Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is nog een bug in de Model S.

Een Lolo (maar ook EV-Box) wil het laadvermogen langzaam opbouwen vanaf 6A naar boven toe, echter accepteert de Model S dat niet.

FuzzyLogic was hier al achter gekomen en heeft dit al gemeld aan Tesla.
Vanavond ook moeten laden aan een lolo, voor mij was de oplossing in de auto blijven zitten tot de lolo wel 16A wil geven en de S naar boven toe bijregelen, duurt even, maar werkt wel.
Thuis gekomen met 11 km over oef.
 
Hoi Arnoud, Leuk om te lezen dat je een Tesla besteld hebt. Ik wil er morgen ook een bestellen. Ben ook bij Athlon aan het kijken vanwege de lever garantie dus ben benieuwd waarom het niet nodig zou zijn geweest bij je en waarom je er alleen maar last van hebt gehad?

Gr. Erwin

Hallo erwin. Toen ik besteld had bleek dat je via Tesla direct ook dit jaar nog geleverd kon krijgen.
Inmiddels zal dat lastig worden.
Het nadeel van athlon is dat je geen beschikking krijgt over het inlogaccount van je auto. Je krijgt eigenlijk helemaal geen info als je er niet achteraan belt. Ze zitten ook niet te wachten op vragen, dus op dat vlak moeizaam.
Als hij er straks netjes op tijd (en compleet) is afgeleverd, dan is t snel vergeten.
 
Vanavond ook moeten laden aan een lolo, voor mij was de oplossing in de auto blijven zitten tot de lolo wel 16A wil geven en de S naar boven toe bijregelen, duurt even, maar werkt wel.
Thuis gekomen met 11 km over oef.

Zo heb ik het tot nu toe ook gedaan. Maar niet handig om dat elke keer te moeten doen, dus ik beperk het aantal laadsessies nu maar zoveel mogelijk (niet na elk ritje weer aan de laadpaal), totdat er een oplossing is vanuit The New Motion of Tesla.

Slechts 11 km over, dat was dan een lange rit. Op het einde met samengeknepen billen gereden? En nu dus 20 uur laden met 16A om het weer vol te krijgen. Dan is iets meer laadcapaciteit wel handig. Of was dit uitzonderlijk?
 
Hallo allemaal. Leuk om alles te lezen op dit forum. Jammer dat ik zo laat inschakel.
Ik ben Arnoud uit Lelystad en heb een zwarte performance besteld met zwart interieur, glazen dak, 21 inch, tech/sound package, parkeersensoren etc.
Helaas via Athlon een financial lease afgesloten i.v.m. levergarantie. Achteraf was dat niet nodig geweest en heb je er alleen maar last van.
Geen inlogaccount, geen VIN etc en dus geen idee wanneer hij geleverd wordt dus ook helaas.
Ben niet de enige zo te lezen...

Welkom Arnoud!

Klinkt heel bekend. Mooie configuratie, zeker icm beige bekleding! ;)

Met vriendelijke groet,

Daniel
 
Zo heb ik het tot nu toe ook gedaan. Maar niet handig om dat elke keer te moeten doen, dus ik beperk het aantal laadsessies nu maar zoveel mogelijk (niet na elk ritje weer aan de laadpaal), totdat er een oplossing is vanuit The New Motion of Tesla.

Slechts 11 km over, dat was dan een lange rit. Op het einde met samengeknepen billen gereden? En nu dus 20 uur laden met 16A om het weer vol te krijgen. Dan is iets meer laadcapaciteit wel handig. Of was dit uitzonderlijk?
Vandaag meer dan 400 km gereden waarbij we de eerste 200 km nergens op gelet hebben, snelheden tot 130+,
Bijgeladen bij een paal van e-laad met 3x16 dat schiet een beetje op.
onderweg bij vd Valk Vianen willen laden, hebben ze alleen chademo snelladers.
doorgereden naar Valk Dordrecht, dezelfde chademo lader maar nog niet met de extra mennekes kabel.
wanneer die komt hebben ze mij niet kunnen vertellen.
Dus de S maar aan de lolo gehangen, dat schiet echt niet op!
Uiteindelijk met 87km per uur en een beetje samengeknepen achterste het gehaald.
bij deze snelheid komt de afgelegde weg ook overeen met de aangegeven range.
nu staat hij thus te laden met 3x16 is hij in 6 uur weer vol
 
Ik ga het openklapte morgen testen bij Tesla Tilburg! Hahaha geintje ze zullen niet blij zijn:confused:

Gisteren de alloygators er op! Deze ochtend skraap langs de stoeprand, vanavond gekeken alloygator beschadigd, verder niks geweldig! 45 minuten tot een uur, benodigd! Krik, rubberen hamer, scherpe kniptang,vet of zeepwater en lucht om de banden weer op te pompen
Appeltje - eitje

Mooi Jetje, heb je toevallig tijdens de montage wat foto's genomen die in wat stappen laat zien hoe en wat of is de film op de site voldoende. Ik ga ze denk ik ook bestellen in het zwart. Lijken de banden wat groter. Kan jij een foto van je alligator maken?

