Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de mensen met kinderen....

Als je achterin de gordels vastmaakt bij de kinderen en daarna de band helemaal uittrekt en weer loslaat kunnen de kinderen niet meer zelf de gordel langer maken. Een stukje veiligheid die sommige auto's hebben maar bijna niemand weet.
 
Forummers, alle eer naar Jeroen die er de meeste tijd en moeite in heeft gestoken. Wiebe en ik zijn slechts medeplichtig in de zin dat we destijds een ideetje hadden voor een bijeenkomst voor een mannetje of 15, 20 hooguit.

Wat ontzettend leuk jullie ontmoet te hebben. En nog niet eens iedereen gesproken, bij lange na niet.
Maar wel voldoende om voor de volgende keer een hernieuwde rolverdeling voor me te zien :biggrin:
- Jeroen => locatie & catering
- Wiebe => spreekstalmeester
- Egbert => fotografische verslaglegging
- Maarten => geschreven verslaglegging
- Michael => techniek & gadgets
- Arthur & Loek => stroomvoorziening & kabels
- Maurice => ICE technische ondersteuning
- Frank=> visuele uitingen & stickers
:biggrin::biggrin:

Zonder gekheid, ergens in het voorjaar een vloot Model s'en bij elkaar zetten en we halen de landelijke pers.
 
Mijn eigen auto had ik vandaag afgehaald en de eerste ervaringen zijn positief: toch weer mooier in werkelijkheid dan gedacht, een enorme uitstraling/presence, inhalen met twee vingers in de neus, mooie materialen, een prachtscherm (met helaas een trage 3G-verbinding, maar ik heb hoop dat daar verbetering in komt).

Ik moet nog wat wennen aan de controls. Dat uur uitleg van de DS was een overload aan info. Dus ik moet nog eens goed de handleiding induiken. Vooral de volgorde waarin dingen te doen is even wennen. Geldt ook voor het laden. Ik kreeg na een laadsessie de stekker (van LuckyLuke) er niet uit. Na wat openen en sluiten van de auto lukte het uiteindelijk wel. Vervolgens wilde de stekker er niet weer in; de charging port had zichzelf vergrendeld. Het is even wennen.

Paar dingen die opvielen, en waarvan ik me afvroeg of anderen dat ook zo ervaren:

- Bij 120 km/uur begint de motor achterin behoorlijk wat rumoer te produceren, alsof er een verbrandingsmotor aan het werk is. Heel anders dan in mijn Volt, die dan muisstil is. Hebben meer mensen met een Performance deze ervaring?

- Bij het opladen met mijn Lolo Smart laadpaal (16A) stelt de auto zich automatisch in op 6A, wat natuurlijk stroperig langzaam laden tot gevolg heeft. Je ziet vervolgens in een minuut tijd de rechter aanduiding oplopen naar 16A, maar hij blijft getuige de linker aanduiding met 6A opladen. Alleen als je handmatig omhoog scrollt naar 16A gaat het laden een stuk sneller. Maar dat wil je natuurlijk niet steeds moeten doen. Ik zou verwachten dat de auto automatisch voor de 16A kiest. Ik heb geen manier gezien om ervoor te zorgen dat hij automatisch meteen met 16A gaat laden. Iemand een idee?
eens met 3G, gisteren via de WiFi mijn telefoon als hub gebruikt, werkt veel beter, dus de 3G van mijn iPhone is beter dan die van de MS. Stekker er uit krijgen door dubbelklikken op het dak van de sleutel, werkte gisteren bij ons prima. Maar hij laadde ook maar 6A. Kon ik niet veranderen, maar niet zolang gewacht. Dat van dat geluid dat hebben wij niet. Ook bij 120 en meer best stil.

- - - Updated - - -

Forummers, alle eer naar Jeroen die er de meeste tijd en moeite in heeft gestoken. Wiebe en ik zijn slechts medeplichtig in de zin dat we destijds een ideetje hadden voor een bijeenkomst voor een mannetje of 15, 20 hooguit.

Wat ontzettend leuk jullie ontmoet te hebben. En nog niet eens iedereen gesproken, bij lange na niet.
Maar wel voldoende om voor de volgende keer een hernieuwde rolverdeling voor me te zien :biggrin:
- Jeroen => locatie & catering
- Wiebe => spreekstalmeester
- Egbert => fotografische verslaglegging
- Maarten => geschreven verslaglegging
- Michael => techniek & gadgets
- Arthur & Loek => stroomvoorziening & kabels
- Maurice => ICE technische ondersteuning
- Frank=> visuele uitingen & stickers
:biggrin::biggrin:

Zonder gekheid, ergens in het voorjaar een vloot Model s'en bij elkaar zetten en we halen de landelijke pers.
leuk! doen we!
 
