Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
(net zomin als mijn Wi-Fi: tips zijn welkom!)
Bekijk eens op welk kanaal je wifi netwerk is ingesteld. Ik heb ooit problemen gehad met (oudere...) apparaten die niet op kanaal 1 konden verbinden. Kies dus eens (als dat al niet het geval is) voor een kanaal 7 of 11 ofzo.
En staat je netwerk niet toevallig op n-only? Dan helpt misschien inschakelen van b/g.
 
Fuzz thanx.
Ik denk als je dit op het Amerikaanse gedeelte van het forum gooit je op honderden bestellingen kunt rekenen.

Misschien een idee om het te integreren in een type2 kabel ? Open ChargePort - Page 3. Lijkt me een aardige samenwerking met Loek via zijn webwinkel. Laadkabel met charge port opener..

- - - Updated - - -

Fuzz thanx.
Ik denk als je dit op het Amerikaanse gedeelte van het forum gooit je op honderden bestellingen kunt rekenen.

Misschien een idee om het te integreren in een type2 kabel ? http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/21001-Open-ChargePort/page3. Lijkt me een aardige samenwerking met Loek via zijn webwinkel. Laadkabel met charge port opener..
 
Ik zit thuis achter mijn laptop terwijl iemand in opdracht van Cohere een EV-Box aan mijn garage aan het knutselen is. Na een laadkabel, Fuzzy's chargeport opener en nu een laadstation ben ik nog een stapje 'klaarder' voor de Model S. Beetje jammer dat het met de bolide in kwestie alleen nog niet erg wil vlotten.
Maar ik betrap me er op dat ik een brede grijns al niet kan onderdrukken. Ik heb straks gewoon mijn eigen tankstation! Toch wel bijzonder...een paar jaar geleden nooit kunnen denken dat ik nog eens electrisch ging rijden en thuis een auto aan iets als een stopcontact zou hangen. Zolang ik de auto niet daadwerkelijk heb lijkt het allemaal pas mondjesmaat tot me door te dringen.
 
mijn 3g is niet ok! ik heb net mijn scherm gereset op advies van tesla hulp (de 2 scrol weeltjes op je stuur 10 tot 15 seconde tegelijk ingedrukt houden ) maar tot nu is de 3g nog niet geweldig! kaarten zijn blokjes websites duren echt minuten en internetradio valt de hele tijd weg! dab werkt redelijk maar ben nog even zenders aan het zoeken!
wifi is makkelijk in te stellen en werkt perfect dan is alles ook ineens sneller zelfs de app werkt dan op aanraken!
 
Ik zit thuis achter mijn laptop terwijl iemand in opdracht van Cohere een EV-Box aan mijn garage aan het knutselen is. Na een laadkabel, Fuzzy's chargeport opener en nu een laadstation ben ik nog een stapje 'klaarder' voor de Model S. Beetje jammer dat het met de bolide in kwestie alleen nog niet erg wil vlotten.
Maar ik betrap me er op dat ik een brede grijns al niet kan onderdrukken. Ik heb straks gewoon mijn eigen tankstation! Toch wel bijzonder...een paar jaar geleden nooit kunnen denken dat ik nog eens electrisch ging rijden en thuis een auto aan iets als een stopcontact zou hangen. Zolang ik de auto niet daadwerkelijk heb lijkt het allemaal pas mondjesmaat tot me door te dringen.

Iemand zin om een draadje 'Psychologie' op te starten ? Ik haal MS morgen op, en het dringt nog steeds niet tot me door dat het 'echt' is :wink:
 
Stonden ze wel in MyTesla (config en op factuur?)

Stephen zou dit toevoegen (zwart op wit). Van te voren bij de DS gemeld toen deze met mij de laatste zaken doornam voor de aflevering. Stephen had het niet toegevoegd in my Tesla, en ook niet in de order. Hij zou er achteraan gaan, maar kreeg te horen dat het wel heel veel tijd gaat kosten om de sensoren alsnog te plaatsen.
De factuur werd de avond tevoren rond 22:00 uur (!) toegemaild, met de volgende ochtend de vraag of ik al betaald had. Al had ik de mail die avond gezien was het geld niet de volgende dag op de JP Morgan account van Tesla geweest. Bijzondere gang van zaken. Vervolgens stonden de sensoren er dus echt niet op

Dit weekend vervolgens de bijzondere mededeling ontvangen dat achteraf plaatsen van de sensoren niet mogelijk zou zijn. M.i. feitelijk onjuiste mededeling.
 