- - - Updated - - -

Vandaag meer dan 400 km gereden waarbij we de eerste 200 km nergens op gelet hebben, snelheden tot 130+,
Bijgeladen bij een paal van e-laad met 3x16 dat schiet een beetje op.
onderweg bij vd Valk Vianen willen laden, hebben ze alleen chademo snelladers.
doorgereden naar Valk Dordrecht, dezelfde chademo lader maar nog niet met de extra mennekes kabel.
wanneer die komt hebben ze mij niet kunnen vertellen.
Dus de S maar aan de lolo gehangen, dat schiet echt niet op!
Uiteindelijk met 87km per uur en een beetje samengeknepen achterste het gehaald.
bij deze snelheid komt de afgelegde weg ook overeen met de aangegeven range.
nu staat hij thus te laden met 3x16 is hij in 6 uur weer vol

Balen Gkr, ben je bij Van de Valk in Dordt dan ben je ook dichtbij mij, woon aan de andere kant van de A16. Ik heb 3x32A bij mij thuis staan. Was ook niet thuis, maar anders was je welkom geweest. Effe een bakkie doen met 100 km per uur laden. Misschien moeten we eens een lijstje maken met mensen met oplaadpalen thuis, waar S rijders effe kunnen bijtanken indien nodig. Ik zet mijn paal niet open voor iedereen, maar S rijders zijn niet iedereen. Ga nog overwegen of mensen met iedere laadpas kunnen laden bij mij. Kan op afstand de paal aan en uitzetten, dus een telefoontje is dan voldoende. Makro op loopafstand van mijn huis, dus kan je effe winkelen (10 minuten lopen).
 
Zou je mij ook op je lijst kunnen zetten. Bedankt

Het spijt me, maar ze zijn helaas op.
Ik had nog maar 24 printplaatjes. Alle aanvragen na 3:39PM moeten nog even geduld hebben.

Ik ga werken aan een definitieve versie want er is duidelijk vraag naar..

En als je niet kan wachten, en je bent een beetje handig met de soldeerbout, kan je hem altijd nog zelf bouwen:
Open ChargePort


De laatste forumleden die ik heb toegevoegd aan de lijst zijn:

PeterSZ
ebullio
Twelloman
Yoda888

Iedereen die al op de lijst stond, Ik zal jullie per PM adres gegevens etc vragen.
 
Ten eerste wil ik de organisatie bedanken voor de prachtige middag in Waalwijk. Zeker voor herhaling vatbaar, in de vorm van een rally helemaal top.

Inmiddels 800 km gereden, wat een kanon!
Vandaag naar het mooiste oplaadpunt van Nederland gereden (zie elaad site)
9y5y9ade.jpg
en dank aan fuzzy voor zijn open charge port gadget. Super handig om te openen, maar ook bij afkoppelen om de kabel te unlocken uit de auto.

Daarna naar Sneek en willen laden bij van der Valk. Helaas was de lader stuk. Gelukkig in het centrum nog een laadpaal.
ydazupyr.jpg

Zo blij met de type2 laadkabel van LuckyLuke en dan 3 fase te kunnen laden. Tov de Roadster echt een verademing.
Dan nog wel de 3g verbinding. De snelheid daarvan is te traaaaaag. Vandaag thetering via iPhone en dat gaat stukken beter.
Dan zat ik nog met 1 ding is het een performance? Alhoewel hij als de brandweer gaat en alle badging erop wijst van wel, heb ik niet de performance stoelen. Volledig leer ipv de alcantara stukken en de rode lining. (Persoonlijk wel blij mee)
Als test de top geprobeerd en hoewel ik niet zo'n foto als Xfrank heb kunnen maken, klopt het met wat er in de specs staat.
Weet er iemand of de S snelheidsafhankelijke geluids volume aanpassing heeft? Kon het niet in de settings terugvinden.

