Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Cc

Jongens niet zo zeuren over de cc deze werkt prima! Ik vind de regen bij 120 wel meevallen maar vang het na 1 keer al op met iets gas geven geen probleem

Knop naar boven is nieuwe snelheid vast zetten net als in een mbenz
Knop naar boven houden en hij accelereert vanzelf naar de 120 of 160 als je hem langer inhoud
Knop naar beneden is langzamer gaan rijden
Knop naar achteren is uit
Knop naar voren is terug op de snelheid waar je hebt geremd of de knop naar achteren hebt geduwd

Knop induwen is geheel uit ( aanrader als je andere laat rijden want ze willen nog al eens de cc pakken inplaats van de richtingaanwijzer)

Weer induwe is weer aan ( lampje brand)

Voor mij. Nog steeds een ideale auto dab werkt nu goed fm ook internet alleen niet maar ja daar ben ik al aan gewend!

Winterbanden met velg worden in Tilburg in elkaar gezet dan kan ik ze op kantoor leggen voor als het nodig is

Mistlampen worden er de eerst volgende keer in gezet!

Net nog uitgebreid geprobeerd tijdens lange rit, maar "knop naar boven is nieuwe snelheid vastzetten" is, bij mijn auto in ieder geval, pertinent niet waar. Wel als de cruise control niet actief is, natuurlijk. Maar als CC actief is met 100km/h, en ik accelereer naar 120, en doe dan het pookje naar boven toe, doet hij "plus vijf", dus 105. Laat ik dan het "gas" los, schiet hij in regen en remt af van 120 naar 105, in plaats van op 120 te blijven. Ik heb volgens mij echt alles geprobeerd, maar het enige dat bij mij werkt om hem in deze situatie op 120 te houden is: pookje naar achter, pookje omhoog.
 
De CC is inderdaad even wennen. Bij mij kwam de verwarring omdat ik te snel te veel verwachtte.

Een korte/zachte tik omhoog of omlaag is plus of min 1 KM. Er hardere tik is plus on min 5 KM.
Wil je van 100 naar 120 is het dus 4 harde tikken omhoog......en dan wachten en afblijven. Als je in de tussentijd aan het gas komt of de CC valt hij terug naar het moment dat je ingreep.

De CC ingedrukt houden naar boven of beneden is harder, zachter tot je loslaat.

Ik vond het in het begin een onding, nu ik de werking beter door heb gaat het prima.
 
Toch wel spannend…

Na 3 weken was het tijd voor de eerste 'road-trip'; met mijn gezin en onze MS; Eindhoven Oma Vlissingen en terug. normaliter 330 km, dankzij een extra trip in omgeving met kennissen (om de MS te showen) toch 362km afgelegd. En ik ben erg blij dat we op locatie 3x 12km per uur ingenomen hebben met een 230V stopcontactje. Want uiteindelijk stonden we met 15km op de teller gisteravond thuis op de oprit.

Mijn conclusie aan het einde van de dag;
zeer comfortabele reis auto, voelt goed, rijd super en je ervaart 'vernieuwing'.

Maar
ik heb nog niet efficiënt genoeg gereden met de Tesla?

Max range geladen, range mode aan, lekker comfortabel gisterochtend het interieur verwarmt terwijl de MS nog aangesloten op onze oprit stond. Op de heenweg netjes aan de snelheid gehouden dus 100 (30%), 120 (40%) en 130 (30%)km/h. Veel thumbs-up en bliekkende ICE-rs onderweg, zelfs een witte Tesla Model S op de terugrit nabij Tilburg. Het spel met de Typical range en het grote energie scherm is erg duidelijk geworden; hoe verhouden de getallen zich tot elkaar en je rechtervoet. Wel bijna alles op cruise control gereden, ja, zacht gas bijgeven met CC = stotterend gas geven. dus daar kan nog een update overeen. Net zoals het volume, na de 5.6 update staat deze lager en pas nadat je de telefoon hebt gebruikt komt het 'echte' volume terug (kortom waar 11 echt hard volume was, is deze na de update niet-meer-echt-hard)

Heenweg ca 243Wh/km, terugweg 225Wh/km.

