Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
STRESS, STRESS, STRESS
mijn auto staat al een week in Brussel, Ik zit al een week op mijn nummerplaat te wachten en begon onraad te ruiken.
na even zoeken, op de dienst DIV een tool gevonden om de status van uw inschrijving te controleren aan de hand van uw VIN nummer.... STATUS= voertuig niet gekend!!!!
ze zijn het aan het uitzoeken bij Tesla, ik zit al anderhalf uur naast de telefoon te wachten en te F5-ven op de status van de inschrijving. nog niks dus:cursing:


JA JA, er verschijnt iets in de status van de DIV het gaat nog goed komen!!!
ingeschreven op 19/11/2013 zie mijn nummerplaat nog niet.

ik denk dat ze iemand van Tesla naar de DIV gestuurd hebben. gelukkig dat ik nog eens gecontroleerd heb of ik zat hier binnen 3 weken misschien nog te wachten.

tip voor de Belgen: controleer of volg de inschrijving van uw voertuig hier aan de hand van uw VIN:
http://www.mobilit.fgov.be/WebdivPub/wmvpstv1

Ik ben de laatste dagen ook al aan t F5-en op die DIV tool. Ik heb trouwens sinds kort ook informatie over mijn verzekeraar in My Tesla staan. Staat in het groot Centraal Beheer Achmea.
 
Ik weet het allemaal nog niet oz. Als ik de drie 'fires' weer even bekijk dan denk ik dat zeker in de tweede en zeer waarschijnlijk in het derde geval er bij een ICE ook brand was uitgebroekn. In het derde geval lijkt me dat het waarschijnlijk is dat de benzineleiding stuk getrokken zou zijn geweest, of misschien wel de benzinetank geperforeerd. In het geval van het eerste ongeluk lijkt me het waarschijnlijk dat het voorwerp in de cabine gekomen zou zijn geweest, geen brand maar toch zeker niet gezond.

Ja, maar wat ik wel wat minder vind is: "Our primary concern is not for the safety of the vehicle, which can easily be replaced, but for the safety of our customers and the families they entrust to our cars."

Dat klinkt mooi, natuurlijk, maar het kost wel heel veel meer geld om een aan de voorkant uitgefikte MS weer rijdend te krijgen, dan een ICE waar wat aan de ophanging en beplating gefixed en uitgedeukt moet worden. Om de veiligheid maak ik me geen zorgen, wel om de vraag of een aanrijding met een object of een andere auto bij de MS relatief sneller tot brandschade (ipv blikschade) leidt dan bij een andere auto.
 
tip voor de Belgen: controleer of volg de inschrijving van uw voertuig hier aan de hand van uw VIN:
http://www.mobilit.fgov.be/WebdivPub/wmvpstv1

Frank, bij mij had Tesla ook de inschrijving pas op het laatste moment geregeld. Ik heb de nummerplaat eerst van jou doorgekregen en dan pas van DS. Zal wel in orde komen, maar wijst er op dat de afleveringsprocedure nog wel wat aan klantvriendelijkheid kan winnen.
Als het helpt om je te ontstressen: donderdag moet ik naar Antwerpen en Sint-Niklaas. Kan daarna je garage komen inw/rijden. :)
 
Frank, bij mij had Tesla ook de inschrijving pas op het laatste moment geregeld. Ik heb de nummerplaat eerst van jou doorgekregen en dan pas van DS. Zal wel in orde komen, maar wijst er op dat de afleveringsprocedure nog wel wat aan klantvriendelijkheid kan winnen.
Als het helpt om je te ontstressen: donderdag moet ik naar Antwerpen en Sint-Niklaas. Kan daarna je garage komen inw/rijden. :)


geen probleem Patrick, vanaf 18 uur ben ik normaal thuis.
ondertussen staat mijn auto al geregistreerd bij de DIV en verwacht ik morgen of overmorgen de nummerplaat.
 
je zegt dat lachend, maar ik wil best enkele palen in Noord Brabant testen en online reviewen. als we dat allemaal doen hebben we ze binnen de kortste keren gehad!

