Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik sta in de file voor de Leidse Rijn tunnel - autobrand.. Ook met een Tesla sta je dan gewoon stil -;) Elon even bellen - I need SpaceX..

zonder gekheid - ik probeer een Iphone 5 via USB aansluiting op te laden. Zou volgens handleiding pg 5.19 moeten werken. Muziek via USB -stick werkt wel. Iemand enig idee e/of ervaring hiermee ?

View attachment 31839

update: 14:08 - 20 meter opgeschoten !
Je kunt tenminste onderweg wel even internetten in tegenstelling tot je medeweggebruikers:smile:(behalve degenen die over een tablet of laptop met data abonnement beschikken). Opladen van de Iphone kan ook via 12 Volt aansluiting, maar zou natuurlijk ook via de USB moeten kunnen..
 
Vandaag mail contact gehad met onze grote vriend Lester. Helaas droevige mededeling het wordt niet half november maar half december. Ik heb nu een "slaapzakje" voor mijn FOB, een chargeport opener en alvast nieuwe kentekenverlichting alleen die tesla duurt 4 weken langer. Als ik alle berichten goed bekijk krijgen we wel een verkeersopstopping medio december in Tilburg.
 
Ik sta in de file voor de Leidse Rijn tunnel - autobrand.. Ook met een Tesla sta je dan gewoon stil -;) Elon even bellen - I need SpaceX..

zonder gekheid - ik probeer een Iphone 5 via USB aansluiting op te laden. Zou volgens handleiding pg 5.19 moeten werken. Muziek via USB -stick werkt wel. Iemand enig idee e/of ervaring hiermee ?

View attachment 31839

update: 14:08 - 20 meter opgeschoten !
Met een Porsche voor je en een Prius naast je. En jij in de Model S => Best of both worlds.
(Ps en beide andere bestuurders al kunnen ompraten?)
 
Je kunt tenminste onderweg wel even internetten in tegenstelling tot je medeweggebruikers:smile:(behalve degenen die over een tablet of laptop met data abonnement beschikken). Opladen van de Iphone kan ook via 12 Volt aansluiting, maar zou natuurlijk ook via de USB moeten kunnen..

ach, ik ben meestal wel voorzien: Macbook, Ipad mini met 3G en Iphone behoren tot standaarduitrusting... MS scherm is leuk, maar traag, en beperkt (geen PDF's bv), je kan ook nog niets opslaan (userid), ook worden (nog) geen links (=favorites) bewaard (lijkt me een bug).. Het is mn handig om een adres op te zoeken: Google search&maps&NAV&telefoon zijn geïntegreerd bruikbaar. erg handig !

btw - ben eindelijk in Zeist - uur stil gestaan..
 
Volgens mij zie ik een logica in de status op Mytesla:
- mijn auto is gisteren volgens Lester van de band gerold -> status per vandaag The Tesla Factory is building your car (auto is klaar)
- waarschijnlijk als de auto verzonden wordt -> status You will be contacted voor pick-up appointment (of zoiets)
- bij arrivering in NL -> Tesla Factory is building your car (again)
 
Zijn er eigenlijk ook tafelronde leden actief op dit forum?

RT85 present! :)

- - - Updated - - -

Net een leuke mail ontvangen, wel jammer dat de tekst nog niet helemaal klopt "Delivery Date Range Start" bijvoorbeeld...

Wij hebben geweldig nieuws voor u! De fabriek van Tesla in Fremont Californië heeft de productie van uw auto afgerond en uw auto is nu onderweg naar Europa. Wij verwachten uw auto te kunnen leveren tussen Delivery Date Range Start en Delivery Date Range End.
In de komende zeven dagen zal uw Delivery Specialist contact met u opnemen en de leveringsdatum van uw auto met u af spreken.

Voor de levering van uw Model S adviseren wij u alvast na te denken over de laatste details. Ons doel is om u zo snel mogelijk achter het stuur van uw Model S te krijgen. Graag attenderen wij u erop dat het voorbereidingsproces enkele weken in beslag kan nemen.

