Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Graag, maar het ontgaat me even hoe. Ik heb een wachtwoord nodig, of niet?
Heb ik je net per PM gestuurd.

- - - Updated - - -

Vanmorgen de marker geplaatst.
@gelden, is dit de oude seamap? of is dit de boot met nieuwe lichting S-en....(incl de mijne hopelijk)
Dit is een nieuwe lading. Volgens mij vertrokken op 13-11. De dag erna kreeg ik bericht dat die van mij op de boot was gezet en is mijn leverdatum (29-11) vastgelegd. Zoveel APL boten varen er niet van NY naar Rotterdam, dus grote kans dat dit hem is.
 
Heb ik nog een vervelende mededeling. Mag de mijne ophalen op 7 december 10.00u.:smile:
mijn auto komt via Athlon, nog geen definitieve datum bekend. Heb van Tesla vorige week te horen gekregen uiterlijk 13 december, gisteren DS gesproken welke nog niets definitief durfde te zeggen.
Denk dat het met vrijgeven van containers bij de douane te maken heeft. Pas als zowel de auto als de batterij en accu in Tilburg zijn gearriveerd wordt definitief gepland.
 
Pfff,

Even diep graven in het verleden: volgens mij is die standaard. Ik kan mij de discussie herinneren van langere tijd geleden. Het is aangepast toen ook de 8-weg stoel verstelling verdween bij de niet-lederen bekleding. 12-weg verstelling en stoelverwarming kwamen in de standaardvoorzieningen.
Maar.... zoals je weet zijn onze hersenen niet gemaakt voor het verleden, maar voor de toekomst. Dus alles van vroeger is zeer onbetrouwbaar :)

Jack

Weet eerlijk gezegd niet meer of ik stoelverwarming heb?? Heb even bij specificaties gekeken op de site van Tesla maar zie het daar nergens staan.
Weet iemand of bij een 'gewone' 85 stoelverwarming zit inbegrepen?
 
Jongens, ik moet ook nog een beetje werken tussendoor hoor ;)

inbox.JPG
 
YES !
Eindelijk !

29 November, 12:00 uur, Tilburg.
Mag ik mijn autootje afhalen :smile:

Was nu even een leuke melding op de laatste dag van een kleine vakantie.

Alleen nog gaan discussiëren over die rode stekker. Kan tijdelijk geen laadstation hangen vanwege verbouwing, dus heb een rode stekker hangen.... en natuurlijk lees ik overal dat de adapters op zijn...

Mits ik ergens een adapter vandaag kan toveren, zal ik over een week langs de weg staan met een lege batterij...


Heeft iemand toevallig een rode adapter "spare" die ik kan lenen voor een aantal weken totdat ik de mijne in ontvangst mag nemen ?
 
Weet eerlijk gezegd niet meer of ik stoelverwarming heb?? Heb even bij specificaties gekeken op de site van Tesla maar zie het daar nergens staan.
Weet iemand of bij een 'gewone' 85 stoelverwarming zit inbegrepen?
Goede vraag, ze hebben zoveel wijzigingen doorgevoerd in wat-met-wat-meekwam. In een gewone 85 met Tech Pack en lederen bekleding is er in ieder geval wel stoelverwarming op de voorstoelen. Gelukkig, want ik gebruik het ook voortdurend: hou het interieur wat koeler of zelfs het dak open, en krijg de warmte rechtstreeks via rug benen en billen binnen. Comfortabel, en veel efficienter ook nog dan het hele interieur opwarmen.
 
Over die 5.8 update: Wanneer je kijkt naar de nieuwe features dan hadden wij het leeuwendeel al. Alleen het resetten van de bandensensoren en de ruitenwissers rechtop zetten zijn nieuwe, plus wat kleinere aanpassingen.

Maar wat écht Da Bomb is (en daroom moet je deze update willen) is nieuwe software voor het 3G modem. Dat gaat na deze update als een kogel, geen blokjes meer op de iPad, ik heb zelfs 3,5 Mb gemeten. Vreemd dat ik daar niemand over hoor?
 
Heb ik je net per PM gestuurd.

- - - Updated - - -


Dit is een nieuwe lading. Volgens mij vertrokken op 13-11. De dag erna kreeg ik bericht dat die van mij op de boot was gezet en is mijn leverdatum (29-11) vastgelegd. Zoveel APL boten varen er niet van NY naar Rotterdam, dus grote kans dat dit hem is.

APL Shanghai als ik even goed spiek op het kaartje??
 
Weet iemand hoeveel uur je voor vetrek je de standkachel kan activeren via de app op je telefoon?

Het zou erg handig zijn als je wakker wordt, de standkachel aanzet, en iets van een uur later pas vertrekt. Kan dat?

Alles kan, maar niet alles is verstandig. Mijn ervaring is dat de auto al behaaglijk warm is als je hem 5 minuten voor vertrek op 25 graden zet. Veel eerder aanzetten is zonde van je stroomrekening.
 
Alles kan, maar niet alles is verstandig. Mijn ervaring is dat de auto al behaaglijk warm is als je hem 5 minuten voor vertrek op 25 graden zet. Veel eerder aanzetten is zonde van je stroomrekening.
Idd. Ik zie thuis wel dat de auto dan even 3x10A trekt, dus die standkachel trekt even flink wat kW.
Kan je de accu ook in 5 min verwarmen
Nee, de verwarming warmt enkel de auto van binnen op, maar de accu niet.

Als je de accu wil verwarmen moet je in de App even naar "max range" wisselen met laden, dan zal hij de accu opwarmen.

Ik zet de verwarming overigens altijd zo'n 15 min van te voren aan op gewoon 20C.
 
Over die 5.8 update: Wanneer je kijkt naar de nieuwe features dan hadden wij het leeuwendeel al. Alleen het resetten van de bandensensoren en de ruitenwissers rechtop zetten zijn nieuwe, plus wat kleinere aanpassingen.

Maar wat écht Da Bomb is (en daroom moet je deze update willen) is nieuwe software voor het 3G modem. Dat gaat na deze update als een kogel, geen blokjes meer op de iPad, ik heb zelfs 3,5 Mb gemeten. Vreemd dat ik daar niemand over hoor?
+1, het viel me vanochtend op toen het scherm van nacht- naar dagmodus overging waarbij in dag modus de sateliet foto's er bij kwamen en dat scherm in één keer neergezet werd. Ik had al eerder andere modem settings gepushed gekregen, maar daar had ik eigenlijk maar weinig verschil gemerkt. Ik zal morgen (lange rit) eens kijken of dit structureel is.

- - - Updated - - -

Als je de accu wil verwarmen moet je in de App even naar "max range" wisselen met laden, dan zal hij de accu opwarmen.
Is dit gedocumenteerd gedrag? En is het altijd zo? Ik bedoel, ook als je accu maar 50% vol zit, en/of als je de laadstroom handmatig beperkt hebt?