+1
en niet alleen Brabant, maar heel europa

- - - Updated - - -

Ik heb net mijn auto verkocht, dus ik ben nu net als vele andere Nederlanders op ons geweldige OV systeem aangewezen. Voelt iemand zich geroepen om zijn MS uit te lenen? :)

Dan moet je bij gadget/tech-man Vincent zijn, hij verhuurt zijn Tesla via Snappcar....
https://twitter.com/vincente/
 
Ik weet het allemaal nog niet oz. Als ik de drie 'fires' weer even bekijk dan denk ik dat zeker in de tweede en zeer waarschijnlijk in het derde geval er bij een ICE ook brand was uitgebroekn. In het derde geval lijkt me dat het waarschijnlijk is dat de benzineleiding stuk getrokken zou zijn geweest, of misschien wel de benzinetank geperforeerd. In het geval van het eerste ongeluk lijkt me het waarschijnlijk dat het voorwerp in de cabine gekomen zou zijn geweest, geen brand maar toch zeker niet gezond.




zie verdere reacties van elon op twitter


Elon Musk (@elonmusk) on Twitter
 
Net gebeld door DS Boudewijn, maandag 2 december 16:00 A'dam kan ik mijn donkerblauwe schoonheid in ontvangst nemen, kan eindelijk het aftellen beginnen! Harald, nog bedankt voor de tip, rechtstreeks Tesla bellen (ipv Athlon) en voilà een uurtje later is er een datum bekend!
Kan niet wachten om met de stereo op 11 in de file richting Amersfoort te zoeven, mooi vooruitzicht...
 
Wiebe, 3G is veel beter dan voorheen! Maar die update had ik al gekregen:biggrin:
Ik heb vandaag gebeld ivm de verlaging van de luchtvering op snelweg! Hij gaat pas bij 160 omlaag dan blijft hij tot 100 laag om vervolgens weer omhoog te springen! Met 140 een snelwegbocht nemen voelt aan als in een Hummer!
Dat is niet wat ik wil heb ik aangegeven! Ze kijken er naar! Heb het ook even getest. Met Tesla aan de lijn!
Vervolgens een foutmelding in de luchtvering! Wat na 1 telefoontje weer was verholpen

Maar nog steeds bij 160 pas zakken! Luck kun je filmen hoe je hem hebt verlaagd!?
 
Net gebeld door DS Boudewijn, maandag 2 december 16:00 A'dam kan ik mijn donkerblauwe schoonheid in ontvangst nemen, kan eindelijk het aftellen beginnen! Harald, nog bedankt voor de tip, rechtstreeks Tesla bellen (ipv Athlon) en voilà een uurtje later is er een datum bekend!
Kan niet wachten om met de stereo op 11 in de file richting Amersfoort te zoeven, mooi vooruitzicht...

Hoi Ruben, wie bel je dan bij Tesla? Gewoon het algemene nummer?
 
Hij is eindelijk thuis!
Vanmiddag gebracht met oplegger vanuit Amsterdam.
Met kinderen gereden, die vonden het fantastisch!!!
En nu hangt ie fijn aan de krachtstroom in de carport, met dank aan Right-said-Fred.
En hij laadt op!!!
 
Wiebe, 3G is veel beter dan voorheen! Maar die update had ik al gekregen:biggrin:
Ik heb vandaag gebeld ivm de verlaging van de luchtvering op snelweg! Hij gaat pas bij 160 omlaag dan blijft hij tot 100 laag om vervolgens weer omhoog te springen! Met 140 een snelwegbocht nemen voelt aan als in een Hummer!
Dat is niet wat ik wil heb ik aangegeven! Ze kijken er naar! Heb het ook even getest. Met Tesla aan de lijn!
Vervolgens een foutmelding in de luchtvering! Wat na 1 telefoontje weer was verholpen

Maar nog steeds bij 160 pas zakken! Luck kun je filmen hoe je hem hebt verlaagd!?

Ik las vandaag ergens (weet niet meer waar) dat er in januari weer een update komt waardoor je dat verlaag gedrag zelf kunt instellen.