heb ik voorlopig niet gezien. Bij de gewone merk garages is het niveau van de monteurs al om te huilen (kunnen alleen nog componenten uitwissel waarvan de computer zegt dat het moet; repareren is er al lang niet meer bij). Het lijkt me sterk dat een echt ervaren monteur voor een baan bij Tesla zou gaan. Juist omdat er eigenlijk niets uitdagends te doen is aan zo'n auto. Zit meer op het niveau van een kwikke fitter..
(maar zelfs een vastgerotte uitlaat losbeuken zit er niet in)

Probleem is natuurlijk de electronica/software waamee ze een monopolie afdwingen. Iemand op de hoogte wat hier de Europese regelgeving over is? Is er niet een verplichting om een bepaalde inzage in / ontsluiting van de garagesoftware te regelen? Zal Europees vast wel iets over bedacht zijn. Vergelijkbaar met de regelgeving dat ieder (niet merk) garage ook nieuwe auto's bij de fabriek moet kunnen bestellen.

Zou best gaaf zijn om in het midden van het land een niet-merkgebonden Tesla service garage te openen.
 
Op dat 'professionele' onderhoud van Tesla valt wel heel veel af te dingen. Ik denk dat ik het zelf professioneler kan. Wat ik tot nu toe van Tesla gezien heb zijn allemaal enthousiaste jonge jongens en meisjes. Aan enthousiasme geen gebrek, maar veel professionaliteit/ervaring heb ik voorlopig niet gezien. Bij de gewone merk garages is het niveau van de monteurs al om te huilen (kunnen alleen nog componenten uitwissel waarvan de computer zegt dat het moet; repareren is er al lang niet meer bij). Het lijkt me sterk dat een echt ervaren monteur voor een baan bij Tesla zou gaan. Juist omdat er eigenlijk niets uitdagends te doen is aan zo'n auto. Zit meer op het niveau van een kwikke fitter..
(maar zelfs een vastgerotte uitlaat losbeuken zit er niet in)

Probleem is natuurlijk de electronica/software waamee ze een monopolie afdwingen. Iemand op de hoogte wat hier de Europese regelgeving over is? Is er niet een verplichting om een bepaalde inzage in / ontsluiting van de garagesoftware te regelen? Zal Europees vast wel iets over bedacht zijn. Vergelijkbaar met de regelgeving dat ieder (niet merk) garage ook nieuwe auto's bij de fabriek moet kunnen bestellen.

Zou best gaaf zijn om in het midden van het land een niet-merkgebonden Tesla service garage te openen.

Gaat never lukken. Ze knallen er overnight een software-update in en je staat stil.
Het wachten is op de eerste S die wordt 'gehackt'
Kunnen we 'm meteen tunen :cool: