Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Helemaal gelijk natuurlijk. Maar omdat ik ondernemer ben kan ik dit juist doen. Klinkt als een heel verhaal maar in werkelijkheid meer een gevalletje 'als je er dan toch bent'. In de LA area slechts een klein stukje omgereden om de wielen af te halen.
Verder zitten een behoorlijk aantal van mijn klanten en partners rondom Fremont, dus af en toe bij Tesla shoppen is ook geen moeite.

Mocht je nu echt omhoog zitten met die rode stekker (en geld is niet echt het punt), bestel dan morgen bij Conrad een KeBa laadstation (heb je zaterdag of maandag in huis). Op dit moment weer met 10% korting voor EUR 750 ex BTW aan te schaffen. Als je al een krachtstroom stopcontact hebt is het een koud kunstje om ipv dat stopcontact de KeBa aan die kabel te 'schroeven'. Ga ik er wel van uit dat je al wel een Type 2 laadkabel aangeschaft hebt.

Kijk, dat is een goede tip, gelijk besteld, wel telefonisch want die 10% werkt niet via de site ;-) Ik heb dus nu de Keba Thuislaadstation KeContact P20 type 2 16 A »
Bestnr.: 431401-89 besteld, thanks!
 
Zojuist de DS gesproken. Gaf aan dat ze bellen op het moment dat de auto het laatste traject ingaat. Dat betekent dus wanneer hij de boot op gaat. Auto is nu met de trein onderweg na de Westkust naar de Oostkust. Verwacht dat hij aankomende week de boot op gaat. Dan duurt het nog 2 weken voor de boot in Nederland is.
 
Jij al al iets gehoord? Ik heb net eens even gekeken naar de status van alle forumleden die rond 30 oktober een "in transit" kregen, de meesten hebben al geleverd gekregen of hebben een datum. Ik ben maandag langsgereden, maar begreep dat die van mij nog niet op de boot stond. Bedacht me later dat ze dit wellicht toch wel met opzet doen, er is zo'n twee weken vol gas geproduceerd voor de lage landen, en als ze die in één klap zouden versturen staan er drie week later 1000 wagens gelijktijdig voor de deur in Tilburg. Dus het zal bewust wat opgedeeld zijn wellicht. Maar met al die telefoontjes en S-en op de snelweg is het lastig wachten... :) Ik ga maar niet bellen, ze zullen genoeg te doen hebben bij Tesla.
Hou vol Rutger. Zelfs nu het voor mij nog maar 5 nachtjes is, blijf ik gespannen of het allemaal wel goed komt. In elk geval is mijn nieuwe netaansluiting er pas een week later (bedankt Joulz). De laadpunten en de 26 zonnepanelen liggen er wel op tijd. Zou ik kunnen laden op uitsluitend die panelen? We gaan het meemaken. Ik hoop dat die van jou, en alle andere wachtenden, in elk geval voor de Kerst wordt geleverd.
 
Zojuist de DS gesproken. Gaf aan dat ze bellen op het moment dat de auto het laatste traject ingaat. Dat betekent dus wanneer hij de boot op gaat. Auto is nu met de trein onderweg na de Westkust naar de Oostkust. Verwacht dat hij aankomende week de boot op gaat. Dan duurt het nog 2 weken voor de boot in Nederland is.
1 week. Laatste boot vertrok op 13 november in NY en kwam op 20 nov in Rotterdam aan.
 
Mooi! Slechts een paar dagen na Jean en mij. Er komen heel wat MS'en bij in Breda de komende tijd.

We zien elkaar wel in Oosterhout ;)

- - - Updated - - -

Gelden: gaaf he! Wordt het straat beeld nog mooier! Had het al met jean erover om de grote markt vol met teslas te zetten. Harley dag is zo 2012 :)

Goed plan, ik ben erbij :) Maandag 2 december ga ik de mijne halen
 
Vandaag de P85 opgehaald. Het vermogen is in het begin wat overweldigend. Staan een paar streepjes in Tilburg...:)

De auto is helemaal perfect opgeleverd! Niet alle naden zijn perfect, maar dat had ik dan ook niet verwacht. Alleen een paar heel erg lichte poetskrasjes. Ook dat is te verwachten, heeft de detailer ook nog wat te doen...

