You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als ik je verhaal zo lees en maximaal 3*16A laden mogelijk is is zogenaamde rode mennekes voldoende, zeker als je de laadkabel van Tesla zelf gaat gebruiken waarin intelligentie van Laadpaal al in verwerkt zit en aanname dat gemeenschappelijke ruimte binnen en droog is. Vanuit gemak zou ik anders Laadpaal met vaste kabel overwegen dat scheelt een klein beetje gehannes dagelijks met kabel uit auto en in laadpunt stoppen.Eindelijk hier ook in transit!! Ik heb alleen nog een vraag over het opladen, heb totaal geen verstand van elektra of laadmogelijkheden en (als het goed is) wordt mijn auto medio december geleverd. Hoogste tijd om toch eens wat te laten installeren. Ik woon in een appartementen complex waar ik de auto in een gemeenschappelijke privé garage parkeer. Als ik het goed heb begrepen, stelde mijn installateur voor om simpelweg een krachtstroom punt aan te leggen zonder zo'n slim kastje en uiteraard met een meter die mijn verbruik bijhoudt.
Mijn vraag is eigenlijk, wat raden jullie mij aan om aan te schaffen? Ondanks dat ik een duo oplader heb, kan ik thuis maar 400 volt/16a, 3 fase laden. Is het raadzaam, om naast alle kosten die ik maak voor het aanleggen van zo'n krachtstroom punt, ook nog eens zo'n kastje erbij te doen? Ik heb een flink aantal pagina's gelezen over opladen op dit forum, en hoe meer ik lees, des te gekker ik wordt :smile: . Er zijn zoveel aanbieders en zoveel verschillende mogelijkheden om op te laden, (keba, mennekes, evbox etc etc).
Hoop dat iemand mij kan adviseren en/of informeren in een niet al te technische taal :smile:
Vandaag een update in My Tesla:
View attachment 34504
Nou lijkt het toch te gaan lukken dit jaar, al mail gehad van Tesla?
Wij hebben dezelfde status....
Als ik je verhaal zo lees en maximaal 3*16A laden mogelijk is is zogenaamde rode mennekes voldoende, zeker als je de laadkabel van Tesla zelf gaat gebruiken waarin intelligentie van Laadpaal al in verwerkt zit en aanname dat gemeenschappelijke ruimte binnen en droog is. Vanuit gemak zou ik anders Laadpaal met vaste kabel overwegen dat scheelt een klein beetje gehannes dagelijks met kabel uit auto en in laadpunt stoppen.
Houd het simpel en vooral gemakkelijk want er zit meer dan voldoende intelligentie in auto voor het laden!
Eindelijk hier ook in transit!! Ik heb alleen nog een vraag over het opladen, heb totaal geen verstand van elektra of laadmogelijkheden en (als het goed is) wordt mijn auto medio december geleverd. Hoogste tijd om toch eens wat te laten installeren. Ik woon in een appartementen complex waar ik de auto in een gemeenschappelijke privé garage parkeer. Als ik het goed heb begrepen, stelde mijn installateur voor om simpelweg een krachtstroom punt aan te leggen zonder zo'n slim kastje en uiteraard met een meter die mijn verbruik bijhoudt.
Mijn vraag is eigenlijk, wat raden jullie mij aan om aan te schaffen? Ondanks dat ik een duo oplader heb, kan ik thuis maar 400 volt/16a, 3 fase laden. Is het raadzaam, om naast alle kosten die ik maak voor het aanleggen van zo'n krachtstroom punt, ook nog eens zo'n kastje erbij te doen? Ik heb een flink aantal pagina's gelezen over opladen op dit forum, en hoe meer ik lees, des te gekker ik wordt :smile: . Er zijn zoveel aanbieders en zoveel verschillende mogelijkheden om op te laden, (keba, mennekes, evbox etc etc).
Hoop dat iemand mij kan adviseren en/of informeren in een niet al te technische taal :smile:
Dag "hotmint",
Een nadeel van een normale krachtstroomaansluiting is dat je dan moet werken met de UMC, een kabel met ingebouwde kast met regelelektronica. De UMC is vrij lomp en bovendien wordt deze niet vergrendeld aan de laadpaal. Ik zou het niet fijn vinden om met de UMC in een publieke omgeving te moeten laden ivm vandalisme. Nu is daar naar ik aanneem in jouw private garage geen sprake van.
Ik ga zelf laden op mijn boerderij erf waar geen onbekenden kunnen komen. Dat ga ik doen met een normale krachtstroomaansluiting.
Verder wordt gesteld dat een laadpaal veiliger is omdat dan de stroom niet continu op het stopcontact staat. Dat is inderdaad het geval, maar dit risico is mi verwaarloosbaar als de krachtstroomaansluiting zoals het hoort is voorzien van een aardlekschakelaar.
Met vriendelijke groet,
Daniel
Het is dus vooral het gemak die je hebt van een vaste laadpaal met een vaste kabel. En de bijgeleverde kabel van Tesla, past deze direct op zo'n krachtstroom punt? Of moet ik ook nog een kabel bestellen. Had ergens gelezen dat een bepaalde kabel niet werd meegeleverd, maar waarvan wordt aangeraden om deze wel te bestellen?
De rode verloopstekker van de UMC (meegeleverde Tesla laadkabel) naar het krachtstroom stopcontact is momenteel niet op voorraad. Een type 2 => type 2 kabel moet je zelf aanschaffen om bij een openbaar laadpunt te kunnen laden.
Het is dus vooral het gemak die je hebt van een vaste laadpaal met een vaste kabel. En de bijgeleverde kabel van Tesla, past deze direct op zo'n krachtstroom punt? Of moet ik ook nog een kabel bestellen. Had ergens gelezen dat een bepaalde kabel niet werd meegeleverd, maar waarvan wordt aangeraden om deze wel te bestellen?
Dank u voor het snelle en duidelijke antwoord!!
Nou lijkt het toch te gaan lukken dit jaar, al mail gehad van Tesla?
Wij hebben dezelfde status....
Hotmint, als je auto in een publieke omgeving staat zou ik altijd voor een laadpaal kiezen. Deze is vele malen veiliger omdat er op de rode stekker altijd stroom zit, dat is vooral leuk als er iemand over de kabel struikelt of met opzet je kabel eruit trekt (kinderen).bij een laadpaal wordt de stroom pas ingeschakeld als de stekker van de auto erin zit en de auto het go! teken gegeven heeft. Daarnaast vergrendeld de kabel aan beide kanten, en kan er pas uit als je de auto ontgrendeld. De eenvoudigste Keba is bij 16A meer dan voldoende, gelden zei dat hij bij conraad te koop is op het moment met -10%. (Yup ik lees je posts af en toe Maurice)
verder is het zo dat als er geen vast kabel aan zit je een Type 2 kabel nodig hebt, deze zou ik sowieso aanschaffen omdat je elders ook laden wilt en dan heb je hem al gauw nodig. Onze mede forummer luckyluke heeft. Een mooie site en de kabels zijn goed (keb dr ook een) Homepagina LaadKabelWinkel.
Mooi is dat Michael is ook mijn DS, bij mij is het precies andersom: het was eind november, nu begin decemberHier inmiddels ook in transit en ook een mailtje ontvangen van Michael, mijn DS. Verwachte levering bijgesteld van begin december naar eind november. Snel alle benodigde formaliteiten regelen, zodat ik zelf niet de vertragende factor ben. Ben benieuwd of het inderdaad allemaal gaat lukken.