Aan de ene kant viel het een beetje tegen; deze trip zou goed te doen moeten zijn. Ik had verwacht met tenminste 40km 'over' thuis zou zijn gekomen. Waarbij je nog steeds een van de snellere bakken op de autoweg hebt en dus dominant zou kunnen rijden en geen concessies moet doen. Tegelijkertijd is dit het oude denken; zonder bewustzijn van wat nou energie is in een verbrandingsauto, of wat kosten van benzine zijn of wat je aan afval onderweg achterlaat. Met een 80l tank kan je inderdaad 500km afleggen. En we hebben geen seconde getwijfeld of we de rit gingen halen; geen druppeltje zweet is verspild… :)

En met de Tesla haalde ik in ieder geval gisteren ca 330km. En het daagde me hoe belangrijk dat is, dat je met een elektrisch voertuig zonder compromissen (daar hebben we thuis na afloop geen meningsverschil meer over, ongeacht deze limieten) daadwerkelijk 330km snel kan afleggen, zonder uitstoot, tegen lage kosten en met een bak comfort. Dat je hier bewust mee om (moet) gaan past eigenlijk naadloos in deze Tijd en past mij persoonlijk ook als mens en ondernemer.

De volgende keer dat we deze trip maken zal het lukken om heen en weer te komen zonder te laden. wellicht heb ik dan een stukje 95 of 115 km/h moeten rijden. Ik vermoed dat de 130km/h echt wel energie kost. Ik verwacht daarmee 5 minuten later aan te komen, nee dat is niet goed. Ik ben nog steeds op dezelfde tijd daar, ik vertrek alleen 5 minuten eerder ;).
Of ik maak het mezelf makkelijk; laad even 20km in een kwartier, of een half uur, ergens (Dank Wido voor het aanbod). Ook de mobiele charger was eigenlijk voldoende. Dan neem ik opnieuw mijn haspeltje mee. Want helaas is in Vlissingen geen laadpaal te vinden…

Tips of aanvullingen zijn welkom; komende week gaat de MS naar de service; ook ik heb een brom achterin, laat de banden opnieuw uitlijnen, ben benieuwd of de winterwielen of mistlampen er al zijn , was de auto niet netjes (genoeg) gepoetst tijdens oplevering en ervaar die kleine dingen na de update van vorige week. Als iemand met dezelfde snelheden en afstanden andere Wh/km ervaringen heeft dan kan ik dit meenemen in mijn rij gedrag :)

En eigenlijk ben ik gewoon simpelweg onder de indruk van de Model S. Wat een cadeau, wat een game-changer...
 
Daar ga ja de Tesla adapter echt niet in krijgen

View attachment 32886

@ Fred, deze zou je gekregen moeten hebben

Excuus ik bedoel uiteraard de rode met 5 pinnen.
cee-stopcontacten-5-polig.jpg


- - - Updated - - -

Daar ga ja de Tesla adapter echt niet in krijgen

View attachment 32886

@ Fred, deze zou je gekregen moeten hebben

Krijgen we deze rode adapter er nu wel bij of niet? Of is hij los te koop?

Ik heb bij aanschaf een brief gekregen dat deze optie er wel zou zijn. Op basis van die info heb ik ook het laadpunt aangelegd.
 
g;
zeer comfortabele reis auto, voelt goed, rijd super en je ervaart 'vernieuwing'.

Maar
ik heb nog niet efficiënt genoeg gereden met de Tesla?


Heenweg ca 243Wh/km, terugweg 225Wh/km.

En eigenlijk ben ik gewoon simpelweg onder de indruk van de Model S. Wat een cadeau, wat een game-changer...

Leuk om dit te lezen en heel herkenbaar in veel opzichten... Ik denk dat het inderdaad mn aan de snelheid ligt. van 100 naar 120 (zelfde afstand, omstandigheid ook met cc etc) ga je zo minstens 10% in verbruik omhoog. 130 zal nog relatief veel meer zijn. Ik zit nu na drie weken en 2.700 km op gemiddeld 218Wh/km. Daar zit veel A2 Asd/Utrecht op 104 km/u CC bij. Overigens heb ik ook nog die brom bij 115 en hoger, alleen daardoor al heb ik de neiging wat langzamer en dus rustiger te gaan..
Ook het showen van de acceleratie verhoogt natuurlijk het verbruik sterk -;) - en het gewicht... ik rij tot nu toe meestal alleen.

