Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
vandaag naar brussel geweest, via breda weer terug, totaal 330 km, nog 60 over bij thuiskomst, gem 205 Wh/km, steeds 120 km/h, laatste stuk breda-helmond 90 km/h, met range mode aan (en airco uit), verbruik daalt naar 163 Wh/km. Dus dat zou met 80kWh 490 km zijn. Na de grens overgestoken te zijn van B naar NL, doet het internet het niet meer. Morgen even kijken of die weer werkt, anders reset?
 
vandaag naar brussel geweest, via breda weer terug, totaal 330 km, nog 60 over bij thuiskomst, gem 205 Wh/km, steeds 120 km/h, laatste stuk breda-helmond 90 km/h, met range mode aan (en airco uit), verbruik daalt naar 163 Wh/km. Dus dat zou met 80kWh 490 km zijn. Na de grens overgestoken te zijn van B naar NL, doet het internet het niet meer. Morgen even kijken of die weer werkt, anders reset?

vroeg me inderdaad al af hoe het bij de grens zou gaan, met switch van provider, kan nog wel eens ff duren, pakt ie dan wel door met navigeren?.... begreep dat mijn schuin achterbuurman jou deze week op de snelweg aan had gesproken net voor eindhoven :)
 
De EV Box heeft dus een vergelijkbaar probleem als de Lolo Smart, maar net iets anders. Bij mijn Lolo Smart begint hij ook op 6A en als ik niks doe blijft de auto op 6A laden. Maar binnen een minuut of twee loopt een van de twee cijfertjes op naar 16A en kan ik de laadsnelheid in auto handmatig opschroeven naar 16A.

Het probleem is inmiddels bekend bij EV Box en The New Motion, maar wanneer er een oplossing komt is nog onduidelijk. Je kunt eens EV Box bellen en vragen of ze misschien al een oplossing hebben in de vorm van een firmware update, zodat de laadpaal meteen met een hogere capaciteit begint. Overigens lijkt-ie bij jou sowieso niet meer dan 6A te leveren. Maar daar zullen ze bij EV Box misschien ook iets over kunnen zeggen.

Daarnaast speelt er een tweede probleem. De auto slaat het amperage waarmee is opgeladen op en maakt daar een chargepoint van. Stel dat je thuis een aantal keer op 6A hebt staan laden met de standaard tesla lader op een 220v contactdoos dan wordt je huis als chargepoint herkend en standaard op 6A MAX ingesteld. Als je vervolgens op dezelfde GPS locatie een zwaardere laadmogelijkheid creeert, zelf heb ik een Keba paal geplaatst, dan blijft de auto het aan die GPS gekoppelde amperage als maximum hanteren. In feite bepaalt het amperage van de eerst laadbeurt dus het maximum voor alle volgende laadbeurten.

ik heb hierover contact met Tesla, gevraagd of ze het chargepoint kunnen restten, nog geen uitsluitsel.
 
Daarnaast speelt er een tweede probleem. De auto slaat het amperage waarmee is opgeladen op en maakt daar een chargepoint van. Stel dat je thuis een aantal keer op 6A hebt staan laden met de standaard tesla lader op een 220v contactdoos dan wordt je huis als chargepoint herkend en standaard op 6A MAX ingesteld. Als je vervolgens op dezelfde GPS locatie een zwaardere laadmogelijkheid creeert, zelf heb ik een Keba paal geplaatst, dan blijft de auto het aan die GPS gekoppelde amperage als maximum hanteren. In feite bepaalt het amperage van de eerst laadbeurt dus het maximum voor alle volgende laadbeurten.

ik heb hierover contact met Tesla, gevraagd of ze het chargepoint kunnen restten, nog geen uitsluitsel.

Volgens mij kan je het amperage handmatig verhogen en wordt die waarde dan de opgeslagen waarde - maw het systeem onthoudt de laatste gebruikte instelling per locatie

- - - Updated - - -

Als je zeker wil zijn dat het je charger is en niet je S kan je bij ons in Bloemendaal aan onze Mennekes komen proberen of kan ik bij jou langsrijden en de mijne bij jou inpluggen. PM me maar als je dat wil proberen eind vd dag of zo.
 
