Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
V.w.b. bereikbaarheid van mijn DS heb ik andere ervaringen. Ik communiceer meestal per email, en hij reageert altijd binnen een dag. Laten we hopen dat dat zo blijft. Het schijnt zo te zijn dat het "24x7 support nummer" alleen tijdens kantoortijden bereikbaar is (zelf nog geen ervaring mee, want ik heb de auto nog niet). Dat zou onder de maat zijn.[/QUOTE]

Mijn DS Michael reageert ook altijd binnen 1 dag. Hij heeft me echter nummer en email adres gegeven van Colin Bijnen voor het bestellen van een set velgen maar na 3 telefoontjes en 2 mailtjes heb ik na meer dan een week nog geen reactie. Dus heb zelf maar een setje velgen besteld in Amerika :rolleyes:
 
Vrijdag krijg ik mijn auto (als het goed is), dus langzaam begint tot me door te dringen dat er de weken erna ritten aan zitten te komen die kiele-kiele gaan worden om heen en terug te komen. Zo ga ik medio december naar zo'n bungalowpark (Landal Het Vennenbos) met een paar bevriende gezinnen. Net even voorbij Eindhoven, vanaf mijn woonplaats op zo'n 170km. Moet lukken zou je zeggen die 340 km, maar veel marge zal er niet overblijven. Ik vind op de site van Landal niets over laadmogelijkheden. Iemand van jullie al ervaringen met dergelijke parken (Centerparcs, Landal). Al eens iemand voor zijn huisje met een kabel gestaan of zo? Lijkt me lastig omdat je geacht wordt je bagage uit te laden en daarna je auto op het parkeerterrein te zetten.
 
Ik ben nog steeds erg tevreden met de auto, maar er zit inmiddels wel een smetje op, letterlijk. Door een ontwerpfout - ik kan het niet anders noemen - waarbij wit alcantara is gebruikt aan de binnenzijde van de B-stijl zit er inmiddels een behoorlijk in het oog springende vlek. Ik draag nauwelijks zware kleding, hooguit een enkele keer een zwart Tesla (!)-jack. Toch ziet het er na pas anderhalve maand rijden al uit alsof de auto jaren in gebruik is geweest.

Dit moet natuurlijk niet kunnen, en vraagt om een designaanpassing. Op deze plek hoort geen wit alcantara te zitten, maar (zwart) glad leer of een ander materiaal. Ik heb overigens niet voor de alcantara gekozen, die was standaard op de Signature. Ik heb wel bewust de zwarte stoelbekleding gekozen, want bij de Performance hebben de stoelen Alcantara-vlakken aan de zijkant en ik vreesde dat die bij lichtere bekleding vies zouden worden. Bij de zwarte stoelen gaat het tot nu toe goed. Maar op witte alcantara deurstijlen had ik niet gerekend.

Iemand enig idee hoe dit is schoon te maken? Als het nog schoon te krijgen is tenminste. Anders zal er een andere oplossing moeten komen, want ik wil niet weten hoe dit er over 1-2 jaar uitziet.

030.JPG
 
Ik heb gisteren 4,5 uur in de file gestaan van Maasvlakte naar Rotterdam Centrum (zag nog een zwarte Tesla in Charlois richting Rhoon rijden met kenteken *-SJ*-**). Iemand enig idee hoeveel stroom er per uur wordt afgesnoept als je je verwarming aan heb, lichten en radio, maar bijna niet rijdt. Ik heb in deze 4,5 uur 60 km gereden.
 
Hi All,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik lees/volg dit forum en deze thread in het bijzonder nu zo'n 1,5 maand met veel belangstelling. Erg leuk te lezen hoe deze auto de gemoederen bezig houdt. Los van uiteraard ook de mindere dingen die sommigen meemaken.

Ik heb op 30 juli dit jaar bestelling geplaatst voor een Model S85, zwart, 21" zilver velgen, zwart nappa leer interieur, tech package. VIN: 19952, en sinds vorige week in status: "Uw Model S is onderweg vanuit de fabriek.". Ik heb de auto besteld bij Tesla direct.
Zwart, zwart en nog eens zwart dus (op velgen na dan.. ik hou van chromen accenten in zwart). Met name het zwarte interieur heb ik gekozen omdat ik voorheen een BMW325Coupé bezat, welke een licht interieur had. NOOIT MEER dus... Zo'n gedoe met elke veeg die erop verschijnt (irriteerde ik me mateloos aan, zeker met 2 kinderen.. :smile: ).

