Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Productie start 21.10 dus klaar op 28.10, als ze er dan 4 weken over doen, dan is eind november haalbaar.

ik heb zelf gisteren wederom te horen gekregen dat het midden tot eind november wordt, maar mijn auto is nog niet in production volgens de Tesla site. Zou begin oktober gebeuren.... Dus ze hebben nog een week om theoretisch begin oktober te halen :)

Zorg je dat ie wel op tijd klaar is? :)
 
In een filmje van Tesla heb ik een keer gezien dat je in de auto ieder gewenst nummer kunt draaien (on demand).
Nu lees ik over nogal wat kleine problemen met de radio.
Is on demand radio wel mogelijk in Europese versie of moet ik mijn usb gaan vullen met muziek?


Kan alleen via spottify, maar dan moet iemand langs je het nummer via de mobiel opzoeken.

slacker heeft nog geen rechten in europa helaas.

ik vind dit ook een groot gemis, spottify moet gewoon kunnen draaien op de tesla .
 
Wat een eer deze aandacht!

Met Wiebe gaat het goed maar ik was een beetje druk en buitengaats de afgelopen weken. Afgelopen weekend zelfs mijn Espace naar Portugal gereden. Met de MS gaat het goed alhoewel er inmiddels zelfs niet meer gereageerd wordt op mijn vragen over mistlampen, parkeersensoren, rode stekkers, 120 Km whine etc. Dat begint me mateloos te irriteren en neemt toch een gedeelte van de lol van het hebben van deze auto weg bij mij, moet ik jullie eerlijk zeggen.

Ik heb precies dezelfde ervaring. Wacht nog op mistlampen, parkeersensoren, rode stekker, correcte kleur velgen en ik heb een melding "Bandenspanningssensoren hebben onderhoud nodig". Ook ik word niet teruggebeld.

Voor de rest rijdt het als een trein :smile:
 
Ik blijf me verbazen over de efficiency van de Model S. Met mijn Volt haal ik gemiddeld 58 km op 10,5 kWh. Voor dezelfde afstand met de Model S, bij dezelfde snelheid, heb ik 12,5 kWh nodig. Dat is dus nog geen 20% meer, voor een veel zwaardere en grotere auto. Mijn Fisker Karma had hiervoor 18 kWh nodig.

Ik kwam vanmorgen trouwens weer een Karma tegen, blijft erg mooi. Maar de bestuurder vond mijn Tesla duidelijk ook mooi. En terecht! :rolleyes:
 
@Jeffrey, lijkt me stug dat ze jouw levering niet vanuit Amsterdam kunnen doen gezien de reacties hier, gewoon nog eens vriendelijk vragen joh! :)
Had ik gedaan, en met succes. Ik sta nu op donderdag 7 november om 10:00 gepland in Amsterdam.
De reden die gegeven werd was dat Amsterdam nog niet de lvercapaciteit heeft van Tilburg. Begrijpelijk. Er waren dus wel mensen gepland, maar niet iedereen. Op basis van mijn tegen de poolcirkel aanschurkende locatie in Noord-Holland leek het hen ook toch begrijpelijk dat ik geleverd krijg vanuit Amsterdam. Nou, wel zo prettig (en een dag eerder, yes!)
 
Had ik gedaan, en met succes. Ik sta nu op donderdag 7 november om 10:00 gepland in Amsterdam.
De reden die gegeven werd was dat Amsterdam nog niet de lvercapaciteit heeft van Tilburg. Begrijpelijk. Er waren dus wel mensen gepland, maar niet iedereen. Op basis van mijn tegen de poolcirkel aanschurkende locatie in Noord-Holland leek het hen ook toch begrijpelijk dat ik geleverd krijg vanuit Amsterdam. Nou, wel zo prettig (en een dag eerder, yes!)

Cool, scheelt weer :)
 
@Daniel

Bij mij hetzelfde gevoel. Heb alleen vorige week wel een verhelderend gesprek gevoerd met mijn aanspreekpunt daar. Zover ik het heb begrepen is Tesla het slachtoffer geworden van haar eigen succes en sleept daar Athlon ook in mee. Als klant van Athlon hebben wij daar natuurlijk niet veel mee van doen maar ik heb er wat meer begrip voor gekregen. Feit blijft wel dat er vanuit Athlon slecht werd gecommuniceerd met haar klanten maar dat is uitgepraat.

Ik heb vandaag van haar te horen gekregen dat wij morgen ons RN en reserveringsnummer krijgen. Zij gaf aan dat Tesla nog nooit zon grote lading Tesla's had verkocht aan 1 partij en daar is het fout gegaan. Tesla had alle bestellingen in 1 account gepropt en dat werkte toch niet echt goed (verrassing). Ben benieuwd want ook mijn aanspreekpunt geeft aan dat Tesla wel vaker beloftes niet is nagekomen. Laten wij er nu maar vanuit gaan dat het eens mee zit en dat wij morgen duidelijkheid krijgen.