Ik denk dat er in Middelburg (ook) iemand vannacht wakker ligt van spanning voor DE dag.
Hoe kom je daar nu bij? :)

Wido,
Heb jij niet wat betere hardware voor Tesla staan, hun servers kunnen het allemaal niet meer aan na een site update.
Dom van me om dat te vragen, je zit nu in Tilburg met je hoofd...
Uiteraard heb ik hardware voor ze!

Gisteren was ik nog hard aan het werk (net zoals nu), die Model S moet ergens van betaald worden.

View attachment 31390blijft op 6a staan!? hoe kan dat met mijn EVBOX??
Kunnen we de vragen rondom laden proberen een beetje centraal te houden?

Het begint inmiddels op wat wij IT- ers een "slow chat" noemen te worden hier waardoor cruciale informatie verloren gaat.

Het is wel zo handig als we informatie tot de daarvoor bestemde topics houden zodat het voor andere nog makkelijker na te lezen is.

Mijn antwoord op je vraag staat in ieder geval hier: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure - Page 120
 
Als ik het goed begrijp moet ik, na dat ik de laadkabel heb ge-connect, in het scherm van de MS de charge hoger zetten... Maar dit lukt juist niet, dit heb ik al geprobeerd... ik kan wel lager 5a, maar niet hoger dan 6a.

Of moet ik eerst 't proberen op te schroeven en dan de laadkabel in-pluggen? De MS staat nu 1,5 uur te laden, nog steeds op 6a.

EVbox bellen (Patrick) vragen om op afstand direct 32A aan te bieden aan de auto. Zo geregeld en dan werkt het perfect. Ze kennen het probleem.
 
Beste S-ers, toegestaan?
Toch nog even iets op het forum gooien wat betreft "nazicht" - "cheque-up" - "onderhoud" van onze (toekomstige) S… want heel die hystorie zit me een beetje in de maag …

Dus in afwachting van mijn S...
toch effe mijn "onderhoud - frustatie" delen…

Ik hoor zo veel, lees zo veel,
en ja, het is wel een auto van bijna 1 ton..
so what… het onderhoudcontract is dan toch peanuts niet?
Nauw voor mij dus niet…. 1000€ is voor mij zeer veel geld… Ik heb maanden, jaren zwaar gespaard voor m'n S.. dus...

Veronderstel dat ik het onderhoud contract neem: vermoedelijk durf ik dan in gesprekken e.d. over Tesla en elektrische auto's hierover niet te spreken, zal mogelijk ontwijkend moeten antwoorden of misschien wel moeten gaan liegen..
En ja het is nu eenmaal een waarheid als een koe en de logika zelf: elektrische auto's hebben, buiten de klassieke simpele dingen (remvloeistof / koelvloeistof / airco / ruitensproeier), amper onderhoud nodig toch…??? Een petrol head zal het Tesla onderhoud contract maar al te graag gebruiken en vergelijken mijn zijn nomale onderhoud kosten… om het "amper onderhoud" de kop in te drukken…
:(

Ik ben niet krenterig… wil gerust betalen… maar om een James" met witte handschoentjes de vloeistof van m'n ruitensproeier te laten controleren om deze met een gouden karaffe te laten bijvullen… daar is m'n inkomen toch nog wel net iets te klein voor….

Beste Telsa (S) mensen…. is daar nu echt geen mauw aan te passen? Of past Tesla hier geen mauw aan… ????
B.v. wanneer men enkel de technische echt noodzakelijke en specifieke dingen voor een Tesla S b.v. eens per jaar zou laten nazien bij Tesla zelf… en de rest ofwel zelf doet, ofwel in een gewone all round garage in de onmiddelijke omgeving????
Of… kunnen we op dat vlak (ooit in de nabije toekomst) onze S - koppen niet eens bij mekaar steken…???

???????