Vrijdag de auto opgehaald, de rijeigenschappen zijn boven verwachting. Ligt als een blok op de weg, stuurt zeker zo goed als Audi/BMW. Begrijp alleen de werking van de remlichten i.c.m. "gaspedaal" niet helemaal. Volgens mij gaan de remlichten nogal snel aan bij gas los, wekt verwarring bij auto's achter me heb ik het idee.
De electronica is qua functionaliteit mooi, spotify over bluetooth werkt super, wifi tethering ook. 3G van de auto is slecht doet werkelijk niets, zsm door 4G vervangen. Weet iemand of en waar een sim kaart aanwezig is in de auto?

De stabiliteit van de electronica is bij mij van microsoft windows niveau:

*vastgelopen bluetooth verbinding
*vastgelopen webbrowser (reboot nodig)
*telefoon app werkt soms wel, soms niet
*vanochtend deed het grote scherm niets, 1ste reboot scherm aan, radio dood, 2de reboot succesvol
*melding "navigatie heeft onderhoud nodig"
*homelink werkt niet (wellicht ontvanger niet geschikt?)
*stoelhoogte veranderd niet mee in driver profiel

Ben benieuwd of de electronica bij anderen ook bugs vertoond. Wellicht ben ik een uitzondering..
 
Bedankt Jeroen, Wiebe en Peter voor de organisatie. Was helemaal geweldig.

Ook erg leuk om de mensen achter de forum nick's eens in het echt te speken. Ook al ging dat gesprek dan meestal over de OpenChargeport ;-)
Helaas moest ik vandaag enkele toekomstige model S eigenaren teleurstellen. Ik kon een week of wat geleden niet voorzien dat er zoveel belangstelling voor zou zijn. Ik heb toen onderdelen besteld voor 25 stuks, dat leek mij toen meer dan voldoende...

Maar voor de mensen die er naast hebben gegrepen, Ik heb nog ~20 printplaatjes liggen. De rest van de componenten zal ik volgende week in huis hebben.

Graag voor mij ook! super actie van je. Helaas hoorde ik te laat over de bijeenkomst. Is er al een nieuwe datum geprikt?
 
Na gisteravond even heel hard geschrokken te zijn van foto's van een bruine MS in precies mijn config minus PDC, en vanochtend een tijdlang niemand aan de lijn krijgen bij Tesla, kreeg ik net het verlossende mailtje: mijn configuratie is gecontroleerd en alles klopt! Ik reis over een uurtje af richting Tilburg!

Ik hoop dat het voor veel Athlon rijders ook goed zit met die PDC, en dat voor diegenen waar het niet goed is gegaan er heel snel een oplossing komt!
 
Vrijdag de auto opgehaald, de rijeigenschappen zijn boven verwachting. Ligt als een blok op de weg, stuurt zeker zo goed als Audi/BMW. Begrijp alleen de werking van de remlichten i.c.m. "gaspedaal" niet helemaal. Volgens mij gaan de remlichten nogal snel aan bij gas los, wekt verwarring bij auto's achter me heb ik het idee.
De electronica is qua functionaliteit mooi, spotify over bluetooth werkt super, wifi tethering ook. 3G van de auto is slecht doet werkelijk niets, zsm door 4G vervangen. Weet iemand of en waar een sim kaart aanwezig is in de auto?

De stabiliteit van de electronica is bij mij van microsoft windows niveau:

*vastgelopen bluetooth verbinding
*vastgelopen webbrowser (reboot nodig)
*telefoon app werkt soms wel, soms niet
*vanochtend deed het grote scherm niets, 1ste reboot scherm aan, radio dood, 2de reboot succesvol
*melding "navigatie heeft onderhoud nodig"
*homelink werkt niet (wellicht ontvanger niet geschikt?)
*stoelhoogte veranderd niet mee in driver profiel

Ben benieuwd of de electronica bij anderen ook bugs vertoond. Wellicht ben ik een uitzondering..

Dus....een must om met een telefoon van 300 euro verbinding te moeten maken met een auto van 90K?
 
De stabiliteit van de electronica is bij mij van microsoft windows niveau:

*vastgelopen bluetooth verbinding
*vastgelopen webbrowser (reboot nodig)
*telefoon app werkt soms wel, soms niet
*vanochtend deed het grote scherm niets, 1ste reboot scherm aan, radio dood, 2de reboot succesvol
*melding "navigatie heeft onderhoud nodig"
*homelink werkt niet (wellicht ontvanger niet geschikt?)
*stoelhoogte veranderd niet mee in driver profiel

Ben benieuwd of de electronica bij anderen ook bugs vertoond. Wellicht ben ik een uitzondering..