Iedereen sterkte met wachten, maar het is het wachten waard.
 
Alles klaar om morgen m'n Sig Red op te halen.... 2-SGK-54
Alle vragen, paperassen, app, verzekering, etc, dan met de trein naar Tilburg. Precies 1 jaar en 3 maanden na bestelling, valt best mee :rolleyes:

Jammer dat Cohere afspraak niet is nagekomen voor laadpaal plaatsen afgelopen week, maar weekje valt te overbruggen met thuis en div laadpassen.

Daniël, een echte rally zie ik niet zo zitten, wel leuke toertocht met oodrachtjes etc.. Heb eens 2 dagen meegereden met Tulpenrally, was echt misselijk van navigeren, kortom weinig fun en voor mij en misschien te profi.
Doe wel mee tzt, want begrijp al dat het leuke combi gaat worden !. Zet me maar op de lijst.

Utrechtse Heuvelrug is zeker aanrader voor start/tour/finish ! Wat mij betreft hoeft er niet perse goed doel aan gehangen worden, mag wel.

Gisteren na afloop party nog fff gekeken in Driebergen : Droomrit voor het leven Droomrit voor het Leven. Fantastisch initiatief met idd droomauto's.

Morgenavond meer...

Mis eigenlijk een Tesla Club Nederland...

Veel succes vandaag! Voor mij nu nog 1 lange dag en dan nog 1 nachtje....
 
Prakische vraag, ik wil een Brodit telefoonhouder bestellen, oa voor Spotify. Heeft iemand al een houder geinstalleerd, en hoe bevalt ie?

ik heb er geen voor de MS, maar heb er al een paar keer geinstalleerd. De kwaliteit is vrij goed, en ze zijn prima gemaakt voor de wagen waarvoor ze bedoeld zijn. Ook gemakkelijk te installeren, al moet je de basis meestal tussen onderdelen van de wagen schuiven.
Eerder alhier aangehaald probleem (2000? Berichten terug...) dat ze de ventilatie zouden blokkeren is in de praktijk een non-issue. Er is een paar cm tussen de vent outlet en je phone, en het model is echt zo gemaakt (asymetrisch) dat het de opening maar heel weinig afdekt.
Minpunt is hoe je het deel dat je phone moet vasthouden met de basis moet vastmaken: je moet vier vijzen manueel in het plat vlak van de basis (plastic) forceren: dat kon zeker beter... maar je moet het maar een keer doen. Ook moet je de vijs in het midden af en toe aanspannen (laat toe dat je je phone kan draaien en herorienteren), of volledig vastvijzen, zoals ik deed.
 
Verder was ik benieuwd of iemand al tuni in geeft geprobeerd.

Ja werkt okay je favorite stations + rest van de wereld onder handbereik. met goede stations en veel minder goede stations (=politiek correct antwoord). Voor mijn gevoel heb ik geen issues met 3G; supersnel is het niet maar supertraag ook niet. Tunein is wel grappig, lijkt voor mij beter te werken dan DAB radio. Dat krijg ik niet werkend dusver. (net zomin als mijn Wi-Fi: tips zijn welkom!)
 
Ja werkt okay je favorite stations + rest van de wereld onder handbereik. met goede stations en veel minder goede stations (=politiek correct antwoord). Voor mijn gevoel heb ik geen issues met 3G; supersnel is het niet maar supertraag ook niet. Tunein is wel grappig, lijkt voor mij beter te werken dan DAB radio. Dat krijg ik niet werkend dusver. (net zomin als mijn Wi-Fi: tips zijn welkom!)

Niet heel veel tijd tot dusver eraan besteed maar Wifi (thuis) gaat prima echter TuneIn krijg ook ik niet lekker (als rijdend onderweg) aan de gang in de auto net zomin als de opgeslagen muziek op de iPhone bijvoorbeeld. Er zal vast een logische verklaring voor zijn en vermoed dat e.e.a. te maken heeft dat de iPhone met Bluetooth al verbonden is? Ik luister graag Podcasts die ik op de iPhone heb staan of via TuneIn kan benaderen maar dat is mij dus tot dusver ook niet gelukt. Verder ben ik tevreden over verbinding van 3G zowel navigatie als internetradio (wat af en toe een korte hick-up geeft) DAB is vooralsnog een stapje te ver voor mij en moet mij eerdaags maar eens gaan verdiepen daarin want de zenders die ik kan vinden (moet ook op het verkeer letten) zijn wat saai gerelateerd aan mij muziekkeuze.