Verzekering
Registratiegegevens
Laatste betaling

Mocht u uw actuele gegevens nog niet hebben doorgegeven, adviseren wij u om dit via MyTesla alsnog te doen. Uw Delivery Specialist zal met u contact opnemen om de laatste details te bespreken en een definitieve afspraak in te plannen.

We kunnen niet wachten om u achter het stuur van uw Model S te krijgen!
 
Volgens mij zie ik een logica in de status op Mytesla:
- mijn auto is gisteren volgens Lester van de band gerold -> status per vandaag The Tesla Factory is building your car (auto is klaar)
- waarschijnlijk als de auto verzonden wordt -> status You will be contacted voor pick-up appointment (of zoiets)
- bij arrivering in NL -> Tesla Factory is building your car (again)

jumuje8a.jpg

Volgens jou betekent "is building your car" dat de auto al van de band is gerold?

Dat zou mooi zijn dan is de mijne al klaar sinds begin vorige week, dan zou het dus echt mogelijk zijn dat ik hem begin november geleverd krijg.

Ik krijg weer hoop.
 
zonder gekheid - ik probeer een Iphone 5 via USB aansluiting op te laden. Zou volgens handleiding pg 5.19 moeten werken. Muziek via USB -stick werkt wel. Iemand enig idee e/of ervaring hiermee ?

Het probleem ligt aan het vermogen dat de USB levert. Zover ik weet zijn de USB poorten die in de MS zitten "gewone" USB poorten en dus hebben deze beperkt vermogen.
Opladen via de 12V zal wel gaan.
 
ach, ik ben meestal wel voorzien: Macbook, Ipad mini met 3G en Iphone behoren tot standaarduitrusting... MS scherm is leuk, maar traag, en beperkt (geen PDF's bv), je kan ook nog niets opslaan (userid), ook worden (nog) geen links (=favorites) bewaard (lijkt me een bug).. Het is mn handig om een adres op te zoeken: Google search&maps&NAV&telefoon zijn geïntegreerd bruikbaar. erg handig !

btw - ben eindelijk in Zeist - uur stil gestaan..
Favorieten opslaan kan wel:
http://www.teslamotors.com/forum/forums/cannot-save-favorites-web-application
 
Ik ben zaterdag met mijn splinternieuwe Tesla S van Neerpelt naar Knokke gereden in de volle overtuiging dat ik daar met de meegeleverde kabel en adaptors wel zou kunnen opladen bij de aanwezige BlueCorner laadpalen. Helaas, de meegeleverde kabel is niet voorzien van een Mennekes 2 stekker voor de laadpaalzijde. Geen nood dacht ik, dan maar wat langer laden met de 220V Schuco stekker via de adaptor. Weer een teleurstelling. Die past ook niet vanwege de maat van het kastje dat om de stekker is gebouwd. De BlueCorner laadpaal biedt simpelweg te weinig ruimte om deze adaptor te kunnen gebruiken. Ik stond dus 200 km van huis zonder geschikte laadkabel. Tot mijn geluk was er toevallig een Tesla manifestatie gaande in Knokke. De Teslamensen hebben mij een kabel geleend (4 meter, 3 fasen, 32 amp) waarmee in 100 km per uur kon bijladen! Bij afname van de auto in Brussel heeft niemand mij verteld dat ik zelf zo een kabel moest kopen, laat staan waar en welke. Vrienden met een Tesla S waren eveneens zeer verrast toen ik hen over mijn ervaring vertelde. Wees gewaarschuwd!
 
Ik ben zaterdag met mijn splinternieuwe Tesla S van Neerpelt naar Knokke gereden in de volle overtuiging dat ik daar met de meegeleverde kabel en adaptors wel zou kunnen opladen bij de aanwezige BlueCorner laadpalen. Helaas, de meegeleverde kabel is niet voorzien van een Mennekes 2 stekker voor de laadpaalzijde. Geen nood dacht ik, dan maar wat langer laden met de 220V Schuco stekker via de adaptor. Weer een teleurstelling. Die past ook niet vanwege de maat van het kastje dat om de stekker is gebouwd. De BlueCorner laadpaal biedt simpelweg te weinig ruimte om deze adaptor te kunnen gebruiken. Ik stond dus 200 km van huis zonder geschikte laadkabel. Tot mijn geluk was er toevallig een Tesla manifestatie gaande in Knokke. De Teslamensen hebben mij een kabel geleend (4 meter, 3 fasen, 32 amp) waarmee in 100 km per uur kon bijladen! Bij afname van de auto in Brussel heeft niemand mij verteld dat ik zelf zo een kabel moest kopen, laat staan waar en welke. Vrienden met een Tesla S waren eveneens zeer verrast toen ik hen over mijn ervaring vertelde. Wees gewaarschuwd!

