Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Je moet gewoon bellen. Dan blijven ze nog omzichtig maar is een kwestie van een leuk gesprek voeren. Rondom productietijd en de reis naar Nederland zijn ze ook nog steeds aan het leren gaven ze aan. Die van mij staat nu op mid december dus ergens tussen Sinterklaas en de Kerst in. Ten aanzien klantbeleving zouden ze inderdaad meer kunnen doen. Ergens in de fabriek een digitale camera met even een fotootje zou idd wel erg leuk zijn.

We wachten weer af..... ik hoop op 4 nov ook een update te krijgen van MyTesla dat ze klaar zijn met zoeken en dat hij ergens tussen 6 en 20 dec geleverd zal worden.
 
Na alle berichten over weer een groep auto's die in productie zijn gegaan en het feit dat mijn My Tesla nog steeds aangaf dat ze de onderdelen aan het zoeken zijn toch maar weer eens gebeld. Keurig te woord gestaan en ik weet nu in ieder geval dat hij gisteren in productie is gegaan. Toch wel jammer dat Tesla niet een webcam heeft in de fabriek zodat je je auto op de lopende band ziet.
Dan had je een Spyker moeten kopen. Maar of je daar nu blij van wordt?
 
We wachten weer af..... ik hoop op 4 nov ook een update te krijgen van MyTesla dat ze klaar zijn met zoeken en dat hij ergens tussen 6 en 20 dec geleverd zal worden.

Die mytesla status zegt niet alles. Ik belde gisteren met tesla en die vertelden me dat de auto al gebouwd was (vin 22864). Vandaag pas wijzigde de mytesla status van sourcing parts naar in production. Misschien dat jouw auto dan ook al af of in productie is.
Mijn aflevering staat nog steeds gepland tussen 29/11 en 13/12.
Het einde van het lange wachten komt in zicht.
 
Wel g**gloeiende gvd (excuus). Ik check net even of mijn levering op 7 november daadwerkelijk in Amsterdam plaatsvindt omdat op de factuur nog Tilburg staat, krijg ik als reactie dat de levering wel uit Amsterdam is, maar ook minstens een week later wordt....

Pardon??? Ging ik dat nog spontaan horen, of was ik anders volgende week voor Jan met de korte achternaam bij Tesla in Amsterdam geweest? Na berichten van velen op dit forum dat hun levering vertraagd was begon ik nu na weken stilte te hopen dat de mijne niet op een accu of een welwillende douanebeambte stond te wachten, en dus wel gewoon volgens afspraak geleverd zou worden. Maar omdat ik nu zelf contact opneem hoor ik terloops dat ik ook later geleverd krijg. Daar gaat mijn met moeite gemaakte afspraak met de car detailer, direct na levering. Het stoom komt me nu echt even uit de oren.

Ik kan iedereen aanraden die volgende week geleverd zou krijgen om dit nog even te checken!
 
Ik hoorde op de EVSE workshop dat Tesla nog 800 NL auto's ging leveren in 2013. Dat is toch bijna twee weken productie. Als ik verder zo rond lees krijg ik het gevoel dat men deze en volgende week een NL run aan het doen is (plus nog wat andere EU auto's) om dan daarna een eindsprint te gaan maken voor auto's voor levering (en facturering) in Q4 in de USA.
 
@Pietro: voor die parkeersensoren hebben ze bumpers nodig. Supply chain probleempje en moeten eigenlijk "af-fabriek" vanwege potentiële kleurverschillen. Zal bij rood nog wel meevallen maar bij grijs schijnt dit een drama te zijn ;-)

Vervangende auto? Can do. Maar naar twee weken gaat de bijtelling in.

Ik heb geen zin meer in een brief en weer een algemeen niets zeggend antwoord. Daar ben ik wel te cynisch voor geworden. Maar als iemand anders het wil proberen graag.

Valt bij rood helemaal niet mee. Dit is mijn auto bij aflevering. Hoop dat het je opvalt dat de bumper bijna paars ziet ipv rood. Spuiter (door Tesla ingehuurd) zegt dat het niet beter kan omdat het plastic is. Maar jij en ik weten dat de bumper separaat van de carrosserie is gespoten (andere verf, andere locatie).

Ik zie dus niet in hoe een nageleverde bumper (met PDC) wat kleur betreft anders is dan een direct gemonteerde. In bijde gevallen is de kans op kleurverschil even groot (en reeel). Wellicht dat het bij wit en zwart minder opvalt.

Kleurverschil zoom.jpg
 
Valt bij rood helemaal niet mee. Dit is mijn auto bij aflevering. Hoop dat het je opvalt dat de bumper bijna paars ziet ipv rood. Spuiter (door Tesla ingehuurd) zegt dat het niet beter kan omdat het plastic is. Maar jij en ik weten dat de bumper separaat van de carrosserie is gespoten (andere verf, andere locatie).

