Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Haha, jullie hadden me goed te pakken, zeg. :cool:

Maar op pagina 4.6 van de gebruikershandleiding staat inderdaad het volgende:

De spiegel is in te klappen door deze met de
hand aan de achterzijde in de richting van het
portier te duwen.
Als de Model S is uitgerust met het optionele
Tech-pakket, is de buitenspiegel aan
bestuurderszijde een automatisch dimmende
spiegel die reageert op de hoeveelheid licht van
de koplampen van achteropkomend verkeer
(behalve in de achteruit). Beide spiegels zijn
bovendien voorzien van spiegelverwarming die
tegelijk met de achterruitverwarming in- en
uitschakelt.

En op pagina 5.8:

6. De achterruitverwarming* werkt gedurende
15 minuten en wordt dan automatisch
uitgeschakeld.
*Als de Model S is uitgerust met het
optionele Tech-pakket, zijn de
buitenspiegels voorzien van
spiegelverwarming.


Als de spiegelverwarming alleen op Tech-pakket zit is dat echt armoe zeg. (ik heb gelukkig het Tech-pakket). Alsof de auto zonder Tech-Pakket ongeveer hetzelfde kost als een basis Skoda Fabia (om eens iets te noemen).

Ik had al wel uitgevonden hoe het werkte (heb je de handleiding niet voor nodig). Is niet de eerste auto waarin dit gekoppeld is. Maar ook geconstateerd dat dit voor de MS een ongelukkige combi is. Met het binnenklimaat goed (eventueel vooraf) geregeld heb je de achterruitverwarming niet nodig terwijl je in voorkomende gevallen wel de (mist) condens op de spiegels kwijt wilt.

Ik neem aan dat die combi niet hard-wired is dus zouden een paar extra 'knopjes' op het scherm de spiegelverwarming toch ook apart aangestuurd moeten kunnen worden.
 
Het forum wordt grotendeels volgeschreven door de ongedurig wachtenden.
Waar zijn de nieuwbakken trotse bezitters met uitgebreide rijverslagen?
Toch niet "het bezit van de zaak is het einde van het vermaak"?

Zou graag nog wat melden over 'rij' ervaring. Het enige dat ik deze week aan Tesla ervaring te melden heb is dat een week niet genoeg was om mijn MS op 16 punten te repareren/aanpassen/verbeteren. Ze hebben om nog een week tijd gevraagd.
Verbaast me allemaal niet, maar geeft me wel weer meer het gevoel dat ik straks een opgelapte auto krijg ipv een perfecte (gloednieuwe).

Ik heb trouwens nog een pdf'je met de 16 puntenlijst en illustraties. Als iemand kan vertellen hoe ik makkelijk die pdf (5MB) via het forum kan delen dan doe ik dat graag (als er behoefte aan is).
 
Zou graag nog wat melden over 'rij' ervaring. Het enige dat ik deze week aan Tesla ervaring te melden heb is dat een week niet genoeg was om mijn MS op 16 punten te repareren/aanpassen/verbeteren. Ze hebben om nog een week tijd gevraagd.
Verbaast me allemaal niet, maar geeft me wel weer meer het gevoel dat ik straks een opgelapte auto krijg ipv een perfecte (gloednieuwe).

Ik heb trouwens nog een pdf'je met de 16 puntenlijst en illustraties. Als iemand kan vertellen hoe ik makkelijk die pdf (5MB) via het forum kan delen dan doe ik dat graag (als er behoefte aan is).

Poeh balen zeg, heb je hem eindelijk ben je hem weer twee weken kwijt. Hopelijk hebben ze hem niet op de boot terug gezet. Misschien kan je een linkje naar dropbox oid op het forum zetten.
 
Ik heb Model S (die heet Tessy, sorry Tessy) ook drie dagen moeten missen omwille van een defecte UMC, en het gevoel dat je krijgt als je 'm terugkrijgt is er in eerste instantie een van verademing. Of nog: opluchting. Met een ICE rijden, al was het een grote MB-SUV (dank u Tesla Service), voelt na drie weken Model S als een straf. Zo verdomd anders en beter en car 2.0 voelt Model S, dat ik me nu realiseer dat teruggaan geen optie meer is.

LastNLSig, dat is je beloning na die twee weken, het gevoel dat je krijgt als je'm terughebt.