Eigenlijk ervaar ik het ook meer als: elke dag een volle "tank" voor slechts 3 cent de km aan brandstof (let wel = 1op 58 !) - vrijwel altijd voldoende voor het dagelijkse gebruik.. en voor die enkele keer dat je >350Km op een dag doet is het een kwestie van wat meer bewust rijden en plannen.. Maar die prijs weegt wel op tegen alle voordelen van deze inderdaad fantastische auto.. Dat plannen zal ook steeds minder een issue gaan worden de komende twee jaar - met alle geplande snelladers en één of twee superchargers in NL..
 
Na 3 weken was het tijd voor de eerste 'road-trip'; met mijn gezin en onze MS; Eindhoven Oma Vlissingen en terug. normaliter 330 km, dankzij een extra trip in omgeving met kennissen (om de MS te showen) toch 362km afgelegd. En ik ben erg blij dat we op locatie 3x 12km per uur ingenomen hebben met een 230V stopcontactje. Want uiteindelijk stonden we met 15km op de teller gisteravond thuis op de oprit.

Mijn conclusie aan het einde van de dag;
zeer comfortabele reis auto, voelt goed, rijd super en je ervaart 'vernieuwing'.

Maar
ik heb nog niet efficiënt genoeg gereden met de Tesla?

Max range geladen, range mode aan, lekker comfortabel gisterochtend het interieur verwarmt terwijl de MS nog aangesloten op onze oprit stond. Op de heenweg netjes aan de snelheid gehouden dus 100 (30%), 120 (40%) en 130 (30%)km/h. Veel thumbs-up en bliekkende ICE-rs onderweg, zelfs een witte Tesla Model S op de terugrit nabij Tilburg. Het spel met de Typical range en het grote energie scherm is erg duidelijk geworden; hoe verhouden de getallen zich tot elkaar en je rechtervoet. Wel bijna alles op cruise control gereden, ja, zacht gas bijgeven met CC = stotterend gas geven. dus daar kan nog een update overeen. Net zoals het volume, na de 5.6 update staat deze lager en pas nadat je de telefoon hebt gebruikt komt het 'echte' volume terug (kortom waar 11 echt hard volume was, is deze na de update niet-meer-echt-hard)

Heenweg ca 243Wh/km, terugweg 225Wh/km.

Aan de ene kant viel het een beetje tegen; deze trip zou goed te doen moeten zijn. Ik had verwacht met tenminste 40km 'over' thuis zou zijn gekomen. Waarbij je nog steeds een van de snellere bakken op de autoweg hebt en dus dominant zou kunnen rijden en geen concessies moet doen. Tegelijkertijd is dit het oude denken; zonder bewustzijn van wat nou energie is in een verbrandingsauto, of wat kosten van benzine zijn of wat je aan afval onderweg achterlaat. Met een 80l tank kan je inderdaad 500km afleggen. En we hebben geen seconde getwijfeld of we de rit gingen halen; geen druppeltje zweet is verspild… :)

En met de Tesla haalde ik in ieder geval gisteren ca 330km. En het daagde me hoe belangrijk dat is, dat je met een elektrisch voertuig zonder compromissen (daar hebben we thuis na afloop geen meningsverschil meer over, ongeacht deze limieten) daadwerkelijk 330km snel kan afleggen, zonder uitstoot, tegen lage kosten en met een bak comfort. Dat je hier bewust mee om (moet) gaan past eigenlijk naadloos in deze Tijd en past mij persoonlijk ook als mens en ondernemer.

