Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
In een ander topic op dit forum - wordt gemeld dat bij 5.8 voorlopig ook het automatisch verlagen van de auto op hogere snelheden is uitgeschakeld. Als dat klopt is dat een eerste maatregel van Tesla om te voorkomen dat rommel op de weg de onderzijde van de accu kan beschadigen. Het zou wel fijn zijn als het later optioneel wordt, want ik kom nooit rommel tegen op de Nederlandse snelwegen en ik hou van een beetje verlaagde auto. Alhoewel, elk nadeel heeft zijn voordeel: het rijdt wel iets comfortabeler als de vering niet op de laagste stand staat.

Dat is mooi kl*te! Waarvoor heb ik nou betaald voor de Air Suspension dan? Het ging mij alleen maar om de extra range op de snelwegen ...
 
Maar eerst even de 5.8 firmware installeren! Dat staat hij nu op de oprit te doen :)
De mijne ook. Duurt wel even, zo lijkt het. Misschien omdat hij paar één streepje wifi signaal oppakt.
Maar wat ik vervelender vind: ik zie ook deze melding in het display boven het stuur:
"Auto heeft onderhoud nodig
Neem contact op met Tesla Service"

Que pasa? Ik heb hem eergisteren opgehaald, amper 200 km gereden en ik heb niks gemerkt aan de auto.
 
De mijne ook. Duurt wel even, zo lijkt het. Misschien omdat hij paar één streepje wifi signaal oppakt.
Maar wat ik vervelender vind: ik zie ook deze melding in het display boven het stuur:
"Auto heeft onderhoud nodig
Neem contact op met Tesla Service"

Que pasa? Ik heb hem eergisteren opgehaald, amper 200 km gereden en ik heb niks gemerkt aan de auto.
Dat is normaal tijdens de firmware update.

Vaak gaan de koplampen ook nog aan en uit, springt de radio ineens aan, etc, etc. Geef hem even de tijd :)
 
Ik vraag me af, is het in de VS ooit wel eens voorgekomen dat een Ferrari of Aston Martin schade opliep door dergelijke rommel op de snelweg? Deze wagens liggen, dacht ik, nog lager dan de 85?

Ik ben niet zo'n schrijver en ik heb mijn auto nog niet, maar dit soort onaangekondigde downgrades vind ik onacceptabel. Ik kan niet zeggen hoe het dus voelt, maar ik ga er van uit dat het rijgevoel op hogere snelheid er onder lijdt, evenals de wegligging en de range.

Wat een bummer...

Ik woon in D (en werk in NL) en ben vaak op de Autobahn onderweg. Ik wilde eigenlijk een Plus, maar de 21" waren onomgankelijk en die zijn niet compatibel met mijn vrouw. Verder had ik gelezen over de instabiliteit bij hogere snelheden voor niet Plus Teslas, zeker in combinatie met 19". En nu dit.. Wordt steeds minder mijn auto.

Laat het alsjeblieft tijdelijk zijn. Dat had ik, als het dan aangekondigd was, volkomen OK gevonden. Eventueel instelbaar is ook OK. Maar dit voelt zoooo sneaky...
 
Dat is normaal tijdens de firmware update.
Vaak gaan de koplampen ook nog aan en uit, springt de radio ineens aan, etc, etc. Geef hem even de tijd :)
O jee. Inmiddels had ik, nadat het 'Update in progress' was verdwenen, het grote scherm helemaal zwart was en de melding nog in het display boven het stuur stond op aangeven van Jetje de twee scrollwieltjes ingedrukt gehouden. Zonder enige reactie overigens. Hoop niet dat ik nu de firmware update verkloot heb. Ik wacht nog maar even af, maar voorlopig alleen maar een zwart scherm.
 
Update gestart 50 min geleden, nu ook zwart scherm en dashboard zegt auto heeft service nodig.
Hoe lang duurt die update in totaal?
O gelukkig, ben niet de enige. Bij mij is ie nu al een uurtje bezig. Hoop wel dat hij nog eens stopt (als ik het niet al verknald heb door de scrollwieltjes ingedrukt te houden), anders ben ik vanmiddag te laat bij Wim S.
 
O gelukkig, ben niet de enige. Bij mij is ie nu al een uurtje bezig. Hoop wel dat hij nog eens stopt (als ik het niet al verknald heb door de scrollwieltjes ingedrukt te houden), anders ben ik vanmiddag te laat bij Wim S.

Hi Jeffrey,
Ik ben ook later nog thuis hoor :). En ik heb hier WIFI versterking tot halverwege het kanaal waaraan wij wonen. In de carport 100% WIFI mede door een draadloze WIFI versterker voor de laserprinter in de garage.
 
Bij mij ook de update gestart, en de melding "service nodig".

Ik was zelf altijd in de veronderstelling dat de update binnengehaald wordt, en dat daarna een melding komt om m te installeren. In dat geval zou verbindingssnelheid niet van belang zijn.... en dus enkelde "update - tijd".
Ik heb ook nog even met service gebeld, ook daar geen melding dat de snelheid vd verbinding invloed heeft (ook niet specifiek naar gevraagd overigens).
Wel de geruststellende woorden dat het heel normaal is dat er foutmeldingen komen tijdens de update en dat na de update (2-4 uur......) alles weer goed zou moeten zijn. Anders even bellen.
Dus vanmiddag maar met vrouw en de kleine met de ZOE naar de schoonouders. Was een leuk Tesla ritje geweest...
Misschien toch nog maar even wachten met de ZOE te verkopen (was ook nog niet geplaatst onder "Help, ik moet..." :biggrin:)
 
Update over de update: inmiddels 2,5 uur bezig en still going strong (tenminste....dat hoop ik dan maar). Misschien naïef van me, had geen idee dat dit zo lang zou duren. Tip dus voor iedereen die nog moet upgraden om dit 's avonds te schedulen. Kennelijk niet voor niets dat die schedulingsoptie er bij zit.
 
Nu is alles zwart, dus ook geen melding meer dat ik service nodig heb, maar of ik hier nu blij mee moet zijn?
Ik word denk ik een beetje ontgroend vanmiddag, weet niet of alles normaal is of dat ik me zorgen moet maken omdat ik scroll wieltjes heb ingedrukt tijdens de update.
Loek, Wido, zit er bij jullie nog beweging in?

O wacht, nu weer beeld. Ik kan zelfs rijden, maar de service melding staat er nog en op het grote scherm staat nu weer het witte window 'update in progress'. Toch nog maar even wachten.

Sorry voor de spam, maar in elk geval hoeft nu niemand verrast te zijn door dit hele proces.
 
Last edited:
Morgen naar Ride & Shine...

vuhuneju.jpg


ajybe2up.jpg