Ik heb ook wel interesse in zo'n OpenChargeport Fuzzylogic. Betaal er graag voor. Iemand al ideeën hoe we dat mooi in een kastje kunnen verwerken? Wat betreft de 3G, aangezien de Amerikanen er niet over klagen ben ik bang dat Tesla abonnementen heeft afgesloten met zeer beperkte bandbreedte om de kosten te besparen. Wellicht dat het beter wordt zodra we ervoor kunnen/moeten betalen.
 
@ Right Said Fred: Gebrom van de motor vanaf 120 heb ik ook.

Nog ff nagedacht over m'n laadprobleempje (wil niet harder dan 3x11 volgens de auto zelf). 3x11 is hetzelfde als 2x16. Kan het zijn dat de auto 1 fase niet slikt, of is dat technische onzin?
 
Goedemorgen allemaal,

Het was gisteren een erg leuke dag, leuk om gezichten te zien bij namen (en om mijn vrouw te kunnen laten zien dat het echt wel redelijk normale mensen zijn op het forum...)! Veel dank aan alle mensen die hebben bijgedragen aan ideevorming en organisatie!

De succesvolle meeting heeft bij mij de gedachte doen ontstaan om in het voorjaar een rally te organiseren specifiek voor de model s. Gelet op de aantallen uitgeleverde model s'en tegen die tijd zou er wellicht voldoende belangstelling voor moeten kunnen zijn. Mijn idee zou zijn om ergens in april op een zaterdag de rally te laten plaatsvinden, start en finish ergens rondom Utrecht (landgoed, kasteel o.i.d.). De organisatie van de rally zelf (dus het uitzetten van een route, routeboek opstellen, bemensing controleposten) zou in handen moeten worden gelegd van een professionele organisator.

Zouden jullie dit idee zien zitten?

Met vriendelijke groet,

Daniel

P.S. Voor diegenen die nooit eerder aan een tourrally hebben deelgenomen, zie bijvoorbeeld de websites van de mr. rally (een rally voor advocaten, www.mr-rally.nl) en de RCCR (een rally voor klassieke auto's, www.rccr.nl).
 
Goedemorgen allemaal,

Het was gisteren een erg leuke dag, leuk om gezichten te zien bij namen (en om mijn vrouw te kunnen laten zien dat het echt wel redelijk normale mensen zijn op het forum...)! Veel dank aan alle mensen die hebben bijgedragen aan ideevorming en organisatie!

De succesvolle meeting heeft bij mij de gedachte doen ontstaan om in het voorjaar een rally te organiseren specifiek voor de model s. Gelet op de aantallen uitgeleverde model s'en tegen die tijd zou er wellicht voldoende belangstelling voor moeten kunnen zijn. Mijn idee zou zijn om ergens in april op een zaterdag de rally te laten plaatsvinden, start en finish ergens rondom Utrecht (landgoed, kasteel o.i.d.). De organisatie van de rally zelf (dus het uitzetten van een route, routeboek opstellen, bemensing controleposten) zou in handen moeten worden gelegd van een professionele organisator.

Zouden jullie dit idee zien zitten?

Met vriendelijke groet,

Daniel

P.S. Voor diegenen die nooit eerder aan een tourrally hebben deelgenomen, zie bijvoorbeeld de websites van de mr. rally (een rally voor advocaten, www.mr-rally.nl) en de RCCR (een rally voor klassieke auto's, www.rccr.nl).
Lijkt me leuk, als ik kan doe ik mee
 
Bedankt Jeroen, Wiebe en Peter voor de organisatie. Was helemaal geweldig.

Ook erg leuk om de mensen achter de forum nick's eens in het echt te speken. Ook al ging dat gesprek dan meestal over de OpenChargeport ;-)
Helaas moest ik vandaag enkele toekomstige model S eigenaren teleurstellen. Ik kon een week of wat geleden niet voorzien dat er zoveel belangstelling voor zou zijn. Ik heb toen onderdelen besteld voor 25 stuks, dat leek mij toen meer dan voldoende...

Maar voor de mensen die er naast hebben gegrepen, Ik heb nog ~20 printplaatjes liggen. De rest van de componenten zal ik volgende week in huis hebben.
Jammer dat ik er gisteren niet bij kon zijn. Zo te lezen was het geweldig. Uiteraard in voor een volgende party.
@Fuzzy. die CPOpener, heeeeeel graag
 
- Bij het opladen met mijn Lolo Smart laadpaal (16A) stelt de auto zich automatisch in op 6A, wat natuurlijk stroperig langzaam laden tot gevolg heeft. Je ziet vervolgens in een minuut tijd de rechter aanduiding oplopen naar 16A, maar hij blijft getuige de linker aanduiding met 6A opladen. Alleen als je handmatig omhoog scrollt naar 16A gaat het laden een stuk sneller. Maar dat wil je natuurlijk niet steeds moeten doen. Ik zou verwachten dat de auto automatisch voor de 16A kiest. Ik heb geen manier gezien om ervoor te zorgen dat hij automatisch meteen met 16A gaat laden. Iemand een idee?
Dat is nog een bug in de Model S.