Ik zie dus niet in hoe een nageleverde bumper (met PDC) wat kleur betreft anders is dan een direct gemonteerde. In bijde gevallen is de kans op kleurverschil even groot (en reeel). Wellicht dat het bij wit en zwart minder opvalt.

View attachment 34219
Ziet er inderdaad niet zo fraai uit. Kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent. Zou er ook geen genoegen mee nemen...

- - - Updated - - -

Moest net de auto van mij vrouw bij de dealer ophalen. Langs geweest voor een onderhoudsbeurt. Kreeg de vraag of het niet tijd was voor iets nieuws. Nadat ik meldde een Tesla besteld te hebben, kreeg ik te horen dat er gisteren bij hun een aan de laadpaal hing. Een bordeauxrode uit Waalwijk. Jetje? Gisteren bij Rutten koffie gedronken?:smile:
 
Dit is wat ik gehoord heb, ik heb het zelf niet getest. Misschien beperkt het zich tot een melding in de dash die je kan negeren. Ik geef alleen maar door wat ik hoor.

Dit hoort meer bij Banden en Velgen thuis - maar goed:

vandaag in Amsterdam mijn sensoren voor de winterset opgepikt en even geïnformeerd. Na het wisselen moeten ze geprogrammeerd worden - of eigenlijk moeten de sensoren in de auto ingeprogrammeerd worden. Na terugwisselen ook weer. Het wordt in een firmware update meegenomen dat je dat zelf kan doen of dat het niet meern nodig is, na de eerste keer.

Ze doen het in Amsterdam gratis, en je bandenman of jijzelf mogen hun apparaatje ook even lenen om het daar te doen - en die apparaatjes zijn ook te koop voor de bandenman (en ik denk zelfs dat het in hun bestaande apparaat in te programmeren is).

Als je rijdt met onbekende wielen (of eigenlijk onbekende sensoren) dan krijg je een waarschuwing, die komt geregeld terug, maar je kan rijden.

Het kan makkelijker, maar het is allemaal nog wel te overleven, vind ik althans.
 
Valt bij rood helemaal niet mee. Dit is mijn auto bij aflevering. Hoop dat het je opvalt dat de bumper bijna paars ziet ipv rood. Spuiter (door Tesla ingehuurd) zegt dat het niet beter kan omdat het plastic is. Maar jij en ik weten dat de bumper separaat van de carrosserie is gespoten (andere verf, andere locatie).

Die opmerking over grijs was natuurlijk om PeterSZ even te trollen met z'n grijze, nimmer leverbare MS. Ik denk dat het praktisch voor iedere kleur geldt, behoudens zwart wellicht.
 
Wat vinden jullie die hem al hebben van het scherm op nacht zetten overdag ?

Mijn mening is dat die beter bij de auto past...

Remote app werkt ook , verder kon ik gisteren niet laden.....na de spanning gemeten te hebben (218V) toch even gedacht om een zwaardere kabel te leggen tijdelijk. Gelukkig even de steker omgedraaid en YES hij kon laden......phoe

dus een tip bij eventuele problemen ..

verder vandaag de hele dag gespeeld met de auto.

jammer dat voice control niet ingesteld kan worden op onze taal. in het engels naar amsterdam luktvwel, maar tiettjekstradeel is moeilijk uitspreken in het engels.

verder internet 1 maal vastgelopen..reboot en werkte weer.

home link krijg ik niet werkend.. de tesla pakt hem wel , lampen knipperen, maar ik d2nk dat de signaallengte te kort is van de home link.
iemand tips ?
 
Na 10 dagen in productie te zijn geweest (met tussendoor 1 dag nog zoeken naar onderdelen) is nu de status gewijzigd naar "production complete". Wat is jullie ervaring met de tijd die nodig is om mijn MS te verschepen? Volgens Tilburg zou 30-11 de theoretische leverdatum zijn. Bij bestelling in juni heb ik december als gewenste leverdatum opgegeven.

Production Complete
Your Model S is being prepared for pickup or delivery.

 
Wat vinden jullie die hem al hebben van het scherm op nacht zetten overdag ?

Mijn mening is dat die beter bij de auto past...

Ik geef toch de voorkeur aan het heldere scherm.

Remote app werkt ook , verder kon ik gisteren niet laden.....na de spanning gemeten te hebben (218V) toch even gedacht om een zwaardere kabel te leggen tijdelijk. Gelukkig even de steker omgedraaid en YES hij kon laden......phoe

dus een tip bij eventuele problemen ..

Bij mij wilde hij de eerste dag op de zaak ook niet laden. En ook daar bleek de oplossing te bestaan uit het simpelweg omdraaien van de stekker.