De volgende keer dat we deze trip maken zal het lukken om heen en weer te komen zonder te laden. wellicht heb ik dan een stukje 95 of 115 km/h moeten rijden. Ik vermoed dat de 130km/h echt wel energie kost. Ik verwacht daarmee 5 minuten later aan te komen, nee dat is niet goed. Ik ben nog steeds op dezelfde tijd daar, ik vertrek alleen 5 minuten eerder ;).
Of ik maak het mezelf makkelijk; laad even 20km in een kwartier, of een half uur, ergens (Dank Wido voor het aanbod). Ook de mobiele charger was eigenlijk voldoende. Dan neem ik opnieuw mijn haspeltje mee. Want helaas is in Vlissingen geen laadpaal te vinden…

Tips of aanvullingen zijn welkom; komende week gaat de MS naar de service; ook ik heb een brom achterin, laat de banden opnieuw uitlijnen, ben benieuwd of de winterwielen of mistlampen er al zijn , was de auto niet netjes (genoeg) gepoetst tijdens oplevering en ervaar die kleine dingen na de update van vorige week. Als iemand met dezelfde snelheden en afstanden andere Wh/km ervaringen heeft dan kan ik dit meenemen in mijn rij gedrag :)

En eigenlijk ben ik gewoon simpelweg onder de indruk van de Model S. Wat een cadeau, wat een game-changer...


GM duBois,

Binnenkort een laadpaal in Vlissingen 3x16a en 1 in Hansweer 3x32a vrij om te gebruiken door S-eigenaren.
 
Ze vond hem erg mooi in het echt. Je ziet in het echt pas hoe groot ie is. Jullie zullen vast een hoop geinteresseerden langs hebben gekregen.

Klopt, die auto's waren super eyecatchers en leidden tot veel gesprekjes. Maar om te voorkomen dat mensen denken dat we Tesla-verkopers zijn moet je je verhaal snel naar eigen business buigen. Maar dat gaat prima. Wij maken de brandstof voor die bolides :)

En en mooi dat ze hem mooi vindt!
 
24h geen sleutel gedetecteerd staat in de handleiding dat auto present dan idd niet werkt.

Zelf heb ik ook heel af en toe problemen dat hij hem niet snel detecteert, maar zie een relatie met met iPhone in dezelfde broekzak (of lijkt iig zo)

Eh, ik moet wel zeggen dat het bij mij ook pas is begonnen nadat ik een iPhone kocht en die in dezelfde broekzak heb als de keyfob (met flipcover voor de iPhone, zodat ze elkaar niet beschadigen). Zou zo'n iPhone, met actieve bluetooth en wifi, inderdaad het signaal van de keyfob kunnen storen?

- - - Updated - - -

Gisteren meldde Tesla dat oplevering wederom 2 weken naar achteren gaat, nu eind november. Dat is nu de derde wijziging van een eerdere toezegging. Kom nu echt in problemen. Heb 2 evenementen waarop de model S niet kan ontbreken, misschien moet ik een beroep op jullie doen.

Wie heeft zaterdag 9 november tijd tussen 10:00 en 14:00. Dan stel ik mijn huis open in het kader van Glurengroeneburen . De gemeente Den Haag houdt openhuis bij een aantal duurzame voorbeeldwoningen. Bij mij thuis worden presentaties gehouden over energie-opwekking en e-mobiliteit. Ook wethouder komt. Tja, dat wordt lastig als het pronkstuk ontbreekt.

het andere evenement is op 25/26 november en betreft een CharITy event. Ik heb de auto 2 dagen nodig in de beurs van Berlage. Daar staat ie on display, waar mensen kunnen inschrijven voor een duurzame ervaring in de auto met een bekende Nederlander en daar veel geld voor willen betalen. Een soort Warren Buffet actie, alleen hij krijgt al 3,5 mln$ bij elkaar voor een lunch met hem.

tja, mijn vraag staat ook al uit bij Tesla zelf, maar heb nog niet veel vertrouwen in het nakomen van afspraken.

ik hoor graag van jullie. Ronald

Tesla Nederland krijgt binnenkort de loaners (Model S'en). Die moeten jou toch wel voor een paar dagen een auto ter beschikking kunnen stellen, zeker voor dat evenement in de Beurs van Berlage wat veel exposure kan opleveren. Ik zou als bedrijf zo'n initiatief van een klant van harte ondersteunen (en het is ook een aardige tegemoetkoming naar jou, nu je al zo vaak naar achteren bent geschoven).
 
Last edited: