Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Die status is niet betrouwbaar. Als de levering maar in december is. Hoe eerder hoe beter. Echter heb ik dan wel langer dubbele kosten, aangezien mijn huidige leasebak nog onder contract staat tot april 2014. ben wel erg benieuwd naar de ervaring met de Model S. Maar dat zal ook weer snel wennen.

ben overigens nog nooit zo ongeduldig geweest om een nieuwe auto geleverd te krijgen. En dit is echt niet de eerste nieuwe auto voor mij. Heb al van alles gereden t/m Mercedes aan toe. Denk dat de Model S niet aan die kwaliteit kan tippen. Maar met alle overige voordelen blijft er genoeg over om op te verheugen.
 
Blijkbaar is er nog niemand gebeld deze week voor het eerst door een DS. Volgens Lester zou ik eind vorige week of deze week gebeld worden..... nou nog twee dagen denk ik dan maar.
Wachten is bijna net zo erg als jeuk.....

we zitten ongeveer samen in het traject, en tegen mij zei Lester dat een DS me eind oktober-begin november zou bellen... volgende week dus
 
we zitten ongeveer samen in het traject, en tegen mij zei Lester dat een DS me eind oktober-begin november zou bellen... volgende week dus

Dan zit ook ongeveer in hetzelfde traject (VIN21365).
Die van mij was op 11 oktober klaar dus ik hoop dat ik volgende week ook een telefoontje krijg..
Heb al een paar keer gebeld maar ze kunnen me niet meer vertellen dan dat de auto op de boot staat.
 
Fok! Fok! Fok!
(levert dit ook sterretjes op?)

Ik heb net een update gehad over het werk aan mijn MS nav mijn 16 punten lijstje.
Ze hebben het ding 1,5 week. Effectief hebben ze tot nu toe:

  • Remschijven gewisseld (max 1 uur werk)
  • Schuifdak vervangen (max 1 dag werk)
  • Mistlampen ingebouwd (2 a 3 uur werk max)
  • Achterbank wat versteld (2 uur?)
  • De rest bekeken/testritje gemaakt (1 uur)

Hier is heel veel over te zeggen (ga ik later nog doen). Maar voor nu heb ik eerst een vraag.
Het probleem met mijn lader wordt geschoven op de software update (5.6?). Maar als dat zo is dan zou iedereen die de update gehad heeft nu maar max 13A kunnen aan 16A aansluiting. Bovendien zou die willikeurig van het oplaadpunt varieren tussen 5-9-11-13A. Daar bovenop zou iedereen met een foutmelding bij het laden geconfronteerd moeten worden.

Het lijkt me dat het forum er bol van zou staan als dit daadwerkelijk het geval zou zijn geweest.

Helaas kan ik mij niet herinneren of ik dit probleem voor of na de update heb gekregen (Arthur, weet jij het nog?).

Dus als er hier anderen zijn die sind de upgrade problemen hebben met laden dan hoor ik het graag.

Bij Arthur werd (voor dezelfde symptomen) de lader vervangen...

Overigens wordt er ook nog gewacht op een nieuwe motor die nodig is om de brom weg te krijgen. Ook dat verbaasd omdat bij anderen de inverter is vervangen.

Later meer details en meer van mijn frustratie. Maar ik begin de hoop te verliezen dat het goed gaat komen met mijn MS.


Vraagje voor Tessy: bij jou was toch de bumper overgespoten vanwege kleurverschil? Bij mij wordt nu beweerd dat het nooit goed te krijgen is...
 
@lastnlsig

Mijn MS p85+ signature is nu 3 dagen in voor reparaties. Heb wel een MS loaner gekregen. Problemen vallen uiteen in hardware problemen, mi op te lossen, en 3g software problemen, veel ingewikkelder...

vwb laden is het zo dat op ev box palen mijn MS niet meer dan 3 fase 13a wil afnemen. Op de meeste TBI Alfen palen (e-laad) vrijwel altijd normaal 3 fase 16a. Heeft bij mij niets te maken met software update. Was ook al bij vorige versie.

Al dat geneuzel hier over topkwaliteit afwerking, echt niet. De lak is bv ronduit slecht. Zeer, zeer zacht. Je moet zelf behoorlijk kritisch zijn om alles netjes afgewerkt te krijgen.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat het goed komt. Msn ben ik nog wat tolerant omdat het een nieuw model is. Je weet dan dat er wat kinderziektes kunnen zijn.

De organisatie kan de groei duidelijk niet bijbenen. Als ik vroeger wat had met roadster werd ik altijd direct geholpen. Blijf net zolang drukken tot het voor elkaar is. En voor december! Er worden in november toch geen auto's afgeleverd. Alleen laatste maand van kwartaal (cash is king!). Maw Tesla, nog maximaal 5 weken om alles op te lossen.
 
@daan: mijn charger probleem is vlak voor de update naar 5.6 gerepareerd. Heeft heel even weer 3 x 32 kunnen laden. Na de update doet hij 3x16 op 3x16 palen, en 3 x 26 op 3x32 palen. Mij is verzekerd dat het laatste bij de volgende firmware update weer normaal wordt. Heb vandaag aan een EV box niet verder gekund dan 3 x 13, maar daarna aan andere paal weer 3 x 16. Op 11 kW lijkt dus alles normaal te werken
 
Naar aanleiding van de problemen die ik hier lees die door velen onder jullie bij de aflevering al vastgesteld werden, heb ik de volgende vraag : wanneer moet eigenlijk het eindsaldo voldaan worden ? Is dit nadat je bij de aflevering alles OK hebt bevonden en de auto in eigendom neemt of vraagt Tesla dat de betaling al van tevoren uitgevoerd is ? Maakt uiteindelijk wel het verschil tussen een stok achter de deur te hebben of voor voldongen feiten te staan.
 
Naar aanleiding van de problemen die ik hier lees die door velen onder jullie bij de aflevering al vastgesteld werden, heb ik de volgende vraag : wanneer moet eigenlijk het eindsaldo voldaan worden ? Is dit nadat je bij de aflevering alles OK hebt bevonden en de auto in eigendom neemt of vraagt Tesla dat de betaling al van tevoren uitgevoerd is ? Maakt uiteindelijk wel het verschil tussen een stok achter de deur te hebben of voor voldongen feiten te staan.

is vorige week al eens aangegeven: eerste betalen, dan ophalen!
 
Naar aanleiding van de problemen die ik hier lees die door velen onder jullie bij de aflevering al vastgesteld werden, heb ik de volgende vraag : wanneer moet eigenlijk het eindsaldo voldaan worden ? Is dit nadat je bij de aflevering alles OK hebt bevonden en de auto in eigendom neemt of vraagt Tesla dat de betaling al van tevoren uitgevoerd is ? Maakt uiteindelijk wel het verschil tussen een stok achter de deur te hebben of voor voldongen feiten te staan.

Het geld moet voor aflevering op hun rekening staan, zoals bij alle andere automerken (toch?)
En drie keer is scheepsrecht!