Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de gelukkigen die vandaag hun tesla mogen ophalen: veel plezier!

Met vriendelijke groet,

Daniel

(Die nog altijd de stille hoop heeft dat athlon, na het matchen van reserveringsnummers en vins, er achter komt dat zijn tesla nu al klaar staat voor aflevering, zodat hij volgende week zaterdag in zijn tesla kan deelnemen aan de Amsterdam e-rally.)
 
(Die nog altijd de stille hoop heeft dat athlon, na het matchen van reserveringsnummers en vins, er achter komt dat zijn tesla nu al klaar staat voor aflevering, zodat hij volgende week zaterdag in zijn tesla kan deelnemen aan de Amsterdam e-rally.)

Zien we elkaar volgende week in Amsterdam Daniël, ik sta ingeschreven met Model S.
Gr Arnold
 
Vanmiddag ook mijn SIG187 in Tilburg opgepikt - de trein had vertraging dus we kwamen een half uur later aan dan afgesproken maar de kentekenplaten moesten er toen nog op gezet worden.

Prima uitleg en aardige ontvangst - iedereen erg druk om morgen 50 Athlon klanten (w.o. ook non-SIGs !) goed te onthalen.

Geen rode 3-fase adapters in het land - komen wel snel zeggen ze. Wel een frunk-netje aan boord dus dat zal inderdaad wel horen.

Vanuit Tilburg via een korte eetstop bij vrienden in Eindhoven terug naar huis (omg. Haarlem) - ruim 250 km met meestal ca 8 km boven de snelheidslimiet op de snelweg (130 voor een groot deel A2 tegenwoordig dus ruim 137), een paar snelle acties - en thuis nog ca 150 km over, dus het valt niet tegen. Lekker gereden - vrij matig weer en al donker voor het grootste deel - alles voelt gewoon goed en degelijk aan.

Rest van de bevindingen volgen snel.
erg mooi! met de kinderen achterin zie je pas goed hoe ruim de auto is.
ik leg maandag zelfde route af..hoop dat het dan weer gewoon 150 km is -;) ..dat verschil zal toch niet aan de auto liggen..
 
Heb je nog twee frunktassen? Zo ja, zet mij maar op de lijst! En dan nu een kop koffie en off to Tilburg!

Helaas niet. Mijn eigen tassen staan ook nog in San Jose. Die Frunktassen zijn killing. Anders dan de trunktas kan deze leeg niet opgevouwen worden. Is een vrij stevig ding. Behoud zijn vorm zodat hij echt de nis in de frunk goed vult.
Ik kon ze wel 'stacken' zodat er 2 in de doos van 1 gingen. Vervolgens 2 dozen aan elkaar geplakt. Had ik dus 1 'koffer' voor in het vliegtuig met 4 frunktassen.

Veel plezier vandaag in Tilburg. Wie is je DS?
 
Vanmiddag ook mijn SIG187 in Tilburg opgepikt - de trein had vertraging dus we kwamen een half uur later aan dan afgesproken maar de kentekenplaten moesten er toen nog op gezet worden.
Gefeliciteerd!

Geen rode 3-fase adapters in het land - komen wel snel zeggen ze. Wel een frunk-netje aan boord dus dat zal inderdaad wel horen.
Dat is wel balen! Ik wil 5 Oktober naar het Noorden en moet daar bij laden aan een Rode 16A CEE, anders ga ik niet thuis komen. Een enkele rit is al 375km en ga binnen 20 uur al weer terug.
 
Dat zou kl*te zijn, ja. Ik wilde ze al bij Lester bestellen, maar nee dat kan alleen bij de (tot op heden onbekend gebleven) Delivery Specialist (DS). Het zal inderdaad toch niet waar zijn dat we nog even in de heupzwaai worden genomen voor € 1.400,00? Want dollars zijn voor Tesla doorgaans een euro waard in paats van 74 eurocent.
 
Last edited:
Vanmiddag ook mijn SIG187 in Tilburg opgepikt -
Rest van de bevindingen volgen snel.

View attachment 30988

Goed man. Leuke foto's! Jongens net terug van de training.

Ook mijn jongens zijn daarmee straks de eerste van een generatie die het heel normaal zal vinden dat auto's op electriciteit rijden. Voor benzine (duur, giftig, zeer brandbaar) heb je dan een vergunning nodig :biggrin:
 
Heeft iemand al ontwikkelingen te melden over de prijs van een servicebeurt. Las ergens in het forum dat een Ampera rijder in de 80 euro kwijt was voor een beurt. Dan zijn de prijzen van Tesla toch erg hoog en zeker voor een veel rijder (50.000km/j). Juist een elektrische auto zou weinig onderhoud nodig hebben en dus een lage TCO hebben.
 
Gefeliciteerd!