Ik had een vraag meteen: er wordt op dit forum meerdere malen gesproken over de "lijsten" van o.a. Lastnlsig, welke handig zijn mee te nemen wanneer de oplevering daar is (checklist o.i.d.). Echter, ik kan deze niet direct vinden... Ongetwijfeld kijk ik met m'n reet, maar, kan iemand me helpen hieraan please?
 

Attachments

  • Screen Shot 2013-11-09 at 13.51.47 .png
    Screen Shot 2013-11-09 at 13.51.47 .png
    1.1 MB · Views: 432
Ik ben nog steeds erg tevreden met de auto, maar er zit inmiddels wel een smetje op, letterlijk. Door een ontwerpfout - ik kan het niet anders noemen - waarbij wit alcantara is gebruikt aan de binnenzijde van de B-stijl zit er inmiddels een behoorlijk in het oog springende vlek. Ik draag nauwelijks zware kleding, hooguit een enkele keer een zwart Tesla (!)-jack. Toch ziet het er na pas anderhalve maand rijden al uit alsof de auto jaren in gebruik is geweest.

Dit moet natuurlijk niet kunnen, en vraagt om een designaanpassing. Op deze plek hoort geen wit alcantara te zitten, maar (zwart) glad leer of een ander materiaal. Ik heb overigens niet voor de alcantara gekozen, die was standaard op de Signature. Ik heb wel bewust de zwarte stoelbekleding gekozen, want bij de Performance hebben de stoelen Alcantara-vlakken aan de zijkant en ik vreesde dat die bij lichtere bekleding vies zouden worden. Bij de zwarte stoelen gaat het tot nu toe goed. Maar op witte alcantara deurstijlen had ik niet gerekend.

Iemand enig idee hoe dit is schoon te maken? Als het nog schoon te krijgen is tenminste. Anders zal er een andere oplossing moeten komen, want ik wil niet weten hoe dit er over 1-2 jaar uitziet.

View attachment 35158
Als trouw Lanciarijder ben ik niet onbekend met alcantara:smile: Echt alcantara laat zich vrij gemakkelijk schoonmaken. Ik had ooit een door kinderen gemaakte balpenstreep op een deurpaneel en deze ging er met Sorbo inktverwijderaar(!) prima af zonder een vlek oid achter te laten. Het hangt er uiteraard ook van af wat voor materiaal de vlek heeft gemaakt. Zo op het oog zou jouw vlek met lauw water en iets van dubro erin zich moeten laten verwijderen, maar ik kan uiteraard geen garantie op succes geven:wink:
 
Mbt mistlampen, is denk ik typo.... denk dat ze weggaan bij Tech pakket en los te bestellen zijn. Wellicht blijft Tech pakket even duur en komt daar de inklapbare spiegels bij. Fijne is wel dat de images bij de keuze meer laten zien wat je krijgt dat ik in juli had. Het is gewoon kopie van de VS site. Niks meer en niks minder. Op zich wel slim, scheelt onderhoud

Op de US site staan zowel LED dagverlichting als LED bochtenverlichting genoemd, beide ontbreken op de NL site. Daarbij is ook op de NL site de foto van de dagverlichting opgenomen. Dus ik verwacht dat daar de fout zit, dat LED mistlampen (vòòr) niet in het Tech Package zitten.
 
@Xfrank...
Ja dat wel.. maar iedereen die dag aan het werk... :wink:

- - - Updated - - -

@pjhartog!
Hopelijk vind je hier eentje...

ChargeMap - Oplaadpuntenkaart voor elektrische auto's
chargemap is heel goed...
En op m'n fb groep probeer ik alles wat te centraliseren:
https://www.facebook.com/groups/73308694679/
https://www.facebook.com/notes/tesla-model-s-benelux-fans-owners/laadpunten-binnen-de-eu/10151692154564680
BE:
Laadpunten - ASBE
Elektrisch rijden stimuleren in Vlaanderen - Elektrische Voertuigen in Actie
Blue Corner: service provider electric mobility
Oplaadpunten / PlugToDrive - Total.be
Oplaadpunten|Oplaadpalen|Elektrische Fiets|Auto|Scooter|Opladen|Belgie

Succes!