Allicht ben je een Apple fanboy :wink: - maar laten we het hierover hier niet beginennen - Windows is vandaag veel stabieler dan wat je beschrijft. Beetje frustrerend, lijkt mij echter wel...
 
Toch maar even voorstellen. Over ruim een maand mag ik mijn rode Tesla Model S afhalen (VIN18200, als ik het goed lees). Mijn meest complete auto ooit! Ik merk dat ik steeds meer een ambassadeur aan het worden ben voor elektrisch rijden en duurzaam energieopwekking. Daarom heb ik behoefte aan soortgenoten. Jullie dus. :biggrin:

Ik volg af en toe dit Forum, maar ben er niet consequent in. Wordt direct gestraft dat ik laadkabels mis, bijeenkomsten en andere 'noodzakelijke' gadgets. Ik ga mijn leven beteren en elke dag op dit forum kijken, maar zijn er oplossingen die het makkelijk maakt om bij te blijven op dit forum, via smartphone, notificaties, of anders?
 
Na gisteravond even heel hard geschrokken te zijn van foto's van een bruine MS in precies mijn config minus PDC, en vanochtend een tijdlang niemand aan de lijn krijgen bij Tesla, kreeg ik net het verlossende mailtje: mijn configuratie is gecontroleerd en alles klopt! Ik reis over een uurtje af richting Tilburg!

Ik hoop dat het voor veel Athlon rijders ook goed zit met die PDC, en dat voor diegenen waar het niet goed is gegaan er heel snel een oplossing komt!

Niet geslapen vannacht zeker :) Heel veel plezier vandaag! Ben benieuwd naar je ervaringen
 
Toch maar even voorstellen. Over ruim een maand mag ik mijn rode Tesla Model S afhalen (VIN18200, als ik het goed lees). Mijn meest complete auto ooit! Ik merk dat ik steeds meer een ambassadeur aan het worden ben voor elektrisch rijden en duurzaam energieopwekking. Daarom heb ik behoefte aan soortgenoten. Jullie dus. :biggrin:

Ik volg af en toe dit Forum, maar ben er niet consequent in. Wordt direct gestraft dat ik laadkabels mis, bijeenkomsten en andere 'noodzakelijke' gadgets. Ik ga mijn leven beteren en elke dag op dit forum kijken, maar zijn er oplossingen die het makkelijk maakt om bij te blijven op dit forum, via smartphone, notificaties, of anders?

Welkom! Ik gebruik zelf tapatalk op de iPhone. Werkt (te) goed, waarvan akte. ;)
 
Toch maar even voorstellen. Over ruim een maand mag ik mijn rode Tesla Model S afhalen (VIN18200, als ik het goed lees). Mijn meest complete auto ooit! Ik merk dat ik steeds meer een ambassadeur aan het worden ben voor elektrisch rijden en duurzaam energieopwekking. Daarom heb ik behoefte aan soortgenoten. Jullie dus. :biggrin:

Ik volg af en toe dit Forum, maar ben er niet consequent in. Wordt direct gestraft dat ik laadkabels mis, bijeenkomsten en andere 'noodzakelijke' gadgets. Ik ga mijn leven beteren en elke dag op dit forum kijken, maar zijn er oplossingen die het makkelijk maakt om bij te blijven op dit forum, via smartphone, notificaties, of anders?

Gebruik Tapatalk en je mist geen post!
 
OK.

Heb de laatste 10+ pagina's +PM doorgespit, voor mensen die gisteren de Open Chargeport hebben gemist.
Dit is de lijst tot nu toe:

Open Chargeport 2e batch

Jeroens
LuckyLuke
gelden
HWS
Dww
Edi99
fmda
JanMW
duBois
Z1970
Gerardf
Billy
RCH1708
tuvow
Martijn S
Wallien
Xfrank
SIG116
fauktsang
Rhoon-NL

Ik heb toch maar besloten er iets voor te vragen, Eur 10,- per stuk, max 1 per persoon, inclusief verzenden.
Dit omdat ik ze handmatig moet solderen, ze komen niet kant en klaar geassembleerd uit een fabriek.

Het is ook niet bedoeld als een kant en klaar produkt, zie het meer als ruwe beta versie, die snel in elkaar geknutseld is.

Ik denk er wel over, om op basis van de chip die Tesla zelf gebruikt in zijn laadkabel, een meer professionelere versie te maken.
Die kan dan eventueel wel in grotere aantallen geproduceerd worden.

Graag voor mij ook 1. Alvast bedankt!