Dat is wel balen! Ik wil 5 Oktober naar het Noorden en moet daar bij laden aan een Rode 16A CEE, anders ga ik niet thuis komen. Een enkele rit is al 375km en ga binnen 20 uur al weer terug.

Ik geloof je hebt toch die laadpas van Essent ? Kleine detour over duitsland en daar bijladen op 22kWh ?
Of misschien is er toch eentje in de buurt met op zijn minst 10kWh ?
 
Net Athlon aan de telefoon gehad. Ik heb daar een financial lease aangevraagd. Zij willen dat doen en mijn reserveringsnummer overnemen. Maar dan raak ik dus mijn Tesla account kwijt en de mogelijkheid om hem met de App te volgen. Het was voor het eerst dat ze daarvan hoorden...? Is daar al nieuws over? Zo nee, dan ga ik vriendelijk bedanken.
 
Dag allemaal,

Ik ben een heel tijdje "passieve" forumlezer en bedankt allemaal voor de nuttige informatie!

Mijn korte status:
reservering juli 2010 RN014938
finalisering juli 2013
blauw, tan leather, 19", piano black, 85, tech, sensoren, air en dat onvoorstelbare dure hoedenplankje
(geen pano want moet buiten slapen en niettegenstaande ik zelfs nooit problemen had met mijn grote pano op de espace, kraakt die soms zo hard dat ik dat liever niet met S hoor...
als ik ooit een garage zet heb ik werk voor XFrank:cool:)
VIN 18735
levering: begin dec

Veel rijgenot aan de gelukkigen die hem al hebben, veel wachtgenot voor de anderen en veel plezier op jullie bijeenkomst morgen!

Frank
 
Heeft iemand al ontwikkelingen te melden over de prijs van een servicebeurt. Las ergens in het forum dat een Ampera rijder in de 80 euro kwijt was voor een beurt. Dan zijn de prijzen van Tesla toch erg hoog en zeker voor een veel rijder (50.000km/j). Juist een elektrische auto zou weinig onderhoud nodig hebben en dus een lage TCO hebben.

Momenteel wat bekend is : jaarlijks of 20000 km, hangt af wat eerder komt. Het duurste pakket is 4 jaar of 80000km (2800euro).

Ikzelf gebruik deze auto buiten zakelijk ook nog prive. Alleen zakelijk rijdt ik al 30000km per jaar. Dit wil zeggen dat ik het duurste pakket van 2800EUR reeds opgebruikt heb na 2.5 jaar in plaats van 4 jaar.

Voor een auto waar ze zeggen dat het onderhoud ZEER beperkt is tegenover een gewone ICE wagen, vind ik dit zeer tegenstrijdig en voelt het aan als een klap in het gezicht.
Een onderhoudsbeurt zou dus 700EUR kosten. 700EUR voor een auto waarvan ze beweren dat hij MINDER onderhoud nodig heeft dan een gewone bezine auto.

De onderhoudsbeurt bij een benzineauto zit meestal na 30000km en bij een grote beurt waar van alle soort onderdelen worden vervangen (olie filter, Olie, pollenfilter, remblokken, APK, etc, etc) kost nog geen 700EUR. (Ik ben eerder max 400EUR kwijt en dan heb ik de bingo prijs te pakken).

Kortom, buiten de hoedenplank van 300EUR zal ik geen servicepakket erbij pakken. Die hoedenplank verzwijg ik tegen iedereen, zelfs tegenover vriendin. Ik schaam me ervoor om te zeggen dat ik 300EUR heb betaald voor een stuk hout met stof erover dat een specifieke vorm heeft.



Vraagje voor de mensen die reeds de auto hebben :

Die hoedenplank......
Heeft die specifieke eigenschappen zoals gaten erin op bepaalde plaatsen ivm geluidsinstallatie of is het daadwerkelijk gewoon een plank... met stof... ?

- - - Updated - - -

Net Athlon aan de telefoon gehad. Ik heb daar een financial lease aangevraagd. Zij willen dat doen en mijn reserveringsnummer overnemen. Maar dan raak ik dus mijn Tesla account kwijt en de mogelijkheid om hem met de App te volgen. Het was voor het eerst dat ze daarvan hoorden...? Is daar al nieuws over? Zo nee, dan ga ik vriendelijk bedanken.

Waarom willen ze het account overnemen bij een financial lease ? Dat staat toch helemaal los daarvan ?
JIJ bent de financieel eigenaar, kenteken komt op jouw (of je bedrijf) staan. De lease maatschappij is de juridische eigenaar (moet ook in geval dat jij je lease niet betaald, dan moeten ze de auto terug kunnen vorderen).

Eigendom van het account bij tesla overnemen heeft totaal geen meerwaarde bij het juridisch eigenaar zijn van de auto... naar mijnsinziens...