Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hmm, maar ze vertellen je niet hoe hard ze je gaan n****n. De huidige calculator kent nog geen EVs...
Vul maar rijklaar gewicht in -125kg, dan weet je wat je voor een Model S betaald.

Overigens heb ik er geen problemen mee om MRB te betalen, maar wees DUIDELIJK! Hanteer een beleid en zet dat lang voort, dan weten we tenminste waar we aan toe zijn en hoe te handelen.
 
goed plan!!
Ga zaterdag met m'n dochter naar de open dag van de TU Eindhoven. Ik neem aan dat het daar barst van de laadpalen. Weet iemand misschien waar precies?
bij het auditorium twee (dat is waar de open dag is, bebouw 13), ook nog twee bij gebouw 23, en nog twee elders, kijk maar op deze kaart (groene icons) http://www.tue.nl/uploads/media/90--GIP0__20131010_.pdf Ik zet mijn Tesla op vrijdag mooi neer voor het auditorium...
 
Ben ook doorgeschoven van 8 nov naar 15 november, vertraging bij het transport. Wind tegen of zo?
O jee, het worden nu wel veel mensen die te horen hebben gekregen dat de levering vertraagd is. Het lijkt me toch dat we met zijn allen op dezelfde boot staan, dus waarom lijkt dit nog selectief te zijn? Ik hoop niet dat ik ook te horen krijg dat ik hem niet op 7 november kan ophalen, want ik heb net vandaag met een detailer afgesproken om mijn auto direct na levering bij hem in te leveren, en verder zat hij al vol tot 2018 als ik het goed begreep.

Of zou het 'vertraagd bij het transport' een l*lsmoes zijn van Tesla om voor sommige auto's meer tijd te kopen? Maar waarom dan, zou je zeggen. Ze zullen toch niet nu al weten dat er exemplaren bij zitten zoals die van Wiebe of LastSigNL, waar van alles mis mee was?...
 
Vul maar rijklaar gewicht in -125kg, dan weet je wat je voor een Model S betaald.

Overigens heb ik er geen problemen mee om MRB te betalen, maar wees DUIDELIJK! Hanteer een beleid en zet dat lang voort, dan weten we tenminste waar we aan toe zijn en hoe te handelen.

Het enige waar je zeker van bent met deze overheid, is dat je van het beleid niet zeker kan zijn. Volgens mij was het al langer bekend dat de huidige vrijstelling maar tot 2015 gold. Een andere zaak waaruit de onbetrouwbaarheid van de overheid maar weer blijkt is het verhaal van de 'eenmalige' crisisheffing die lekker onaangekondigd met terugwerkende kracht werd ingevoerd. En hij komt weer terug in 2014.

Maargoed, genoeg gezeurd. Vandaag mijn VIN gehad, 2438x.
 
Het is toch bizar hoe de politiek iedere keer weer kan zorgen voor onrust.

Natuurlijk groeien de bomen niet meer tot in de hemel, natuurlijk moet er belasting worden betaald en natuurlijk is het niet nodig om hele dure auto's onnodig van allerlei belastingvoordelen te blijven voorzien.

Maar kunnen we daar AUB eens een visie op ontwikkelen en een passend beleid bij implementeren. Dit hap/snap beleid lijd/leidt nergens toe.

De komende 10 jaar, plafond aan subsidie, vast regels voor bijtelling BPM en wegenbelasting. Dan weten de fabrikanten ook wat ze kunnen ontwikkelen.
 
Ze testen elke Model S zelfs op de belgische wegen:
Maar als ik het hoor zijn er toch een paar die daar niet (of te snel) gepasseerd zijn.

tja, onze wegen zijn dan ook berucht. zelfs stukken snelweg van recente datum liggen er onderkomen bij. land in verval. wat dàt betreft doet NL het véél beter.


