Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat een onderschrift Wiebe, is t echt so erg? Hopen dat het Bij Ons Mee gaat vallen...

Volgens mij hebben van de tientallen forumleden met een Model S tot nu toe vooral LastNLSig en Wiebe een probleem met Tesla (en/of Athlon), maar valt het bij de rest over het algemeen reuze mee. En is dus de kans groot dat de nieuwe eigenaren van november en december redelijk tevreden eigenaren worden. Wie het daar niet mee eens is, kan me natuurlijk altijd verbeteren.
 
Probleem met Tesla valt wel mee. Alleen is mijn auto nog niet helemaal goed. Sluit ook helemaal niet uit dat ik ook een tevreden eigenaar wordt/ben. Ben vorige week tot de conclusie gekomen dat ik een waanzinnige concept car rijdt die een stel 'gekken' in de bay area in 'productie' hebben genomen. Maar dat gaat niet iedere (potentiele) MS eigenaar begrijpen.

Opvatting over loggen van gegevens staat daar geheel los van. Ben om soortgelijke redenen ook geen fan van Apple (die prachtige hardware en besturingssystemen maakt).
 
Hi Jeff,
Ik ben nog wakker, jij waarschijnlijk ook nog wel :)
Veel plezier morgen. En je weet het, er is nog nooit een Tesla Model S op De Woude geweest.
Hi Wim. Als een roos geslapen, geloof het of niet. Mij benieuwen wat ik straks aantref, behalve dat ik ongelooflijk veel zin heb ben ik na alle verhalen toch ook een beetje huiverig. Vocht in de lampenist, een stuur die 10 graden uit het lood staat.... Maar ik blijf toch maar optimistisch!
En de eer van de eerste Model S op De Woude kan ik jou niet ontnemen. Maar kort nadat jij hem hebt moeten we daar maar eens een mooie foto maken van een mix van moderne technologie in een schilderachtig landschap! Trouwens, de door jou aanbevolen kabel is binnen, bedankt voor de tip nog. En voor jou is het aftellen nu toch ook in volle gang!
 
Alleen eerst iedereen veel plezier die em vandaag gaan ophalen!
Even een vraag aan de gene die de Tesla al hebben: Als ik via de Tesla app verbinding wil maken met mijn auto duurt dit vrij lang ( 2 / 3 minuten) weet iemand hoe dit komt? Kun je je auto ook verbinden met het WiFi netwerk zodat het misschien sneller gaat?:smile:
 
Alleen eerst iedereen veel plezier die em vandaag gaan ophalen!
Even een vraag aan de gene die de Tesla al hebben: Als ik via de Tesla app verbinding wil maken met mijn auto duurt dit vrij lang ( 2 / 3 minuten) weet iemand hoe dit komt? Kun je je auto ook verbinden met het WiFi netwerk zodat het misschien sneller gaat?:smile:

Het duurt inderdaad 2 tot 3 minuten althans ook bij mij en had zelfs eind vorige week een paar dagen geen contact. Enkele malen 'de computer' gereset en het gaat nu weer goed. Tijd om contact te maken heeft het bij mij ook nodig en mijn auto staat thuis niet onder wifi, wellicht kan dat snelheid verhogen maar dat weet ik niet.
Gr Arnold
 
ZO klaar voor mijn S, volgende week donderdag om 14 uur mag ik er om, 1x laadstation thuis EV 3x16a en 1 laadstation op het werk 3x32A KEBA.
De EV box geeft overigens wel erg veel licht, lijkt wel een kerstboom, weet iemand toevallig of je dit licht uit kan zetten, staat niet in de handleiding.

EV Box 3x16A.JPG
foto meterkast EV Box.JPG
Keba Laadstation 3x32A.JPG
 
ZO klaar voor mijn S, volgende week donderdag om 14 uur mag ik er om, 1x laadstation thuis EV 3x16a en 1 laadstation op het werk 3x32A KEBA.
De EV box geeft overigens wel erg veel licht, lijkt wel een kerstboom, weet iemand toevallig of je dit licht uit kan zetten, staat niet in de handleiding.

View attachment 35658View attachment 35659View attachment 35660

rudi, ik heb dit ook. Nu zag ik in de backoffice dat het licht naar 10% kan! heb het nog niet gedaan! maar ga hier wel naar kijken. Nu heb ik het LED randje helemaal uit gezet. Weet niet wat er gebeurd als ik de auto eraan ga koppelen. Maar dat weet ik volgende week vrijdag.
 