Fingers Crossed.

wel een beetje raar verhaal hoor van Athlon. Als ze dat wisten waarom dan nog even aan het einde snel 100 productieplaatsen bibgekocht. Athlon heeft met zijn actie heel veel "gewone" tesla kopers naar achteren gezet en dat neem ik ze niet in dank af. Bij mij (250 lease-auto's) komen ze er voorlopig niet in. Merk ook dat ze hun rijders slecht voorlichten over allerlei zaken die hier al veel eerder duidelijk waren. Misschien moeten ze een werknemer zich eens laten verdiepen in dit forum en de voorlichting naar hun klanten goed verzorgen.
 
Wat een eer deze aandacht!

Met Wiebe gaat het goed maar ik was een beetje druk en buitengaats de afgelopen weken. Afgelopen weekend zelfs mijn Espace naar Portugal gereden. Met de MS gaat het goed alhoewel er inmiddels zelfs niet meer gereageerd wordt op mijn vragen over mistlampen, parkeersensoren, rode stekkers, 120 Km whine etc. Dat begint me mateloos te irriteren en neemt toch een gedeelte van de lol van het hebben van deze auto weg bij mij, moet ik jullie eerlijk zeggen. Ik vermoed dat Tesla marketing de fora nu levendig wil houden met getrol over data van naleveringen...

Aan allen die nu eindelijk de datum in zicht krijgen: super! Naast mijn Hollandse geklaag staat gelukkig nog wel de rij-ervaring in de MS, die blijft top en daar kan je je op verheugen.

Maarreh... hoe zou het met Jetje zijn?


Wiebe het vergaat mij net zo. Rijervaring/prestatie is geweldig (hoe hebben we het ooit anders kunnen doen).
Maar de irritatie neemt toe als je bedenkt wat voor prestatie Tesla heeft geleverd voor de 100k+ Euri.
Ik ben bezig met een uitegebreid 10+ lijstje met punten die gerepareerd/verbeterd moeten worden. Als het goed is wordt de auto vrijdag opgehaald. Maar ook daarover is de communicatie gebrekkig dus heb ik nog geen enkele bevestiging dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
Ik ben een week in het buitenland, maar ze krijgen de boodschap mee dat ik de auto niet hoef terug te zien voordat alle punten opgelost zijn (ook als het langer duurt dan een week).

Ik heb ook nogal wat puntjes over de afwerking (naden, deuren, etc). Ik herinnerde me dat in de jaren 80 de Lada's bekend stonden om hun beroerde afwerking. Ook op die wagens zat voor de gewone sovjet burger een eindeloze wachttijd. Heb nu dus zelf een auto van communistische sovjet kwaliteit maar wel met een kapitalistisch prijskaartje.
 
Aflevering op 4 november in Amsterdam. Voor de rekenaars: op 27 september zag ik de status veranderen naar "The Tesla Factory is building your Model S", op 1 oktober werd dat "Your Model S is being prepared for pickup or delivery", en op 2 oktober kreeg ik een mailtje met de uitnodiging voor 4 november.

2013-09-27 13.36.53.jpg
 
Ik ben bezig met een uitegebreid 10+ lijstje met punten die gerepareerd/verbeterd moeten worden.
Welke punten heb je inmiddels op je lijstje staan? Kan de rest daar ook extra op letten bij aflevering...

Voor de rekenaars: op 27 september zag ik de status veranderen naar "The Tesla Factory is building your Model S", op 1 oktober werd dat "Your Model S is being prepared for pickup or delivery", en op 2 oktober kreeg ik een mailtje met de uitnodiging voor 4 november.
Hmm, er van uitgaande dat die 7 dagen productie kennelijk toch wel klopt maak ik me toch wel een beetje zorgen over het feit dat ik in My Tesla nog geen "In Production" zie. Kennelijk klopt de End of Line date van Lester van 14 oktober dan toch niet..
 
Hmm, er van uitgaande dat die 7 dagen productie kennelijk toch wel klopt maak ik me toch wel een beetje zorgen over het feit dat ik in My Tesla nog geen "In Production" zie. Kennelijk klopt de End of Line date van Lester van 14 oktober dan toch niet..
Ik zit in hetzelfde schuitje. Productienummer 2853, dus zou theoretisch bij je in de buurt moeten zitten. Toch gisteren nog gehoord dat ik hem uiterlijk eind november zal krijgen. Ik denk dat hij nog deze week in productie gaat, uiterlijk eind volgende week klaar (18 okt) dan halen ze met 6 weken precies 30 november ;-)