Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Charge current gelimiteerd

Ik weet dat het eerder aan de orde is geweest, maar kan het nergens vinden.. Tot mijn verbazing zag ik vanavond dat charge current op 12A stond, terwijl ik tot nu toe altijd op 16A laadt. Vervelende is dat ik het niet meer op >12A kan instellen. Heb nog een systeem reset geprobeerd, maar dat mocht niet baten..
Weet iemand van jullie hoe dit te tackelen is ?
ladenliited.JPG
 
Ik weet dat het eerder aan de orde is geweest, maar kan het nergens vinden.. Tot mijn verbazing zag ik vanavond dat charge current op 12A stond, terwijl ik tot nu toe altijd op 16A laadt. Vervelende is dat ik het niet meer op >12A kan instellen. Heb nog een systeem reset geprobeerd, maar dat mocht niet baten..
Weet iemand van jullie hoe dit te tackelen is ?
/QUOTE]

Heb dit in post 8966 gemeld, zelfde probleem. De vraag staat nog steeds uit bij Tesla. Volgens mij is de enige weg om dit probleem te omzeilen het uitschakelen van de GPS, zodat het chargepoint niet wordt herkend. Zou niet weten hoe je dat moet doen..
Lijkt me voor Tesla niet zo moeilijk om een delete functie in de chargepoints te maken.

RT120 btw.
 
Verder vroeg ik mij af of Tesla de snelheidsmeter real-time ijkt met de GPS information of dat er alleen direct info over de omwentelingen van de wielen gebruikt wordt. Iemand een idee?

Ik heb meerdere keren getest met een speciale GPS meet app en de snelheid van de MS komt vrijwel naadloos overeen met de echte GPS-snelheid. die ouderwetse 10% marge op de teller is dus weg, 100 = 100 en 150 is een hogere boete dan je gewend bent...
 
Ik heb net het filmpje zitten kijken van Tesla inzake het opladen in Europa. Nu zag ik in het filmpje een andere laadkabel van Tesla en een andere chargeport in de auto als wat ik in de filmpjes tot nu toe heb gezien. Worden alle Tesla's geleverd met deze europese kabels?
 
Ik weet dat het eerder aan de orde is geweest, maar kan het nergens vinden.. Tot mijn verbazing zag ik vanavond dat charge current op 12A stond, terwijl ik tot nu toe altijd op 16A laadt. Vervelende is dat ik het niet meer op >12A kan instellen. Heb nog een systeem reset geprobeerd, maar dat mocht niet baten..
Weet iemand van jullie hoe dit te tackelen is ?
/QUOTE]



Heb dit in post 8966 gemeld, zelfde probleem. De vraag staat nog steeds uit bij Tesla. Volgens mij is de enige weg om dit probleem te omzeilen het uitschakelen van de GPS, zodat het chargepoint niet wordt herkend. Zou niet weten hoe je dat moet doen..
Lijkt me voor Tesla niet zo moeilijk om een delete functie in de chargepoints te maken.

RT120 btw.

ok - dankjewel. ben net nog even wezen kijken en kan nu wel verhogen naar 16A.. In de tussentijd heeft de auto gewoon gescheduled voor charging gestaan.. Het vreemde vind ik verder dat ik nooit op 12A geladen heb.. Overigens zou ik het liever nog simpeler zien: de laatst gebruikte stand op lokatie wordt standaard gebruikt, met de mogelijkheid deze aan te passen.

Is er overigens een plek waar je kan zien welke requests er open staan bij Tesla ?
 
Hoi Ronald, mijn zoon vertelde er al over, al heeft hij hem volgens mij niet gezien op het schoolplein. Maar kennelijk weten ze er in andere klassen ook van. Leuk dat het zo'n succes was!
Ik ben met onze forumvriend Mark de Raaij vorige week ook even bij het SC in A'dam ZO geweest. Ik hoop dat mijn Model S daar geleverd kan worden. Verder ben ik ook heel benieuwd naar je ervaring met Quality Car Care. Zit ik toch ook wel over te denken.

Ik ben iig zeer tevreden over Quality Car Care (Peter) en de Gyeon MOSH+ behandeling.
 
Aantal op kenteken gezette Model S'en - periode t/m september 2013

België: 56 (waarvan 6 in augustus, rest in sept.)
Nederland: 178 (waarvan 8 in augustus, rest in sept.)

Bronnen:
BE - De Tijd
NL - RaiVerenigingen

- - - Updated - - -

Ik ben iig zeer tevreden over Quality Car Care (Peter) en de Gyeon MOSH+ behandeling.

En hier staan dan de foto's van het werk aan je auto - zo te zien..
 
.
- alleen signatures kregen een frunk netje :-(

Heb nog een paar netjes liggen (4 of 5). Waren klein en niet te duur. Dus daar heb ik er een paar meer van meegenomen. 20 Euri als ik mij niet vergis. Ik weet het veel geld voor wat je krijgt, maar het is Tesla... (zie eerdere post voor mijn mening daarover). Mocht iemand nog een netje willen aanschaffen PM dan even. Blijft een grote schande dat zo'n lullig netje er niet standaard inzit.

Heb ook nog een paar petjes liggen. Zal morgen nog eens een foto maken.
 
Geen nood dacht ik, dan maar wat langer laden met de 220V Schuco stekker via de adaptor. Weer een teleurstelling. Die past ook niet vanwege de maat van het kastje dat om de stekker is gebouwd. De BlueCorner laadpaal biedt simpelweg te weinig ruimte om deze adaptor te kunnen gebruiken.

Die knik in die schukokabel is inderdaad niet erg handig. We hebben op de zaak een laadpaal met een kastje (oud showmodel van ABB) met twee schuko-aansluitingen erin. De kabel van Tesla bleek niet in het kastje te passen. Pas na het in elkaar flansen van een verloopkabel kan ik daar nu laden (13A, maar dat is voldoende).
 
View attachment 31913

Peter heeft foto's van de behandeling van mijn Model S gepost.
Hier kan je goed zien wat er aan kleine beschadigingen op de lak zaten en de bizarre hoeveelheid krassen op de achterlichten (hebben andere dit ook), die als sneeuw onder de zon vertrokken zijn:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.635445136476243.1073741878.219738044713623&type=1

Ik zag vanmiddag in de zon dat ook de lak van mijn auto niet geweldig is.. krasjes die je niet zou verwachten.
 
Toch wel raar mensen die lang zitten te wachten worden naar achteren geschoven en nieuwe mensen krijgen nog een garantieplek. Maar no hard feelings energykart ik ben voor grijs gegaan. Na een een witte auto nu behoefte aan muisgrijs

Tja ik volg je helemaal fouktsang. Het betreft een garantieplek van Athlon. Maar ik heb ook wel mixed feelings bij de gang van zaken. Metname het feit dat er schijnbaar mensen zijn die een flink aantal plekken 'kopen' en deze dan doorverkopen aan serieuze kopers en daar dan een dikke marge op maken zonder er enig risico voor te lopen. Maarja zo lijkt het nu eenmaal te gaan. Ben nog echt flink aan het dubben over de kleur. Is jammer dat je ze niet fatsoenlijk kunt bekijken in een showroom.

- - - Updated - - -

Ik ben iig zeer tevreden over Quality Car Care (Peter) en de Gyeon MOSH+ behandeling.

Sorry als het al eens eerder aan bod is geweest maar wat zijn de kosten van een dergelijke behandeling?