Het duurt inderdaad 2 tot 3 minuten althans ook bij mij en had zelfs eind vorige week een paar dagen geen contact. Enkele malen 'de computer' gereset en het gaat nu weer goed. Tijd om contact te maken heeft het bij mij ook nodig en mijn auto staat thuis niet onder wifi, wellicht kan dat snelheid verhogen maar dat weet ik niet.
Gr Arnold

Onder wifi maakt geen verschil is mijn ervaring. Het duurt altijd even, en idd verleden week een aantal keer geen contact kunnen krijgen. In een warme auto stappen 's ochtends vroeg is wel ok:smile:
 
Even een vraag aan de gene die de Tesla al hebben: Als ik via de Tesla app verbinding wil maken met mijn auto duurt dit vrij lang ( 2 / 3 minuten) weet iemand hoe dit komt? Kun je je auto ook verbinden met het WiFi netwerk zodat het misschien sneller gaat?:smile:

misschien dat een WiFi connectie helpt, maar er is ook een setting in de instellingen waarbij de auto dieper in slaap gaat als er niet gereden wordt (economy mode ofzo). Als die aan staat, duurt het langer om wakker te worden en op de app te reageren, zegt het instellingenscherm.
 
Alleen eerst iedereen veel plezier die em vandaag gaan ophalen!
Even een vraag aan de gene die de Tesla al hebben: Als ik via de Tesla app verbinding wil maken met mijn auto duurt dit vrij lang ( 2 / 3 minuten) weet iemand hoe dit komt? Kun je je auto ook verbinden met het WiFi netwerk zodat het misschien sneller gaat?:smile:

Je kunt hem van de enerie besparings mode afzetten en dan heb je binnen 6 seconden verbinding, met 3G of wifi (als ie thuis staat)

...................................
Je was me voor....
 
Vandaag eerste keer op werk geprobeerd te laden met de standaard 230V 13A Shuko stekker, maar zodra ik het aansloot kreeg ik steeds de melding probleem met kabel probeer een andere kabel :( Echt super vervelend aangezien ik nog maar maar ongeveer 30-40KM range had en nog een rit van 60KM moest maken. Maar gelukkig Tesla gebeld, situatie uitgelegd en werd aan mij gevraagd of ik de kabel om wilde draaien (Shuko kabel), toen werkte het wel. Stomme fasen :p Ik dacht dat de kabel kaduuk was, maar gelukkig =) Nu nog even zorgen dat ze hier met echte laadstations komen.
 
Dag mensen,

Hier ook een enthousiaste (bijna) Tesla rijder :) Net belletje gehad van de delivery specialist dat ik em vanaf 9 december kan ophalen :biggrin: S85kWh Black 19". Kan niet wachten...

Aangezien ik erg weinig tijd heb en zelf uit Rotterdam kom, overweeg ik het op te halen vanaf EV-Centrum Rotterdam (achter Rdam CS). Werd mij vermeld dat de transferkosten van 750,- niet voor mijn rekening komen wegens een deal van ev-centrum en Tesla zelf... Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit wel zo verstandig (met het oog op eventuele afleveringsrapporten mbt reeds aanwezige schade/krasjes oid?

Heb net ook 19" sottozero's besteld voor de winter... Hoop dat het dan nog niet gesneeuwd heeft :wink:
 
Dag mensen,

Hier ook een enthousiaste (bijna) Tesla rijder :) Net belletje gehad van de delivery specialist dat ik em vanaf 9 december kan ophalen :biggrin: S85kWh Black 19". Kan niet wachten...

Aangezien ik erg weinig tijd heb en zelf uit Rotterdam kom, overweeg ik het op te halen vanaf EV-Centrum Rotterdam (achter Rdam CS). Werd mij vermeld dat de transferkosten van 750,- niet voor mijn rekening komen wegens een deal van ev-centrum en Tesla zelf... Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit wel zo verstandig (met het oog op eventuele afleveringsrapporten mbt reeds aanwezige schade/krasjes oid?

Heb net ook 19" sottozero's besteld voor de winter... Hoop dat het dan nog niet gesneeuwd heeft :wink:

Bullio kun jij 'm niet even brengen;-)
 
Bij het afsluiten van mijn verzekering bij CB heb ik ze gevraagd naar de mogelijkheid van een bijtellingsverzekering in geval van total loss of diefstal. Ze zouden het gaan onderzoeken.

De concurrent is ze nu voor:

Zie onder:

Automobilisten die hun elektrische of hybride auto met nu nog 0% bijtelling volgend jaar kwijtraken door total loss of diefstal, vallen met hun nieuwe auto in het 7%-tarief. Bovemij biedt een verzekering aan die het verschil in bijtelling dekt.
"Automobilisten die dachten dat ze nog jaren konden profiteren van een 0% bijtelling liepen in de praktijk een groot risico dit zomaar kwijt te raken. Deze automobilisten dreigen het slachtoffer te worden van het regeringsbeleid. De nieuwe auto zal minimaal in het 7%-tarief vallen, het 0% tarief geldt dan niet meer", aldus Rob Polman directeur Bovemij Financiële Diensten.

89 euro
Voor 89 euro per jaar (exclusief assurantiebelasting en alleen in combinatie met Bovag Plus Autoverzekering) kunnen auto-eigenaren zich verzekeren tegen dit risico. Mocht de auto daadwerkelijk worden gestolen of total loss gereden, dan keert Bovemij een bedrag van 225 euro per maand uit.

Ik heb CB gevraagd hoe ver ze zijn met het onderzoeken.