- - - Updated - - -

@ReNe en iedereen:
Reinigen / Onderhoud?
Hier vind je alle heel degelijke reiniging en verzorging producten en van heel goede kwaliteit...
http://www.swissvax.nl/nl/home
 
Ik had een vraag meteen: er wordt op dit forum meerdere malen gesproken over de "lijsten" van o.a. Lastnlsig, welke handig zijn mee te nemen wanneer de oplevering daar is (checklist o.i.d.). Echter, ik kan deze niet direct vinden... Ongetwijfeld kijk ik met m'n reet, maar, kan iemand me helpen hieraan please?
Lijstjes vindt je hier
Relevante lijstjes
 
Ik ben nog steeds erg tevreden met de auto, maar er zit inmiddels wel een smetje op, letterlijk. Door een ontwerpfout - ik kan het niet anders noemen - waarbij wit alcantara is gebruikt aan de binnenzijde van de B-stijl zit er inmiddels een behoorlijk in het oog springende vlek. Ik draag nauwelijks zware kleding, hooguit een enkele keer een zwart Tesla (!)-jack. Toch ziet het er na pas anderhalve maand rijden al uit alsof de auto jaren in gebruik is geweest.

Dit moet natuurlijk niet kunnen, en vraagt om een designaanpassing. Op deze plek hoort geen wit alcantara te zitten, maar (zwart) glad leer of een ander materiaal. Ik heb overigens niet voor de alcantara gekozen, die was standaard op de Signature. Ik heb wel bewust de zwarte stoelbekleding gekozen, want bij de Performance hebben de stoelen Alcantara-vlakken aan de zijkant en ik vreesde dat die bij lichtere bekleding vies zouden worden. Bij de zwarte stoelen gaat het tot nu toe goed. Maar op witte alcantara deurstijlen had ik niet gerekend.

Iemand enig idee hoe dit is schoon te maken? Als het nog schoon te krijgen is tenminste. Anders zal er een andere oplossing moeten komen, want ik wil niet weten hoe dit er over 1-2 jaar uitziet.
Alcantara is heel eenvoudig schoon te maken, wij hebben een witte alcantara stoel die gewoon met een sopje schoon te maken is.
Het is namelijk een duur kunststof lapje.
 
Hi All,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik lees/volg dit forum en deze thread in het bijzonder nu zo'n 1,5 maand met veel belangstelling. Erg leuk te lezen hoe deze auto de gemoederen bezig houdt. Los van uiteraard ook de mindere dingen die sommigen meemaken.

Ik heb op 30 juli dit jaar bestelling geplaatst voor een Model S85, zwart, 21" zilver velgen, zwart nappa leer interieur, tech package. VIN: 19952, en sinds vorige week in status: "Uw Model S is onderweg vanuit de fabriek.". Ik heb de auto besteld bij Tesla direct.
Zwart, zwart en nog eens zwart dus (op velgen na dan.. ik hou van chromen accenten in zwart). Met name het zwarte interieur heb ik gekozen omdat ik voorheen een BMW325Coupé bezat, welke een licht interieur had. NOOIT MEER dus... Zo'n gedoe met elke veeg die erop verschijnt (irriteerde ik me mateloos aan, zeker met 2 kinderen.. :smile: ).

Ik had een vraag meteen: er wordt op dit forum meerdere malen gesproken over de "lijsten" van o.a. Lastnlsig, welke handig zijn mee te nemen wanneer de oplevering daar is (checklist o.i.d.). Echter, ik kan deze niet direct vinden... Ongetwijfeld kijk ik met m'n reet, maar, kan iemand me helpen hieraan please?

Leuke auto, alleen ik heb wel de lichte stoelen.....wellicht kunnen we hem in Zuidoost op zelfde dag ophalen ;-)
 
Vrijdag krijg ik mijn auto (als het goed is), dus langzaam begint tot me door te dringen dat er de weken erna ritten aan zitten te komen die kiele-kiele gaan worden om heen en terug te komen. Zo ga ik medio december naar zo'n bungalowpark (Landal Het Vennenbos) met een paar bevriende gezinnen. Net even voorbij Eindhoven, vanaf mijn woonplaats op zo'n 170km. Moet lukken zou je zeggen die 340 km, maar veel marge zal er niet overblijven. Ik vind op de site van Landal niets over laadmogelijkheden. Iemand van jullie al ervaringen met dergelijke parken (Centerparcs, Landal). Al eens iemand voor zijn huisje met een kabel gestaan of zo? Lijkt me lastig omdat je geacht wordt je bagage uit te laden en daarna je auto op het parkeerterrein te zetten.