Een paar duizend post terug hebben we het hier ook al over gehad.
Het blijft veel te duur. Vraag is of we, als we het onderhoudspakket niet nemen, ook alle software-updates krijgen?
Ik heb eens berekend wat het voor een Mercedes S 250CDI zou kosten : zelfde uitgangspunten : 4 jaar (kan ook voor 6 jaar worden genomen), 20.000 km/jaar (=80.000 km in totaal).
Men betaald dan 74.99 €/maand incl BTW voor :
Onderhoud
herstellingen
Slijtage (remblokken, koppeling, ruitenwisserbladen,...)
Kosten depannage en herstelling
Service 24h in Europa
Kosten depannage en afslepen

Dat is 900 €/jaar voor toch één van de duurdere ICE

Ik twijfel ook nog steeds.
 

Attachments

  • onderhoudskosten mercedesS.pdf
    499.3 KB · Views: 137
Ben benieuwd hoe iedereen het hier heeft afgehandeld met zijn inruilertje. Ben zelf mijn Q7 inmiddels kwijt aan een particulier. Maar helaas voor mij nog geen Tesla. Zijn er nog anderen hier die hun auto nog niet verkocht hebben? Mijns inziens toch wel een zwakke plek bij het aankopen van een Tesla.
 
Ben benieuwd hoe iedereen het hier heeft afgehandeld met zijn inruilertje. Ben zelf mijn Q7 inmiddels kwijt aan een particulier. Maar helaas voor mij nog geen Tesla. Zijn er nog anderen hier die hun auto nog niet verkocht hebben? Mijns inziens toch wel een zwakke plek bij het aankopen van een Tesla.

Ik wacht op een prijs die ze voor mijn passat nog willen geven. Als het niet voldoende is verkoop ik hem zelf.
 
Kleine update niets spannends.
De Tesla staat nu precies 27 uur stil, er wordt aan gewerkt voor het wrappen ervan dus zal af en toe wel eens een raampje of dak opengaan en wellicht energieverbruik met deurgrepen die zich presenteren (geen idee eigenlijk?). Het verbruik tijdens deze 27 uur is nu precies 5 kilometer geweest, van 329 naar 324 'Ideal Range'. Acceptabel, ik heb de auto daar in de garage onder Wifi gezet en On. Ik moet daarbij overigens nog melden dat ik gisteren ook (net als MaartenST) de grens naar België ben overgegaan, bij mij bleef 3G keurig werken en kon tot in Turnhout gewoon haperingsvrij navigeren.

@MaartenST of andere, waar zit ook alweer zo snel de Range Mode, is dat bij Settings?
 
Ben benieuwd hoe iedereen het hier heeft afgehandeld met zijn inruilertje. Ben zelf mijn Q7 inmiddels kwijt aan een particulier. Maar helaas voor mij nog geen Tesla. Zijn er nog anderen hier die hun auto nog niet verkocht hebben? Mijns inziens toch wel een zwakke plek bij het aankopen van een Tesla.

Opel insignia , veel mee moeten sleuren om kwijt te komen voor een beetje fatsoenlijk geld.

Na 3 maanden 2 weken geleden kunnen verkopen, maar nog 3000 euro onder mijn geschatte waarde.

Nu een hyundy lantra voor 300 euro. Wanneer de tesla binnen is, gaan daar de ramen uit en las ik er buizen in, en dan het land op om lekker mee te crossen !!
 
Opel insignia , veel mee moeten sleuren om kwijt te komen voor een beetje fatsoenlijk geld.

Na 3 maanden 2 weken geleden kunnen verkopen, maar nog 3000 euro onder mijn geschatte waarde.

Nu een hyundy lantra voor 300 euro. Wanneer de tesla binnen is, gaan daar de ramen uit en las ik er buizen in, en dan het land op om lekker mee te crossen !!

Zoww dat word dan de eerste Tesla zonder ramen en met een buizenframe om mee te crossen :biggrin::wink:
 
Range Mode doet toch alleen iets met het laden toch niet met het verbruik?

Ja precies, vandaar mijn vraag gesteld omdat ik de schakeling voor laden tussen 'Standard' en 'Max range' ken maar dat heeft volgens mij niets te maken met consumptie tijdens het rijden. Hoor graag wat precies bedoeld wordt door MaartenSt met Range Mode tijdens rijden.

En dan ook maar gelijk nog twee fotootjes van een van de spiegels in bijpassende kleur aan de dakrand van het panoramisch dak maar vooral deurstijl tussen voor- en achterdeur.
Spiegel2.jpg
Spiegel1.jpg