Onderstaande mail kreeg ik gisteren in de mailbox. :smile:. Voor jou te laat..
fr_flag.jpgde_flag.jpgit_flag.jpgnl_flag.jpgdk_flag.jpgno_flag.jpg
View in your language
modbartop_670_79.png
corner10_9.png
header_charging_drip_0.jpg
headline_charging_en_0.jpg
Expensive fill ups at the fuel station will become a thing of the past once your Model S arrives. You’ll save time and money by simply plugging in at night and waking each morning to a fully charged battery.
Charging your Model S at home
Model S can charge from virtually any power outlet, anywhere. The Mobile Connector comes standard with your Model S. This is the cable that will connect Model S to your chosen power source. It supports charging with single phase (13 Amp – 32 Amp) and 3 phase (16 Amp) energy sources. There are three main options for charging your Model S at home:
1. Utility outlet
We recommend installing and charging from a utility outlet. This is a commercial or industrial style outlet that provides more power than a domestic socket and will therefore charge your car faster. Depending on where you live in Europe, your electrician can either install a 16 Amp 3 phase (400V) or 32 Amp single phase (240v) utility outlet. Your Model S will come equipped with the correct utility adapter for your country of delivery: 5 pin red for the Netherlands, Belgium, Italy, Denmark, Luxembourg, Germany, Switzerland, Austria, Sweden, Finland and all of Eastern Europe. 3 pin blue for the UK, Norway, France and Spain.
2. Standard domestic socket
Unlike many other electric vehicles, Model S doesn’t require installation of charging equipment in your garage. You’ll plug one end of the Mobile Connector into Model S and the other end into your domestic wall outlet. The Mobile Connector is supplied with a domestic plug adapter based on your country of delivery. Model S charges at a maximum of 13 Amps in most of Europe, or 10 Amps in Switzerland. These domestic sockets deliver 16 Amps at 240 Volts.
3. High Power Wall Connector
If you want the fastest possible home charge, you’ll have the possibility of installing a High Power Wall Connector. This doubles the power draw from a utility outlet and cuts charging time in half. The High Power Wall Connector should be installed by your electrician and will be available for installation from Tesla (in 2014) in both single and 3 phase options.
Your questions answered
You’ll be behind the wheel of Model S before you know it! Visit our charging page to learn more about range, charging, road trips and the benefits and savings that come with owning
Model S. You’ll also find relevant information about our chosen charging infrastructure partners local to you.
headline_charging_banner_en.jpg
td_logo_bottom.jpgTesla Motors Netherlands BV| ITO Tower, 11th Floor | Gustav Mahlerplein 76A
1082 MA Amsterdam | The Netherlands
Unsubscribe | Privacy Policy
td_red_strip.gif
cornerright_10_9.png
FooterImage1
 
Bij de aflevering van mijn Tesla S in Brussel kreeg ik een laadpas van The New Motion overhandigd. Deze moet je dan registreren op de website van New Motion met de code die op de kaart staat. Daarnaast heb ik een kaart van BlueCorner. Vergeet niet een extra laadkabel te kopen met Mennekes to Mennekes mogelijkheid anders kun je geen gebruik maken van publieke laadpalen! De meegeleverde kabel is voot thuisladen. Indien je beschikt over 2 ingebouwde opladers is het aan te bevelen een 3 fasen 32 amp kabel aan te schaffen van 4 of 8 meter. Hiermee laad je 100 km per uur ofwel 22 kwh. O.a. te koop bij BueCorner. Succes.