Een Lolo (maar ook EV-Box) wil het laadvermogen langzaam opbouwen vanaf 6A naar boven toe, echter accepteert de Model S dat niet.

FuzzyLogic was hier al achter gekomen en heeft dit al gemeld aan Tesla.


Laat ik verder nog even een echo doen: Het was gezellig gisteren!
 
De chargeportopener zit inmiddels verpakt in een stukje tape geplakt onder de drager van de hoedenplank. Niet echt mooi, maar je ziet er toch niks van. Werkt perfect! Dank Fuzzy! Ben wel benieuwd hoe dat gaat als er straks meerdere MS-en op onze parkeerplaats staan :)

image.jpg
 
Jetje, Wiebe, Peter, dank voor event vandaag! Top!

Nadien naar Eindhoven gegaan om te eten met vrienden. Kom ik daar idd Bigbit tegen voor zijn eerste MS sighting in het wild. Haha!

Heb overigens wel een laadprobleempje sinds vandaag. Hij wil niet meer sneller laden dan 3 x 11A. Zowel niet met de Tesla 3x16 kabel als met type 2 laadpalensnoer. Zowel bij Jetje, in Eindhoven aan publieke paal als nu thuis op krachtstroom doet hij 3x11A. Geeft ook foutmelding dat hij helemaal niet kan laden maar dat is dus niet waar. Morgen ff Tesla bellen.

Ik kan aan mijn evbox met 3x32A maar tot Max 12A laden terwijl ik hier Max 32A zou verwachten. Op de standaard Tesla kabel op normaal stopcontact kom ik zelfs tot 13A, dus nog iets hoger.


Volgens de handleiding kan de auto zo snel laden als het laadpunt en/of kabel aan kan.


Dus nu maar uitvogelen waar de belemmering zit; de kabel (check bij LuckyLuke gedaan en ga vandaag eens aan ander laadpunt hangen), het laadpunt (check bij installateur) of de auto (geen twin charger?, check bij Tesla).
 
Ik kan aan mijn evbox met 3x32A maar tot Max 12A laden terwijl ik hier Max 32A zou verwachten. Op de standaard Tesla kabel op normaal stopcontact kom ik zelfs tot 13A, dus nog iets hoger.


Volgens de handleiding kan de auto zo snel laden als het laadpunt en/of kabel aan kan.


Dus nu maar uitvogelen waar de belemmering zit; de kabel (check bij LuckyLuke gedaan en ga vandaag eens aan ander laadpunt hangen), het laadpunt (check bij installateur) of de auto (geen twin charger?, check bij Tesla).
Zie mijn post een klein stukje terug: Belgium and the Netherlands (Dutch) - Page 852

Je kan EV-Box vragen dit opbouwen van vermogen uit te zetten en direct op 32A te beginnen.

Dit probleem zit hem in de Model S en niet in het laadpunt.

De Roadster had hier ook problemen mee in een andere vorm. EV-Box wilde vroeger bij 6A beginnen, maar de Roadster wil minimaal 8A. Effectief kon de Roadster nooit laden, maar EV-Box begint tegenwoordig inderdaad bij 10 of 12A en bouwt dan op naar het maximale vermogen.
 
De succesvolle meeting heeft bij mij de gedachte doen ontstaan om in het voorjaar een rally te organiseren specifiek voor de model s. Gelet op de aantallen uitgeleverde model s'en tegen die tijd zou er wellicht voldoende belangstelling voor moeten kunnen zijn. Mijn idee zou zijn om ergens in april op een zaterdag de rally te laten plaatsvinden, start en finish ergens rondom Utrecht (landgoed, kasteel o.i.d.). De organisatie van de rally zelf (dus het uitzetten van een route, routeboek opstellen, bemensing controleposten) zou in handen moeten worden gelegd van een professionele organisator.

Zouden jullie dit idee zien zitten?

Met vriendelijke groet,

Daniel

P.S. Voor diegenen die nooit eerder aan een tourrally hebben deelgenomen, zie bijvoorbeeld de websites van de mr. rally (een rally voor advocaten, www.mr-rally.nl) en de RCCR (een rally voor klassieke auto's, www.rccr.nl).
Daniel, je vertelde mij dit gisteren toen je op het punt stond om weg te gaan. Ik noemde je jurist i.p.v. advocaat (dom, dom,dom). Anyway, ik zei toen al dat me dit een leuk idee lijkt, dus count me in! Zelfs mijn vrouw zei daarnet dat ze dan heel misschien eventueel wie weet in principe wel overweegt om mee te gaan. En dat zegt heel wat.