Rode adapter ontbreekt, maar ook dat is geen nieuws. Winterbanden komen later. Dat wachten we dan maar even af. We hoeven niet iedere dag de weg op, dus dat is waarschijnlijk ook geen probleem.

De reacties tot nu toe zijn zeer positief en het rijden bevalt uitstekend!

Onderweg twee andere tevreden rijders tegengekomen. Het wordt steeds mooier op de weg!
 
Gepekop

Na tijden meegelezen te hebben en een eerdere vergeefse poging om me aan te melden/voor te stellen op dit forum wordt het toch tijd er iets meer werk van te maken. Helemaal omdat de leverdatum bekend is: 4 december in Amsterdam. Wat wordt er geleverd? Een P85 zwart, zwart interieur met CB, bijna alle opties behalve +, alarm, 21 inch velgen. Gereserveerd in feb. 2014 en besteld 15 mei. Net als de rest hier kon ik haast niet wachten tot de auto geleverd wordt en heb alle fora en draadjes verslonden. Alleen zijn het er zoveel en gaat het alleen hier al zo snel dat ik maar amper tijd heb om het bij te houden, laat staan te posten. Maar de druk wordt nu te groot... :smile:
Ik heb al wat lijstjes/kaart ingevuld maar zal nu ook de rest invullen...
 
Hou vol Rutger. Zelfs nu het voor mij nog maar 5 nachtjes is, blijf ik gespannen of het allemaal wel goed komt. In elk geval is mijn nieuwe netaansluiting er pas een week later (bedankt Joulz). De laadpunten en de 26 zonnepanelen liggen er wel op tijd. Zou ik kunnen laden op uitsluitend die panelen? We gaan het meemaken. Ik hoop dat die van jou, en alle andere wachtenden, in elk geval voor de Kerst wordt geleverd.

Dank Seth. Kom net thuis en hoor dat de DS heeft gebeld, vrijdag 13 december is ie er!

De inverter bij je panelen werkt niet zonder netstroom (althans, de inverters die ik heb liggen), dus vrees dat je zonder aansluiting er niet zoveel aan hebt. Met 26 kun je trouwens behoorlijk wat laden, 5500 kWh, circa 20.000 km rijden per jaar?
 
Vandaag de auto naar Amsterdam ZO service gebracht voor openstaande puntjes oa:
- De goede bekleding stoelen en bak (zonder gaatjes ;)
- Mistlampen
- 2 Velgen vervangen (klein krasje bij levering)
- Spoiler(t) plaatsen - ja Wiebe hij komt er bij mij op! - heb jij hem al laten verwijderen?
plus paar andere kleine dingetjes.

Mag me nu vermaken met een brakke stinkende Honda leenauto maar das prima, genot van hem retour krijgen straks is alleen maar groter :)

Mijn eerste contact met service in Amsterdam ZO was erg goed/positief.

Ze hebben de hele dag aan mijn auto gewerkt en alle puntjes aangepakt. Ook de communicatie was top. Gedurende de dag een update per telefoon en een keurig telefoontje dat hij over 30 min. klaar zou staan.
Heb nog niet alles tot in de puntjes kunnen bekijken maar op eerste blik ziet alles er netjes uit. Kudos voor de goede afhandeling en de top communicatie!

Spoiler ben ik ook happy mee. Had hem in eerste instantie niet besteld want vond die carbon spoiler niet staan op de signature red (is persoonlijk, sounds familiar Wiebe?), maar door de berichten van de technisch designer mbt tot het (zij het beperkte) nut toch gaan twijfelen. Spoiler heeft ook wel iets, maar dat Carbon... na wat spelen met Photoshop heb toch voor de spoiler besloten en Tesla gevraagd hem toch te leveren, maar....






spoiler.jpg




in kleur gespoten te monteren. Dit hebben ze gisteren gedaan. Hoewel ze waarschuwde voor mogelijk licht kleurverschil valt dit erg mee en is het zeer netjes geworden. Nu klopt het weer helemaal voor mij...