Kreeg vandaag email van mijn DS dat mijn leverdatum van 11 november op losse schroeven staat en de kans bestaat dat het doorgeschoven wordt naar de 15e :(
Iemand anders ook naar achteren geplaatst toevallig?

of zijn er anderen vervroegd ? één of andere leasemaatschappij bvb ?


http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/autobelastingen/motorrijtuigenbelasting

Vrijstelling mrb vervalt

De vrijstelling voor zeer zuinige auto’s vervalt per 1 januari 2014 voor zowel nieuwe als bestaande personenauto’s.
Personenauto’s met een CO2-uitstoot van niet meer dan 50 gr/km zullen tot en met 2015 worden vrijgesteld.
Deze vrijstelling is bedoeld om de ontwikkeling en aanschaf van de nieuwe generatie zeer zuinige auto’s te stimuleren.

en hier scoren beide lage landen even slecht (om het netjes te houden)....
onze beleidsmakers willen maar niet begrijpen dat stabiliteit absoluut noodzakelijk is om een goed investeringsklimaat te scheppen.
wie wil nu nog investeren (in industrie of privé) als blijkt dat de overheid de spelregels voortdurend wijzigt ?

als de overheid subsidies wil toekennen om nieuwe technieken een zetje te geven, dat men dan een duidelijk plafond legt. zoveel is er in de pot, en als de pot leeg is, is het afgelopen.
nu blijkt in Nl (zoals in B ook al eerder is voorgekomen) dat een maatregel te succesvol is; en dus te duur kost. en dan moet men terugkrabbelen... knoeiers.
 
+1

Eens, maar.... Als jullie 'm straks wordt de pijn misschien beetje verzacht.

Hoop idd dat Tesla dit jaar alles nog uitlevert, dat is wel zo netjes.

Heb trouwens nog een puntje. Zat gisteren achterin tijdens rijden (ja, vrouw wilde even sturen...) en wat me opviel was het behoorlijke lawaai van buitenaf. Geluid komt via opening gordel en is best storend. Iemand dit ook opgevallen of nog niet achterin gezeten ? :wink:

Hier nog ff foto, oma is inmiddels ook helemaal Tesla fan !
image.jpg
 
Het is toch bizar hoe de politiek iedere keer weer kan zorgen voor onrust.

Natuurlijk groeien de bomen niet meer tot in de hemel, natuurlijk moet er belasting worden betaald en natuurlijk is het niet nodig om hele dure auto's onnodig van allerlei belastingvoordelen te blijven voorzien.

Maar kunnen we daar AUB eens een visie op ontwikkelen en een passend beleid bij implementeren. Dit hap/snap beleid lijd/leidt nergens toe.

De komende 10 jaar, plafond aan subsidie, vast regels voor bijtelling BPM en wegenbelasting. Dan weten de fabrikanten ook wat ze kunnen ontwikkelen.

The froq, helemaal eens. Ik zeg al een paar jaar de minst betrouwbare zakenpartner is de overheid. Als we zo in het bedrijfsleven onze afspraken zouden aanpassen dan waren de rechtszaken niet van de lucht, maar als monopolist ....

Helaas as zit het ook in de waan van de dag waarop de politici's onder ons reageren. Regeren is vooruitzien, maar ook dat is wegbezuinigd. Als Tesla gewoon zorgt dat ze de beloftes nakomen, dan vind ik het best.
 
Vul maar rijklaar gewicht in -125kg, dan weet je wat je voor een Model S betaald.
Overigens heb ik er geen problemen mee om MRB te betalen, maar wees DUIDELIJK! Hanteer een beleid en zet dat lang voort, dan weten we tenminste waar we aan toe zijn en hoe te handelen.
Maar dan ga je uit van benzinetarief? Of Diesel? Of LPG G3? Of LPG en overige (behalve EV en H2)? Onduidelijk dus naar mijn idee.
 
Yes
22046 wordt na zeer lang onderdelen zoeken nu ook gebouwd.
ETA eind november.
ligt nog net binnen de initiële opgave bij koop OCT/NOV

Heb eerder deze week Lester nog maar eens gevraagd hoe het er voor staat. Planning was productie half oktober en levering eind november. Volgens Lester zou mijn mijn auto gisteren 14/10 van de band moeten zijn gerold:) op My Tesla zijn ze overigens nog onderdelen aan het zoeken... Die status zou dan in de loop van deze week moeten wijzigen, alweer volgens Lester, die overigens nog steeds verbazingwekkend snel op emails reageert, waarvoor hulde. Mijn vin is 22226.