170Km heen en terug is tricky zonder bijladen, onthoud dat je ook vermogen verliest als je stilstaat (vampire drain). De kan hoe dan ook wel ergens met gewoon 220 opladen, dit duur wel wat langer maar als je de MS een avond en een nacht aan de 220 hangt kom je er zeker wel. Lief vragen helpt, ik zou ze even bellen. Tip: gebruik geen verlengsnoer, dat accepteert de MS meestal niet. Vraag dus om een parkeerplaats met een buiten stopcontact, dan ben je het mannetje! En anders een laadpaal in de buurt, er zijn er twee in Hapert, daarmee gooi je 'm vol in een uur of 5. Dan moet je wel een laadpas hebben. Die krijg je van Tesla maar het duurt even om 'm te activeren. Tip: activeren en meteen bellen en zeggen dat je 'm dirfect nodig hebt, dan is ie met een uur geactiveerd.

Laad de auto van te voren volledig op (max) en zet long range driving aan. Vervolgens 100 - 110 op cruise control. Lijkt een gedoe allemaal maar het went snel!
 
Ik was in de buurt, dus kon het niet laten: even langs Tesla in Tilburg gereden vanmiddag. Ze waren net de boel aan het afsluiten (rond 16.00 uur). Het staat vol met MS'en. Wat ik zo zag was het vooral met VIN's in de 19000 serie (en iets ervoor en erna).
Ik sprak nog een medewerker die vertelde dat ze momenteel erg druk waren. Ook vandaag enkele auto's uitgeleverd. Er komen dagelijks nieuwe containers binnen.
Er zijn trouwens 3 routes die door boten worden gevolgd: sommigen komen vanaf de oostkust per boot, anderen gaan met de trein naar NY en vanaf daar per boot en blijkbaar is er nog een derde route. Daardoor continue stroom auto's die worden aangeleverd.
3e3yhepu.jpg
e3eje9ub.jpg
adegu8ed.jpg
 
170Km heen en terug is tricky zonder bijladen, onthoud dat je ook vermogen verliest als je stilstaat (vampire drain). De kan hoe dan ook wel ergens met gewoon 220 opladen, dit duur wel wat langer maar als je de MS een avond en een nacht aan de 220 hangt kom je er zeker wel. Lief vragen helpt, ik zou ze even bellen. Tip: gebruik geen verlengsnoer, dat accepteert de MS meestal niet. Vraag dus om een parkeerplaats met een buiten stopcontact, dan ben je het mannetje! En anders een laadpaal in de buurt, er zijn er twee in Hapert, daarmee gooi je 'm vol in een uur of 5. Dan moet je wel een laadpas hebben. Die krijg je van Tesla maar het duurt even om 'm te activeren. Tip: activeren en meteen bellen en zeggen dat je 'm dirfect nodig hebt, dan is ie met een uur geactiveerd.

Laad de auto van te voren volledig op (max) en zet long range driving aan. Vervolgens 100 - 110 op cruise control. Lijkt een gedoe allemaal maar het went snel!

Ik heb zelf een huisje op een park van Landal en op dat park is geen laadpunt. Ik heb gemaild en je mag hem dasr we laden op 220. De afstand van het stopcontact tot de parkeerplaats is langer dan 6 meter dus dat is een probleem. Zijn er helemaal geen verlengkabels te krijgen ook niet via Tesla?
 
Laden met 220V - en 13A dus - gaat prima met een verlengkabel, mag zelfs ook wel behoorlijk lang zijn (als de spanning bij de laadpaal / de aansluiting maar wel stabiel is). Die verlengkabel moet dan wel aderdiameters hebben van 2,5mm2, zijn redelijk verkrijgbaar maar je moet er wel goed op letten. Kabeltype is dan meestal 3G2,5.

Ik heb zelf een huisje op een park van Landal en op dat park is geen laadpunt. Ik heb gemaild en je mag hem dasr we laden op 220. De afstand van het stopcontact tot de parkeerplaats is langer dan 6 meter dus dat is een probleem. Zijn er helemaal geen verlengkabels te krijgen ook niet via Tesla?
 
Was vanmiddag op bezoek bij het open huis van changedriver. Leuk om een energieneutraal huis te zien, geeft inspiratie voor thuis. En er waren twee tesla's eentje van Tesla en een van een zeer gewaardeerd TMC forum lid. Zelf nog een stukje gereden........wachten nu nog moeilijker.
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalkHD1384013487.923079.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1384013487.923079.jpg
    101.5 KB · Views: 425